بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای ایجاد پیش بینی کسب و کار (با مثال)

پیش بینی کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک پیش‌بینی کسب‌وکار جزئیات انباشته‌ای را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که از آن برای پیش‌بینی رشد آینده‌شان استفاده می‌کنند. تحلیلگران مالی و تجاری درآمد، هزینه‌ها، روند بازار و تقاضای محصول را ارزیابی می‌کنند و از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های عملیاتی مهم مانند سرمایه‌گذاری یا جستجوی منابع مالی خارجی استفاده می‌کنند.

به‌علاوه، یک کسب‌وکار می‌تواند از انواع روش‌های پیش‌بینی برای پیش‌بینی چگونگی عملکرد چندین سال آینده استفاده کند. در این مقاله از ایوسی، پیش‌بینی کسب‌وکار چیست، روش‌های پیش‌بینی شرکت‌ها و چگونگی ایجاد یک پیش‌بینی کسب‌وکار که می‌تواند به برنامه‌ریزی برای توسعه تجارت آینده کمک کند، بحث می‌کنیم.

پیش بینی کسب و کار چیست؟

پیش بینی کسب و کار ابزاری است که کسب و کارها و سازمان ها از آن برای تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی مالی، بودجه بندی و برآورد رشد درآمد آتی استفاده می کنند. کسب و کارها از پیش بینی به عنوان راهی برای کمک به پیش بینی نتیجه آینده فروش و رشد سود با استفاده از داده های قبلی استفاده می کنند. کسب و کارها از این پیش بینی ها برای اتخاذ تصمیمات مالی و عملیاتی مهم استفاده می کنند.

مرتبط: تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده چیست؟ (به علاوه چرا مهم است)

انواع اساسی روش های پیش بینی کسب و کار چیست؟

دو نوع اساسی از روش های پیش بینی، کیفی و کمی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

کیفی

پیش‌بینی کیفی، پیش‌بینی کوتاه‌مدتی است که بر مشاهدات و نظرات مصرف‌کنندگان و کارشناسان تکیه دارد. در این نوع روش، انواع اصلی رویکردهای زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • تحقیقات بازار شامل تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها و نظرسنجی های مصرف کنندگان است.

  • تحقیقات دلفی شامل تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها و نظرسنجی های کارشناسان است.

کمّی

پیش‌بینی کمی، پیش‌بینی بلندمدتی است که از آمار و الگوهای تاریخی استفاده می‌کند. در این نوع روش، رویکردهای اساسی زیر را خواهید یافت:

  • رویکرد شاخص به بررسی رابطه بین شاخص های خاص مانند نرخ بیکاری و سلامت اقتصاد می پردازد.
  • رویکرد اقتصادسنجی رابطه گذشته بین شاخص‌های خاص را در یک دوره زمانی در نظر می‌گیرد و بر اساس چگونگی احتمال تغییر آن متغیرها مفروضاتی ایجاد می‌کند.

  • رویکرد سری زمانی یک رویکرد محبوب و ارزان است که داده های تاریخی را به منظور کمی کردن پیش بینی های آینده بررسی می کند.

موارد مرتبط: روش‌های پیش‌بینی: چیستی و نحوه انتخاب آنها

چرا پیش بینی کسب و کار مهم است؟

پیش بینی کسب و کار مهم است زیرا به شرکت ها بینشی از سودآوری آینده آنها می دهد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌تواند به کسب‌وکارها اجازه دهد:

برنامه های ساختاریافته را توسعه دهید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پیش‌بینی کسب‌وکار، توانایی آن است که به کسب‌وکارها برای توسعه برنامه‌های ساختاریافته برای رشد درآمد می‌دهد. با استفاده مداوم از روش‌های پیش‌بینی، شرکت‌ها می‌توانند نیازهای آینده بازارهای خود را ارزیابی کرده و عملیات پایداری را ایجاد کنند که این نیازها را در آینده برآورده کند. این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند جریان‌های درآمدی آتی را پیش‌بینی کنند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه‌ای را شکل دهند که شرکت را به اهداف درآمدی آینده‌اش نزدیک‌تر کند.

بودجه های دقیق ایجاد کنید

پیش‌بینی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های جاری را تجزیه و تحلیل کنند و از این اطلاعات برای ایجاد بودجه‌های واقعی استفاده کنند که شرکت برای مدیریت جریان نقدی خروجی استفاده می‌کند. با یک پیش‌بینی دقیق، شرکت‌ها می‌توانند هزینه‌های آتی عملیات، مانند منابع، مواد و اعضای کارکنان را پیش‌بینی کنند و بودجه‌ای برای مدیریت هزینه‌ها و بدهی‌ها ایجاد کنند.

هزینه ها و درآمدها را تجزیه و تحلیل کنید

ایجاد یک پیش‌بینی تجاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های جاری و حاشیه سود خود را ارزیابی کنند تا بهتر بتوانند بودجه‌ای را برای مدیریت عملیات توسعه دهند. با بینش پیش‌بینی، کسب‌وکارها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند که نیازهای درآمدی آتی را در بر بگیرد و اینکه چگونه درآمد آتی بر هزینه‌های عملیاتی تأثیر می‌گذارد.

روندهای بازار را ارزیابی کنید

پیش‌بینی کسب‌وکار برای تجزیه و تحلیل آنچه مشتریان بیشترین خرید را دارند و ارزیابی این داده‌های فروش برای پیش‌بینی روندهای آینده بازار مؤثر است. این یک جنبه مهم از پیش‌بینی است، زیرا می‌تواند به کسب‌وکارها بینشی از تقاضای بازار پیش‌بینی‌شده برای محصولات و خدماتشان بدهد. علاوه بر این، تحلیلگران مالی می توانند از این داده ها برای تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت درآمد استفاده کنند.

مطالب مرتبط: چرا به پیش بینی مالی نیاز دارید (و چگونه می توانید آن را ایجاد کنید)

چگونه یک پیش بینی کسب و کار ایجاد می کنید؟

مهم نیست که یک کسب و کار از چه روشی استفاده می کند، چندین مرحله کلیدی برای ایجاد یک پیش بینی تجاری وجود دارد. این مراحل در زیر مشخص شده است:

۱. یک خط پایه برای مقایسه تعیین کنید

شرکت ها به طور کلی تجزیه و تحلیل اولیه از عملیات جاری، وضعیت مالی و وضعیت اقتصادی خود را انجام می دهند. این شامل ارزیابی موقعیت صنعت، محصولات یا خدمات محبوب و عملیات مالی و تجاری است. مثال زیر نشان می دهد که چگونه یک کسب و کار این مرحله از فرآیند را تکمیل می کند:

فرض کنید آریاالکترونیک یک شرکت الکترونیکی است که مجموعه‌ای از رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها را می‌فروشد. آنها در حال ایجاد یک پیش بینی تجاری برای پیش بینی رشد درآمد آتی هستند. تحلیلگر کسب و کار اطلاعات زیر را ارزیابی می کند:

جایگاه صنعت:

  • شماره دو (پشت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ لوازم اداری) در شرکت های ارائه دهنده الکترونیک سودآور در منطقه جغرافیایی

  • ارائه‌دهنده خدمات اضافی برای مشتریانی که از فروشگاه خرید می‌کنند (از جمله امنیت سیستم، کمک شبکه، نیازهای عیب‌یابی و پشتیبانی)

  • موفق‌ترین محصولات گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند، فروش لپ‌تاپ دقیقاً پشت سر هم ظاهر می‌شود

وضعیت اقتصادی فعلی:

  • افزایش فعلی و پیش بینی شده در مدل های جدید و بازسازی شده به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی

  • نقاط قیمت فعلی منعکس کننده ارزش های خرده فروشی بازار است

وضعیت مالی:

  • رشد درآمد فعلی ۳.۵٪ هنگام معرفی محصولات جدید در فروشگاه

  • حاشیه سود برای سه سال گذشته ثابت است

  • هزینه های جاری: ۴۱۰,۰۰۰ هزار تومان ماهانه

  • هزینه های عملیاتی: ۳۲۰,۰۰۰ هزار تومان (حقوق کارکنان)، ۵۲,۰۰۰ هزار تومان (سربار)، ۳۸,۰۰۰ هزار تومان (بدهی ها)

درآمد فعلی: ۴,۰۲۵,۰۰۰ هزار تومان در سه ماهه، بین سال های ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ ثابت است

۲. پیش بینی های بلندمدت را تنظیم کنید

با استفاده از داده های حاصل از تجزیه و تحلیل موقعیت فعلی، کسب و کارها اهداف بلندمدتی را تعیین می کنند. بسته به ماهیت سازمان، این اهداف بلند مدت می توانند مبتنی بر درآمد یا توسعه باشند. به طور کلی، یک پیش بینی تجاری هر دو جنبه را در بر می گیرد. با استفاده از مثال مرحله قبل، فرض کنید شرکت یک هدف بلندمدت را تعیین می کند:

پیش بینی صنعت:

  • ممکن است عملیات تجاری به دلیل عدم وجود گزینه های خرید آنلاین، بیشتر از فروشگاه رقیب عقب بماند

  • ایجاد یک پلت فرم خرید آنلاین برای شرکت می تواند به افزایش مزیت صنعت کمک کند، به خصوص با تحویل گرفتن از فروشگاه در همان روز یا ارسال رایگان به فروشگاه.

پیش بینی اقتصادی:

  • افزایش جمعیت نیروی کار فناوری می تواند منجر به افزایش ۲.۵ تا ۴ درصدی در پایگاه مشتری شود

  • با روند فعلی تقاضا برای فناوری هوشمند، ارائه دهندگان فناوری دیویس باید رشد متوسط ​​۲ درصدی در دسترس بودن محصول را تجربه کنند.

پیش بینی مالی:

  • رشد درآمد پیش‌بینی‌شده در هنگام معرفی محصولات جدید در فروشگاه، ۳.۵٪ (و تا ۴٪) ادامه خواهد داشت.

  • هزینه های مکرر پیش بینی شده و هزینه های عملیاتی: ۴۱۰۰۰۰ هزار تومان ماهانه، بدون هزینه اضافی مورد انتظار

  • تفکیک: ۳۲۰,۰۰۰ هزار تومان (حقوق کارکنان)، ۵۲,۰۰۰ هزار تومان (سربار)، ۳۸,۰۰۰ هزار تومان (بدهی) و بدون هزینه های مورد انتظار

هدف درآمد بلند مدت: ۴,۴۰۰,۰۰۰ هزار تومان در سه ماهه، بین سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۶

۳. بررسی، اندازه گیری و مقایسه پیش بینی ها

در طول فرآیند پیش‌بینی، کسب‌وکارها هرگونه انحراف بین پیش‌بینی‌های خود و نتایج عملکرد واقعی را مقایسه می‌کنند. اندازه‌گیری رشد و پیشرفت به سمت اهداف بلندمدت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا در فرآیند بهبود پیدا کنند و پیش‌بینی‌های خود را برای بازتاب رشد مداوم اصلاح و تنظیم کنند. برای نشان دادن این مرحله، از مثال قبلی شرکت استفاده کنید:

تحلیل پیش بینی سالانه:

  • موقعیت برابر با زنجیره تامین دفتر پیشرو در سطح محلی، درآمد مشابه

  • خرید آنلاین و در فروشگاه نفوذ را در صنعت محصولات فناوری افزایش داد

  • تعداد مشتریان فعلی نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است (فقط کمتر از پیش بینی پنج ساله)

  • اضافه شدن هزینه‌های حقوق و دستمزد ماهانه با استخدام سه کارمند جدید، انتظار می‌رود بازده سرمایه‌گذاری در طی ۱.۵ سال آینده مشاهده شود.

  • درآمد ۱.۷ درصد افزایش یافت، انتظار می رود تا پایان سال ۱۴۰۴ میزان ۲ درصد افزایش یابد

هدف برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲: افزایش دیگری در درآمد ۰.۵-۱٪ و کاهش هزینه های عملیاتی با ایجاد یک تیم پشتیبانی از راه دور

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *