بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای قطعی بازاریابی آگاهانه (با مزایا)

راهنمای فوق العاده برای بازاریابی سابلیمینال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که شرکت ها ممکن است برای جذب مشتریان یا مشتریان جدید و ارتباط بهتر با آنها استفاده کنند. بازاریابی آگاهانه یکی از انواعی است که نیازها و خواسته های خاص مشتریان را در اولویت قرار می دهد. اگر در یک نقش بازاریابی کار می کنید، ممکن است مفید باشد که درباره این نوع بازاریابی بیشتر بدانید و بدانید که چگونه می توانید از آن برای کمک به مشتریان برای تصمیم گیری آگاهانه تر خرید و افزایش درآمد آینده استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی آگاهانه را تعریف می کنیم، مزایای آن را فهرست می کنیم، نحوه استفاده از این تکنیک را توضیح می دهیم و چند نکته مفید برای اجرای آن ارائه می دهیم.

بازاریابی آگاهانه چیست؟

بازاریابی آگاهانه یک تکنیک تخصصی است که به برندها اجازه می دهد ارزش ها و ماموریت خود را با ارزش های مشتریان احتمالی خود هماهنگ کنند. هدف این رویکرد بازاریابی افزایش تعامل برند است که نشان دهنده ارتباط عاطفی است که یک برند برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کند. سطح بالاتر تعامل با برند می تواند به شرکت ها کمک کند وفاداری مصرف کننده را افزایش دهند.

بازاریابی آگاهانه با روش‌های بازاریابی سنتی‌تر از این جهت متفاوت است که هدف آن مشارکت مستقیم‌تر مشتریان در فرآیند خرید است. برندهایی که بازاریابی آگاهانه را به کار می گیرند، تلاش های بازاریابی و فروش خود را بر اساس ارزش های اصلی یا اولویت های پایگاه مصرف کننده خود تطبیق می دهند. آنها ممکن است از این تکنیک استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که مواد بازاریابی آنها به مشکل واقعی مشتری پرداخته یا نیاز خاصی را برطرف می کند. به عنوان مثال، یک شرکت قهوه ممکن است از بازاریابی آگاهانه برای بازاریابی محصولات قهوه با منبع پایدار خود برای مصرف کنندگان آگاه اجتماعی استفاده کند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی شفاف: تعریف و نحوه اجرای آن

مزایای بازاریابی آگاهانه

در اینجا چند مزیت وجود دارد که بازاریابی آگاهانه ممکن است ارائه دهد:

روابط مثبت را افزایش دهید

با اجازه دادن به برندها برای تطبیق مواد بازاریابی خود بر اساس ارزش‌های مصرف‌کننده، بازاریابی آگاهانه می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و روشن‌تر با بازارهای هدف کمک کند. برندها ممکن است از این تکنیک استفاده کنند تا مصرف کنندگان خود را بهتر از شیوه هایی که دنبال می کنند و اینکه چرا ارزش حمایت دارند، آگاه کنند. همچنین ممکن است از آن برای شخصی سازی مطالب بازاریابی خود استفاده کنند.

مطالب مرتبط:  بازار هدف چیست؟ تعریف، مثال ها و اهمیت

تجارب خرید خیاطی

تجربه خرید اصطلاحی است که درک خریدار از کل فرآیند خرید، از مرحله آگاهی اولیه تا مرحله خرید نهایی را توصیف می کند. بازاریابی آگاهانه می تواند به برندها کمک کند تا تجربه خرید را بهتر با پایگاه مصرف کننده خود تطبیق دهند. برای مثال، برندی با پایگاه مصرف‌کننده که به کارایی و تحویل ارزان ارزش می‌دهد، ممکن است از بازاریابی آگاهانه برای تبلیغ گزینه‌های تحویل کم‌هزینه و رایگان خود استفاده کند.

مرتبط:  ۵ مرحله فرآیند خرید (و چرا مهم هستند)

اولویت بندی نیازهای مصرف کننده

بازاریابی آگاهانه می تواند جمع آوری اطلاعات در مورد بازارهای هدف را برای برندها آسان تر کند و به نگرانی های خود به روشی فعال تر رسیدگی کند. همچنین می‌تواند به برندها کمک کند که چگونه فعالیت‌هایشان را با اهداف مصرف‌کنندگانشان هماهنگ کنند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است از بازاریابی آگاهانه استفاده کند تا جزئیاتی را ارائه دهد که چگونه یک هدف خاص را که مشتریانش به آن علاقه دارند، مانند توانمندسازی زنان، تبلیغ می کند.

مطالب مرتبط:  ۷ نکته برای تضمین و بهبود رضایت مشتری

استانداردهای اخلاقی را نشان دهید

با آسان‌تر کردن شرکت‌ها در ترویج مسائل مهم اجتماعی، بازاریابی آگاهانه می‌تواند به آنها کمک کند تا برندهای اخلاقی بیشتری ایجاد کنند. این می تواند به مشتریان نشان دهد که به جوامع خود اهمیت می دهند و علاقه مند به کمک به آنها هستند. مشتریان ممکن است تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات از سازمان هایی داشته باشند که استانداردهای اخلاقی بالایی دارند.

مطالب مرتبط:  مسئولیت های اجتماعی و اخلاق

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

نحوه استفاده از بازاریابی آگاهانه

در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای استفاده از بازاریابی آگاهانه برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی انجام دهید:

۱. ارزش های برند را در نظر بگیرید

برای شروع ایجاد یک استراتژی بازاریابی آگاهانه، مفید است که ابتدا ارزش های برند و نحوه ارتباط آنها با ارزش های مشتریان را در نظر بگیرید. مدتی را صرف طوفان فکری ارزش هایی کنید که بیش از همه برند را نشان می دهند. به عنوان مثال، شرکتی که اسنک بارهای مغذی ایجاد می کند، ممکن است به مواد طبیعی و محلی که منبع محلی هستند ارزش بگذارد.

همچنین در نظر گرفتن تجربه مشتری و نحوه اطلاع رسانی ارزش های برند می تواند مفید باشد. صداقت، شفافیت و به موقع بودن همه ارزش های سودمندی هستند، صرف نظر از صنعت.

بیشتر بخوانید:  ارزش های برند چیست؟ تعریف، مثال ها و چرایی اهمیت آنها

۲. جمع آوری داده ها از مشتریان

سعی کنید داده هایی را از مشتریان جمع آوری کنید تا در مورد علایق، ترجیحات و اهداف خرید آنها بیشتر بدانید. به عنوان مثال، می توانید مشتریان را تشویق کنید تا پس از خرید در مورد تجربه خود، به چند سوال نظرسنجی کوتاه پاسخ دهند. این می تواند به شما کمک کند تا کیفیت مواد بازاریابی خود را افزایش دهید و آنها را بر اساس نیازهای مستقیم مشتریان تطبیق دهید.

مرتبط:  ۴ نوع داده مشتری (با نکاتی برای جمع آوری داده ها)

۳. کمپین بازاریابی آگاهانه خود را توسعه دهید

می‌توانید از ارزش‌های برند و داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید برای ایجاد یک کمپین بازاریابی آگاهانه جامع استفاده کنید که به مزایایی که برند برای ارائه جامعه دارد، می‌پردازد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و تقویت هدف کلی کمپین خود استفاده کنید و به مصرف کنندگان در مورد اینکه چرا حمایت از برند مهم است آموزش دهید.

سعی کنید در هر ادعایی که دارید تا حد امکان معتبر باشید. به عنوان مثال، اگر کمپین بازاریابی آگاهانه شما شامل کاهش ضایعات باشد، ممکن است از ارقام برای تخمین مقدار سالانه بسته بندی پلاستیکی که برند با استفاده از مواد پایدارتر صرفه جویی می کند، استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه یک کمپین بازاریابی برند موثر ایجاد کنیم

۴. مواد خود را به روز کنید

پس از توسعه کمپین بازاریابی آگاهانه خود، می تواند مفید باشد که مواد بازاریابی موجود خود را به روز کنید تا بهتر با مخاطبان مورد نظر خود سازگار شوید. پیام های خود و لحنی را که برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود و افزایش ارتباط استفاده می کنید به روز کنید.

در بازاریابی، لحن بیانگر احساساتی است که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر هدف کمپین شما ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید محصولات دوستدار محیط زیست برند است، ممکن است بخواهید به جای آن که سایر برندها را تحقیر کند، لحن مثبت و الهام بخش تری اتخاذ کنید.

موارد مرتبط:  ۱۶ مثال مواد بازاریابی (با نکات)

نکاتی در مورد اجرای بازاریابی آگاهانه

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام اجرای شیوه های بازاریابی آگاهانه از آنها استفاده کنید:

نگرانی های مشتری را شناسایی کنید

تحقیق و یادگیری بیشتر در مورد نگرانی های مشتریان می تواند به شما در بهبود کیفیت کمپین و همچنین تجربه خرید آنها کمک کند. به‌علاوه، می‌تواند به شما کمک کند تا برند را در جوامع خاص بازاریابی کنید و به ایجاد روابط متقابل سودمندتر اجازه دهید.

از ارزش های مشتریان حمایت کنید

برای افزایش اثربخشی تلاش‌های بازاریابی آگاهانه‌تان، نحوه اشتراک گذاری ارزش‌های برند را به اشتراک بگذارید. این می تواند مشتریان را تشویق به خرید از برند و حمایت از ابتکارات آن کند.

به عنوان مثال، اگر برای مشتریانی که محصولات را بر اساس قیمت ارزش گذاری می کنند بازاریابی می کنید، ممکن است در تبلیغات خود بر قیمت پایین برند تاکید کنید. اگر در عوض برای مشتریانی که برای کیفیت ارزش قائل هستند بازاریابی می کنید، در عوض می توانید برتری ویژگی های هر محصول را برجسته کنید.

شفافیت را تمرین کنید

سعی کنید تا حد امکان در مورد رویه ها و ویژگی های محصول برند شفاف باشید تا اعتماد مشتریان را افزایش دهید. شفافیت می تواند ارائه بازخورد صادقانه در مورد یک محصول یا خدمات را برای مشتریان آسان تر کند. همچنین می تواند درک برند یا احساسات خاصی که مشتریان در مورد یک برند دارند را بهبود بخشد.

شما می توانید با اطمینان از اینکه هر گونه اطلاعات در مورد برند و محصولات آن در دسترس مصرف کنندگان است، شفافیت را افزایش دهید. علاوه بر این، سعی کنید تجزیه و تحلیل های مثبت در مورد برند را به اشتراک بگذارید و حساب های رسانه های اجتماعی مرتبط را مرتباً به روز کنید.

مرتبط:  سؤالات متداول: چرا شفافیت کسب و کار مهم است؟

بازخورد بخواهید

بازاریابی آگاهانه اغلب شامل درخواست از مشتریان برای بازخورد در مورد برند و محصولات یا خدمات آن است. دادن فرصت به مشتریان برای به اشتراک گذاشتن افکار خود می تواند به شما کمک کند تا بهبودها را ایجاد کرده و دریابید که نقاط قوت موجود برند چیست. بازخورد منظم همچنین می‌تواند به شما کمک کند ادراکات موجود مشتریان را بسنجید و پیام‌های خود را برای بهبود تعامل وفق دهید.

شما می توانید با ایجاد یک نظرسنجی در رسانه های اجتماعی، ارسال ایمیل به مشتریان فعلی با استفاده از یک الگوی پاسخ آسان یا افزودن پاسخ یا فرم تماس به وب سایت برند، بازخورد مشتریان را دریافت کنید.

مطالب مرتبط:  نحوه جمع آوری بازخورد مشتریان (و نکاتی برای بهبود آن)

زمان خود را در نظر بگیرید

اگر بخواهید یک استراتژی بازاریابی آگاهانه را اجرا کنید و مشتریان بیشتری به دست آورید، ممکن است زمان های خاصی از سال موثرتر باشد. به عنوان مثال، اگر یکی از ارزش های برند آگاهی از سلامت روان است، هفته آگاهی از سلامت روان ممکن است زمان ایده آلی از سال برای اجرای کمپین بازاریابی آگاهانه شما و آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات یا خدماتی باشد که می فروشید. ارتباط برند با جنبش‌ها و رویدادهای اجتماعی مدرن همچنین می‌تواند بستری را برای شما فراهم کند که برای گسترش بازار هدف آن ضروری است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *