بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۶ مثال فناوری ارتباطات برای استفاده در محل کار

کنترل کننده کامل نوآوری و فناوری مخرب

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حرفه ای ها برای همکاری و به اشتراک گذاری ایده ها و اطلاعات نیاز به ارتباط دارند. پیشرفت‌های تکنولوژی امروز، برقراری ارتباط با تقریباً هر کسی در سراسر جهان را سریع و آسان کرده است. با حجم زیادی از ابزارها و برنامه های فناوری ارتباطی موجود، درک اینکه کدام یک و چه زمانی باید استفاده کرد می تواند چالش برانگیز باشد.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف فناوری ارتباطات می پردازیم و ۱۶ نمونه از آن را که می توانید در محل کار از آن استفاده کنید، فهرست می کنیم.

فناوری ارتباطات چیست؟

فناوری ارتباطات هر ابزار دیجیتالی است که می توانید برای ارسال و دریافت اطلاعات از آن استفاده کنید. این فناوری می تواند شامل نرم افزار، برنامه های کامپیوتری، دستگاه ها و سیستم های پیام رسانی باشد. فن آوری های ارتباطی موفق سریع، کارآمد، راحت و آسان برای استفاده هستند. آنها همچنین اغلب به افراد اجازه می دهند از هر نقطه ای در جهان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط: فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟

۱۶ مثال فناوری ارتباطات

در اینجا ۱۶ نمونه از فناوری ارتباطی وجود دارد که ممکن است در محل کار با آنها روبرو شوید یا از آنها استفاده کنید:

۱. تلفن

تلفن یکی از اصلی ترین فناوری های ارتباطی است که اکثر متخصصان به راحتی در دسترس هستند. ممکن است از تلفن ثابت در دفتر خود، تلفن هوشمند در سفر و تماس اینترنتی در حین کار با رایانه خود استفاده کنید. اکثر تلفن ها دارای ویژگی های ارتباطی هستند که فراتر از ارسال و دریافت تماس های صوتی است، از جمله قابلیت های پست صوتی، تماس کنفرانس و ضبط. تلفن های هوشمند به شما این امکان را می دهند که در صورت داشتن اتصال اینترنتی مانند نوشتن ایمیل، ارسال پست در رسانه های اجتماعی و بررسی اسناد، وظایف اولیه کاری را نیز انجام دهید.

۲. ایمیل

یکی از پرطرفدارترین انواع فناوری ارتباطات، ایمیل است. برای چندین دهه، مردم از ایمیل برای ارسال پیام ها و فایل ها از طریق اینترنت استفاده می کنند. برخلاف نامه سنتی، ایمیل تقریباً بلافاصله به صندوق پستی گیرنده می رسد. شما ممکن است در طول روز از ایمیل برای برقراری ارتباط با همکاران یا مشتریان، ارسال و دریافت فاکتورها و به اشتراک گذاری فایل های متنی یا عکس به سرعت و آسانی استفاده کنید.

۳. وبلاگ ها

وبلاگ ها وب سایت هایی هستند که در آن افراد می توانند محتوا یا پست هایی را برای خواندن دیگران به اشتراک بگذارند. وبلاگ‌ها می‌توانند به صورت عمومی برای هر کسی با پیوند وب‌سایت در دسترس باشند یا فقط با عضویت در پشت آن قابل دسترسی باشند. افراد می توانند از وبلاگ های شخصی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد سرگرمی ها و زندگی خود استفاده کنند. برخی از آنها محبوبیت کافی برای کسب درآمد از تبلیغات و مشارکت به دست می آورند . شرکت ها می توانند از وبلاگ ها برای رشد برند خود و کسب تبلیغات استفاده کنند. وبلاگ ها ممکن است نه تنها شامل متن، بلکه شامل تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها، لینک ها و تبلیغات نیز باشند.

۴. رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی، که اولین آنها در پایان قرن بیستم راه اندازی شد، به کاربران اجازه می دهد تجربیات و نظرات خود را با مخاطبان در سراسر جهان به اشتراک بگذارند. آنها همچنین ارتباط افراد را با سایر کاربران در هر پلتفرم آسان می کنند. امروزه، بیشتر متخصصان و شرکت‌ها حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شرکتی دارند که از آنها برای برندسازی، بازاریابی و ارتباطات استفاده می‌کنند. از طریق این پلتفرم‌ها، آن‌ها می‌توانند به‌روزرسانی‌های کسب‌وکار یا محصول را به اشتراک بگذارند، با مخاطبان خود درگیر شوند و رشد کنند و ویدیوها و ارائه‌ها را پخش کنند.

۵. وبلاگ ها

ولوگ ها “لوگ های ویدئویی” هستند که اساساً نسخه های بصری وبلاگ ها هستند. ولاگرها به جای پست کردن متن، ویدیوهای ساده ای از خودشان بارگذاری می کنند که ایده هایشان را به اشتراک می گذارند یا توضیح می دهند که چگونه کاری را انجام دهند. ولاگرها معمولاً از دوربین رایانه یا دستگاه خود یا یک دوربین دستی برای ضبط کردن خود در گفتن یا انجام کارها استفاده می کنند. می توانید از vlog ها برای موارد زیر استفاده کنید:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید

  • دنبال کنندگان خود را افزایش دهید

  • با مخاطبان خود درگیر شوید

  • از مطالب خود کسب درآمد کنید

  • راه اندازی محصول و به روز رسانی های تجاری را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم

۶. پادکست

پادکست ها اشکال ارتباطی مبتنی بر صدا هستند. سازندگان می توانند خود را در حال بحث کردن درباره یک موضوع یا گفتن یک داستان ضبط کنند، سپس صدا را به صورت آنلاین آپلود و ذخیره کنند. مخاطبان می توانند پادکست را برای گوش دادن در دستگاه خود دانلود کنند. پادکست‌های موفق اغلب آن‌هایی هستند که بر موضوع خاصی تمرکز می‌کنند که مخاطبان اختصاصی دارد، مانند جرم و جنایت یا سیاست. یکی از ویژگی‌هایی که پادکست‌ها را بسیار محبوب می‌کند این است که شنوندگان می‌توانند هر زمان که بخواهند آن‌ها را دانلود و گوش دهند. می توانید از یک پادکست برای بحث در مورد موضوعی که در آن متخصص هستید یا برای تبلیغ برند خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: نحوه شروع پادکست مرحله به مرحله (و ترویج آن)

۷. پخش زنده

پخش زنده مانند وبلاگ نویسی است اما در زمان واقعی اتفاق می افتد. افراد یا شرکت ها ویدیوهای زنده را در پلتفرم هایی مانند وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا سایر وب سایت های میزبانی ویدیو راه اندازی می کنند. بینندگان می‌توانند در حین پخش ویدیوها روی آنها نظر بدهند و میزبان می‌تواند بلافاصله به سؤالات آنها پاسخ دهد. می توانید از پخش زنده برای تعامل با مخاطبان خود، توضیح نحوه استفاده از یک محصول یا پخش ارائه ها و رویدادها استفاده کنید.

۸. چت آنلاین

چت وب نوعی ارتباط فوری را به کاربران ارائه می دهد. مردم از نرم افزار چت در رسانه های اجتماعی و بسترهای ارتباطی تجاری برای صحبت با دوستان، خانواده و همکاران استفاده می کنند. کسب‌وکارها اغلب ویژگی‌های پشتیبانی چت را به وب‌سایت‌های خود اضافه می‌کنند تا به سؤالات مشتریان بلافاصله پاسخ دهند. شما می توانید از چت آنلاین به عنوان یک روش معمولی تر برای برقراری ارتباط با همکاران نسبت به ایمیل استفاده کنید.

۹. وب کنفرانس

فناوری کنفرانس ارتباط کارمندان با یکدیگر را بدون توجه به جایی که در آن قرار دارند آسان تر می کند. بیشتر فناوری کنفرانس زنده شامل فیدهای صوتی و تصویری شرکت کنندگان است. ویژگی های دیگر شامل قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش کامپیوتر و صفحه نمایش طوفان فکری است. می توانید از پلتفرم های کنفرانس وب برای همکاری از راه دور، ارائه سخنرانی های زنده و ملاقات با مشتریان از راه دور استفاده کنید.

مطالب مرتبط: جلسات مجازی: راهنمای قطعی

۱۰. پیامک

خدمات پیام کوتاه (SMS) یا پیام کوتاه، به افراد امکان می‌دهد پیام‌ها یا تصاویر مختصری را از طریق تلفن هوشمند خود ارسال کنند. این فناوری ارتباطی محبوب و غیررسمی در صورتی مفید است که نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. به عنوان مثال، اگر هنگام حضور در یک جلسه، نیاز به ارسال به‌روزرسانی یا تأیید برای همکار یا مشتری دارید، می‌توانید یک پیام کوتاه برای آنها ارسال کنید.

۱۱. تقویم های مشترک

خدمات اشتراک‌گذاری تقویم به کاربران اجازه می‌دهد تا از همکاران یا مشتریان خود دعوت کنند تا تقویم‌هایشان را ببینند و در برخی موارد، آن‌ها را اضافه یا ویرایش کنند. این شکل از ارتباط به تیم ها کمک می کند تا برنامه های کاری خود را هماهنگ کرده و بسته به در دسترس بودن هر فرد، وظایف را برنامه ریزی کنند. تیم ها همچنین می توانند از تقویم های مشترک برای اهداف مدیریت پروژه و کمک به کارکنان در مدیریت جلسات و قرار ملاقات ها استفاده کنند.

۱۲. انجمن ها

تالار گفتمان گروهی یک پلت فرم آنلاین است که افراد می توانند در آن پست بگذارند و به سوالات پاسخ دهند. انجمن ها اغلب بر اساس موضوع سازماندهی می شوند و به کاربران اجازه می دهند در مورد علایق مشترک خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا مشکلات مشترک را عیب یابی کنند. برای مثال، یک متخصص فناوری اطلاعات ممکن است در یک تالار گفتگو درباره HTML مشاوره کدنویسی بخواهد. یکی از مزایای فروم ها این است که آنها حاوی سوابق مکالمات هستند تا بتوانید پیشرفت گروه را پیگیری کرده و اطلاعات خاصی را جستجو کنید.

۱۳. ویکی ها

ویکی وب سایتی برای اطلاعات جمع سپاری است که در آن هر عضوی می تواند محتوا را مشاهده، اضافه یا ویرایش کند. شما می توانید ویکی های خصوصی را برای بخش یا شرکت خود در بسیاری از پلتفرم های ارتباطی تجاری راه اندازی کنید. تیم شما می‌تواند اطلاعاتی را به ویکی‌های مرتبط اضافه کند تا یک پایگاه دانش مشترک برای همه اعضا ایجاد کند.

۱۴. اسناد مشارکتی

اسناد مشترک، مانند تخته‌های سفید مجازی و واژه‌پردازهای آنلاین، به چندین نفر اجازه می‌دهند تا روی یک سند کار کنند. چندین نفر می توانند به طور همزمان به یک فایل دسترسی داشته باشند، ویرایش کنند و روی آن نظر بگذارند. این ابزارها برای تیم هایی که محتوا را ایجاد و ویرایش می کنند مفید هستند و می توانند به آنها در تولید محصول نهایی دقیق و مشترک کمک کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای نقش های مشارکت تجاری

۱۵. فناوری پوشیدنی

شما می توانید انواع مختلفی از فناوری های پوشیدنی را بر روی بدن خود حمل کنید تا ارتباط سریع، آسان و بدون دست داشته باشید. به عنوان مثال، ساعت‌های هوشمند به دستورات صوتی کاربر پاسخ می‌دهند تا به سؤالات پاسخ دهند، تماس‌های تلفنی برقرار کنند، یادآور جلسات ارسال کنند و یادداشت‌برداری کنند. این فناوری برای افراد حرفه‌ای مفید است که مکرراً سفر می‌کنند، از رایانه خود دور هستند و پروژه‌های متعددی را انجام می‌دهند. از دیگر نمونه های فناوری پوشیدنی در محل کار می توان به عینک هوشمند و دستبند ورزشی اشاره کرد.

۱۶. بلندگوهای هوشمند

می توانید بلندگوهای هوشمند را در خانه یا محل کار خود قرار دهید تا به عنوان دستیار شخصی فعال با صدا عمل کنند. با استفاده از یک فرمان صوتی، می‌توانید از دستگاه سؤال بپرسید یا به آن بگویید وظایفی مانند برنامه‌ریزی یک جلسه، تماس با مشتری یا افزودن یک مورد به لیست وظایف خود را انجام دهد. آنها کار و ارتباطات را کارآمدتر می کنند، به ویژه برای آن دسته از حرفه ای هایی که از راه دور کار می کنند یا چندین مسئولیت را انجام می دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *