بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه با یک رئیس بی ادب ارتباط برقرار کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۵ راه رویارویی با مدیر بی تربیت

به اندازه کافی بد است که مجبور شوید با همکاران بی ادب کار کنید، اما وقتی رئیس شما بی ادب است، می تواند بر روحیه شما و تمایل شما برای آمدن هر روز به سر کار تأثیر بگذارد. همچنین می تواند نحوه تعامل شما با دیگران را تغییر دهد. هنگامی که به خانه می روید، بدرفتاری رئیس با شما همراه می شود، جایی که می تواند بر روی اعضای ناآگاه خانواده منتشر شود. برای جلوگیری از این مشکلات اضافی، باید یاد بگیرید که چگونه با یک رئیس بی ادب ارتباط برقرار کنید و استرس را در محل کار کنار بگذارید.

با رفتار بی ادبانه مقابله کنید

رفتار گستاخانه نوعی خودخواهی و بی احترامی به دیگران است و با اظهارات تحقیرآمیز، اظهارنظرهای توهین آمیز و قطع صحبت مشخص می شود. وقتی در مقابل این رفتار ثابت دفاع نمی کنید، در سکوت به او اجازه ادامه دادن می دهید. اگر از خودت دفاع نکنی، او ادامه خواهد داد. به یاد داشته باشید، این مسئولیت شماست که نحوه رفتار با شما را تعیین کنید — و این در محل کار و همچنین در هر جای دیگری در جهان شما صدق می کند. به رئیس خود اجازه دهید بداند که شما قدردان نظرات یا اظهارات بی ادبانه او نیستید.

مثال:

وقتی در مورد کند یا احمق بودن من شوخی می کنید، علیرغم سخت کوشی ام احساس بی ارزشی می کنم. من کارم را جدی می‌گیرم و اگر انتظارات شما را برآورده نمی‌کنم، لطفاً به من بگویید چگونه می‌توانم پیشرفت کنم.

یک رویکرد طنزآمیز را امتحان کنید

سعی کنید به ارتباطات خود با رئیس خود با شوخ طبعی برخورد کنید. شوخ طبعی به رفع بی ادبی کمک می کند. می توانید از آن به عنوان راهی استفاده کنید تا به او بفهمانید که از آنچه می گوید قدردانی نمی کنید. این نوع رگبار ارتباطی می تواند پیامی را بدون برخورد مستقیم ارسال کند. واکنش او به شوخ طبعی شما چیزهای زیادی در مورد او به شما خواهد گفت. اگر پیام شما را دریافت کند، از بی ادبی دست می کشد. لبخند بر لبان خود داشته باشید و در هنگام برقراری ارتباط با او از گستاخی او عقب نشینی کنید.

مثال:

اگر می دانستم امروز کار کردن با شما اینقدر سخت است، زره محافظم را می پوشیدم.

نگرانی های خود را از طریق ایمیل در میان بگذارید

به جای صحبت با او، از ارتباطات ایمیلی استفاده کنید. او ممکن است کمتر در ایمیل بی ادب باشد، زیرا ایمیل یک سوابق کتبی ارائه می دهد که اگر به جایی رسید که نیاز به صحبت با بخش منابع انسانی داشتید، می توانید از آن به عنوان مدرکی دال بر رفتار او استفاده کنید. هنگام برقراری ارتباط از طریق ایمیل، خجالتی نباشید و از نظرات مرموز خودداری کنید. به حقایق پایبند باشید؛ مختصر، واضح و دقیق باشد. هیچ مهماتی که او می تواند علیه شما استفاده کند ارائه ندهید.

مثال:

امروز صبح وقتی مکرراً در جلسه کارکنان صحبتم را قطع کردید، احساس تخفیف کردم. اغلب، وقفه ها خارج از موضوع بود. فکر می‌کنم اگر با همه محترمانه رفتار شود، تیم ما بهتر عمل خواهد کرد و ما روی وظیفه‌ای که داریم تمرکز می‌کنیم. با احترام، تانشا

نگرانی های خود را شخصاً بیان کنید

روسای بی ادب معمولاً زود عصبانی می شوند، بنابراین مهم است که آرام بمانید و احساسات خود را کنترل کنید. وقتی تصمیم گرفتید که باید به او بگویید که رفتارش چقدر توهین آمیز است، خصوصی با او صحبت کنید. لحن خود را خنثی نگه دارید و حرفه ای صحبت کنید. مستقیم باشید و در هنگام بیان ناامیدی های خود مستقیماً با او روبرو شوید.

مثال:

وقتی نظرات من را به سخره می گیرید، من آن را بی احترامی و بی ادبی می دانم، مخصوصاً وقتی در دفتر در مقابل دیگران اینطور صحبت می کنید. لطفاً اگر با ایده ها یا عملکرد کاری من مشکلی دارید مستقیم و خصوصی با من صحبت کنید. من سزاوار همان احترامی هستم که به شما نشان می دهم.

ملاحظات دیگر

اگر بیش از حد استرس دارید و منفی ها را با خود به خانه می برید، به دنبال کار دیگری باشید. قبل از جستجوی کار در خارج از شرکت، در مورد فرصت های موجود در همان شرکت تحقیق کنید. یک انتقال داخلی می تواند تأثیر جستجوی کار در جای دیگر را کاهش دهد و در عین حال شما را از مشکل دور کند. به یاد داشته باشید که به عنوان یک کارمند، شما حق دارید در یک محل کار عاری از آزار و اذیت و خصومت کار کنید. اگر رفتار و اظهارنظرهای بی ادبانه رئیستان تهدیدآمیز است، باید کاری در مورد آن انجام دهید. با واحد منابع انسانی شرکت تماس بگیرید. اگر تغییری ایجاد نکرد، حتی ممکن است شکایتی را در اداره کار استان خود علیه رئیس خود و شرکت مطرح کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

4 پاسخ

  1. مشکل متون منابع انسانی اینه که غالبا ترجمه است‌. شکایت به اداره کار دیگه چه سمیه. همیشه می گن خوش اومدی همین که هست. معمولا یا باید شرایط بد تحمل کرد یا از خیر کار گذشت.

    1. سلام
      خوشحالیم که مطالب ایوسی رو مطالعه می کنید
      اما در خصوص اعتراضتون به موضوع ارتباطات در ایران: بله، منم منکر سوء رفتارهای موجود در ادارات و سازمان ها نیستم
      اما توجه داشته باشید که اولا همه رو نمی شه به یه چوب زد
      و دوم اینکه، نگرش و تفکر شما درخصوص طرف مقابلتون (اینجا منظور مسئولین اداره هست) بسیار در نتیجه و خروجی کار بسیار موثر خواهد بود. چراکه:
      ۱. تفکر و نگرش شما قطعا بر روی زبان بدن، رفتار و کلام شما تاثیر خواهد گذاشت که ماحصلش پاسخی به فراخور این کلام و رفتار و زبان بدن خواهد بود
      ۲. ارتعاش ارسالی از ذهن شما سبب ایجاد ارتباط بین ضمایر ناخودآگاه شما و فرد مسئول خواهد شد و منجر به اثرات روحی و روانی ناخودآگاه خواهد شد که این هم به نوع نگرش و رفتار شما داره

      و اگرچه موارد یاد شده در نگاه عموم چندان معقول و منطقی به نظر نمی رسه؛ اما حقیقت اینه که این موارد واقعیت هایی هستند که اتفاقا امروزه توسط علم هم تا حد زیادی اثبات شدن (و اصلا به همین دلیله که امروزه رشته های تحصیلی جدیدی مثل بعضی از شاخه های روانشناسی یا nlp و امثال اینها به وجود اومده)

    2. مطالعات زیادی هم در خصوص تأثیر نگرش و رفتار فرد بر روی ارتباطات انسانی وجود داره.
      به عنوان مثال، یک مطالعه از دانشگاه هاروارد که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده، نشان داد که افراد با نگرش مثبت در محیط کار، از لحاظ سلامت روحی و حتی سلامت جسمی نیز بهتر عمل می‌کنن. همچنین، دانشگاه استنفورد نیز در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که حرفه‌ای بودن در ارتباط با همکاران، تأثیر قابل توجهی در میزان پیشرفت شغلی داره و افراد حرفه‌ای توانایی بیشتری در حل مسائل و تولید ایده دارن.

      1. و این هم چند عنوان دیگه برای مطالعات شما درخصوص نگرش ها و رفتارهای سازمانی (می تونه بر کیفیت رفتار شما بسیار بیافزایه):

        ۱. “Positive Organizational Behavior: A Measurement Validation and Immigrant Worker Outcomes in Canada” از دانشگاه یورک در سال ۲۰۱۴

        ۲. “The Effects of a Positive Attitude on Business Success and Employee Performance” از دانشگاه تامسون ریور در سال ۲۰۱۷

        ۳. “The Power of Positive Thinking in the Workplace: Benefits, Challenges and Practical Implications” از دانشگاه اندرسون در سال ۲۰۱۸

        ۴. “Professionalism and its Impact on Employees and Organizations” از دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۸

        ۵. “Positivity in the workplace: An exploration of the effects of positive leadership on employee well-being and job satisfaction” از دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۹

        ۶. “The impact of positive thinking on organizational effectiveness” از دانشگاه جرج واشنگتن در سال ۲۰۲۰

        امیدوارم که این مطالعات به شما کمک کافی در بحث فوق‌الذکر داشته باشه. (و البته اگرچه به گفته شما، شاید این تحقیقات مستلزم ترجمه باشن، اما به این حقیقت خدشه ای وارد نمی کنن که اینها مطالعاتی بر روی رابطه های انسانی بوده اند و این موضوع فارغ از مکان و زمان، در هر صورت روی ساحت انسانی و ساختارش صورت گرفته و نه موقعیت های جغرافیایی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *