نماد سایت ایوسی

چگونه با یک رئیس بی ادب ارتباط برقرار کنیم

۵ راه رویارویی با مدیر بی تربیت

به اندازه کافی بد است که مجبور شوید با همکاران بی ادب کار کنید، اما وقتی رئیس شما بی ادب است، می تواند بر روحیه شما و تمایل شما برای آمدن هر روز به سر کار تأثیر بگذارد. همچنین می تواند نحوه تعامل شما با دیگران را تغییر دهد. هنگامی که به خانه می روید، بدرفتاری رئیس با شما همراه می شود، جایی که می تواند بر روی اعضای ناآگاه خانواده منتشر شود. برای جلوگیری از این مشکلات اضافی، باید یاد بگیرید که چگونه با یک رئیس بی ادب ارتباط برقرار کنید و استرس را در محل کار کنار بگذارید.

با رفتار بی ادبانه مقابله کنید

رفتار گستاخانه نوعی خودخواهی و بی احترامی به دیگران است و با اظهارات تحقیرآمیز، اظهارنظرهای توهین آمیز و قطع صحبت مشخص می شود. وقتی در مقابل این رفتار ثابت دفاع نمی کنید، در سکوت به او اجازه ادامه دادن می دهید. اگر از خودت دفاع نکنی، او ادامه خواهد داد. به یاد داشته باشید، این مسئولیت شماست که نحوه رفتار با شما را تعیین کنید — و این در محل کار و همچنین در هر جای دیگری در جهان شما صدق می کند. به رئیس خود اجازه دهید بداند که شما قدردان نظرات یا اظهارات بی ادبانه او نیستید.

مثال:

وقتی در مورد کند یا احمق بودن من شوخی می کنید، علیرغم سخت کوشی ام احساس بی ارزشی می کنم. من کارم را جدی می‌گیرم و اگر انتظارات شما را برآورده نمی‌کنم، لطفاً به من بگویید چگونه می‌توانم پیشرفت کنم.

یک رویکرد طنزآمیز را امتحان کنید

سعی کنید به ارتباطات خود با رئیس خود با شوخ طبعی برخورد کنید. شوخ طبعی به رفع بی ادبی کمک می کند. می توانید از آن به عنوان راهی استفاده کنید تا به او بفهمانید که از آنچه می گوید قدردانی نمی کنید. این نوع رگبار ارتباطی می تواند پیامی را بدون برخورد مستقیم ارسال کند. واکنش او به شوخ طبعی شما چیزهای زیادی در مورد او به شما خواهد گفت. اگر پیام شما را دریافت کند، از بی ادبی دست می کشد. لبخند بر لبان خود داشته باشید و در هنگام برقراری ارتباط با او از گستاخی او عقب نشینی کنید.

مثال:

اگر می دانستم امروز کار کردن با شما اینقدر سخت است، زره محافظم را می پوشیدم.

نگرانی های خود را از طریق ایمیل در میان بگذارید

به جای صحبت با او، از ارتباطات ایمیلی استفاده کنید. او ممکن است کمتر در ایمیل بی ادب باشد، زیرا ایمیل یک سوابق کتبی ارائه می دهد که اگر به جایی رسید که نیاز به صحبت با بخش منابع انسانی داشتید، می توانید از آن به عنوان مدرکی دال بر رفتار او استفاده کنید. هنگام برقراری ارتباط از طریق ایمیل، خجالتی نباشید و از نظرات مرموز خودداری کنید. به حقایق پایبند باشید؛ مختصر، واضح و دقیق باشد. هیچ مهماتی که او می تواند علیه شما استفاده کند ارائه ندهید.

مثال:

امروز صبح وقتی مکرراً در جلسه کارکنان صحبتم را قطع کردید، احساس تخفیف کردم. اغلب، وقفه ها خارج از موضوع بود. فکر می‌کنم اگر با همه محترمانه رفتار شود، تیم ما بهتر عمل خواهد کرد و ما روی وظیفه‌ای که داریم تمرکز می‌کنیم. با احترام، تانشا

نگرانی های خود را شخصاً بیان کنید

روسای بی ادب معمولاً زود عصبانی می شوند، بنابراین مهم است که آرام بمانید و احساسات خود را کنترل کنید. وقتی تصمیم گرفتید که باید به او بگویید که رفتارش چقدر توهین آمیز است، خصوصی با او صحبت کنید. لحن خود را خنثی نگه دارید و حرفه ای صحبت کنید. مستقیم باشید و در هنگام بیان ناامیدی های خود مستقیماً با او روبرو شوید.

مثال:

وقتی نظرات من را به سخره می گیرید، من آن را بی احترامی و بی ادبی می دانم، مخصوصاً وقتی در دفتر در مقابل دیگران اینطور صحبت می کنید. لطفاً اگر با ایده ها یا عملکرد کاری من مشکلی دارید مستقیم و خصوصی با من صحبت کنید. من سزاوار همان احترامی هستم که به شما نشان می دهم.

ملاحظات دیگر

اگر بیش از حد استرس دارید و منفی ها را با خود به خانه می برید، به دنبال کار دیگری باشید. قبل از جستجوی کار در خارج از شرکت، در مورد فرصت های موجود در همان شرکت تحقیق کنید. یک انتقال داخلی می تواند تأثیر جستجوی کار در جای دیگر را کاهش دهد و در عین حال شما را از مشکل دور کند. به یاد داشته باشید که به عنوان یک کارمند، شما حق دارید در یک محل کار عاری از آزار و اذیت و خصومت کار کنید. اگر رفتار و اظهارنظرهای بی ادبانه رئیستان تهدیدآمیز است، باید کاری در مورد آن انجام دهید. با واحد منابع انسانی شرکت تماس بگیرید. اگر تغییری ایجاد نکرد، حتی ممکن است شکایتی را در اداره کار استان خود علیه رئیس خود و شرکت مطرح کنید.

خروج از نسخه موبایل