چالش استخدام موضوعی است که می تواند یافتن و استخدام بهترین کاندید برای یک موقعیت را برای مدیران استخدام دشوار کند. با درک و غلبه بر این مسائل، مدیران استخدام می توانند فرآیند استخدام را کارآمدتر و سودآورتر کنند. اگر یک مدیر استخدام هستید یا می خواهید یکی شوید، یادگیری بیشتر در مورد چالش های استخدام می تواند مفید باشد.
در این مقاله از ایوسی، ما توضیح میدهیم که چالشهای استخدام چیست، توضیح میدهیم که چرا درک آنها مهم است، ۱۱ چالش بالقوهای را که ممکن است با آنها روبرو شوید را تشریح میکنیم و راهحلهایی برای غلبه بر آنها ارائه میکنیم.
مطالب مرتبط: شغل در استخدام چیست؟ (با شرایط و حقوق)
چالش های استخدام چیست؟
چالشهای استخدام مسائلی هستند که یک استخدامکننده یا مدیر استخدام ممکن است هنگام تلاش برای یافتن بهترین کاندید برای یک موقعیت با آن مواجه شود. این چالشها میتوانند تیمهای استخدامی بزرگ و کوچک را تحت تأثیر قرار دهند و غلبه بر آنها میتواند به استخدام متخصصان کمک کند تا کارآمدتر شوند. با درک چالش های استخدام، می توانید راه حل هایی برای حل آنها ایجاد کنید.
مطالب مرتبط: استخدام چیست؟ راهنمای جامع
چرا در نظر گرفتن چالش ها در استخدام مهم است؟
مهم است که چالش ها را در استخدام در نظر بگیرید زیرا درک آنها می تواند به شما در پیش بینی و غلبه بر آنها کمک کند. چالشهای عمده در استخدام میتواند مانع از یافتن و استخدام بهترین کاندید برای یک نقش شود که ممکن است کل تیمها را تحت تأثیر قرار دهد. با حل مسائل مربوط به استخدام، می توانید تیم استخدام را در طول فرآیند استخدام کارآمدتر و موثرتر کنید.
۱۱ چالش رایج در استخدام
اگرچه ممکن است چالشهایی که تیم استخدام شما با آن مواجه است بسته به موقعیت منحصر به فرد شما متفاوت باشد، برخی از چالشهای مشترک در اکثر تلاشهای استخدام وجود دارد. اینها برخی از چالشهای استخدامی است که ممکن است با آنها روبرو شوید و راهحلهایی برای غلبه بر آنها:
۱. ارتباط با نامزدها
یکی از مسائلی که ممکن است استخدام کنندگان هنگام استخدام با آن مواجه شوند، ارتباط موفقیت آمیز با بهترین نامزدها است. هنگامی که یک نامزد در یک زمان چندین ایمیل از مدیران استخدام دریافت می کند، اطمینان از برجسته بودن ارتباط شما حیاتی است. برای ارتباط با نامزدها، در مورد آنها تحقیق کنید و در مورد آنچه برای آنها مهم است بیشتر بدانید. این اطلاعات را در ارتباطات خود برجسته کنید و جزئیاتی را که شرکت یا سازمان شما می تواند به طور حرفه ای به آنها خدمت کند، برجسته کنید.
۲. ایجاد برندینگ قوی
نام تجاری کارفرما اصطلاحی است برای ایجاد یک نمایه ثابت و مثبت از معنای عضویت در تیم با شرکت شما. برخی از شرکتها وجود دارند که مردم آنها را مکانهای عالی برای کار میدانند و شما میخواهید شرکتی که در آن کار میکنید یکی از آنها باشد. برای ایجاد برندینگ کارفرمایی قوی، مزایای سخاوتمندانه ارائه دهید، فرهنگ شرکتی مثبت را پرورش دهید و آن را در رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارید.
۳. یافتن بهترین نامزدها
ایجاد یک مجموعه موثر نامزد و شناسایی بهترین افراد برای یک نقش می تواند یک چالش باشد. برای غلبه بر موانع در یافتن نامزدها، استفاده از چندین منبع را در نظر بگیرید. می توانید از اعضای فعلی تیم درخواست معرفی کنید، به صورت داخلی استخدام کنید و از طریق سایت های شبکه حرفه ای با نامزدها ارتباط برقرار کنید.
مطالب مرتبط: ۱۳ استراتژی استخدام برای کمک به شما در یافتن بهترین نامزدها
۴. استخدام نامزدهای از راه دور
همانطور که تعداد بیشتری از افراد در نیروی کار به کار از خانه منتقل می شوند، فرآیند استخدام نیز تغییر می کند. استخدام از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد زیرا تعامل چهره به چهره و استراتژی های متعارف استخدام کمتر وجود دارد. برای جذب و استخدام مؤثر داوطلبان از راه دور، از تماس ویدیویی استفاده کنید و با یک پروژه نمونه، نامزدهای برتر را امتحان کنید تا بیشتر در مورد مهارتهای آنها بیاموزید.
۵. افزایش کارایی استخدام
بسیاری از تیم های استخدام کننده با پیدا کردن سریع نامزد مناسب برای شغل مشکل دارند. برای جلوگیری از طولانی شدن پنجره استخدام، مجموعه ای از متقاضیان را برای موقعیت های بالقوه آماده نگه دارید. میتوانید درخواستهای مربوط به فرآیندهای استخدام قبلی را حفظ کنید و به وضوح شرایط لازم برای موقعیت را مشخص کنید تا به تیم استخدام کمک کنید تا جستجو را محدود کند.
۶. دانستن اینکه به دنبال چه چیزی باشید
الزامات شغلی شامل اطلاعاتی مانند تجربه، تحصیلات، مدارک تحصیلی و مهارتها است و دانستن اینکه به دنبال چه چیزی باشید میتواند چالش برانگیز باشد. برای تشریح واضح الزامات دقیق برای هر نقش، ابتدا فهرستی از وظایف نقش را در نظر بگیرید. سپس، بر اساس وظایف، میتوانید فهرستی از ویژگیهایی ایجاد کنید که ممکن است فرد برای انجام موفقیتآمیز آنها به آنها نیاز داشته باشد. همچنین میتوانید فهرستهای آنلاین دیگر را مرور کنید تا در مورد استانداردهای صنعت بیشتر بدانید.
۷. ارائه یک تجربه عالی
هنگامی که برای استخدام یک نامزد عالی رقابت می کنید، ارائه یک تجربه شگفت انگیز به آنها می تواند تصمیم آنها را در مورد محل کار تحت تاثیر قرار دهد. برای ارائه یک تجربه عالی برای نامزد، می توانید دستورالعمل های واضحی ارائه دهید، به سرعت پاسخ دهید و ساختاری برای فرآیند استخدام ارائه دهید. اضافه کردن عناصر دیگری به تجربه نامزد، مانند حمل و نقل رایگان، نوشیدنی ها یا گشت و گذار در ساختمان را در نظر بگیرید.
مطالب مرتبط: فرآیند استخدام: در هر مرحله چه انتظاری باید داشت
۸. بهینه سازی زمان استخدام
برخی از تیم های استخدام ممکن است با بهینه سازی زمان برای استخدام نامزدها مشکل داشته باشند. یکی از روش های غلبه بر این چالش استفاده از فناوری استخدام است. اجازه دادن به نرم افزار برای مرتب سازی و بررسی مطالب برنامه برای تیم شما می تواند برای سایر جنبه های استخدام وقت بگذارد.
۹. استخدام منصفانه و متنوع
مهم است که تیم های استخدام، بدون توجه به جزئیات شخصی، بهترین نامزدها را برای هر موقعیت انتخاب کنند. برای بهبود توانایی تیم استخدامی خود در استخدام های متنوع، از فرآیندهای بررسی برنامه های کورکورانه استفاده کنید. همچنین میتوانید مطمئن شوید که روشهایی که برای فهرستبندی فرصتهای خود استفاده میکنید برای بسیاری از جوامع قابل دسترسی است.
۱۰. تصحیح سوالات مصاحبه
زمان محدودی در طول مصاحبه با کاندیداها وجود دارد، و این مهم باعث میشود که متخصصان استخدام سوالاتی بپرسند که بهترین استفاده را از آن زمان داشته باشند. برای اصلاح سؤالات مصاحبه خود، سؤالاتی را طراحی کنید که می توانند پاسخ های ترکیبی ایجاد کنند. به عنوان مثال، به جای اینکه از کاندید بخواهید جزئیات شخصیت خود را بیان کند، از آنها بپرسید که کدام جنبه از شخصیت آنها را کاندیدای خوبی برای این موقعیت می کند.
مطالب مرتبط: ۱۲۵ پرسش و پاسخ متداول مصاحبه (همراه با نکات)
۱۱. استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل
با انتخاب معیارها و داده هایی که برای شما مناسب تر است، مطمئن شوید که تیم استخدام شما می تواند تجزیه و تحلیل و داده ها را به طور موثر پیاده سازی و استفاده کند. این می تواند شامل معیارهایی مانند هزینه به ازای هر استخدام، زمان استخدام، امتیازات تجربه، نرخ پذیرش و منابع باشد. پس از تعیین معیارهای مهم، برنامهای را انتخاب کنید که میتواند به شما در جمعآوری و ردیابی دادهها کمک کند تا بینش بیشتری در مورد چگونگی بهبود ارائه دهید.