بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد حس تعلق در محل کار

احساس تعلق در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پرش به بخش

احساس تعلق در محل کار می تواند اثربخشی شما را تغییر دهد، شغل شما را لذت بخش تر کند و محیط بهتری را برای همه ایجاد کند. اما، ایجاد حس تعلق زمانی که از قبل در فرهنگ شرکت شما گنجانده نشده باشد، می تواند بسیار سخت باشد.

حتی اگر در حال حاضر احساس نمی کنید که عضوی از تیم هستید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید حس تعلق به محل کار را تقویت کنید.

در این مقاله از ایوسی به بررسی این موضوع می پردازیم که تعلق چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه حس تعلق را در محل کار خود ایجاد کنید.

در هسته خود، تعریف احساس تعلق زمانی است که فرد احساس می کند برای خود واقعی خود درگیر و پذیرفته شده است.

تمرکز بر تنوع و شمول به سادگی برای درگیر نگه داشتن اعضای تیم کافی نیست. کارکنان شاد اغلب نیاز دارند که در محل کار نیز احساس تعلق داشته باشند.

پرورش تعلق در محل کار به این معنی است که افراد با هر پیشینه‌ای پشت میز می‌نشینند و احساس می‌کنند شنیده می‌شوند، دیده می‌شوند و برای مشارکت‌شان شناخته می‌شوند.

داشتن حس تعلق در محل کار می تواند مزایای گسترده ای برای کارمندان داشته باشد و ۳۴ درصد از مردم بیشترین حس تعلق خود را در محل کار احساس می کنند .

در سال ۲۰۲۰، با شروع کار تیم‌ها از راه دور، تعلق بیشتر از همیشه مهم شد. تحقیقات نشان می دهد که تعلق داشتن ۱۲ درصد برای شادی کارکنان در طول COVID-19 اهمیت بیشتری پیدا کرد .

در حالی که تشویق به تعلق یک جنبه مهم فرهنگ شرکت است، همچنین بسیار مهم است که همه ما در طول زندگی خود احساس تعلق شخصی را توسعه دهیم و تقویت کنیم.

چرا ایجاد حس تعلق مهم است؟

هنگامی که با یک تیم کار می کنید، احساس تنهایی ناشی از این که به شما تعلق ندارید می تواند طاقت فرسا باشد.

اما، وقتی در محل کار احساس راحتی می کنید که خودتان باشید، می توانید کمتر نگران روابط خود با هم تیمی های خود باشید و بیشتر روی شغل مورد نظر تمرکز کنید. احساس عضوی از تیم می تواند شما را مطمئن تر و پایدارتر کند و در نهایت منجر به عملکرد بهتر شود .

شرکت هایی که متعهد به تقویت احساس تعلق کارکنان خود هستند نیز سود می برند.

تحقیقات گالوپ نشان داد که کارمندان متعهد ۲۲ درصد سود بیشتری دارند . تعلق نقشی اساسی در مشارکت کارکنان دارد، بنابراین برای پرورش تعلق در فرهنگ شرکت شما مفید است.

رهبران فراگیر که تعلق خاطر را تقویت می کنند، اغلب تیم هایی دارند که کار بزرگی تولید می کنند زیرا احساس می کنند مورد حمایت و قدردانی قرار می گیرند. این کارمندان زمانی که فکر می‌کنند در شرکت متحدی دارند، در تصمیم‌گیری و بیان عقیده‌شان اعتماد به نفس بیشتری دارند. جای تعجب نیست که طبق آخرین تحقیقات BetterUp، رهبران فراگیر ۲.۵ برابر بیشتر احتمال دارد کارکنانی داشته باشند که احساس می کنند به آنها تعلق دارند.

پرورش حس تعلق خود در محل کار تنها به نفع شما نیست. وقتی به آن تعلق دارید، به احتمال زیاد برای شخص دیگری آن متحد خواهید بود. توسعه حس تعلق بخشی از تبدیل شدن به یک رهبر قوی در محل کار است .

چگونه برای خود احساس تعلق ایجاد می کنید؟

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها طرح‌های تنوع را در اولویت قرار می‌دهند ، بسیاری از آنها در ترویج تعلق کوتاهی می‌کنند.

گنجاندن و برابری عوامل اساسی هستند که بسیاری از شرکت‌ها هنگام توسعه برنامه‌های تعلق از آنها غافل می‌شوند. در برخی موارد، شرکت ها ممکن است حتی متوجه نشوند که تعلق آنها چقدر حیاتی است.

اگر احساس تنهایی می کنید و احساس می کنید در محل کار به آن تعلق ندارید، لازم نیست منتظر بمانید تا احساس کنید که عضوی ارزشمند از تیم هستید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید حس تعلق خود را تقویت کنید.

در اینجا ۶ نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در دفتر کار بیشتر احساس کنید.

  1. باورهای خود را بشناسید

تعلق به محل کار وقتی به نظر می رسد که شما فردی عجیب و غریب هستید، مشکل به نظر می رسد. اما، آیا این اولین بار است که چنین احساسی می کنید یا این یک احساس آشناست؟

ممکن است در مورد خودتان باورهایی ایجاد کرده باشید که باعث می شود احساس کنید یک فرد خارجی هستید. ارزیابی افکارتان می تواند به شما کمک کند تا تصورات خود را بشناسید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ شناخت باورهای خود به شما کمک می‌کند تا احساس تعلق بیشتری به محیط کار خود داشته باشید و این احساس معمولاً ناشی از باورهای ذهنی خود است، بنابراین در این موارد ارزیابی افکارتان می‌تواند اولین قدم موثری باشد.

  1. کار درونی را انجام دهید

اولویت‌بندی کار درونی می‌تواند باورهای عمیقی را آشکار کند که باعث می‌شود شما احساس جدایی از دیگران کنید. کار درونی همچنین به شما کمک می کند تا باورهای جدیدی ایجاد کنید که می تواند از احساس تعلق حمایت کند.

گذراندن زمان برای کارهای درونی، چه در محل کار و چه در خانه، می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید چه چیزی باعث ایجاد احساس تعلق نداشتن به شما می شود.

  1. روشن فکر باشید

پذیرش دیگران و گشاده رویی می تواند به شما کمک کند حتی اگر در حال حاضر احساس طرد شده اید، احساس کنید که در آن حضور دارید.

اگر احساس می‌کنید که ایده‌های شما همیشه نادیده گرفته می‌شوند، دوباره بررسی کنید که گفتگو از دیدگاه دیگران چگونه است.

از خود بپرسید: آیا پذیرفتید و ذهنی باز داشتید؟ وقتی چیزها را از دید دیگران می بینید، ممکن است بیان ایده های خود آسان تر باشد.

  1. خود را بپذیرید

اغلب، انتقاد از خود ما بین خود و تیممان شکاف ایجاد می کند. احساس بی کفایتی می تواند منجر به انزوا شود که کار تیمی را بسیار دشوارتر می کند.

پذیرش بی قید و شرط خودتان می تواند ادغام در گروه را آسان تر کند. خودپذیرش می تواند ارتباطات را بهبود دهد و از همکاری و تعامل موثرتری در تیمتان برخوردار شوید.

  1. بررسی کنید چطور به همه جا تعلق دارید

اگر در محل کار احساس می کنیم که کنار گذاشته شده ایم، ممکن است در سایر زمینه های زندگی خود نیز احساس غریبی کنیم.

تلاش برای تقویت تعلق در مکان های دیگر، مانند یک جامعه معنوی ، محله، یا خانواده خود را آغاز کنید. احساس استقبال و پذیرفته شدن در یک گروه اجتماعی باعث می شود که شما نسبت به تعلق داشتن به یکدیگر بسیار بازتر شوید.

  1. بر تلاش برای تعلق تمرکز کنید

وقتی احساس انزوا می کنیم، ممکن است فرصت هایی را برای ایجاد حس اجتماعی نادیده بگیریم. در عوض، تلاش آگاهانه ای داشته باشید تا تعلق داشته باشید در حالی که خود واقعی خود هستید.

تماس گرفتن با یک همکار یا شرکت در یک رویداد تیمی می تواند به شما کمک کند که احساس خوشایندی و مشارکت بیشتری داشته باشید. حتی می توانید تیم خود را تشویق کنید تا یک رویداد پیوندی برگزار کنند.

چرا باید در محل کار احساس تعلق ایجاد کنید؟

ایجاد محیطی از تعلق در محل کار ، تجربه کارکنان و اثربخشی شرکت را به طور کلی بهبود می بخشد.

تعلق یکی از اجزای اساسی مشارکت کارکنان است. زمانی که فردی احساس می کند کنار گذاشته شده است، اغلب از تیم و کار خود فاصله می گیرد. در واقع، طبق تحقیقات ایوسی، حتی یک حادثه که در آن شخصی احساس طرد شدن می‌کند، می‌تواند منجر به کاهش فوری ۲۵ درصدی عملکرد آن شخص شود.

آوردن تعلق به خط مقدم فرهنگ شما می تواند سازمان شما را متحول کند. در اینجا ۴ مورد از مزایایی که شرکت ها و کارمندان در هنگام اولویت دادن به تعلق می بینند، آورده شده است.

  1. تعلق باعث تقویت همکاری تیمی می شود

وقتی کارمندان احساس طرد شدن می‌کنند، کمتر درگیر کار با تیم خود می‌شوند، حتی اگر به این معنی باشد که عملکرد خودشان آسیب می‌بیند.

در همین حال، زمانی که کارمندان احساس می کنند به آنها تعلق دارند، به احتمال زیاد ایده های خود را به اشتراک می گذارند و با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک همکاری می کنند. تعلق در محل کار می تواند به تیم ها کمک کند تا احساس الهام، درک و اعتماد بیشتری داشته باشند.

  1. متحدان از محرومیت جلوگیری می کنند

همیشه کمک می کند که احساس کنید کسی در کنار شماست.

وقتی کارمندان احساس می کنند که متحدانی دارند که متعهد به مشارکت آنها هستند، کمتر احساس می کنند که از پروژه ها کنار گذاشته شده اند. حتی یک متحد که رهبری منصفانه و فراگیر را از خود نشان می دهد، می تواند حس تعلق را در یک تیم تقویت کند.

  1. کسب و کارها از تعلق سود می برند

تعلق می تواند تأثیر مالی قابل توجهی بر یک سازمان نیز داشته باشد.

تحقیقات ایوسی نشان می دهد که پرورش تعلق می تواند منجر به کاهش ۵۰ درصدی ریسک گردش مالی شود. بعلاوه، کارمندانی که احساس می کنند به آنها تعلق دارند، ۷۵ درصد کمتر روزهای بیماری را می گذرانند.

این بدان معناست که اعضای تیم بلند مدت بیشتری سر کار می آیند و بهره وری بیشتری دارند. طبیعتاً نیروی کار مولدتر می تواند تأثیر عمده ای بر درآمد شرکت داشته باشد.

بهره مندی از تعلق را شروع کنید

تعلق یک عنصر اساسی در مشارکت کارکنان است. ایجاد حس تعلق در محل کار می تواند تفاوت زیادی در شادی، بهره وری، عملکرد و حفظ کارکنان ایجاد کند. اما چگونه می توان یک فرهنگ سازمانی متعهد به تعلق ایجاد کرد؟

کوچینگ یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به مدیران برای توسعه رفتارهای فراگیر، ایجاد فرهنگ تعلق و کمک به کارکنان است که به روش‌هایی عمل کنند که به احساس تعلق خود و دیگران کمک کند. کوچینگ می تواند به اعضای تیم کمک کند تا کارهای درونی خود را انجام دهند تا احساس کنند که در تیم خود نقشی حیاتی دارند. سعی کنید مربیگری کنید تا حس تعلق خود را بهبود ببخشید و سپس آن را به کل تیم خود بیاورید!

و بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *