بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تداعی برند چیست؟ (با راهبردها و مثالها)

آگاهی از برند چیست؟ - شهرت شرکت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت‌ها ممکن است از استراتژی‌های مختلفی از جمله تصاویر، تجربیات، نمایندگان افراد مشهور و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند تا به مصرف‌کنندگان کمک کنند درباره برند خود به طور مثبت فکر کنند. از یک لوگوی منحصر به فرد گرفته تا تبلیغات تلویزیونی، تداعی برند به مشتریان کمک می کند تا یک برند را بشناسند و به خاطر بسپارند. یادگیری اهمیت تداعی برند و استراتژی‌های توسعه آن می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا به اعضای مخاطب هدف خود برسد و به آن کمک کند تا با سایر سازمان‌ها در صنعت خود رقابت کند.

در این مقاله از ایوسی، تداعی برند را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا مهم است، استراتژی‌هایی را فهرست می‌کنیم که شرکت‌ها می‌توانند برای توسعه آن استفاده کنند و مثالی ارائه می‌کنیم.

تداعی برند چیست؟

تداعی برند نماد یا تصویری است که مصرف کنندگان با یک کسب و کار و محصولات آن یا مزایایی که از شرکت دریافت می کنند مرتبط می کنند. این اصطلاح معمولاً به لوگویی اشاره دارد که شرکت ها ممکن است از آن برای ایجاد شهرت ثابت در بین مخاطبان خود استفاده کنند. هدف این است که مصرف کنندگان  برند و لوگوی یک شرکت را  با ویژگی مثبت یک سازمان مرتبط کنند. تداعی برند همچنین می تواند با برجسته کردن ارزش و ارزش اقلام یک سازمان، آگاهی از کیفیت محصول یک شرکت را افزایش دهد.

هنگامی که ویژگی های مثبت به ویژگی های یک برند تبدیل می شود، می تواند فروش محصول را به طور تصاعدی افزایش دهد و به عنوان یک رهبر در بازار نمایندگی خود ظاهر شود. شرکت ها جزئیات را از طریق طراحی بصری، زبان و شخصیت سازی ایجاد می کنند. تداعی برند می تواند چیزی بیش از یک لوگو باشد. مردم برندها را با ویژگی هایی مانند ورزشکاران حرفه ای، افراد مشهور، نوشیدنی های بزرگسالان، شخصیت های تجاری و سایر نهادهای معروف یا شناخته شده مرتبط می دانند.

مرتبط:  شخصیت برند در مقابل تصویرسازی برند: راهنمای کامل

چرا تداعی برند مهم است؟

تداعی برند مهم است زیرا به مصرف کنندگان کمک می کند احساسات مثبتی نسبت به یک شرکت و محصولات آن پرورش دهند، که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند. این انجمن ها این قدرت را دارند که بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارند و به ایجاد  تصویر برند قابل تشخیص کمک کنند . در اینجا دلایلی وجود دارد که ارتباط برند مهم است:

  • آشنایی: تداعی برند به مشتریان کمک می کند تا با نشان دادن ویژگی های منحصر به فرد یک برند، آن را به خاطر بیاورند. همچنین به شرکت های مستقر کمک می کند تا محصولات جدیدی را با نام تجاری مشابه عرضه کنند.

  • تصویر مثبت: تداعی برند یک تصویر مثبت برای یک برند و محصول یا خدمات شرکت ایجاد می کند. شهرت مثبت می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

  • تمایز از رقبا: تداعی خلاقانه و مثبت برند به مصرف کنندگان کمک می کند تا لوگو یا برند خاصی را تجسم کنند و در عین حال از رقبای خود متمایز شوند. این ممکن است به توسعه وفاداری به برند کمک کند.

  • تضمین کیفیت: شرکت‌هایی که تداعی برند مثبت دارند، به مشتریان در مورد کیفیت محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنند، اطمینان می‌دهند. این نیز به افزایش فروش کمک می کند.

مرتبط:  ۹ گام برای ساختن یک هویت برند قوی (با نکات)

استراتژی هایی برای ایجاد تداعی برند

صرف نظر از اندازه یک سازمان، مصرف کنندگان باید برند را با یک شهرت مثبت مرتبط کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند تداعی برند مثبت ایجاد کنند:

یک استراتژی برندسازی منسجم داشته باشید

داشتن یک استراتژی برندسازی برای داشتن تداعی مثبت برند ضروری است. برای انجام این کار، شرکت ها می توانند با به نمایش گذاشتن ماموریت، ارزش ها، شخصیت، صدا و پیشنهادات منحصر به فرد شرکت، یک هویت برند قوی ایجاد کنند. هویت برند داستانی را در مورد یک کسب و کار از طریق لوگو و  رنگ های برند آن تعریف می کند . این پیام همچنین می تواند به انتقال مزایای یک برند کمک کند که آن را از رقبای خود متمایز می کند.

مطالب مرتبط:  چگونه یک استراتژی برندسازی توسعه دهیم

تعامل با مشتری را پرورش دهید

نحوه تعامل شرکت ها با مشتریان خود به صورت آنلاین و حضوری می تواند به آنها کمک کند تا تداعی های مثبت برند را تقویت کنند. برای آنها مهم است که تعاملات خود را از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت، جلسات حضوری و مکالمات تلفنی با مصرف کنندگان به دقت بررسی کنند. نحوه ارتباط آنها با جامعه خود بر نحوه نگرش مردم به آنها تأثیر می گذارد. داشتن خدمات عالی به مشتریان  و ابزارهای مدیریت ارتباط بسیار مهم است  . روشی که تیم آنها به ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مشتریان ناراضی پاسخ می‌دهد به دیدگاه مصرف‌کنندگان از برند کمک می‌کند. این تعاملات با مشتری همچنین می تواند به حفظ تصویر مثبت برند کمک کند.

مطالب مرتبط:  ۱۱ روش مختلف برای بهبود تعامل با مشتری

ایجاد مشارکت

برای کسب و کارها مهم است که با سایر شرکت ها و تأثیرگذاران روابط برقرار کنند تا به حفظ تصویر مثبت از برند خود کمک کنند. برای یک سازمان ضروری است که همکاری ها را با دقت انتخاب کند، زیرا این شخص ممکن است نماینده برند شما باشد و تبدیل به چهره ای شود که مصرف کنندگان با شرکت شما مرتبط هستند. این به این معنی است که ممکن است شرکت با افراد مشهور، شخصیت‌های عمومی یا سازمان‌های دیگر با علایق مشابه همکاری کند. هر چند شخص یا کسب‌وکاری که با یک برند شریک می‌شود، می‌تواند بر شهرت آن تأثیر بگذارد، بنابراین شرکت‌ها باید هنگام مشارکت با سایر سازمان‌ها یا تأثیرگذاران محتاط باشند.

مطالب مرتبط:  اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه موفقیت کمپین را اندازه گیری کنیم

فعال باشید

برای شرکت‌ها مهم است که برای شرایطی که ممکن است بر تصویر و هویت برندشان تأثیر بگذارد، آماده شوند. به عنوان مثال، توسعه یک برنامه مدیریت بحران می تواند به حفظ تصویر مثبت برند با ارتباطات رسانه های اجتماعی و سایر مسائلی که یک شرکت ممکن است رسیدگی کند، کمک کند. این طرح به آنها اجازه می دهد تا هر گونه مشکلی را شناسایی و رسیدگی کنند، آنها را به سرعت حل کنند و روابط خود را با مصرف کنندگان و شرکای تجاری ترمیم کنند.

مرتبط:  ۲۱ نوع برند (با تعاریف)

نمونه ای از تداعی برند

مصرف کنندگان می توانند با برندها ارتباط برقرار کنند، چه محصول یا خدماتی را ارائه دهند. شرکت‌ها از طریق ویژگی‌ها و مفاهیم کسب‌وکارشان تداعی برند را ارائه می‌کنند، بنابراین ضروری است که تداعی‌ها دقیق و مثبت باشند. در حالت ایده آل، مهم است که هر نوع تداعی برند برای مصرف کنندگان به یاد ماندنی باشد.

در اینجا نمونه ای از شرکتی است که باعث ایجاد تداعی برند در بین اعضای مخاطبان هدف خود می شود:

EcoBest یک شرکت پوشاک است که برای ساخت لباس های منحصر به فرد با استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست و پارچه هایی با منابع پایدار ارزش قائل است. EcoBest با ایجاد یک لوگو که تعهد آن را به شیوه های پایدار برجسته می کند، ارتباط مثبت برند را با مصرف کنندگان تقویت می کند. همچنین از اینفلوئنسر مارکتینگ برای مشارکت با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی که در فعالیت های خارج از منزل شرکت می کنند و سایر برندهای دوستدار محیط زیست را تأیید می کنند، استفاده می کند. این به ایجاد یک پایگاه مشتری و جامعه ای کمک می کند که EcoBest را به عنوان شرکتی که به محیط زیست و جامعه خود اهمیت می دهد فکر می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *