بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره مدیر خلاق بیاموزید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیر خلاق چه می کند؟

مدیران خلاق، چیدمان و تصاویر را برای انتشارات چاپی و دیجیتال، محصولات و تبلیغات برنامه ریزی می کنند. آنها چشم اندازی را برای محصولات و برندسازی یک شرکت ایجاد و حفظ می کنند. آنها بر تیمی از کارکنان خلاق نظارت می کنند که هنر و طرح هایی را برای حمایت از این دیدگاه تولید می کنند. سایر مسئولیت های مدیر خلاق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تصمیم گیری در مورد چگونگی تبدیل ایده ها و پیام ها به تصاویر
  • انتخاب و تایید عکس ها، آثار هنری، گرافیک ها و طرح ها
  • ایجاد و اجرای راهنمای سبک انتشار، محصول یا کمپین
  • ملاقات و ایجاد طرح برای مشتریان یا بخش های بازاریابی و تبلیغات
  • ارائه کار به مشتریان و ایجاد تغییرات در جهت پروژه در صورت نیاز
  • مدیریت و ایجاد انگیزه در تیمی از طراحان گرافیک، طراحان وب و هنرمندان
  • حفظ پروژه ها بر اساس بودجه و ضرب الاجل

وظایف شغلی مدیر خلاق بسته به اینکه آنها برای یک ناشر کتاب، روزنامه یا مجله، یک وب سایت یا یک شرکت تبلیغاتی یا روابط عمومی کار می کنند متفاوت است.

میانگین درامد

مدیران خلاق در نقش های مدیریتی با امکان دریافت حقوق بالا مشغول به کار می شوند. کسانی که دارای کار و تجربه قوی در طراحی پروژه برای بسیاری از انواع رسانه ها، از جمله دیجیتال هستند، ممکن است فرصت های شغلی و پتانسیل کسب درآمد بیشتری نسبت به مدیران کمتر ماهر یا همه کاره داشته باشند.

  • حقوق رایج ملی:  ۱۷۴۱۶۸۰۲۰ تومان در سال
  • برخی حقوق ها از  ۳۱۷۸۰۰۰۰ تا ۴۴۹۴۶۰۰۰۰ تومان در سال متغیر است.

مطالب مرتبط: درباره مدیر هنری بیاموزید

الزامات کارگردان خلاق

مدیران خلاق قبل از واجد شرایط بودن برای این موقعیت رهبری باید مدارک دانشگاهی و چندین سال تجربه داشته باشند. اکثر شرکت ها نیازی به مدیران خلاق برای داشتن مدرک پیشرفته ندارند.

تحصیلات

مدیران خلاق معمولاً حداقل به مدرک لیسانس در هنر، هنرهای زیبا، طراحی گرافیک، بازاریابی یا سایر رشته های مرتبط با طراحی نیاز دارند. برخی از آنها مدرک کارشناسی ارشد خود را در هنرهای زیبا یا مدیریت بازرگانی دنبال می‌کنند تا مهارت‌ها و دانش خود را افزایش دهند و در هنگام درخواست شغل نسبت به سایر مدیران خلاق برتری داشته باشند.

آموزش

مدیران خلاق آموزش های خود را در دانشگاه و از طریق تجربه کاری دریافت می کنند. آنها ممکن است قبل از پیشرفت به سمت مدیر خلاق، حرفه خود را به عنوان طراح گرافیک، هنرمند، عکاس، دستیار بازاریابی یا سایر مشاغل هنری آغاز کنند. در طول این مدت، آنها باید یک نمونه کار بسازند که می توانند در هنگام درخواست برای مدیر خلاق و سایر مشاغل طراحی به مدیران استخدام ارائه دهند.

از آنجایی که محتوا به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، مدیران خلاق ممکن است دوره ها و سمینارهایی را با موضوعاتی مانند نرم افزار طراحی گرافیک یا طراحی دیجیتال بگذرانند تا مهارت های خود را برای کارفرمایان بالقوه به روز و جذاب نگه دارند.

گواهینامه ها

مدیران خلاق برای کار در نشریات، شرکت ها یا شرکت های رسانه ای نیازی به دریافت گواهینامه یا مجوز ندارند. با این حال، آنها می توانند با عضویت در سازمان های حرفه ای مانند:

  • موسسه هنرهای گرافیک آمریکا
  • انجمن هنرهای گرافیک
  • شورای بین المللی طراحی
  • انجمن تصویرگران، هنرمندان و طراحان

این نوع سازمان ها منابع ارزشمند، رویدادهای ویژه و فرصت های توسعه حرفه ای را به اعضای خود ارائه می دهند.

مهارت ها

مدیران خلاق طبیعتاً افرادی هنری هستند. آنها همچنین رهبر هستند و باید به خوبی سازماندهی شده و در کار خود مطمئن باشند. مهارت هایی که مدیران خلاق برای موفقیت نیاز دارند عبارتند از:

  • خلاقیت.  مدیران خلاق باید ایده های نوآورانه و توانایی تجسم یک طرح یا یک کمپین داشته باشند. آنها باید پیام یا اطلاعات یک شرکت یا مشتری را بگیرند و آن را به صورت تصویری و معنادار منتقل کنند.
  • رهبری.  مدیران خلاق تیمی از هنرمندان و کارکنان خلاق را مدیریت و آموزش می‌دهند و بر پروژه در تمام مراحل آن نظارت می‌کنند. آنها باید به تیم خود انگیزه دهند تا آزادی خلاقانه داشته باشند و طرح های اصلی ارائه دهند.
  • ارتباط. مدیران خلاق باید دیدگاه خود را برای یک پروژه به اشتراک بگذارند. آنها همچنین باید با سایر بخش ها و متخصصان همکاری خوبی داشته باشند و از نزدیک به اهداف طراحی کارمندان و مشتریان گوش دهند.
  • مدیریت زمان. مدیران خلاق روی ضرب الاجل کار می کنند و چندین پروژه را به طور همزمان مدیریت می کنند. آنها باید کارکنان و طرح ها را در مسیر خود نگه دارند و به طور موثر چند کار را انجام دهند.

محیط کار مدیر خلاق

مدیران خلاق ممکن است روی تیم بازاریابی یک شرکت یا برای مشتریان کار کنند تا نیازهای طراحی خود را ایجاد کنند. آنها به طور مداوم و نزدیک با سایر هنرمندان، عکاسان و بخش های بازاریابی، تحریریه و تبلیغات کار می کنند. مدیران خلاقی که خوداشتغال نیستند، معمولاً به صورت تمام وقت در محیط های اداری کار می کنند. کار آنها برای رسیدن به ضرب الاجل های متعدد سریع است و می تواند استرس زا باشد. آنها بیشتر روز را پشت میز می نشینند و از رایانه استفاده می کنند.

مرتبط: ۹ نوع شغل طراح برای افراد خلاق

چگونه یک کارگردان خلاق شویم

مدیران خلاق برای استخدام در این پست مدیریتی باید حداقل مدرک لیسانس و تجربه مرتبط داشته باشند. آنها باید یک نمونه کار قوی داشته باشند و در زمینه چاپ، پلتفرم های دیجیتال و نرم افزار مهارت داشته باشند. مراحل تبدیل شدن به یک مدیر خلاق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. مدرک لیسانس بگیرید. اکثر مدیران خلاق چهار سال را صرف کسب مدرک کارشناسی در زمینه طراحی گرافیک، هنر، بازاریابی یا ارتباطات می کنند. در طول این مدت، آنها می توانند دوره هایی را در زمینه ارتباطات بصری و طراحی دیجیتال یا گرافیک بگذرانند تا پایه ای قوی برای مشاغل خلاق خود ایجاد کنند.
  2. تجربه کاری کسب کنید. مدیران خلاق معمولاً ۵ تا ۱۰ سال را در یک تیم خلاق سپری می کنند و قبل از اینکه به سمت مدیر بروند. آنها ممکن است به عنوان طراح گرافیک، عکاس، کپی رایتر یا ویراستار، دستیار بازاریابی یا تبلیغات، هنرمند یا موقعیت های مشابه برای کسب تجربه طراحی کار کنند.
  3. سبد خود را بسازید. در حالی که مدیران خلاق در حال کسب تجربه کاری هستند، باید پورتفولیوی خود را نیز ایجاد کنند. پورتفولیو مجموعه مهمی از کارهای حرفه ای شماست که توانایی ها و سبک شما را به بهترین شکل نشان می دهد. کارفرمایان و مشتریان زمانی که شما را برای شغل مدیر خلاق در نظر می گیرند، به دقت به مجموعه شما نگاه می کنند. با کسب تجربه بیشتر و بهبود مهارت های خود، آن را به روز کنید و به مجموعه خود اضافه کنید. طیف وسیعی از رسانه ها و انواع کار را شامل می شود، از بسته بندی محصول گرفته تا طرح بندی چاپ گرفته تا تبلیغات آنلاین.
  4. در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید. پس از اخذ مدرک لیسانس و چند سال تجربه کاری، برخی از افراد به مدت دو سال به مدرسه بازمی‌گردند تا کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را با تمرکز بر طراحی بصری، ارتباطات بازاریابی یا سایر زمینه‌های توسعه حرفه‌ای دریافت کنند. برخی از مدیران خلاق برای ارتقای مهارت های مدیریتی و تجاری خود، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دریافت می کنند. در حالی که لازم نیست یک مدیر خلاق باشید، مدرک کارشناسی ارشد به کارفرمایان نشان می دهد که به رشته خود و ارتقای مهارت ها و دانش خود متعهد هستید. مدرک کارشناسی ارشد همچنین ممکن است به شما نسبت به سایر نامزدهای مدیر خلاق برتری دهد و شما را واجد شرایط مشاغل پردرآمدتر کند.
  5. رزومه خود را به روز کنید. هنگامی که تحصیلات و تجربه کاری کافی را کسب کردید، می توانید برای مشاغل مدیر خلاق در شرکت های رسانه و انتشارات، شرکت های تبلیغاتی یا بازاریابی یا هر کسب و کاری که نیاز به شخصی برای نظارت بر تصاویر و طراحی آنها دارد درخواست دهید. مدیران خلاق باتجربه و موفق – به ویژه آنهایی که مدرک بازرگانی دارند – گاهی اوقات به سمت های بالاتری مانند مدیران بازاریابی، مدیران ارشد بازاریابی یا مدیران توسعه کسب و کار ارتقا می یابند.

نمونه هایی از شرح شغل مدیر خلاق

گروه رسانه ای ام اند ان به دنبال یک مدیر خلاق مبتکر و پرانرژی برای رهبری تیم طراحان گرافیک و وب ما است. مدیر خلاق مسئول ایجاد و حفظ برند و چشم انداز برای انواع محصولات چاپی و دیجیتال خواهد بود. این فرد از نزدیک با سردبیر، مدیر بازاریابی و کارکنان تبلیغات همکاری خواهد کرد تا طرح‌بندی‌ها و طرح‌هایی را که پیام روشنی را منتقل می‌کنند، مفهوم‌سازی کنند. مدیر خلاق باید مهارت‌های ارتباطی و رهبری عالی، به علاوه مجموعه‌ای قوی داشته باشد که توانایی آنها را در طراحی برای پلتفرم‌های متعدد نشان دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *