بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۴ سبک اصلی نوشتن: چه زمانی و چگونه باید از آنها استفاده کنید

تصویر پس زمینه نویسنده محتوا یا روزنامه نگار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن درک روشنی از انواع مختلف تکنیک‌های نوشتاری و هدف خاصی که هر کدام از آنها خدمت می‌کنند، جزء مهمی از مهارت‌های ارتباطی در محل کار است. یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه مهارت‌های نوشتاری این است که یاد بگیرید چگونه مؤثرترین تکنیک را برای انتقال پیام خود انتخاب کنید. در این مقاله، چهار تکنیک نوشتاری را با نکاتی که به شما کمک می‌کند آنها را در نوشتار خود به کار ببرید، بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه آسان برای بهبود مهارت های واژگانی

تکنیک نوشتن چیست؟

تکنیک نوشتن، سبکی است که نویسنده برای انتقال پیام خود به شیوه ای مؤثر و معنادار به مخاطبان خود استفاده می کند. درک انواع مختلف تکنیک های نوشتن برای حرفه ای ها مهم است زیرا برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود باید سبک نوشتن خود را تغییر دهید. برای مثال، مؤثرترین روش نوشتن برای فروش محصولات به مصرف‌کنندگان، با آنچه در ارائه بازخورد و مربیگری کارکنان مؤثرتر است، متفاوت است.

مطالب مرتبط: ۵ مرحله برای نوشتن تجاری عالی (با نکات)

انواع تکنیک های نوشتن

چهار نوع مختلف از تکنیک های نوشتن وجود دارد:

  1. سبک نوشتن توصیفی
  2. سبک نگارش روایی
  3. سبک نوشتاری متقاعد کننده
  4. سبک نگارش نمایشی

۱. سبک نگارش توصیفی

نوشتن توصیفی، خواننده را با ایجاد تصویری واضح از شخصیت‌ها، محیط‌ها و رویدادها در ذهن خود، در داستان غرق می‌کند. نویسندگانی که از سبک نوشتاری توصیفی استفاده می کنند، اغلب از ابزارهای ادبی مانند تشبیه و استعاره در نوشتار خود استفاده می کنند. هدف از سبک نگارش توصیفی این است که خواننده احساس کند دارد رویدادها را برای خود تجربه می کند. بیشتر نوشته های توصیفی خیلی طولانی نیستند. به عنوان مثال می توان به اشعار، مجلات شخصی و اشعار اشاره کرد.

هنگامی که می خواهید داستانی را زنده کنید، می توانید از نوشتن توصیفی در محل کار استفاده کنید، مانند یک بیوگرافی کوتاه یا زندگی نامه ای که برای معرفی یک کارمند جدید به شرکت نوشته شده است.

۲. شیوه نگارش روایی

روایی نویسی سبک نگارش توصیفی را گسترش می دهد و کل داستان را با آغاز، میانه و پایان بیان می کند. سبک نگارش روایی از یک خط داستانی و طرح داستانی روشن پیروی می کند، مانند یک رمان تخیلی، فیلمنامه یا خاطرات. نویسندگانی که از سبک نگارش روایی استفاده می کنند، اغلب از ابزارهای ادبی مانند پیش نمایش و فلاش بک در نوشته های خود استفاده می کنند.

داستان نویسی می تواند در محل کار برای فروشنده ای استفاده شود که از یک حکایت شخصی استفاده می کند تا خواننده را برای فروش خود آماده کند.

۳. سبک نوشتاری متقاعد کننده

از نوشتن متقاعد کننده برای متقاعد کردن یا تأثیرگذاری بر خواننده برای باور یا انجام آنچه نویسنده می‌خواهد استفاده می‌شود. سبک نوشتاری متقاعدکننده مستلزم آن است که نویسنده تحقیق و استدلال منطقی را با یک ارتباط عاطفی ترکیب کند که خواننده را متقاعد کند که عقاید و عقاید شخصی نویسنده را بپذیرد.

نمونه هایی از نوشتن متقاعد کننده در محل کار شامل نامه های پوششی، توصیه نامه ها، بروشورهای شرکت، پیشنهادات تجاری و تبلیغاتی است که برای متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید محصول شما انجام می شود.

۴. شیوه نگارش نمایشی

از نوشتن توضیحی برای اطلاع رسانی، توضیح یا توصیف چیزی به خواننده استفاده می شود. سبک نوشتاری تشریحی یکی از رایج ترین انواع نوشتار است و به سؤالاتی که خواننده دارد، مانند چیستی، چرایی و چگونه پاسخ می دهد. هنگام استفاده از سبک نوشتاری توضیحی، نویسنده باید نظر خود را از حقایقی که به اشتراک می‌گذارد جدا کند.

نمونه‌هایی از نوشتن توضیحی در محل کار شامل خبرنامه‌های کارمندان، راهنماهای نحوه کار و مقالات آموزشی است که برای ارائه اطلاعات، بینش و حقایق در مورد یک موضوع خاص در نظر گرفته شده است.

نکاتی برای استفاده از تکنیک های نوشتن در نوشتن کسب و کار

در اینجا چند نکته اضافی برای استفاده از این تکنیک های نوشتن برای بهبود نوشتن کسب و کار شما آورده شده است:

تعیین کنید پیام شما چیست

دانستن پیامی که می‌خواهید به خواننده منتقل کنید و هدف از نوشتن به شما کمک می‌کند تکنیک نوشتن را انتخاب کنید که برای قطعه شما مؤثرتر باشد.

مخاطبان خود را بشناسید

همچنین باید در نظر داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و به کدام تکنیک نوشتن پاسخ موثرتری خواهند داد.

سعی کنید سبک های نوشتاری را با هم ترکیب کنید

بسیاری از نوشته ها دو یا چند تکنیک نوشتاری را برای انتقال موثر پیام ترکیب می کنند. به عنوان مثال، فروشندگان اغلب از ترکیبی از داستان سرایی روایی و استدلال های متقاعدکننده برای ارائه و فروش محصولات خود استفاده می کنند.

از وسایل ادبی مناسب استفاده کنید

ابزارهای ادبی – مانند تشبیهات، استعاره‌ها، تمثیل، شخصیت‌پردازی، پیش‌نمایش و فلاش‌بک‌ها- ابزارهای قدرتمندی هستند که نویسندگان می‌توانند برای بهبود نوشتار خود از آنها استفاده کنند. دانش خود را در مورد انواع مختلف ابزارهای ادبی گسترش دهید و بدانید که کدام یک با هر تکنیک نوشتاری بهتر عمل می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *