فرآیند چرخه مدیریت عملکرد، مجموعهای ازپنج گام کلیدی است و رعایت آن ها، فارغ از تعداد دفعات ارزیابی در طول سال، ضرورت زیادی دارد.
۱- برنامهریزی:
شامل هدفگذاری برای کارکنان و گفتگو با آنها در مورد این اهداف است که باید در شرح شغل ذکر گردد و در جذب افراد مناسب در نظر گرفته شوند.
۲- نظارت:
در این مرحله، مدیران باید به چگونگی عملکرد کارکنان در مسیر دستیابی به اهداف، نظارت کنند.
۳- توسعه:
از اطلاعات حاصل از گام پیشین (مرحله نظارت) به منظور بهبود عملکرد کارکنان استفاده میشود که با پیشنهاد دورههای بازآموزی، ارائهی تمارینی برای بهبود دانش و عملکرد شغلی همراه می باشد.
۴- ارزیابی:
عملکرد تمامی کارکنان بایستی در فواصل زمانی معین و همچنین در هنگام ارزیابی عملکرد اصلی، برای تعیین وضعیت عملکرد فرد و اعمال تغییرات براساس آن ارزیابی و امتیازدهی شود.
۵- پاداش:
این مرحله نیز جزء اساسی این فرآیند و عاملی مهم برای پیوند شغلی کارکنان به شمار میرود.که می تواند به صورت یک تشکر ساده یا قدردانی در جمع و یا تا یک برنامهی جامع پاداش که مرتباً عملکردهای عالی را موردقدردانی قرار میدهد، انجام شود.
یک پاسخ
عالی
تشکر زیاد