بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت آنلاین

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

E-commerce یا تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک: خرید و فروش محصولات از طریق یک رسانه الکترونیکی، مانند اینترنت است.

امروزه وقتی شخصی به تجارت الکترونیک مراجعه می کند، بیشتر به خرید و فروش محصولات از طریق وب اشاره دارد. اما هر معامله ای که از طریق اقدامات الکترونیکی انجام شود نیز تجارت الکترونیکی محسوب می شود.

وب سایت های تجارت الکترونیک

چه کسی فکر می کرد که کامپیوترها به اندازه‌ امروز مهم باشند؟ شما می توانید شرط ببندید که بیشتر شرکت ها از تمام امکانات اینترنت استفاده می کنند.

E-commerce یا تجارت الکترونیکی، استفاده از فناوری اینترنت برای تجارت محصولات، خدمات و تقریباً هر چیز دیگری است که فکرش را بکنید، هستند.

انواع تجارت الکترونیک

سه نوع اصلی تجارت الکترونیک وجود دارد:

  • تجارت به تجارت یا business-to-business (وب سایت هایی مانند Shopify)،
  • تجارت به مصرف کننده یا business-to-consumer (وب سایت هایی مانند آمازون)
  • و مصرف کننده به مصرف کننده یا consumer-to-consumer (وب سایت هایی مانند eBay).

کسب و کار به کسب و کار

تجارت به تجارت یا b2b، عمل فروش آنلاین از یک کسب و کار به کسب و کار دیگر، به عبارت دیگر، عمده فروشی است.

تجارت به مصرف کننده

امروزه، بسیاری از تجارت های الکترونیکی b2c هستند، زیرا برای کسب و کارها به راحتی می توان مشتریان خاصی را به صورت آنلاین هدف قرار داد. کسب‌وکارها می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین قرار دهند و به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهند که محصولات را در خانه خود خریداری کنند و در وقت گرانب‌های آن‌ها صرفه‌جویی کنند.

مصرف کننده به مصرف کننده

آن پیراهنی که خریدید را یادتان هست؟ شما وقت نداشتید برای بازگرداندن آن به خرده‌فروش اقدام کنید، بنابراین به کجا رسید؟ در انتهای کمد لباس شما افتاده است،و هرگز توسط شما پوشیده نشد.

پس چرا آن را نمی فروشید؟ به لطف وب‌سایت‌هایی مانند eBay، شما، مصرف‌کننده، می‌توانید تصاویر محصول را آپلود کنید و آن را به دیگرانی که ممکن است علاقه‌مند به خرید آن باشند، بفروشید.


مزایای استفاده از تجارت الکترونیک در کنار استراتژی فعلی شما چیست؟

رفتن، رفتن‌ها، رفته است!

فروش در وب سریع و ساده است. بسیاری از مردم اگر بدانند برای خرید محصولات باید به فروشگاه مراجعه کنند، نسبت به خرید از آن بی اعتنایی می کنند.

با این حال، اگر آنها بدانند که می توانند روی مبل خودشان باقی بمانند، یک فنجان بنوشند، محصولاتی را بخرند که مستقیماً درب منزل تحویل داده می شود، به احتمال زیاد از پول خود جدا می شوند.

خرده فروشان مد تنها نمونه ای از سرعت فروش آنلاین محصولات هستند. به عنوان مثال، اگر مشتری نتواند اندازه خود را در یک فروشگاه خاص پیدا کند، تشویق می شود که آنلاین شود.

مزایای تجارت الکترونیک

اینترنت خیلی بزرگ است. مجموعه وسیعی از محصولات را می توان روی آن ذخیره کرد. برخلاف فروشگاه های آجر و ملات، هیچ محدودیتی برای ذخیره سازی در اینترنت وجود ندارد. هر چیزی از سی دی گرفته تا تخت خواب و مبل را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد.

علاوه بر این، هیچ محدودیتی برای نحوه خرید محصولات وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌ها به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام روی می‌آورند تا مشتریان خاصی را هدف قرار دهند و محصولات خاصی را تحت فشار قرار دهند.

استفاده از پست های حمایت شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه شما یک راه عالی برای افزایش فروش شما است.

۹ تا ۵ کار نمی کند

زیبایی اینترنت در این است که با داشتن دسترسی به اتصال وای فای، در هر زمانی از شبانه روز در دسترس است! بنابراین، اگر مشتری هدف شما در نیمه شب بیدار است و نمی تواند دوباره بخوابد، ممکن است در وب سایت شما ظاهر شود!

آسان مانند یک صبح جمعه

اکنون ساده‌تر از همیشه قرار دادن چیزها آنلاین است! فرآیند ساده این است که عکسی از شی را آپلود کنید، توضیحی بنویسید و منتظر باشید تا مشتریان بیایند.

البته، چیزهای بیشتری در پشت صحنه اتفاق می افتد، به خصوص در مورد سئو برای کمک به تقویت وب سایت شما، اما زمانی که از تیم بزرگی مانند تیم ما کمک بگیرید، آسان است.

در سراسر جهان

یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد وب جهانی این است که دقیقاً همین است، در سراسر جهان! فرقی نمی کند در کشور خودمان ایران باشید یا در آفریقای جنوبی، استرالیا یا بریتانیا باشید، به تعداد زیادی از وب سایت ها برای کمک به رفع نیازهای آنلاین خود دسترسی دارید.

آن همه را می دانم!

با حضور آنلاین، اکنون پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود آسان تر است. ابزارهای آنلاین رایگان، مانند گوگل آنالیتیکس، به شما امکان می‌دهد بفهمید که افراد چقدر از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، روی چه صفحاتی کلیک می‌کنند، چگونه وب‌سایت شما را کشف کرده‌اند، و موارد دیگر!

همانطور که قبلاً گفتم ، کاملاً رایگان است! و این یکی از بهترین راه ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان است.

انسان در برابر ماشین، نبرد بی نهایت

رایانه ها می توانند انبوهی از اطلاعات را ذخیره کنند که تقریباً هر کسی با فشار دادن یک دکمه اطلاعات در دسترسش است. با این حال، ما به عنوان انسان، مستعد فراموش کردن برخی از اطلاعات هستیم.

بنابراین، حضور آنلاین به مشتریان شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای دانستن بیشتر در مورد کسب و کار شما فراهم کنید.

امروزه اکثر مشتریان دوست دارند تحقیقات خود را انجام دهند، بنابراین چه راهی بهتر برای ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز آنها؟ این نه تنها به آنها اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند، بلکه مقداری از اوقات فراغت را نیز برای شما آزاد می کند.

 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *