نماد سایت ایوسی

درباره شغل خریدار بیاموزید

الگوهای خرید که خریداران واقعاً به آن فکر می کنند

الگوهای خرید که خریداران واقعاً به آن فکر می کنند

خریدار چه می کند؟

خریدار یک متخصص امور مالی و تجاری است که به بررسی، ارزیابی و خرید محصولات برای شرکت ها می پردازد تا آنها را بفروشند یا در عملیات خود استفاده کنند. که به عنوان عامل خرید نیز شناخته می شود، خریداران باید در محدوده بودجه کار کنند و اغلب باید در مورد قیمت های رقابتی برای اقلامی که می خواهند بخرند مذاکره کنند.

در این مقاله از ایوسی برخی از مسئولیت های اضافی یک خریدار وجود دارد:

الزامات خریدار

آموزش و آموزش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک خریدار از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است، اما برخی الزامات اساسی وجود دارد که در سراسر صنعت استاندارد هستند. این شامل:

تحصیلات

الزامات آموزشی برای خریداران ممکن است بر اساس موقعیت و صنعت متفاوت باشد. اکثر سازمان ها حداقل به مدرک لیسانس در زمینه های مرتبط مانند تجارت، امور مالی، حسابداری یا مدیریت عرضه نیاز دارند. برخی از موقعیت ها ممکن است فقط به دیپلم دبیرستان و سال ها تجربه مرتبط نیاز داشته باشند. کسانی که می خواهند خریدار صنعت کشاورزی شوند نیز می توانند از مدرک کشاورزی، علوم دامی یا تولید کشاورزی بهره مند شوند.

آموزش

اکثر خریداران پس از استخدام برای چند ماه تا یک سال آموزش حین کار را دریافت خواهند کرد. در طول این مدت، متخصصان با تجربه در زمینه، افراد تازه وارد در این حرفه را در مورد نحوه انجام وظایف اصلی شغلی، از جمله مذاکرات تامین کننده، نظارت بر موجودی و مدیریت سفارش خرید، آموزش می دهند.

گواهینامه ها

اکثر گواهینامه های موجود برای خریداران شامل امتحانات شفاهی یا کتبی است، در حالی که به سطح خاصی از تحصیلات و تجربه کاری نیز نیاز دارد. برخی از کارفرمایان ممکن است خریداران را ملزم به داشتن این گواهی‌ها نکنند، اما این گواهینامه‌ها روشی مؤثر برای افراد است تا نشان دهند کاندیدای رقابتی هستند که با الزامات و روندهای صنعت مطابقت دارند.

در اینجا برخی از گواهینامه های رایج برای خریداران آورده شده است:

خبره خرید حرفه ای (CPP)

انجمن خرید آمریکا (APS) گواهینامه CPP را ارائه می دهد که افراد را ملزم به گذراندن آزمون و بررسی دستاوردهای تحصیلی، تجربه میدانی و مشارکت در این حرفه می کند. این گواهینامه برای اعضای APS پنج سال و برای غیرعضو دو سال معتبر است.

حرفه ای خبره زنجیره تامین

انجمن مدیریت زنجیره تامین (ASCM) این اعتبار را ارائه می دهد که برای مدت پنج سال اعتبار دارد. متقاضیانی که به دنبال این گواهی هستند باید سه سال تجربه تجاری مرتبط و همچنین مدرک لیسانس داشته باشند. برای تمدید گواهینامه، داوطلبان باید مقدار مشخصی از امتیازات توسعه حرفه ای را کسب کنند.

خریدار عمومی حرفه ای (CPPB)

شورای صدور گواهینامه تدارکات عمومی جهانی (UPPCC) این مدرک را ارائه می دهد که داوطلبان را ملزم به داشتن حداقل مدرک کاردانی به همراه سه سال تجربه تدارکات عمومی و دوره های آموزشی مرتبط می کند. این گواهینامه برای خریدارانی که در موقعیت های غیر مدیریتی برای سازمان های دولتی محلی، استانی، ایالتی، دولتی یا فدرال کار می کنند مفید است. صدور گواهینامه مجدد هر پنج سال یکبار است و می تواند از طریق تکمیل اعتبارات آموزش مداوم یا حضور در کنفرانس های تدارکات انجام شود.

مسئول خرید عمومی معتبر (CPPO)

همچنین توسط UPPCC ارائه می‌شود، این مدرک از داوطلبان می‌خواهد که دارای مدرک لیسانس و حداقل پنج سال تجربه تدارکات عمومی، همراه با دوره‌های آموزشی مرتبط باشند. این گواهینامه برای خریدارانی که در سمت‌های نظارتی یا مدیریتی برای سازمان‌های دولتی محلی، استانی یا دولتی کار می‌کنند مفید است. صدور گواهینامه مجدد هر پنج سال یکبار است و می تواند با ادامه اعتبارات آموزشی یا شرکت در کنفرانس های تدارکات تکمیل شود.

موسسه ملی خرید دولتی (NIGP) و انجمن ملی مقامات تدارکات دولتی (NASPO) هر دو دوره های آمادگی را برای امتحانات UPPCC ارائه می دهند.

مهارت ها

برخی از مهارت‌هایی که خریداران برای انجام وظایف شغلی خود به آن‌ها نیاز دارند، ممکن است در خارج از حوزه توسعه داده شوند، در حالی که برخی دیگر را می‌توان در طول آموزش در حین کار آموخت. در اینجا مرتبط ترین مهارت هایی است که خریداران باید توسعه دهند:

مهارت های تحلیلی

ارزیابی تامین کنندگان مختلف و گزینه های محصول بخشی جدایی ناپذیر از نقش خریدار است. آنها باید محصولات را برای کیفیت تجزیه و تحلیل کنند و در عین حال تامین کننده ای را بیابند که قیمت رقابتی و تحویل و خدمات مناسب را ارائه می دهد.

مهارت های تصمیم گیری

خریداران باید بر اساس نیازهای موجودی و پیش بینی صنعت تصمیمات آگاهانه و به موقع در مورد خرید بگیرند. آنها باید نتایج مالی را پیش‌بینی کنند و مؤثرترین گزینه‌ها را برای رسیدن به اهداف خرید انتخاب کنند و در حد بودجه باقی بمانند.

مهارت های ارتباطی

خریداران باید بتوانند با افراد داخل و خارج سازمان از جمله تامین کنندگان، پرسنل موجودی و مدیریت ارتباط برقرار کنند. این کار ممکن است به این متخصصان نیاز داشته باشد که سبک خود را بسته به اینکه با چه کسی در تعامل هستند، تطبیق دهند. مهارت های بین فردی مانند صبر و همدلی نیز می تواند به مذاکره کمک کند.

مهارت های ریاضی

خریداران باید قیمت های تامین کنندگان مختلف را مقایسه کنند تا مطمئن شوند که سازمان آنها بهترین نرخ را برای محصولات خریداری شده دریافت می کند. این کار اغلب مستلزم استفاده از فرمول ها و محاسبات ساده است که ریاضیات را به یک مهارت ضروری برای اثربخشی تبدیل می کند.

مهارت های مذاکره

خریداران اغلب باید شرایط قرارداد را با تامین کننده مذاکره کنند. متقاعدسازی، تحقیق و استراتژی این متخصصان را قادر می سازد تا مذاکرات موفقی را انجام دهند.

محیط کار خریدار

خریداران می توانند در چندین صنعت مختلف کار کنند، از جمله:

در مورد محیط روزانه، اکثر خریداران به طور منظم در یک دفتر کار می کنند. با این حال، سفر اغلب برای خریداران برای بازدید از تامین کنندگان و ارزیابی محصولات ضروری است. اکثر خریداران در یک موقعیت تمام وقت کار می کنند و ساعات اضافه کاری می تواند در این شغل رایج باشد.

چگونه خریدار شویم

بسیاری از خریداران برای دنبال کردن این مسیر شغلی مراحل زیر را طی می کنند:

۱. مدرک لیسانس بگیرید

مدرکی در زمینه مرتبط مانند تجارت، امور مالی یا مدیریت زنجیره تامین کسب کنید. این آموزش به شما کمک می کند تا اصول کسب و کار را بیاموزید، پیشینه ای در امور مالی و حسابداری به دست آورید و تکنیک های موثر و کاربرد مفاهیم نظری را از طریق مطالعات موردی مطالعه کنید.

۲. تجربه سطح ابتدایی را دنبال کنید

در حالی که در دوره کارشناسی خود هستید، از فرصت های کارآموزی یا سایر فرصت های یادگیری عملی برای مشاهده متخصصان در این زمینه و حتی تمرین مهارت هایی مانند تجزیه و تحلیل، مذاکره و ارتباطات تجاری استفاده کنید. شما همچنین می توانید موقعیت های ابتدایی را در زنجیره تامین دنبال کنید تا پیشرفت شغلی خود را به خریدار آغاز کنید.

۳. آموزش حین کار را به دست آورید

پس از کسب مدرک لیسانس، به فرصت های صنعتی که آموزش های حین کار را ارائه می دهند، درخواست دهید. این آموزش می تواند از چند ماه تا یک سال به طول بینجامد و مهارت های اساسی و تکنیک های عملی مورد نیاز موقعیت را به شما ارائه دهد.

۴. گواهینامه های صنعت را به دست آورید

اگر یک کارفرمای بالقوه به گواهینامه خاصی نیاز دارد، با مطالعه در آزمون شروع به آماده شدن برای درخواست کنید. حتی اگر این موقعیت به هیچ گواهینامه نیاز نداشته باشد، آنها می توانند به افراد کمک کنند تا نامزدهای قوی تری شوند.

۵. برای موقعیت های خریدار درخواست دهید

یک رزومه واضح و جامع ایجاد کنید که تحصیلات، تجربه، مهارت ها و گواهینامه های مربوطه شما را شرح دهد. سپس برای موقعیت های مورد علاقه درخواست دهید. شما باید زبانی را که کارفرمایان استفاده می کنند در شرح شغل خود بازتاب دهید تا مدارک خود را بهتر با انتظارات آنها هماهنگ کنید.

مثال شرح شغل خریدار

شرکت خواربارفروشی ما به دنبال خریدار باتجربه ای است که بتواند مجدداً دسته بندی محصولات خاص را مدیریت کند تا از عرضه کافی در فروشگاه اطمینان حاصل کند و در عین حال اهداف موجودی را برآورده کند یا از آن فراتر رود. خریدار مسئول مدیریت پیش‌بینی‌های محصول برای فروشندگان تعیین‌شده، حفظ سفارش‌های خرید به موقع و دقیق از طریق پیگیری با فروشندگان برای تأیید PO، مدیریت موجودی اضافی یا کند از طریق فرآیندهای مدیریت موجودی مناسب و حمایت از رشد فروش خواهد بود.

نامزد موفق باید دارای مهارت های سازمانی قوی و مهارت های تحلیلی و ارتباطی برتر باشد و در عین حال بتواند در محیطی سریع کار کند که نیاز به قضاوت و تصمیم گیری مستقل دارد. داوطلبان باید حداقل سه سال تجربه خرید، ترجیحاً در صنعت خدمات غذایی، و مدرک دانشگاهی چهار ساله در زمینه بازرگانی، عملیات، مدیریت زنجیره تامین یا تجربه مشابه در صنعت خدمات غذایی داشته باشند.

مشاغل مرتبط

چندین شغل شباهت هایی به خرید دارند. این شامل:

خروج از نسخه موبایل