نماد سایت ایوسی

۱۵ نکته برای بهبود وب سایت

بهترین از بهترین نکات بهبود وب سایت

بهترین از بهترین نکات بهبود وب سایت

حضور موفق آنلاین می تواند بخش مهمی از به دست آوردن مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و به اشتراک گذاری ماموریت شما با مخاطبان عمومی باشد. از آنجایی که بهترین شیوه ها و روندها در بازاریابی دیجیتال به سرعت تغییر می کند، به روز رسانی وب سایت شما می تواند یکی از راه های انجام این کار باشد. بهبود وب سایت یک شرکت همچنین می تواند به اهدافی مانند افزایش امنیت آنلاین و شناخت برند کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می دهیم که چرا بهبود یک وب سایت مفید است و ۱۵ نکته برای استفاده حداکثری از وب سایت ارائه می دهیم.

موارد مرتبط: ساختار وب سایت چیست؟ (با نکاتی برای بهبود ساختار وب سایت)

چرا باید وب سایت خود را بهبود ببخشید؟

ایجاد بهبود در وب سایت شما می تواند به شما کمک کند به طور موثرتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. برای مثال، با یک وب سایت خوب طراحی شده، می توانید از استراتژی های بازاریابی آنلاین بهتر استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق افزایش ترافیک وب، آگاهی از برند را افزایش دهید. حتی ممکن است هنگام بهبود وب سایت خود، بسته به زمینه و نوع بهبودهایی که انجام می دهید، درآمد و سودآوری خود را افزایش دهید. به طور کلی بهبود وب سایت شما می تواند به شما در رسیدن به اهداف شغلی فردی و اهداف سازمانی کمک کند.

مطالب مرتبط: ۲۶ روش برای هدایت ترافیک به وب سایت شما

برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید.

۱۵ نکته برای بهبود وب سایت

اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

۱. کاربران خود را درک کنید

درک خواسته ها و نیازهای کاربران می تواند اولین قدم در جهت بهبود وب سایت شما باشد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید تجربه آنلاین را طوری تنظیم کنید که انتظارات آن‌ها را برآورده کند یا از آن فراتر رود. جمعیت های مختلف ممکن است به روش های مختلفی با وب سایت شما تعامل داشته باشند، بنابراین انجام تحقیقات بازار برای درک بهتر پایگاه مشتری شما ممکن است مفید باشد. کار با یک تیم و همکاری برای شناسایی اهداف بر اساس مخاطبان آنلاین خاص خود را در نظر بگیرید.

۲. برنامه ریزی عمدی داشته باشید

ایجاد یک برنامه عمدی برای رشد وب سایت شما می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که اهداف خود را به طور مؤثر و کارآمد برآورده می کنید. استراتژی های طوفان فکری آنلاین را با تیم خود در نظر بگیرید یا یک کارگروه ایجاد کنید تا اهداف معنادار برای حضور آنلاین خود را شناسایی کنید. سعی کنید بهترین شیوه های مبتنی بر شواهد را با اهداف خود مطابقت دهید تا نتایج قابل اندازه گیری وب سایت خود را به حداکثر برسانید.

۳. سازماندهی کنید

سعی کنید زمانی که در حال ایجاد بهبود در وب سایت خود هستید سازماندهی شده بمانید و مطمئن شوید که وب سایت خود را نیز مرتب نگه دارید. از دیدگاه داخلی، یک چرخه توسعه واضح و سازمان یافته می تواند از بررسی ها و به روز رسانی های مکرر سایت پشتیبانی کند. از نقطه نظر کاربر، یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده می تواند یافتن اطلاعات مورد نیاز، تعامل با محتوای سایت و خرید را آسان تر کند. ابزارهای ناوبری سایت خود مانند منوها و نوارهای کناری را بررسی کنید و سهولت استفاده از آنها را ارزیابی کنید. سعی کنید از پیمایش کشویی یا تو در تو استفاده کنید تا به نسخه موبایل سایتتان کمک کنید شبیه نسخه دسکتاپ باشد.

مرتبط: نحوه برنامه ریزی یک وب سایت: مراحل ساخت یک سایت کاربردی

۴. ثابت قدم باشید

تکرار سازماندهی اولیه وب سایت شما در هر صفحه می تواند به کاربران شما کمک کند تا در سایت شما حرکت کنند و اقداماتی مانند تعامل با محتوا و خرید انجام دهند. سعی کنید از یک الگوی قابل پیش بینی در طرح بندی هر صفحه پیروی کنید. استفاده از عناصر طراحی ثابت مانند فونت ها، اشکال و رنگ ها می تواند به کاربران شما کمک کند تا بخش هایی از وب سایت شما را راحت تر پیدا کنند و به آن دسترسی پیدا کنند. این ایده هنگام ایجاد طراحی پاسخگو برای موبایل نیز ارزشمند است زیرا عناصر ثابت می توانند انتقال بین استفاده از تلفن همراه و دسکتاپ را هموار کنند.

۵. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

بسیاری از کاربران به وب سایت شما هم از دسکتاپ و هم از دستگاه تلفن همراه دسترسی خواهند داشت، بنابراین مهم است که سایت خود را با در نظر گرفتن اصول طراحی واکنش گرا بسازید. این بدان معنی است که سایت شما باید با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شود و در عین حال مشاهده تمام اطلاعات مهم و گرافیک ها را آسان کند. سایر ویژگی‌ها مانند قابلیت دید بیشتر برای نمادهای مهم، مانند عملکرد سبد خرید، می‌توانند ناوبری سایت شما را برای کاربران تلفن همراه آسان‌تر کنند. همچنین می‌توانید سایت تلفن همراه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید موارد مهمی مانند دکمه «اکنون سفارش دهید» در هر صفحه‌ای که بازدید می‌کنند واضح و در دسترس هستند.

۶. مکرر تست کنید

از آنجایی که بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی وب اغلب تغییر می‌کنند، ممکن است بخواهید به طور دوره‌ای از وب‌سایت خود بازدید کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان به‌روز است. استفاده از یک برنامه زمان بندی مشخص را برای آزمایش و ارزیابی ظاهر و عملکرد وب سایت خود در نظر بگیرید. ممکن است از استراتژی به نام تست A/B استفاده کنید، که در آن نتایجی را که از دو وب سایت مختلف به دست می آورید مقایسه می کنید و با توجه به آنچه پیدا می کنید تغییراتی ایجاد می کنید.

مطالب مرتبط: ۵ تست A/B برای اجرا در صفحه پرداخت برای بهینه سازی نرخ تبدیل

۷. سرعت صفحه خود را افزایش دهید

وب سایتی که به سرعت بارگیری می شود و پاسخ می دهد اغلب نسبتاً موفق است زیرا یافتن اطلاعات مورد نیاز برای کاربران آسان است. یک وب سایت کارآمد همچنین می تواند انجام اقداماتی مانند بازدید از صفحه دیگر یا خرید را برای کاربران آسان تر کند. برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود، از یک سرویس آنلاین رایگان برای بررسی سرعت فعلی سایت خود استفاده کنید. سپس مراحلی مانند فشرده سازی فایل های تصویری را برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید.

۸. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید

محتوای با کیفیت یکی دیگر از عواملی است که می تواند بر موفقیت وب سایت شما تأثیر بگذارد. جزئیات محتوا به صنعت و تمرکز شما بستگی دارد. با این حال، موثرترین وب سایت ها از برخی از الگوهای مشابه پیروی می کنند. برای مثال، خواندن مطالب آسان می‌تواند به جذب خوانندگانی کمک کند که مشغول هستند و ممکن است بخواهند محتوای شما را اسکن کنند. استفاده از سرفصل های موثر نیز می تواند توجه خوانندگان را به خود جلب کند و به آنها کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. سعی کنید کلمات کلیدی SEO را نیز ادغام کنید تا به افزایش شانس ظاهر شدن سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کنید.

۹. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

یکی دیگر از پیشرفت هایی که باید در نظر گرفت این است که وب سایت خود را ساده کنید تا به خوانندگان کمک کنید تا بر مهمترین اطلاعات تمرکز کنند. حذف ویژگی هایی مانند انیمیشن های پیچیده، تصاویر اضافی و رنگ های خارج از نمایه برند خود را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید از یک گروه متمرکز یا گروه کاری داخلی برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید و ببینید که آیا ساده سازی استراتژی مناسبی برای سازمان شما است یا خیر.

۱۰. اثبات اجتماعی را یکپارچه کنید

اثبات اجتماعی به تمایل خریداران به اعتماد به نظرات دیگران در مورد محصولات و خدمات اشاره دارد. می‌توانید از اثبات اجتماعی برای بهبود وب‌سایت خود با درج نظرات مثبت استفاده کنید تا به خوانندگان خود نشان دهید که افراد دیگر محصولات شما را خریداری کرده‌اند و آنها را توصیه می‌کنند. همچنین می‌توانید پیوندهایی به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید تا از اثبات اجتماعی برای مثال خود استفاده کنید، به خصوص اگر تعداد فالوورهای زیادی دارید.

۱۱. از تعامل فراخوانی برای اقدام استفاده کنید

نمایش واضح اقداماتی که یک بیننده باید پس از بازدید از سایت شما انجام دهد، می تواند به بهبود احتمال انجام این کار کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از یک فونت و رنگ بسیار قابل مشاهده برای دکمه “خرید اکنون” در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما می تواند احتمال خرید بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهد. سایر فراخوان ها ممکن است شامل ثبت نام در خبرنامه ایمیلی، اشتراک در یک سرویس یا دنبال کردن برند شما در رسانه های اجتماعی باشد.

موارد مرتبط: چگونه یک فراخوان خوب بنویسیم (با مثال)

۱۲. از گرافیک و تصاویر به خوبی استفاده کنید

گرافیک ها و تصاویر می توانند با ایجاد یک تجربه بصری دلپذیر و انتقال اطلاعات مهم به بازدیدکنندگان سایت، به افزایش حضور شما در وب کمک کنند. اگر از عکس‌های استوک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تصاویر با کیفیتی را که نشان‌دهنده برند شما و تأثیر مشتری دلخواه شما هستند، پیدا کنید. تصاویر واقعی که محتوای شما را تکمیل می کنند اغلب موفق ترین انتخاب هستند. حتماً تصاویر را فشرده کنید تا سرعت سایت افزایش یابد و در صورت امکان طرح خود را ساده نگه دارید.

۱۳. صفحه اصلی خود را بهینه کنید

آسان کردن صفحه اصلی شما برای پیمایش می تواند به کاربران شما کمک کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و اقداماتی مانند ثبت نام در لیست ایمیل یا خرید انجام دهند. سعی کنید صفحه اصلی خود را تقریبا به سه تا پنج بخش تقسیم کنید که با مهم ترین بخش های سایت شما مطابقت دارد. مطمئن شوید که پیام شرکت شما و مزایای کاربر فوراً مشخص است، زیرا بازدیدکنندگان سایت اغلب بر اساس ظاهر صفحه اصلی و پیمایش خود تصمیم می‌گیرند که به تعامل با یک وب‌سایت ادامه دهند یا خیر.

۱۴. از فضای سفید به طور موثر استفاده کنید

فاصله بین عناصر به طور موثر می تواند با هدایت خط دید خواننده خود به مرتبط ترین اطلاعات، بهبود بصری دیگری را برای صفحه وب شما ایجاد کند. می توانید از فضای سفید یا فضای منفی برای جداسازی عناصر استفاده کنید و همچنین می توانید از نزدیکی یا نزدیکی برای نشان دادن اینکه کدام بخش از صفحه به یکدیگر مرتبط هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فضای سفید برای جداسازی و کمک به شناسایی عناصر دعوت به اقدام مانند دکمه‌ها و پیوندها استفاده کنید.

۱۵. مرتبط باشید

گنجاندن اطلاعات در مورد تیم شما می تواند به انسانی کردن عملیات شما برای کاربران شما کمک کند. برای مثال، با ارائه صفحه‌ای که شامل تصاویر تیم و اطلاعات بیوگرافی است، ممکن است حس اعتمادی را برانگیزید که می‌تواند بازدیدکنندگان خود را تشویق به اقدام کند. همچنین استفاده از صفحه فرود با نام و عکس تیم و صفحات تک تک اعضای تیم را برای بهینه سازی موتور جستجو در نظر بگیرید.

مرتبط: Web Vitals و معیارهای مختلف آن

خروج از نسخه موبایل