بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ راه برای به عهده گرفتن مسئولیت بیشتر در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، ممکن است به تدریج مسئولیت های بیشتری را بر عهده بگیرید. با کسب تجربه بیشتر، می توانید به کارفرمای خود بگویید که می خواهید کارهای بیشتری برای شرکت انجام دهید. در کنار نشان دادن اینکه فردی سخت کوش هستید، پذیرش وظایف شغلی اضافی نشان می دهد که برای پیشبرد نقش خود آماده هستید.

در این مقاله از ایوسی، مزایای انتخاب مسئولیت بیشتر را توضیح می‌دهیم و راه‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید این کار را انجام دهید.

مسئولیت بیشتر در کار به چه معناست؟

مسئولیت بیشتر در محل کار به این معنی است که شما مایل به پذیرش وظایف شغلی اضافی هستید. همچنین به این معنی است که شما ممکن است کارهای مهمتر و با ریسک بالاتر را انجام دهید. هنگامی که مسئولیت بسیاری از وظایف را بر عهده دارید، نشان می دهید که مایلید برای کارهای بیشتر پاسخگو باشید. هنگامی که به نقطه خاصی در حرفه خود رسیدید، ممکن است احساس کنید که مهارت ها و تجربیات مناسبی برای داشتن مسئولیت بیشتر دارید.

مطالب مرتبط: ۹ نکته برای ابتکار عمل در محل کار

چرا در محل کار مسئولیت بیشتری بپذیرید؟

هنگامی که مسئولیت بیشتری در کار به عهده می گیرید، می توانید از راه های زیر بهره مند شوید:

  • خود را در معرض فرصت های شغلی قرار دهید: با بر عهده گرفتن مسئولیت های بیشتر، به کارفرمای خود نشان می دهید که برای سطح بعدی حرفه خود آماده هستید. آنها ممکن است بیشتر تمایل داشته باشند که به شما ارتقا یا افزایش حقوق بدهند.
  • به پیشرفت تیم خود کمک کنید: پیشنهاد انجام کارهای بیشتر می تواند برای تیم شما مفید باشد. با قبول این مسئولیت‌ها، می‌توانید برای رسیدن به اهداف جمعی تیم خود سخت تلاش کنید. همچنین می‌تواند برنامه‌های شلوغ‌تر همکارانتان را آزاد کند.
  • مهارت های جدید بیاموزید: انجام وظایف بیشتر به شما این فرصت را می دهد که مهارت های جدید یاد بگیرید. داشتن مهارت های بیشتر می تواند به شما در ادامه پیشرفت حرفه کمک کند.
  • رزومه خود را بسازید: غوطه ور شدن در انواع مختلف کار راهی مفید برای کسب تجربه است. سپس می‌توانید این مسئولیت‌ها را در رزومه و سایر مواد کاربردی فهرست کنید.
  • کار با افراد جدید: گاهی اوقات بر عهده گرفتن مسئولیت های جدید این شانس را به شما می دهد که با افراد مختلف کار کنید. اگر مایل به همکاری با افراد خاصی در شرکت خود هستید، این ممکن است راهی برای انجام آن باشد.

راه هایی برای پذیرش مسئولیت بیشتر در محل کار

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مسئولیت بیشتری را در محل کار بر عهده بگیرید:

با مدیر خود صحبت کنید

زمانی که احساس کردید وقت آن رسیده که مسئولیت های بیشتری را در محل کار بر عهده بگیرید، از مدیر خود بخواهید که با شما ملاقات کند تا در مورد این موضوع صحبت کنید. قبل از جلسه خود، چند نکته صحبت را برای به اشتراک گذاشتن آماده کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید ثابت کنید که برای کارهای بیشتر آماده هستید. به عنوان مثال، می توانید پیشرفتی را که از زمان شروع نقش خود داشته اید به اشتراک بگذارید.

هنگام انجام این گفتگو با مدیر خود، برنامه ریزی کنید که امیدوارید چه مسئولیت هایی را به عهده بگیرید. این به مدیر شما نشان می دهد که شما در مورد این فرصت جدی هستید و می تواند شانس شما را برای انجام کاری که علاقه مند به دنبال کردن آن بوده اید افزایش دهد.

زمان مناسب را پیدا کنید

به جای اینکه درست قبل از شروع یک پروژه یا کار بزرگ، کار اضافی انجام دهید، صبر کنید تا زمان آزاد بیشتری در برنامه خود داشته باشید. به این ترتیب، می توانید تمام توجه خود را به مسئولیت های جدید خود اختصاص دهید. اگر زمانی در محل کار احساس بی حوصلگی می کنید، این می تواند نشانه خوبی برای آمادگی شما برای مسئولیت های جدید باشد. اگر برایتان چالش برانگیز است که تمام کارهایتان را انجام دهید، روی فهرست کارهای فعلی خود تمرکز کنید.

در کار خود خوب باشید

قبل از پیشنهاد مسئولیت های بیشتر، روی متخصص شدن در نقش فعلی خود تمرکز کنید. بر توسعه مهارت هایی که برای برتری در حرفه فعلی خود نیاز دارید تمرکز کنید. مطمئن شوید که نسبت به نقش و مسئولیت فعلی خود کاملاً اطمینان دارید. با گذشت زمان، در نهایت برای انجام کارهای پیشرفته تر آماده خواهید شد. در حال حاضر، روی ایجاد یک پایه قوی برای خود تمرکز کنید.

با همکاران شلوغ تماس بگیرید

اگر به دنبال کارهای اضافی هستید، ببینید شلوغ ترین همکارانتان چگونه کار می کنند. ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید فهرست کارهای آنها را حذف کنید. در کنار کمک به خود برای دریافت مسئولیت های بیشتر، همکارانتان ممکن است از کمک شما قدردانی کنند. اخبار تلاش‌های اضافی شما حتی ممکن است به مدیرتان برسد، که با مهربانی در خودتان منعکس می‌شود.

اولین نفری باشید که داوطلب می شود

هر زمان که کارفرمای شما به دنبال یک داوطلب است، صحبت کردن را در نظر بگیرید. این فرصتی است که به خودتان فشار بیاورید و چیزهای جدید را امتحان کنید. داوطلب شدن برای کمک همچنین به کارفرمای خود نشان می دهد که شما یک بازیکن تیمی هستید.

با کارهای کوچکتر شروع کنید

قبل از اینکه مسئولیت های بزرگ را بر عهده بگیرید، با انجام کارهای کوچکتر، خود را به کارهای پیشرفته تر بسپارید. ابتدا با نحوه انجام این کار آشنا شوید و به مسئولیت های پیچیده تری برسید. شروع کوچک همچنین می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که زمان کافی در برنامه خود دارید تا به کارهای جدید اضافه کنید. همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که از نظر فیزیکی و ذهنی در یک روز کاری چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

پیشنهاد رهبری پروژه

اگر احساس می کنید توانایی رهبری یک پروژه را دارید، این موضوع را به مدیر خود جلب کنید. بگذارید بدانند که احساس می کنید تجربه و مهارت مناسبی برای انجام یک کار خوب دارید. وقتی در نهایت فرصت رهبری پروژه ای را پیدا کردید، مطمئن شوید که بهترین تلاش خود را برای آن انجام می دهید. این شانس شما برای اثبات توانایی شما در آینده است.

پیگیر باش

حتی اگر مدیر شما احساس می کند که ممکن است اکنون برای انجام یک کار خاص آماده نباشید، آنها می توانند در آینده نظر خود را تغییر دهند. در نظر بگیرید که از مدیر خود بپرسید که در این مدت چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را برای نوع کاری که می خواهید انجام دهید آماده کنید. آنها ممکن است بتوانند به شما در تعیین اهداف شخصی برای خود کمک کنند. در نهایت، از آنها بخواهید که دوباره با آنها تماس بگیرید تا احساس آنها را در مورد انجام این کار پیشرفته تر ارزیابی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *