بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بهترین روش ها برای اندازه گیری Web Vitals

بهترین روش ها برای اندازه گیری Web Vitals

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن توانایی اندازه گیری و گزارش عملکرد واقعی صفحات شما برای تشخیص و بهبود عملکرد در طول زمان بسیار مهم است. بدون داده‌های میدانی ، نمی‌توان مطمئن شد که آیا تغییراتی که در سایت خود ایجاد می‌کنید واقعاً به نتایج دلخواه خود می‌رسند یا خیر.

بسیاری از ارائه دهندگان محبوب تجزیه و تحلیل مانیتورینگ کاربر واقعی (RUM) در حال حاضر از معیارهای Core Web Vitals در ابزارهای خود (و همچنین بسیاری دیگر از Web Vitals ) پشتیبانی می کنند. اگر در حال حاضر از یکی از این ابزارهای تجزیه و تحلیل RUM استفاده می کنید، برای ارزیابی اینکه صفحات سایت شما تا چه حد آستانه های توصیه شده Core Web Vitals را برآورده می کنند و از رگرسیون در آینده جلوگیری می کنند، در وضعیت خوبی هستید.

در حالی که ما استفاده از ابزار تجزیه و تحلیلی را توصیه می کنیم که از معیارهای Core Web Vitals پشتیبانی می کند، اگر ابزار تجزیه و تحلیلی که در حال حاضر استفاده می کنید آنها را پشتیبانی نمی کند، لزوماً نیازی به تغییر ندارید. تقریباً همه ابزارهای تجزیه و تحلیل راهی برای تعریف و اندازه‌گیری معیارها یا رویدادهای سفارشی ارائه می‌دهند ، به این معنی که احتمالاً می‌توانید از ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل فعلی خود برای اندازه‌گیری معیارهای Core Web Vitals استفاده کنید و آنها را به گزارش‌های تحلیلی و داشبورد موجود خود اضافه کنید.

این راهنما بهترین روش‌ها را برای اندازه‌گیری معیارهای Core Web Vitals (یا هر معیار سفارشی) با ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث یا داخلی مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین می تواند به عنوان راهنمای فروشندگان تجزیه و تحلیل که مایلند پشتیبانی Core Web Vitals را به سرویس خود اضافه کنند، باشد.

استفاده از معیارها یا رویدادهای سفارشی

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهند داده های سفارشی را اندازه گیری کنید. اگر ابزار تجزیه و تحلیل شما از این امر پشتیبانی می کند، باید بتوانید هر یک از معیارهای Core Web Vitals را با استفاده از این مکانیسم اندازه گیری کنید.

اندازه‌گیری سنجه‌ها یا رویدادهای سفارشی در یک ابزار تحلیلی معمولاً یک فرآیند سه مرحله‌ای است:

  1. معیار سفارشی را در ادمین ابزار خود تعریف یا ثبت کنید (در صورت نیاز). (توجه: همه ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل نیازی به تعریف معیارهای سفارشی ندارند.)
  2. مقدار معیار را در کد جاوا اسکریپت ظاهری خود محاسبه کنید.
  3. مقدار متریک را به باطن تجزیه و تحلیل خود ارسال کنید، مطمئن شوید که نام یا شناسه با آنچه در مرحله ۱ تعریف شده مطابقت دارد (دوباره، در صورت لزوم) .

برای مراحل ۱ و ۳، می توانید برای دستورالعمل ها به مستندات ابزار تجزیه و تحلیل خود مراجعه کنید. برای مرحله ۲ می توانید از کتابخانه جاوا اسکریپت web-vitals برای محاسبه مقدار هر یک از معیارهای Core Web Vitals استفاده کنید.

نمونه کد زیر نشان می دهد که ردیابی این معیارها در کد و ارسال آنها به یک سرویس تجزیه و تحلیل چقدر آسان است.

import {getCLS, getFID, getLCP} from 'web-vitals';

function sendToAnalytics({name, value, id}) {
  const body = JSON.stringify({name, value, id});
  // Use `navigator.sendBeacon()` if available, falling back to `fetch()`.
  (navigator.sendBeacon && navigator.sendBeacon('/analytics', body)) ||
      fetch('/analytics', {body, method: 'POST', keepalive: true});
}

getCLS(sendToAnalytics);
getFID(sendToAnalytics);
getLCP(sendToAnalytics);

اجتناب از میانگین

وسوسه انگیز است که محدوده ای از مقادیر را برای یک معیار عملکرد با محاسبه میانگین جمع آوری کنید. میانگین‌ها در نگاه اول راحت به نظر می‌رسند، زیرا خلاصه‌ای منظم از حجم زیادی از داده‌ها هستند، اما شما باید در مقابل تمایل به تکیه بر آنها برای تفسیر عملکرد صفحه مقاومت کنید.

میانگین ها مشکل ساز هستند، زیرا آنها جلسه هیچ کاربر را نشان نمی دهند. نقاط پرت در هر یک از محدوده‌های توزیع ممکن است میانگین را به شیوه‌ای گمراه‌کننده تغییر دهند.

به عنوان مثال، گروه کوچکی از کاربران ممکن است در شبکه‌ها یا دستگاه‌هایی بسیار کند باشند که در محدوده حداکثری مقادیر قرار دارند، اما جلسات کاربر کافی برای تأثیرگذاری بر میانگین به‌گونه‌ای که نشان از وجود مشکل دارد، در نظر نگرفته باشند.

در صورت امکان، به جای میانگین، به صدک ها تکیه کنید. درصدهای یک توزیع برای یک معیار عملکرد معین، طیف کامل تجربیات کاربر را برای وب سایت شما بهتر توصیف می کند. این به شما امکان می دهد بر روی زیرمجموعه هایی از تجربیات واقعی تمرکز کنید ، که به شما بینش بیشتری نسبت به یک ارزش واحد می دهد.

اطمینان حاصل کنید که می توانید یک توزیع را گزارش دهید

هنگامی که مقادیر هر یک از معیارهای Core Web Vitals را محاسبه کردید و آنها را با استفاده از یک معیار یا رویداد سفارشی به سرویس تجزیه و تحلیل خود ارسال کردید، گام بعدی ساختن یک گزارش یا داشبورد است که مقادیر جمع‌آوری شده را نمایش می‌دهد.

برای اطمینان از رعایت آستانه های پیشنهادی Core Web Vitals ، باید گزارش خود را برای نمایش مقدار هر متریک در صدک ۷۵ نشان دهید.

اگر ابزار تجزیه و تحلیل شما گزارش کمیت را به عنوان یک ویژگی داخلی ارائه نمی دهد، احتمالاً همچنان می توانید این داده ها را به صورت دستی با ایجاد گزارشی که هر مقدار متریک را به ترتیب صعودی مرتب شده فهرست می کند، دریافت کنید. هنگامی که این گزارش ایجاد شد، نتیجه ای که در ۷۵ درصد از فهرست کامل و مرتب شده از همه مقادیر در آن گزارش است، صدک ۷۵ برای آن متریک خواهد بود—و مهم نیست که چگونه داده های خود را تقسیم بندی کنید، این مورد خواهد بود. بر اساس نوع دستگاه، نوع اتصال، کشور و غیره).

اگر ابزار تحلیلی شما به طور پیش‌فرض جزئیات گزارش در سطح متریک را به شما نمی‌دهد، اگر ابزار تجزیه و تحلیل شما از ابعاد سفارشی پشتیبانی می‌کند، احتمالاً می‌توانید به همان نتیجه برسید . با تنظیم یک مقدار ابعاد سفارشی و منحصربفرد برای هر نمونه متریک مجزا که ردیابی می‌کنید، اگر بعد سفارشی را در پیکربندی گزارش وارد کنید، باید بتوانید گزارشی را ایجاد کنید که بر اساس نمونه‌های متریک جداگانه تقسیم می‌شود. از آنجایی که هر نمونه یک مقدار بعد منحصر به فرد خواهد داشت، هیچ گروه بندی رخ نخواهد داد.

گزارش Web Vitals نمونه ای از این تکنیک است که از Google Analytics استفاده می کند. کد گزارش منبع باز است ، بنابراین توسعه دهندگان می توانند آن را به عنوان نمونه ای از تکنیک های ذکر شده در این بخش ارجاع دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *