بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه استفاده از ارتباطات بصری در ۶ مرحله (به علاوه نکات)

ارتباط دیداری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سازمان ها ممکن است از انواع استراتژی های ارتباطی برای ارتباط با مخاطبان خود و انتقال اطلاعات به مشتریان یا شرکای احتمالی استفاده کنند. ارتباط بصری می تواند راهی مؤثر برای انتقال موجز و مؤثر پیام به طیف گسترده ای از افراد باشد. درک اینکه این رویکرد ارتباطی چیست و مزایای استفاده از آن می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تکنیک‌های بصری را در کمپین‌های برندسازی و تبلیغاتی یا استراتژی‌های پیام‌رسانی داخلی کارکنان خود پیاده‌سازی کنند.

در این مقاله از ایوسی، ارتباط بصری را بررسی می‌کنیم، دلیل اهمیت آن را برجسته می‌کنیم، انواع ارتباطات بصری را فهرست می‌کنیم، نحوه استفاده از آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم و نکات مفیدی را ارائه می‌کنیم.

موارد مرتبط: نمونه هایی از اهداف ارتباطی برای ارتباطات تجاری اجرایی

ارتباط بصری چیست؟

ارتباط بصری عمل استفاده از منابع بصری مانند تصاویر، فیلم ها و نمودارها برای انتقال اطلاعات یا ایده است. بسته به قالب، عناصر استراتژی های ارتباط بصری می توانند شامل تصویرسازی، نمادنگاری، تجسم داده ها، انیمیشن و تعامل باشد. نوع مناسب ارتباط بصری برای یک برند یا شرکت ممکن است به مخاطبان هدف آن و به اهداف سازمان بستگی داشته باشد. همچنین می‌تواند به حالت‌های ارتباط بصری که مصرف‌کنندگان اغلب استفاده می‌کنند و با آن‌ها تعامل دارند، مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های آنلاین یا وب‌سایت‌های شرکت بستگی دارد.

چرا ارتباط بصری مهم است؟

ارتباط بصری مهم است زیرا می تواند راهی موثر برای سازمان برای برقراری ارتباط معنا و اطلاعات مربوط به یک نام تجاری، محصول یا خدمات باشد. کسب و کارها همچنین ممکن است هنگام ارائه اطلاعات به کارمندان خود از وسایل کمک بصری استفاده کنند. برخی از دلایلی که ارتباطات بصری ممکن است یک ابزار مهم یا یک شرکت باشد عبارتند از:

  • به اشتراک گذاری کارآمد اطلاعات: استفاده از وسایل کمک بصری و ابزارهای ارتباط بصری می تواند به سازمان ها کمک کند تا ایده ای را سریعتر از یک کلیپ صوتی یا تبلیغات نوشتاری به اشتراک بگذارند و به طور بالقوه به آنها اجازه می دهد در زمان و منابع صرفه جویی کنند. تصاویر و ویدیوها ممکن است بتوانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و آنها را بهتر از محتوای متنی درگیر کنند.

  • ارائه یک تجربه برند ثابت: ارتباطات بصری به اعضای مخاطب این امکان را می دهد که با مشاهده یا تماشای اطلاعاتی که شما به آنها ارائه می دهید، تجربه برند ثابتی داشته باشند، که ممکن است شامل رنگ ها، لوگوها یا سایر اجزای بازاریابی مختلف باشد. این می تواند آنها را تشویق کند تا کلمات یا تصاویر مختلفی را با شرکتی که شما نمایندگی می کنید مرتبط کنند.

  • افزایش نرخ نگهداری اطلاعات: در حالی که محتوای نوشتاری می تواند آموزنده باشد، محتوای بصری ممکن است به مخاطبان شما کمک کند تا اطلاعاتی را که ارائه می کنید به خاطر بسپارند. حفظ و نگهداری می تواند برای ایجاد تأثیر ماندگار بر مخاطبان شما، چه در حال انتقال پیام به مصرف کنندگان و چه به اعضای داخلی سازمانتان، حیاتی باشد.

  • ارائه یک پیام واضح: اگر محتوای بازاریابی یک سازمان حاوی مقدار قابل توجهی متن باشد، درک پیام و هدف آن برای خوانندگان ممکن است دشوار باشد، بنابراین استفاده از وسایل کمک بصری و گرافیک می تواند اطمینان حاصل کند که یک پیام واضح و ثابت ارائه می دهد. از طرف دیگر، آنها ممکن است از فیلم ها یا انیمیشن ها برای توضیح اطلاعات به یک تیم کارمند استفاده کنند.

مطالب مرتبط: مراحل و مولفه های فرآیند ارتباط

انواع ارتباط تصویری

چندین ابزار ارتباط بصری وجود دارد که شرکت ها می توانند از آنها برای انتقال پیام ها و اطلاعات به مخاطبان مختلف استفاده کنند. یک سازمان ممکن است از آنها برای انتقال داده ها و اطلاعات، توصیف ویژگی های یک محصول و آگاه نگه داشتن کارکنان در مورد تغییرات درون شرکت استفاده کند. ابزارهای رایجی که متخصصان می توانند برای ارتباطات بصری استفاده کنند شامل اینفوگرافیک، نمودار دایره ای و GIF های متحرک است. برخی دیگر از انواع ارتباط بصری عبارتند از:

  • اسکرین شات ها

  • ارائه های عرشه اسلاید

  • نقشه های ذهنی

  • گزارش های تصویری

  • پست های رسانه های اجتماعی

  • ضبط های صفحه نمایش

  • جداول و نمودارها

  • انیمیشن های تخته سفید

  • فیلمبرداری دوربین چهره به چهره

نحوه استفاده از ارتباطات بصری

برای استفاده مؤثر از استراتژی‌های ارتباط بصری برای انواع فعالیت‌های تجاری داخلی و خارجی، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. هدف ارتباط خود را مشخص کنید

بسته به این که آیا یک کمک بصری برای انتقال پیام به اعضای داخلی سازمان ایجاد می کنید یا با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنید و با آنها تعامل می کنید، هدف محتوای شما ممکن است متفاوت باشد. شما می توانید با تعیین هدف از اشتراک گذاری اطلاعات با یک مخاطب خاص و تعریف واضح اطلاعاتی که قصد انتقال آن را دارید شروع به ایجاد یک تصویر، ویدئو یا اینفوگرافیک کنید. این می تواند به شما و تیمتان کمک کند تا بفهمید چرا از استراتژی ارتباط بصری استفاده می کنید. برخی از اهداف ارتباطی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انجام مقایسه: یک شرکت ممکن است از یک استراتژی ارتباط بصری برای مقایسه بین دو مجموعه داده، محصول یا سیستم استفاده کند. حرفه ای ها می توانند از ابزارهای بصری مانند نمودارها، جداول، نمودارهای دایره ای و عکس ها برای انتقال شباهت ها یا تفاوت های بین دو چیز استفاده کنند یا نشان دهند که چگونه آنها دو بخش از یک کل بزرگتر هستند.

  • *نمایش تغییرات:** سازمان ها می توانند از وسایل کمک بصری برای نشان دادن تغییرات در یک دوره زمانی معین یا در یک مکان جغرافیایی استفاده کنند. به عنوان مثال، یک شرکت می تواند روندهای فروش را در میان مصرف کنندگان در یک دوره شش ماهه برجسته کند تا به کارمندان کمک کند تا دوره های زمانی را که بیشترین درآمد و سود را به همراه داشته اند، درک کنند.

  • **** انتقال اطلاعات: **** اگر مقدار داده یا بخشی از اطلاعات دارید که دیگران می توانند بدون زمینه و توضیح گسترده آن را درک کنند، می توانید از یک کمک بصری برای ارائه آن به سایر اعضای تیم خود یا مصرف کنندگان احتمالی استفاده کنید. . این می تواند به انتقال جزئیات یا حقایق مهم بدون نیاز به بینندگان برای صرف زمان اضافی برای خواندن کمک کند.

  • **** سازماندهی: **** ابزارهای ارتباط بصری می تواند راه بسیار خوبی برای متخصصان باشد تا الگوها، گروه ها یا رتبه بندی را در یک مجموعه داده نشان دهند و درک این اطلاعات را برای مخاطبان مختلف آسان کنند. به عنوان مثال، اگر مصرف کنندگان یک ویژگی خاص را چهار سال متوالی ترجیح دهند، یک سازمان می تواند از یک ابزار بصری برای ارائه این بازخورد به طراحان محصول استفاده کند.

  • **** نشان دادن روابط: **** شرکت ها همچنین می توانند از استراتژی های ارتباط بصری برای انتقال و نشان دادن همبستگی بین متغیرها استفاده کنند. این می تواند به متخصصان اجازه دهد تا اطلاعاتی را به اعضای داخلی سازمان ارائه دهند یا با برجسته کردن رابطه بین مقادیر داده، تأثیر محصولات و خدمات یک شرکت را به مصرف کنندگان نشان دهند.

۲. یک برند بصری ثابت ایجاد کنید

برای برقراری ارتباط خارجی، مهم است که یک برند ثابت و قابل تشخیص ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که هر محتوای بصری که شما و اعضای تیمتان ایجاد می‌کنید با تصاویر کلی برند مطابقت دارد. این می‌تواند تضمین کند که تمام جنبه‌های کمپین بازاریابی مشتری شما، مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آگهی‌ها و خبرنامه‌های ایمیل، به‌طور منسجمی با تصویر شرکت همخوانی دارند. این ممکن است شامل استفاده از طرح رنگی یکسان، سرصفحه ها و پایه های یکنواخت و ادغام آرم سازمان در تمام اسناد یا استفاده از نمادها و نمادهای یکسان در سراسر محتوای بصری باشد.

۳. تصاویر و پیام هایی را بگیرید که الهام بخش شما هستند

یک راه ساده برای شروع استفاده از استراتژی‌های ارتباط بصری، گرفتن اسکرین شات یا ضبط صفحه از تصاویر و پیام‌هایی است که تیم یا مخاطب هدف شما ممکن است الهام‌بخش باشد. این به شما امکان می دهد محتوا را به طور موثر به اشتراک بگذارید و پیامی را بدون نیاز به محتوای اصلی یا نام تجاری ارسال کنید. می‌توانید برای اعضای داخلی سازمانتان یک اسکرین شات بفرستید تا در طول هفته کاری به آن‌ها انگیزه دهید یا به آنها کمک کنید مفهوم برندسازی آینده را درک کنند. می‌توانید اسکرین‌شات‌ها را به انواع محتوای دیگر، از جمله ارائه‌ها و ایمیل‌های شرکتی اضافه کنید.

۴. یادداشت های خود را به محتوای بصری تبدیل کنید

هنگامی که با استفاده از ابزارهای ارتباط بصری که نیازی به ایجاد محتوای خود ندارید، کاوش کردید، می توانید یادداشت های خود را ترجمه کرده و آنها را به ابزارهای بصری مانند تصاویر و ویدیوها تبدیل کنید. شما ممکن است اطلاعات مکتوب مرتبط با عملکرد فروش شرکت، استراتژی های برند یا رویه های ورود شرکت داشته باشید، و می توانید آن را به محتوای بصری تبدیل کنید که درک و به خاطر سپردن آن برای مخاطبان شما آسان باشد. همچنین می‌توانید از یادداشت‌های خود برای ایجاد یک اسکریپت ویدیویی استفاده کنید و ضبطی ایجاد کنید که دیگران بتوانند آن را تماشا کنند تا از اطلاعاتی که ارائه می‌کنید مطلع شوند.

۵. از تصاویر بصری برای ارائه بازخورد به تیم خود استفاده کنید

پس از ایجاد محتوای بصری با استفاده از یادداشت‌های خود، می‌توانید از این ابزارها برای برقراری ارتباط پیام‌های افراد دیگر، مانند سهامداران و مدیران، استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بازخوردی از سهامداران در مورد پیشرفت یک پروژه یا پیشنهادات آنها برای تغییرات آتی دریافت کردید، در نظر بگیرید که این اطلاعات را به یک نمایش تصویری یا گرافیکی تبدیل کنید که همه اعضای تیم پروژه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و درک کنند. این می تواند به شما در صرفه جویی در زمان صحبت کردن یا ارسال ایمیل به همه افراد به صورت جداگانه کمک کند و اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات مورد نیاز برای رفتن به مرحله بعدی پروژه را دارند.

۶. محتوای بازاریابی خود را به روز کنید

همچنین می‌توانید از انواع استراتژی‌های ارتباط بصری برای به‌روزرسانی محتوای بازاریابی استفاده کنید، از جمله افزودن ویدیوها یا مصاحبه‌های ضبط شده با دوربین رو در رو به خبرنامه‌های ایمیل یا استفاده از اینفوگرافیک در پست‌های رسانه‌های اجتماعی. اعضای مخاطب ممکن است اطلاعاتی را که به راحتی درک می کنند به اشتراک بگذارند، بنابراین استفاده از اجزای بصری علاوه بر یا به جای اطلاعات نوشتاری ممکن است به محتوای شما کمک کند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشد. مصرف کنندگان ممکن است استراتژی های ارتباط بصری را جذاب تر از سایر رویکردها بدانند. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا داده های ارزشمند یا ویژگی های محصول را به وضوح درک کنند، که همه آنها ممکن است انگیزه خرید را در آنها ایجاد کند.

مرتبط: ۷ C ارتباط موثر در محل کار

نکاتی برای استفاده از ارتباطات بصری

نکات زیر را برای استفاده از استراتژی های ارتباط بصری در نظر بگیرید:

برای آسان کردن درک اطلاعات پیچیده، از نمادهای سبک استفاده کنید

اگر اطلاعات فنی را به مخاطبان خود ارائه می دهید که ممکن است پیچیده یا حاوی چندین جزئیات پیچیده باشد، می توانید از نمادهای سبک برای دسترسی بیشتر به مطالب استفاده کنید. این می تواند به جلب توجه بینندگان کمک کند و آنها را به درگیر شدن با موضوعات پیچیده دعوت کند، و به آنها امکان می دهد از کمک بصری ارائه شده برای ساده کردن اطلاعات استفاده کنند.

استفاده از یک سبک طراحی روشن و مدرن را در نظر بگیرید تا یک فرآیند پیچیده یا فنی را به چندین مرحله خوانا و آسان برای انجام تقسیم کنید. این ممکن است به مخاطبان شما اجازه دهد تا اطلاعات را درک کنند و آنها را تشویق کند تا دستورالعمل ها را دنبال کنند یا با مطالبی که ارائه می دهید درگیر شوند.

از محتوای بصری به عنوان راهنمای مرجع استفاده کنید

می‌توانید از محتوای بصری، مانند صفحه اسلاید ارائه، به عنوان راهنمای مرجع پس از یک جلسه مهم استفاده کنید. این به کارمندان اجازه می دهد تا مطالب را مرور کنند و راهی مستقیم برای دسترسی به تمام اطلاعات مورد بحث در جلسه بدون خطر سردرگمی توضیحات همکاران یا شیوه یادداشت برداری داشته باشند.

یک عرشه اسلاید همچنین می تواند مهم ترین جنبه های مطالب را تقویت کند و به متخصصان کمک کند تا ارزشمندترین اطلاعات ارائه را شناسایی کنند. اگر جلسه مربوط به تغییرات داخلی در مورد سیاست‌ها یا رویه‌های شرکت باشد، این می‌تواند مفید باشد، زیرا به متخصصان اجازه می‌دهد به اطلاعات ارجاع داده و تغییرات آتی شرکت را درک کنند.

تا جایی که می توانید متن را حذف کنید

هنگام ایجاد یک ابزار ارتباط بصری، حذف تا حد امکان متن و ساده کردن زبانی که استفاده می کنید را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات در دسترس هستند و خوانندگان می توانند آن را به سرعت درک کنند. یکی از مزیت‌های اصلی استراتژی‌های ارتباط بصری، توانایی انتقال حجم قابل توجهی از اطلاعات در مدت زمان کوتاه است، بنابراین مهم است که بینندگان بتوانند اطلاعاتی را که ارائه می‌دهید مشاهده و درک کنند.

به جای استفاده از متن برای نشان دادن گروه ها یا مجموعه داده ها، می توانید از اشکالی مانند بیضی و مستطیل استفاده کنید و می توانید از فلش ها یا خطوط نقطه چین برای نماد حرکت یا پیشرفت استفاده کنید. برجسته کردن اطلاعات کلیدی با استفاده از رنگ های خاص که توجه بینندگان را به خود جلب می کند و به آنها کمک می کند مطالب را به خاطر بسپارند.

از داده ها برای گفتن یک داستان استفاده کنید

اگر در حال توسعه ابزارهای بصری برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغ نام تجاری خود هستید، از داده ها و اطلاعاتی که برای گفتن یک داستان و ارتباط با مخاطبان خود دارید استفاده کنید. به این فکر کنید که چه چیزی به مخاطبان هدف شما علاقه دارد و چه اطلاعاتی با زندگی آنها مرتبط است.

سپس می توانید میزان دانشی که ممکن است در مورد موضوع مورد بحث شما داشته باشند را مرور کنید و میزان زمینه ای را که ممکن است از شما بخواهند ارائه دهید را در نظر بگیرید. هنگامی که این جزئیات را مرور کردید، می توانید نقاط داده یا اطلاعات کلیدی را که باید در محتوای بصری خود به نمایش درآیند شناسایی کنید و روایتی بسازید که به علایق مصرف کنندگان شما مرتبط باشد و جزئیات مهم را به روشی واضح و منسجم تقویت کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *