بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک کسب و کار

راه هایی که یک وبلاگ می تواند در حال حاضر به کسب و کار شما کمک کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی یک کسب و کار مستلزم حضور آنلاین است. یکی از راه های انجام این کار ایجاد وبلاگ است. با یک وبلاگ، کسب و کار شما می تواند افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کند و تخصص خود را نشان دهد. در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که وبلاگ چیست، تفاوت بین وبلاگ و صفحه وب و چگونگی راه اندازی یک وبلاگ موثر برای بازاریابی یک تجارت.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ وب سایتی است که در آن ورودی ها، که به عنوان پست های وبلاگ شناخته می شوند، به ترتیب زمانی معکوس ارائه می شوند. پست های وبلاگ معمولاً مقالات نوشته شده ای هستند که می توانند هر موضوعی را پوشش دهند. به عنوان صاحب یک وبلاگ، می توانید پست هایی را در مورد یک موضوع بنویسید و آنها را در وبلاگ خود ارسال کنید. سپس اینها در صفحه اصلی ظاهر می شوند و جدیدترین آنها ابتدا ظاهر می شوند.

وبلاگ ها به عنوان مجلات آنلاین شخصی شروع به کار کردند، اما به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده اند. کسب‌وکارها اکنون می‌توانند از وبلاگ‌ها برای بحث درباره برندشان، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید، تبلیغ محصولات و موارد دیگر استفاده کنند. یک وبلاگ می تواند ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد کند و آگاهی و اعتبار برند را در جایگاه شما بهبود بخشد.

تفاوت بین وبلاگ و صفحات وب

وبلاگ ها و صفحات وب مشابه هستند، اما چند تفاوت اساسی وجود دارد. در حالی که هر دو شکلی از وب سایت ها هستند، در نحوه راه اندازی متفاوت هستند. در صفحه اول یک وبلاگ، معمولاً جدیدترین پست وبلاگ را می بینید. هر بار که یک پست وبلاگ جدید اضافه می شود، به صفحه اول منتقل می شود. این بدان معنی است که وب سایت وبلاگی شما، همیشه بر اساس تعداد دفعات نوشتن محتوای جدید در حال تغییر است.

با این حال، یک صفحه وب معمولاً ثابت می ماند. این در مورد یک چیز خاص است و تنها در صورتی تغییر می کند که مالک تصمیم به ویرایش داشته باشد. صفحات وب معمولاً با صفحات وب دیگر گروه بندی می شوند تا یک وب سایت تشکیل دهند. به عنوان مثال، یک وب سایت ممکن است دارای صفحات وب مانند “درباره ما”، “تماس با ما”، “محصولات برای فروش” و “گالری تصاویر” باشد.

وبلاگی مانند روزنامه را در نظر بگیرید که هر روز مقالات جدیدی به آن اضافه می شود. یک صفحه وب بیشتر شبیه اطلاعات مربوط به روزنامه است، مانند زمان تأسیس و نحوه تماس با سازمان.

چگونه یک وبلاگ موثر راه اندازی کنیم

این مراحل را برای راه اندازی وبلاگ به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی موثر دنبال کنید:

  1. یک مکان را انتخاب کنید.
  2. ایده های محتوا تولید کنید.
  3. شروع به نوشتن کنید یا یک نویسنده استخدام کنید.
  4. در چند رسانه ای اضافه کنید.
  5. پست های خود را تبلیغ کنید
  6. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

۱. یک مکان را انتخاب کنید

وبلاگ شما باید جایی آنلاین باشد. اگر کسب و کار شما قبلاً یک وب سایت دارد، این مکان محتمل ترین جایی است که می خواهید آن را قرار دهید. می توانید یک بخش جداگانه در وب سایت خود ایجاد کنید و همه پست های وبلاگ خود را در آنجا ذخیره کنید. برخی این کار را با قرار دادن وبلاگ خود در یک زیربخش جداگانه، مانند https://yoursite.ir/blog، انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را در یک زیر دامنه جداگانه، مانند https://blog.yoursite.ir قرار می دهند. جایی که شما انتخاب می کنید وب سایت خود را قرار دهید به تنظیمات فعلی وب سایت شما بستگی دارد، اما از نظر عملی تفاوت زیادی وجود ندارد.

گزینه دیگری که دارید این است که یک وب سایت جداگانه برای وبلاگ خود ایجاد کنید. ممکن است به چند دلیل این کار را انجام دهید مانند:

  • کسب و کار شما در حال حاضر وب سایت خود را ندارد.
  • شما می خواهید مقالاتی را به عنوان یک شخص منتشر کنید، نه با نام شرکت خود.
  • شما می خواهید برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید.

اگر تصمیم به استفاده از این گزینه دارید، برای شروع وبلاگ نویسی باید هاست راه اندازی کنید، یک نام دامنه خریداری کنید و یک CMS مانند WordPress را نصب کنید.

مطالب مرتبط: با توسعه دهنده وب آشنا شوید

۲. ایده های محتوا تولید کنید

هنگامی که وبلاگ شما راه اندازی شد، به چیزی برای نوشتن نیاز دارید. برای ایجاد لیستی از ایده های پست وبلاگ باید کمی زمان بگذارید. به مخاطبان هدف خود و نوع اطلاعاتی که ممکن است به دنبال آن باشند فکر کنید. وبلاگ های برخی از رقبای خود را کاوش کنید و ببینید در مورد چه چیزی نوشته اند. برخی از انواع رایج پست های وبلاگ عبارتند از:

  • لیست ها
  • چگونه
  • مصاحبه ها
  • سوالات متداول
  • راهنماها
  • بررسی محصول

وبلاگ شما باید حاوی ترکیبی از این موارد باشد، بر اساس کسب و کار شما. یک عنصر کلیدی برای یک وبلاگ موثر، ارسال منظم محتوا است. با طوفان فکری بسیاری از ایده‌های محتوا قبل از شروع پست کردن، می‌توانید فهرست طولانی از ایده‌ها را پس از راه‌اندازی آماده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در ۵ مرحله مهارت های تفکر خلاق را توسعه دهیم

۳. شروع به نوشتن کنید یا یک نویسنده استخدام کنید

هنگام تولید پست های وبلاگ، مهم است که بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید. محتوای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که پست های وبلاگ شما باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری را برای برجسته شدن ارائه دهند. هنگامی که شروع به نوشتن کردید، به جای اینکه چه تعداد می توانید بنویسید، بر تولید بهترین پست های وبلاگی که می توانید تمرکز کنید. معمولاً بهتر است یک پست وبلاگ عالی بنویسید تا پنج پست متوسط.

اگر کسب و کار شما نویسنده قوی در تیم یا فردی با زمان کافی برای تمرکز روی این پست ها ندارد، باید یک نویسنده خارجی استخدام کنید. یافتن نویسندگان وبلاگ از طریق وب سایت های فریلنسر که می توانند پست های وبلاگ با کیفیت بالا را در مورد هر موضوعی ایجاد کنند، آسان است. این ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، اما باید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید، زیرا این پست های وبلاگ برای مدت طولانی به وب سایت شما خدمت خواهند کرد.

چه یک نویسنده خارجی استخدام کنید یا خودتان پست ها را بنویسید، چند عنصر کلیدی وجود دارد که می خواهید همه پست های وبلاگ شما داشته باشند:

  • پیوندهایی به منابع معتبر خارجی
  • پاراگراف های کوتاه که بیش از چند جمله نباشد
  • بخش هایی که به وضوح توسط سرفصل های موضوعی تعریف شده اند
  • فراخوانی برای اقدام
  • یک تیتر جذاب
  • کلمه کلیدی مورد استفاده در سراسر پست را هدف قرار دهید

۴. در چند رسانه ای اضافه کنید

پس از ایجاد پیش نویس پست خود، باید چند رسانه ای را به پست خود اضافه کنید. چند رسانه ای شامل مواردی مانند کلیپ های ویدئویی، GIF یا تصاویر با کیفیت بالا مربوط به پست شما است. این موارد چندرسانه ای مانع از این می شود که پست وبلاگ شما یک دیوار محکم از متن باشد که خواندن آن می تواند چالش برانگیز باشد. یک کار ساده که می توانید انجام دهید این است که به هر پست نوشته شده یک تصویر با کیفیت بالا اضافه کنید. می توانید یکی از تصاویر خود را اضافه کنید یا یک عکس استوک متناسب با محتوا پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که یک عکس استوک رایگان دریافت کنید که به شما اجازه استفاده از آن را می دهد، یا ممکن است نیاز به خرید عکس استوک داشته باشید.

۵. پست های خود را تبلیغ کنید

نوشتن یک پست عالی برای کمک به کسب و کارتان کافی نیست. پس از انتشار، باید تبلیغاتی انجام دهید. برخی از راه‌های ساده برای تبلیغ پست جدید وبلاگ خود، اشتراک‌گذاری آن در رسانه‌های اجتماعی و ارسال پیوندی به آن برای مشترکین ایمیل است. همچنین ایده خوبی است که برخی از روش های اولیه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را یاد بگیرید تا پست وبلاگ شما شانس بیشتری برای نمایش بالاتر در موتورهای جستجو داشته باشد. اگر پستی با کیفیت بالا نوشتید، امیدواریم خوانندگان آن را با حلقه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و در نتیجه خود را در آینده تبلیغ کنند.

مطالب مرتبط: با مدیر رسانه های اجتماعی آشنا شوید

۶. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

هر کسب و کاری مخاطبان متفاوتی دارد. پس از ایجاد چند پست وبلاگ و دریافت ترافیک به آنها، باید نحوه عملکرد پست های وبلاگ خود را در بین مخاطبان خود تجزیه و تحلیل کنید. برخی از مواردی که می خواهید بررسی کنید عبارتند از:

  • خوانندگان پست بیشتر وقت خود را صرف آن می کنند
  • کدام پست بالاترین نرخ پرش را دارد (درصد بینندگانی که سایت شما را از آن صفحه ترک می کنند)
  • کدام پست ها بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند
  • کدام پست ها بیشترین فروش محصول را داشته اند

ردیابی اطلاعات در وب سایت شما برای یادگیری این اطلاعات حیاتی ضروری است. هنگامی که حجم نمونه به اندازه کافی بزرگ داشتید، می توانید شروع به دیدن استراتژی هایی کنید که باید بر روی آنها تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مقاله شما «۱۰ نکته برای بهبود امنیت وب سایت» نتایج بسیار خوبی داشته است، در حالی که «مصاحبه ما با یک متخصص امنیت سایبری برتر» نتایج خوبی به همراه نداشته است. این ممکن است به شما بگوید که باید بیشتر روی مقالات از نوع فهرست تمرکز کنید و کمتر روی مصاحبه ها.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *