نماد سایت ایوسی

۱۰ نکته مفید برای فروش در خرده فروشی

چگونه مشتریان خرده فروشی خود را بیشتر بفروشید

چگونه مشتریان خرده فروشی خود را بیشتر بفروشید

داشتن توانایی فروش در یک محیط خرده فروشی می تواند برای توسعه مهارت ها برای مشاغل آینده و فرصت های شغلی بسیار مفید باشد. از یادگیری ایجاد اولین تاثیر قوی تا نشان دادن تمایل خود به مشتری برای کمک از طریق وضعیت و موضع خود، می توانید عادات عالی ایجاد کنید که می تواند مستقیماً بر نتیجه فروش شما تأثیر بگذارد.

در این مقاله از ایوسی به این موضوع می پردازیم که چرا فروش در خرده فروشی مهم است و ۱۰ نکته را فهرست می کنیم که می توانید از آنها برای تبدیل شدن به یک فروشنده خرده فروشی بهتر استفاده کنید.

چرا فروش در خرده فروشی مهم است؟

داشتن توانایی فروش به مشتریان در محیط خرده فروشی به دلایل مختلفی مهم است، از جمله:

اگرچه همه این دلایل هنگام کار در یک شغل در خرده فروشی مهم هستند، برخی از آنها می توانند به دلایل دیگر برای شما مفید باشند. ایجاد مهارت در برقراری ارتباط و یادگیری خواندن زبان بدن می تواند در فرصت های شغلی آینده مانند پزشک یا روانشناس سود زیادی برای شما ایجاد کند، در حالی که کسب تجربه در فروش می تواند فرصت هایی را برای شغلی در بازاریابی و تبلیغات ایجاد کند.

نکاتی برای فروش در خرده فروشی

در اینجا ۱۰ نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به فروش در شغل خرده فروشی خود استفاده کنید:

۱. تاثیر اولیه خوبی داشته باشید

ایجاد اولین تاثیر قوی از مشتری می تواند به طور مثبت بر نتیجه فروش تأثیر بگذارد. اگر با لبخندی بر لب به مشتری نزدیک شوید، یک “سلام!” و با نگرش مثبت، ممکن است تمایل بیشتری به صحبت با شما و گوش دادن به تخصص شما در مورد محصولات و خدمات فروشگاه داشته باشند.

همچنین پیگیری “سلام” شما می تواند مفید باشد. با پرسیدن از مشتری چگونه می توانید به آنها کمک کنید. این می تواند به مشتری کمک کند تا بفهمد چرا به او نزدیک می شوید و نشان می دهد که اطلاعات مفیدی دارید که می تواند برای او مفید باشد.

۲. از آنها سوال بپرسید

پرسیدن سوال از مشتری راهی عالی برای ارتباط با آنها و فروش است. شخصی سازی سؤالات خود بر اساس خریدها و علایق احتمالی آنها می تواند حتی مفیدتر باشد.

به عنوان مثال، اگر مشتری به دنبال خرید مجموعه ای از چمدان است، از او بپرسید که آیا در حال رفتن به یک سفر کاری یا تعطیلات است. این می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید مشتری به دنبال چه چیزی است و احتمالاً به شما کمک کند بر نتیجه فروش تأثیر بگذارید.

۳. فعالانه گوش دهید

گوش دادن فعالانه به پاسخ‌ها یا پرسش‌های مشتری می‌تواند به آنها نشان دهد که در حین ایجاد یک ارتباط مفید، مفید هستید. می‌توانید مهارت‌های گوش دادن فعال خود را با استفاده از تماس چشمی، تکان دادن سر و پاسخ دادن به آنچه که آنها می‌گویند نشان دهید. همچنین، با گوش دادن فعالانه، می توانید بهتر بفهمید که مشتری به دنبال چه چیزی است و او را به سمت محصولی هدایت کنید که به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت های شنیداری خود را تقویت کنیم؟

۴. خواندن زبان بدن را یاد بگیرید

درک زبان بدن مشتری می تواند به شما کمک کند بفهمید که چه زمانی کلمات یا توصیه های شما به فروش کمک می کند یا مانع از آن می شود. با خواندن حالات صورت، وضعیت بازوها و موضع مشتری، می توانید استراتژی فروش خود را طوری تنظیم کنید که به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت داشته باشد و بر فروش تأثیر مثبت داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر در حال توضیح محصولی برای مشتری هستید و متوجه شدید که او دستانش را روی هم گذاشته و به سمتش نگاه می کند، توضیح خود را مکث کنید و با پرسیدن یک سوال، آنها را به سمت فروش هدایت کنید. هنگامی که توجه آنها را دوباره به خود جلب کردید، از آنها نظر خود را در مورد محصول تا کنون بپرسید و ببینید آیا نگرانی هایی وجود دارد که می توانید برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه زبان بدن را بخوانیم

۵. اطمینان حاصل کنید که محصول مفید است

هنگام انجام یک فروش، مهم است که سؤالاتی بپرسید تا مطمئن شوید که محصول مورد نظر واقعاً می تواند به آنها در رفع مشکل یا نیازشان کمک کند. با اطمینان از اینکه محصول برای آنها مفید خواهد بود، می توانید تمایل خود را برای مفید بودن نشان دهید و امیدواریم که مشتری در آینده برای خرید مجدد از شما بازگردد.

اگر از طریق توضیحات مشتری در مورد نیازهای خود یا از طریق سؤالات متوجه شدید که محصولی که توضیح می دهید برای آنها مفید نخواهد بود، به آنها اطلاع دهید. با اطلاع دادن به مشتری که بداند یک محصول مفید نخواهد بود، می توانید به او نشان دهید که می توانید قابل اعتماد باشید. اگر محصولی وجود دارد که می دانید می تواند برای آنها مفیدتر باشد، آن را پیشنهاد کنید.

۶. اطلاعات خود را متمرکز کنید

تمرکز اطلاعات خود بر روی مرتبط ترین عوامل هنگام صحبت با مشتری می تواند به آنها کمک کند تا مزایای عمده یک محصول یا خدمات را به شیوه ای کارآمد درک کنند. برجسته کردن جنبه های خاص یک محصول می تواند به محدود کردن اطلاعات مفید برای هدف قرار دادن نیازهای مشتری کمک کند.

به عنوان مثال، اگر مشتری به دنبال یک قهوه ساز ساده است، به این نکته توجه کنید که یک قهوه ساز با یک کلید روشن و خاموش و بدون دکمه های پیچیده دیگر می فروشید. اگر مشتری دیگری به‌دنبال کفش‌های مخصوص دویدن است که برای مدت طولانی دوام داشته باشد، جفتی را که در چند سال گذشته بدون هیچ مشکلی استفاده کرده‌اید را در نظر بگیرید.

۷. چیزی مشترک پیدا کنید

اگر برای یافتن چیزی که هر دوی شما و یک مشتری مشترک هستید وقت بگذارید، بهتر می توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید که ممکن است بر فروش تأثیر بگذارد. شما می توانید ویژگی های مشترک را از طریق گفتگو یا مشاهده کشف کنید. با بررسی جواهرات، لباس یا دستگاه های تکنولوژیکی مشتری، ممکن است بتوانید وجه اشتراکی بین شما دو نفر پیدا کنید و ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که مشتری همان گوشی هوشمند شما را حمل می کند، در مورد اینکه تلفن شما چگونه به شما کمک کرده است، نظر دهید و از مشتری بپرسید که آیا او نیز چنین چیزی را تجربه کرده است. این می تواند به شروع یک مکالمه کمک کند که سپس می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

۸. درک کنید که مشتری چه می خواهد

با درک انگیزه های مشتری برای خرید، بهتر می توانید به مشتری کمک کنید آنچه را که به دنبالش است پیدا کند. گاهی اوقات، مشتری به شما می گوید که به دنبال ارزان ترین انتخاب یک محصول یا کالای خاص است. گاهی اوقات، این صرفاً به این دلیل است که مشتری نمی تواند گزینه گران تری را بخرد. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که مشتری ارزان‌ترین گزینه یک محصول را خریداری کند، زیرا انتظار دارد آن محصول خراب شود و در آینده باید دوباره آن را خریداری کند.

برای مثال، اگر مشتری از شما بپرسد که ارزان‌ترین گزینه‌ها برای کفش‌های دویدن چیست، زیرا می‌دانند چقدر سریع فرسوده می‌شوند، مشتری را به سمت مجموعه‌ای از کفش‌های گران‌تر هدایت کنید که می‌دانید فوق‌العاده قابل اعتماد هستند. با برجسته کردن نقاط قوت و مزایای گزینه گران‌تر، مانند مواد بسیار مقاومی که برای ساخت آن استفاده کرده‌اند، می‌توانید به مشتری کمک کنید احساس بهتری نسبت به خرید داشته باشد و احتمالاً فروش را انجام دهد.

۹. محصولی را برای مطابقت پیدا کنید

اگر می‌خواهید محصولی را به مشتری بفروشید، پیشنهاد یک محصول دیگر که به خوبی با کالایی که به آن علاقه دارد، می‌تواند مفید باشد. با تطبیق یک محصول مفید با محصول دیگر، می‌توانید دانش و تخصص خود را به مشتری نشان دهید. و احتمالاً به افزایش ارزش فروش کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر مشتری در حال خرید یک جفت شلوار است، یک کمربند یا چند پیراهن را پیشنهاد کنید که به خوبی با شلوار هماهنگ باشد. با نشان دادن گزینه‌های بیشتر به مشتری که می‌توانند به خوبی با محصول مورد نیازشان ست شوند، ممکن است تمایل بیشتری به خرید شلوار و احتمالاً چند پیشنهاد دیگر داشته باشند.

۱۰. از حالتی مطمئن استفاده کنید

هنگام صحبت با یک مشتری، استفاده از یک وضعیت و موضع قوی می تواند مهم باشد تا به مشتری نشان دهید که از او استقبال می کنید و به توانایی خود در کمک به او اطمینان دارید. با صاف ایستادن در حالی که شانه های خود را به عقب و زانوهای خود را کمی خم کرده اید، مشتری می تواند متوجه شود که شما آماده کمک هستید و می توانید آنها را به جایی که باید بروند هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۰ روش فروش برای جذب مشتری / افزایش مشتری

خروج از نسخه موبایل