نماد سایت ایوسی

نحوه شروع فریلنسری در ۶ مرحله

شغل آزاد - فریلنسری

شغل آزاد - فریلنسری

اگر می‌خواهید ساعات کاری خود را تنظیم کنید و کالا یا خدماتی را داشته باشید که می‌توانید به دیگران ارائه دهید، باید به شغل آزاد فکر کنید. بسیاری از صنایع دارای گزینه های فریلنسینگ هستند، بنابراین احتمالاً می توانید در زمینه ای که قبلاً با آن آشنا هستید کار کنید. شروع کار به عنوان یک فریلنسر ممکن است برای ایجاد یک نمونه کار و پایگاه مشتری زمان ببرد.

در این مقاله از ایوسی، فریلنسینگ چیست، نحوه راه اندازی یک کسب و کار فریلنسری و برخی از گزینه های فریلنسری را شرح می دهیم.

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسینگ نوعی خوداشتغالی است که در آن فرد خدمات یا کالاهای خود را معمولاً به صورت قراردادی به دیگران ارائه می دهد. فریلنسرها می توانند با شرکت ها یا افراد مختلف کار کنند و می توانند همزمان چندین قرارداد داشته باشند. آنها معمولاً یک قیمت پایه یا مجموعه دارند که افراد یا مشاغل قبل از شروع کار با آن موافقت می کنند. به عنوان مثال، یک عکاس مستقل می تواند برای یک ساعت عکاسی و تعداد مشخصی عکس ۱۵۰ دلار هزینه کند.

شما می توانید علاوه بر کار تمام وقت به صورت پاره وقت به صورت آزاد کار کنید یا می توانید آن را به یک شغل طولانی مدت تبدیل کنید. اگر در بین مشاغل هستید و نیاز به منبع درآمد دارید، فریلنسینگ نیز می تواند مفید باشد. از آنجایی که فریلنسینگ یک خوداشتغالی است، می توانید برنامه زمانی خود را تنظیم کنید.

مطالب مرتبط: نحوه تغییر شغل | فریلنسینگ چیست؟ (به علاوه ایده های شغلی و نکاتی برای موفقیت)

مراحل راه اندازی کسب و کار آزاد

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع کار آزاد انجام دهید:

۱. کسب و کار خود را تعریف کنید.

هنگامی که می خواهید آزادکار شوید، ابتدا باید نوع خدماتی را که می خواهید ارائه دهید مشخص کنید. ایجاد یک ایده کسب و کار پایه می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را محدود کنید و شروع را آسان تر کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک طراح گرافیک آزاد باشید، باید نوع محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید، مانند بروشور، تبلیغات آنلاین یا لوگوی شرکت، تعیین کنید.

دقیقاً چه کاری را می‌خواهید انجام دهید، چقدر می‌خواهید شارژ کنید و انواع پرداختی که می‌پذیرید را در نظر بگیرید. تحقیقاتی را انجام دهید تا ببینید دیگرانی که خدمات مشابهی را ارائه می دهند برای یافتن قیمت پایه خوب چه هزینه ای می گیرند.

۲. مشتری هدف خود را پیدا کنید.

به عنوان یک فریلنسر، می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید با چه کسی قرارداد ببندید. تلاش برای یافتن مشتریان بالقوه ای که بیشترین بهره را از خدمات شما می برند، می تواند مفید باشد. در نظر بگیرید که آیا می خواهید با افراد یا مشاغل کار کنید و چه نوع زمینه هایی را ترجیح می دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک عکاس آزاد باشید، ممکن است بخواهید روی عروسی ها یا رویدادهای خاص دیگر تمرکز کنید. پیدا کردن مشتری هدف خود می تواند جستجوی شما را برای قراردادها در اولین شروع کار ساده کند. هنگامی که کمی تجربه به دست آوردید و احساس راحتی بیشتری کردید، می توانید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید.

۳. الزامات مجوز و مالیات را بررسی کنید.

در برخی جاها، ممکن است نیاز به دریافت مجوز یا مجوز برای خوداشتغالی یا قراردادهای کاری داشته باشید. از آنجایی که خدماتی را به دیگران می فروشید، باید مالیات های مختلفی مانند مالیات بر فروش را نیز در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید در خدمات خود مالیات ایجاد کنید تا بتوانید بعداً آنها را پرداخت کنید. علاوه بر موارد کشوری، الزامات استان خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به درخواست مجوز یا مجوز برای فروش کالا یا خدمات به عنوان یک فرد خوداشتغال دارید یا خیر.

۴. یک نمونه کار بسازید.

مشتریان بالقوه قبل از اینکه تصمیم بگیرند با شما قرارداد ببندند می خواهند کار شما را ببینند یا بخوانند. بهترین کارهای خود را که استعداد شما را نشان می دهد جمع آوری کنید و سعی کنید قطعاتی را بیابید که مجموعه مهارت های متنوع شما را نشان می دهد. هنگامی که نمونه کار خود را می سازید، توضیح مختصری در مورد هر قطعه، رسانه و تکنیک هایی که برای ایجاد آن استفاده کرده اید، ارائه دهید. یک نمونه کار از نظر بصری جذاب می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و دید شما را افزایش دهد.

۵. یک وب سایت ایجاد کنید.

داشتن یک وب سایت حرفه ای برای خدمات فریلنسری شما ضروری است. در وب سایت خود، می توانید نمونه کارها، جزئیات تماس، قیمت و سایر اطلاعات مهم در مورد شما و خدمات خود را اضافه کنید. اگر کالا می فروشید، حتی می توانید یک فروشگاه ایجاد کنید تا مردم بتوانند محصول شما را مستقیماً از وب سایت شما خریداری کنند. بسیاری از خدمات ساخت وب سایت در دسترس هستند که ایجاد، طراحی و نگهداری وب سایت فریلنسینگ خود را ساده می کند.

۶. یک پایگاه مشتری ایجاد کنید.

بسیاری از فریلنسرها برای مدت طولانی با همان مشتریان کار می کنند. حفظ پایگاه مشتری می تواند به شما کمک کند کار ثابتی داشته باشید و مشتریان مکرر ممکن است در مورد خدمات شما ارجاع دهند. همچنین ممکن است بتوانید از درخواست گواهینامه هایی بخواهید که می توانید در وب سایت خود منتشر کنید تا نشان دهید چگونه خدمات رضایت بخشی ارائه می دهید. برای ایجاد یک پایگاه مشتری، مطمئن شوید که با کسانی که با آنها کار می کنید رابطه خوبی برقرار کنید. پس از تکمیل قرارداد، می‌توانید با مشتری پیگیری کنید تا از او تشکر کنید و مطمئن شوید که هنوز از خدماتی که ارائه کرده‌اید راضی است.

مطالب مرتبط: چگونه بهترین شغل را برای خود پیدا کنیم

کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر.

ایجاد یک نمونه کار و پایگاه مشتری به عنوان یک فریلنسر ممکن است زمان ببرد. برای کسب درآمد خوب و ثابت، این نکات را امتحان کنید:

سود خود را پیگیری کنید.

هنگامی که برای اولین بار کار آزاد را شروع می کنید، مهم است که سود خود را به دقت اندازه گیری کنید. یک صفحه گسترده از قراردادهای خود و میزان پولی که در مقابل زمانی که صرف کرده اید، داشته باشید. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا هزینه کافی برای خدمات مربوط به تلاشی که انجام می‌دهید یا خیر.

خدمات خود را درست قیمت گذاری کنید

همانطور که در حال ساختن نمونه کارها و کسب تجربه هستید، ممکن است از قیمت های مناسب برای شارژ مطمئن نباشید و در نتیجه خدمات خود را کم فروش کنید. برای کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر، باید بهای منصفانه ای را برای زمان، تلاش و مهارت های خود بپردازید. می‌توانید در مورد نرخ‌های بازار برای صنعت فریلنسینگ خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که هزینه اضافی یا کمتر از آن دریافت نمی‌کنید. هر گونه تجهیزات یا نرم افزار خاصی را که به صورت مستقل به آن نیاز دارید، مانند دوربین و برنامه های ویرایش عکس، در نظر بگیرید.

تا زمانی که می توانید آن را به فروش برسانید.

ممکن است بتوانید خدمات خود را در شرایط مختلف بسته بندی کنید یا بفروشید. خدمات پرفروش، مانند بسته طراحی ارتقا یافته یا گزینه های بیشتر، می تواند به شما کمک کند پول بیشتری کسب کنید. فقط در صورتی فروش را افزایش دهید که بتوانید بدون استفاده از زمان اضافی، سود کسب کنید.

قیمت های خود را افزایش دهید

زمانی که تجربه کافی و مشتریان خوبی دارید، می توانید قیمت های خود را افزایش دهید. تجربه صنعت ارزشمند است و نشان می دهد که شما مجموعه مهارت های منحصر به فردی را ایجاد کرده اید که می توانید در خدمات فریلنسینگ خود اعمال کنید. افزایش مبلغی که دریافت می کنید بسیار شبیه دریافت افزایش حقوق برای کار سختتان است.

مطالب مرتبط: بهترین مشاغل خوداشتغالی

گزینه های شغلی برای فریلنسرها.

اگر بتوانید یک نمونه کار قانع کننده ایجاد کنید و یک پایگاه مشتری ایجاد کنید، تقریباً در هر زمینه و صنعتی می توانید آزادکار باشید.

در اینجا چند شغل متداول فریلنسری وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:

۱. عکاس آزاد

وظایف اصلی: یک عکاس آزاد برای رویدادهای خاص یا عکاسی عکس می گیرد. آنها معمولاً قبل از رویداد با مشتری ملاقات می کنند تا درباره ترجیحات و نیازهای آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند و می توانند در هر ساعت یا رویداد یا تعداد عکس هایی که مشتری سفارش می دهد، هزینه را دریافت کنند. وظایف می‌تواند شامل یافتن پس‌زمینه و نور خوب، آموزش به مشتری برای امتحان ژست‌های مختلف، انتخاب عکس‌ها برای بازدید مشتری و روتوش یا فتوشاپ در صورت نیاز باشد.

۲. ویرایشگر آزاد

وظایف اصلی: ویراستاران مستقل اشکال مختلف محتوای نوشته شده را برای اطمینان از صحت بررسی می کنند. آنها دستورالعمل های مشتری یا راهنمای سبک را بررسی می کنند، محتوا را بررسی می کنند و یادداشت ها و تغییراتی در قطعه ایجاد می کنند. ویراستاران می‌توانند با افرادی کار کنند که نیاز به بازبینی تعداد کمی از قطعات دارند یا می‌توانند با کسب‌وکارها برای ویرایش حجم زیادی از محتوا قرارداد ببندند. ویراستاران می‌توانند برای هر قطعه یا کلمه هزینه دریافت کنند.

۳. نویسنده آزاد

وظایف اصلی: یک نویسنده مستقل محتوا را بر اساس دستورالعمل های مشتری ایجاد می کند. وظایف می تواند شامل یادگیری در مورد نیازها و مشخصات مشتریان، انجام تحقیقات و ایجاد تغییرات در محتوا بر اساس درخواست ویرایشگر یا مشتری باشد. نویسندگان آزاد می توانند برای روزنامه ها، وبلاگ ها، محتوای بازاریابی یا داستان های تخیلی مقاله بنویسند. این افراد حرفه ای می توانند بر اساس قطعه یا هر کلمه شارژ کنند.

مرتبط: مهارت های نوشتن محتوا: تعریف و مثال

۴. هنرمند آزاد

وظایف اصلی: هنرمندان آزاد قطعاتی را در رسانه های مختلف برای مشتریان خلق می کنند. آنها معمولاً طرحی را بر اساس دیدگاه مشتری ایجاد می کنند و قبل از شروع کار آن را تأیید می کنند. هنرمندان آزاد می‌توانستند نقاشی، مجسمه‌سازی، ساختن و استفاده از روش‌های دیگر برای خلق اثر مورد نیاز داشته باشند. آنها ممکن است با افراد یا شرکت هایی کار کنند که برای لوگوها یا کمپین های بازاریابی به آثار هنری نیاز دارند.

۵. مترجم آزاد

وظایف اصلی: یک مترجم آزاد محتوا را به زبانی به زبان دیگر می نویسد. آنها متون مختلف را ترجمه می کنند، کار خود را تصحیح می کنند و مطمئن می شوند که متن همچنان معنای اصلی خود را حفظ می کند. مترجمان باید به هر دو زبان مسلط باشند تا ظرافت‌ها، اصطلاحات و اصطلاحات محاوره‌ای را که ممکن است ترجمه آنها دشوار باشد، درک کنند.

۶. طراح آزاد

وظایف اصلی: طراحان مستقل اشکال مختلفی از محتوای بصری را ایجاد می کنند. آنها اغلب از برنامه های نرم افزاری کامپیوتری برای طراحی قطعات استفاده می کنند، اگرچه می توانند با دست نیز طراحی کنند. آنها معمولاً با مشتری ملاقات می کنند تا در مورد مفهوم بیشتر بدانند، سپس طرح را ایجاد کنند. طراحان مستقل می توانند لوگو، کمپین های تبلیغاتی، مجلات و غیره ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: درباره طراح گرافیک بیاموزید

۷. مشاور آزاد

وظایف اصلی: یک مشاور آزاد به شرکت ها کمک می کند تا جنبه های مختلف مانند بهره وری یا درآمد را بهبود بخشند. آنها اغلب در صنعتی کار می کنند که در آن تجربه زیادی دارند تا بتوانند مشاوره قابل اعتمادی ارائه دهند. وظایف شامل ملاقات با یک کسب و کار، ارزیابی وضعیت، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل نتایج و ایجاد یک برنامه عملیاتی است.

۸. توسعه دهنده وب آزاد

وظایف اصلی: توسعه دهندگان وب آزاد وب سایت ایجاد می کنند. آنها نیازهای مشتری را جمع آوری می کنند، کد را می نویسند و قسمت جلوی وب سایت را طراحی می کنند تا از نظر بصری جذاب باشد. این توسعه دهندگان همچنین اطمینان حاصل می کنند که وب سایت بصری است و برای کاربران آسان است. توسعه دهندگان مستقل همچنین می توانند بسته به قرارداد یک وب سایت را برای حفظ قابلیت استفاده آن نگهداری یا به روز کنند.

مرتبط: درباره توسعه دهنده وب بیاموزید

خروج از نسخه موبایل