نماد سایت ایوسی

نکات و استراتژی های استخدام در رسانه های اجتماعی

استخدام اجتماعی

استخدام اجتماعی

استخدام در رسانه های اجتماعی (که به آن استخدام اجتماعی نیز می گویند) عمل استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن پست های شغلی، استعدادهای تحقیق و شبکه با نامزدهای بالقوه است.

با توجه به محبوبیت و رشد مداوم رسانه های اجتماعی، استخدام در رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای انتقال پیام در مورد افتتاحیه جدید، ترویج فرهنگ شرکت و ایجاد چهره ای دوستانه برای سازمان شما است.

در واقع، طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲، ۴۸ درصد از کارگران گفتند که از شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای یافتن شغل جهت شروع کار یا پذیرش دعوت به مصاحبه استفاده می‌کنند.

از بسیاری جهات، استخدام‌کنندگان سفیران برند هستند – و رسانه‌های اجتماعی مکان دیگری است که می‌توانند یک شرکت را به یک مجموعه استعداد بزرگ ارتقا دهند.

ناوبری سریع:

استخدام در شبکه های اجتماعی چیست؟

استخدام رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با افرادی که به طور فعال به دنبال فرصت های شغلی هستند یا نامزدهایی را پیدا کنید که به طور فعال در جستجوی شغل نیستند، اما ممکن است به یک فرصت جدید علاقه مند باشند، ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای تأیید صلاحیت‌ها و تجربیات حرفه‌ای و تحصیلی نامزدهای بالقوه استفاده کنید.

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای استخدام

استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با نامزدهای شغلی بالقوه مزایای بسیاری دارد. در اینجا چند مزیت استفاده از رسانه های اجتماعی برای استخدام آورده شده است:
این مکالمه دو طرفه را پشتیبانی می کند: جویندگان کار می توانند به سرعت و به راحتی به سؤالات خود در یک محیط راحت و غیررسمی پاسخ دهند.
این به شما امکان می دهد اطلاعات را با تعداد زیادی از کاندیداهای بالقوه به اشتراک بگذارید: بسته به اندازه شبکه و موفقیت یک پست، می توانید همزمان به هزاران جوینده کار دسترسی پیدا کنید. کارمندان فعلی همچنین می توانند به عنوان راهی برای معرفی نامزدها، پست ها را در شبکه های شخصی خود به اشتراک بگذارند.
این به شما نگاهی اجمالی به شخصیت یک نامزد بالقوه می‌دهد: با درگیر کردن جویندگان کار در مکالمه‌های معمولی‌تر، می‌توانید شخصیت و شخصیت آنها را حتی قبل از اینکه یک مصاحبه تلفنی تنظیم کنید، احساس کنید.
این به تقویت ارتباط با نام تجاری شرکت شما کمک می کند: وقتی دنبال کنندگان با نمایه استخدام شما یا حساب رسمی شرکت شما درگیر می شوند، به سرعت با سازمان، ارزش ها و فرهنگ شرکت شما بیشتر آشنا می شوند.
این به شما کمک می کند نامزدها را در جایی که هستند ملاقات کنید: مردم زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانند. در واقع، یک فرد به طور متوسط ​​بیش از پنج سال از زندگی خود را در رسانه های اجتماعی سپری می کند.

۱۹ نکته برای استخدام در رسانه های اجتماعی

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در استراتژی استخدام رسانه های اجتماعی خود برتر باشید:

۱. اهداف تجاری خود را تعیین کنید

پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به استراتژی های مختلفی برای رسیدن به اهداف خاص شما نیاز دارند. از سیستم SMART استفاده کنید و اهداف کوتاه مدت خود را با استخدام مشخص کنید. درک انواع نامزدهای مورد نظر و تعداد مورد نیاز می تواند به شما کمک کند فرآیند استخدام خود را با پایه و اساس مناسب شروع کنید.

۲. بستر مناسب را شناسایی کنید

در مرحله بعد، پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید تا به شما در دستیابی به اهداف استخدامی کمک کند. پلتفرم هایی که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که اکثریت بهترین نامزدهای شما زمان خود را در کجا می گذرانند. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است فکر کنید سایت‌های شبکه حرفه‌ای بهترین گزینه‌ها هستند، طراحان گرافیک و نقش‌های مشابه ممکن است بیشتر وقت خود را صرف کنند (و کارهای خود را به نمایش بگذارند) روی پلتفرم‌های بصری مانند اینستاگرام.

۳. فرآیندهای استخدام و درخواست خود را افزایش دهید

از ارتباط با نامزدها در رسانه های اجتماعی گرفته تا ارسال آنها از طریق روش درخواست شما، فرآیند کامل درخواست باید برای کاندیداها آسان باشد. در صورت نیاز، طراحی مجدد فرآیند درخواست خود را در نظر بگیرید تا مراحل کمتری بین تماس با نامزدها و ارسال درخواست آنها وجود داشته باشد.

۴. ایجاد حساب های جداگانه برای تلاش های استخدام

حساب‌های شخصی رسانه‌های اجتماعی اغلب حاوی باورها، نظرات و اطلاعات دیگری هستند که ممکن است برای جستجوی کار در جستجوی اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار در شرکت شما نباشد. ایجاد حساب‌های مجزا و عمومی برای تلاش‌های استخدامی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک حساب کاربری شخصی در توییتر دارید، یک حساب کاربری تجاری در توییتر   برای جذب نامزدها ایجاد کنید. این حساب ها را کاملاً بر سازمان خود متمرکز کنید، از جمله افراد، فرهنگ، مزایا و سایر اطلاعات مربوط به جویندگان کار.

۵. لحن آنلاین خود را با برند خود مطابقت دهید

هنگام ارسال پست به عنوان یک استخدام کننده یا از طریق یک حساب استخدام برند، فضای خود را در اینترنت از هر طریقی که می توانید با شرکت خود هماهنگ کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند و آن مفاهیم را به صفحات رسانه های اجتماعی خود بیاورید. اطمینان حاصل کنید که وقتی نامزدها یا مصرف کنندگان صفحه رسانه اجتماعی شما را می بینند، بلافاصله آن را با برند کلی شناسایی می کنند.

۶. پست ها را به حساب رسمی شرکت خود پیوند دهید

هنگامی که یک پست شغلی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، دنبال کنندگان علاقه مند احتمالاً مایلند در مورد شرکت تحقیق کنند – به خصوص اگر برای اولین بار در مورد سازمان شما می شنوند. با پیوند دادن یا برچسب زدن به حساب رسمی رسانه اجتماعی شرکت خود در هر پست، به جویندگان کار کمک می کنید تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و شبکه های اجتماعی سازمان خود را رشد دهند که به نوبه خود، به تلاش های شما برای استخدام کمک می کند.

۷. عکس های دفتر و رویدادهای خود را به اشتراک بگذارید

زمانی که شخصی در حال بررسی درخواست برای نقش در یک شرکت است، معمولاً می‌خواهد تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ شما جمع‌آوری کند تا مطمئن شود که مکان مناسبی است. اشتراک‌گذاری عکس‌های ساعات شاد، گردش‌های تیمی، کنفرانس‌ها یا فقط روزانه. زندگی اداری به متقاضیان بالقوه کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا با فرهنگ شما هماهنگ هستند یا خیر.

ارائه یک نمایش بصری از تجربیات کارکنان فعلی به جویندگان کار کمک می کند تا خود را در این نقش تصور کنند، هیجان ایجاد کنند و به متقاضیان کمک کند تا ارتباط بیشتری با شرکت برقرار کنند.

۸. از هشتگ ها استفاده کنید

وقتی از یک هشتگ در یک پست استفاده می کنید، هرکسی که هشتگ را در شبکه های اجتماعی جستجو کند می تواند پست شما را پیدا کند. با افزودن هشتگ های مرتبط به پست ها، به جویندگان کار علاقه مند کمک می کنید تا محتوای شما را پیدا کنند. برای مثال، اگر پیوندی به یک آگهی شغلی برای یک موقعیت مهندس نرم افزار در شیکاگو به اشتراک می گذارید، ممکن است هشتگ هایی مانند #مهندس-نرم-افزار ، #مشاغل-مهندسی ، #مشاغل-فنی-تهران یا #مشاغل-فنی را اضافه کنید.

۹. به طور منظم منتشر کنید

عادت کنید چندین بار در هفته پست بگذارید. با حفظ آهنگ سالم، به جویندگان کار بالقوه نشان می‌دهید که فعال هستید و آماده‌اید تا در صورت داشتن هر گونه سؤالی، آنها را در گفتگو شرکت دهید. هرچه بیشتر پست ارسال کنید، فرصت های بیشتری برای ارتباط با نامزدهای علاقه مند خواهید داشت.
چه چیزی باید پست کنید؟ سعی کنید مقالات وبلاگی در مورد موضوعات مرتبط، ویدئوها، عکس‌های دفترتان، اینفوگرافیک‌ها، مصاحبه با کارمندان شرکت، فرصت‌های شغلی، اطلاعاتی درباره ارزش‌ها و ماموریت‌های اصلی‌تان و هرگونه مزایا و مزایای جالبی که ارائه می‌دهید ارسال کنید. به این فکر کنید که یک نامزد می خواهد درباره شرکت شما بداند و محتوایی پیرامون آن ایجاد کنید.

۱۰. از شخصیت استفاده کنید

این راز نیست که مردم به پست های رسانه های اجتماعی که سرگرم کننده هستند بهترین پاسخ را می دهند. با شخصیت باشید، صمیمی باشید، صمیمی باشید و – اگر با هویت برند شما مطابقت دارد – خنده دار باشید. زمانی که تلاش‌های شما برای استخدام در رسانه‌های اجتماعی انسانی باشد، جویندگان کار بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

۱۱. از فالوورها و کارمندان فعلی بخواهید که به اشتراک بگذارند

هرچه یک پست رسانه اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری بیشتر باشد، اغلب عملکرد بهتری دارد. هنگام ارسال پیوند به یک پست شغلی جدید، به دنبال کنندگان و کارمندان فعلی خود یادآوری کنید که از اشتراک گذاری آنها با یکی از دوستان یا اعضای خانواده استقبال می کنند. حتی اگر فردی به یک موقعیت باز علاقه مند نباشد، به احتمال زیاد فردی در شبکه او وجود دارد که ممکن است مناسب باشد.

۱۲. سایر کارمندان را وادار به مشارکت در اشتراک گذاری اجتماعی کنید

جویندگان کار به پست های منتشر شده از حساب رسمی شرکت علاقه مند هستند، اما پست های کارمندان اغلب نگاهی صادقانه تر و قابل اتکا به زندگی در سازمان شما می دهد. کاربران اغلب به نظرات سایر کاربران بیشتر از یک برند واقعی اعتماد دارند و آنها را به ابزاری قدرتمند تبدیل می کند.
کارمندان را تشویق کنید تا عکس ها را در رویدادها یا اطراف دفتر به اشتراک بگذارند و از آنها بخواهید حساب رسمی شرکت را تگ کنند. سعی کنید دوباره این محتوا را از حساب استخدام خود به اشتراک بگذارید تا بینش بیشتری در مورد فرهنگ شرکت ارائه دهید. علاوه بر این، از کارمندان بخواهید که اگر احساس می‌کنند نامزدهای مناسبی در شبکه‌هایشان وجود دارد، پیوندهایی به آگهی‌های شغلی به اشتراک بگذارند.
ایجاد یک خط مشی رسانه اجتماعی شرکتی را در نظر بگیرید که ارتباط کارمندان با مخاطبان شما را در رسانه های اجتماعی هدایت کند. این کار پیام‌های شما را ثابت نگه می‌دارد و از حوادث مخرب شهرت جلوگیری می‌کند.

۱۳. پیام ها را مرتبا چک کنید و سریع پاسخ دهید

هنگامی که از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنید، بسیار مهم است که از پیام های دریافتی مطلع باشید. عادت کنید حداقل یک بار در روز پیام‌ها را در هر یک از حساب‌های اجتماعی خود چک کنید. اگر پیامی دریافت کردید، حتما سریع پاسخ دهید. به عنوان یک متخصص استخدام، می دانید چقدر مهم است که نامزدهای بالقوه را در لحظه مناسب در طول فرآیند کاریابی آنها درگیر کنید. اگر خیلی منتظر بمانید تا دوباره تماس بگیرید، ممکن است پیشنهادی را در جای دیگری بپذیرند.

۱۴. حساب های رسانه های اجتماعی خود را تعدیل کنید

شما می خواهید در حساب های رسانه های اجتماعی خود گفتگوهای کاملاً مثبتی ایجاد کنید. می توانید از طریق اعتدال حساب، زبان و رفتارهای مثبت را تشویق کنید. چند راه آسان برای تعدیل وجود دارد، مانند انتشار دستورالعمل‌هایی برای نظردهندگان، استخدام یک مدیر انجمن برای نظارت بر مکالمات، تشویق کارکنان به مشارکت و ارائه بازخورد دوستانه به نظر دهندگان به جای حذف پست‌ها. ساختن یک فضای فعال و مثبت به زمان و تلاش نیاز دارد، اما قطعا ارزشش را دارد.

۱۵. معیارهای حساب رسانه های اجتماعی را رصد کنید

اندازه گیری و تجزیه و تحلیل معیارهای حساب رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا دسترسی خود را بهبود بخشید. به این ترتیب، شما می توانید با تعداد زیادی از نامزدهای احتمالی ارتباط برقرار کنید. اندازه گیری حجم (اندازه مکالمه)، میزان دسترسی (گسترش مکالمه)، تعامل (نحوه شرکت مردم در گفتگو)، تأثیر (آنهایی که در گفتگو شرکت می کنند) و سهم صدا (مکالمه در مورد شما چگونه است) را در نظر بگیرید. شرکت در مقایسه با دیگران؟).

۱۶. تمرکز تلاش ها بر روی شبکه های رسانه های اجتماعی خاص

در دنیای استخدام رسانه های اجتماعی، شبکه های تخصصی مانند Stack Overflow ، Dribbble ، GitHub و Meetup گاهی اوقات می توانند نامزدهای بیشتری (و حتی بهتر) از سه یا چهار شبکه بزرگ تولید کنند. برخی از شبکه‌های کوچکتر می‌توانند به شما کمک کنند تا به گروه‌های خاصی از افراد، مانند زنان یا کسانی که به فناوری علاقه دارند، دسترسی پیدا کنید. برخی دیگر برای جویندگان کار، جانبازان یا گروه های دیگر ساخته شده اند. تعامل خود در رسانه های اجتماعی را گسترش دهید و می توانید تأثیر عمده ای در تلاش های استخدام خود مشاهده کنید.

۱۷. با کاربران علاقه مند به صورت شخصی و انسانی درگیر شوید

کاربران می توانند تشخیص دهند که چه زمانی با یک انسان واقعی، دلسوز و صادق در حال تعامل هستند و چه زمانی از یک ربات پاسخ دریافت می کنند. شما می خواهید چهره شرکتتان تا حد امکان انسانی باشد. این کار افراد بیشتری را تشویق می کند تا با شبکه های رسانه های اجتماعی شما ارتباط برقرار کنند و باعث ایجاد اعتماد در شرکت شما می شود.

سعی کنید در مورد پست‌های رسانه‌های اجتماعی افراد برای ایجاد جرقه در گفتگو و تشویق به تعامل نظر دهید.

۱۸. محتوای مناسب برای موبایل ایجاد کنید

بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی را در دستگاه های تلفن همراه خود مشاهده می کنند و با آنها درگیر می شوند، بنابراین وب سایت ها و محتوای شما باید برای عملکرد تلفن همراه بهینه شوند. به عنوان مثال، برخی از سایت‌ها گزینه‌های اندازه‌گیری را برای دستگاه‌های مختلف ارائه می‌کنند – اما تصاویر شما باید به‌طور مناسب برش داده شوند. با این حال، وب سایت و برنامه شما اغلب به کار بیشتری نیاز دارد. اگر نمی توانید وب سایت خود را به تنهایی بهینه سازی کنید، سعی کنید یک طراح وب استخدام کنید یا برای کمک با یک آژانس رسانه دیجیتال تماس بگیرید.

۱۹. محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید – نه فقط آگهی های شغلی

اگر فقط در حساب های رسانه های اجتماعی خود آگهی های شغلی ارسال می کنید، ممکن است مخاطبان شما علاقه خود را از دست بدهند و دیگر دنبال نکنند. مهم است که دنبال کنندگان خود را به طور مداوم با محتوای ارزشمند درگیر کنید که شهرت برند شما را بهبود می بخشد. آن را سرگرم کننده و جذاب نگه دارید، و آنها احتمالاً دوباره و دوباره باز خواهند گشت.

این ایده ها شامل میزبانی پرسش و پاسخ زنده، رویدادهای شرکت پخش زنده، ارسال محتوای پشت صحنه و ایجاد وبینارها در مورد موضوعاتی است که به مخاطبان شما مرتبط است.

خروج از نسخه موبایل