بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۸ ایده ساده برای طراحی دفتر کار برای یک محل کار موثر

ایده های طراحی دفتر کار موثر برای یک کسب و کار کوچک

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

طراحی دفتر کار موثر می تواند تاثیر مثبتی بر محیط کار حرفه ای داشته باشد و بهره وری آنها را بهبود بخشد. اجرای عناصر طراحی مفید هنگام سازماندهی یک فضای کاری می تواند تضمین کند که متخصصان در یک محیط بهینه کار می کنند. مرور ایده های ساده طراحی دفتر می تواند به شما کمک کند در طول روز کاری سازنده و با انگیزه بمانید.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا طراحی ساده دفتر کار مهم است و ۲۸ ایده طراحی را فهرست می کنیم تا به شما در ایجاد محیطی متناسب با سبک و حرفه شما کمک کند.

چرا طراحی ساده دفتر کار مهم است؟

ایجاد یک طراحی اداری ساده برای حرفه ای ها مهم است زیرا می تواند به آنها در ایجاد یک محیط کاری سازنده و مشارکتی کمک کند. ایده های طراحی دفتر ممکن است شامل عناصر بصری و لجستیکی باشد که به رضایت و انگیزه تیم ها یا بخش ها کمک می کند.

ممکن است برای مدیران یا سایر کارمندان مهم باشد که عناصر طراحی منحصربه‌فرد را که متناسب با نوع محیط حرفه‌ای که می‌خواهند پیاده‌سازی کنند، بگنجانند. هنگام توسعه طراحی دفتر، برای رهبران و کارمندان مهم است که همتایان و فرآیندهای کاری خود را در نظر بگیرند تا فضای اداری خود را بهینه کنند.

مطالب مرتبط: کار از خانه در مقابل کار در دفتر (مزایا و معایب)

۱۸ ایده ساده برای طراحی دفتر کار

در اینجا ۱۸ ایده طراحی مختلف وجود دارد که می تواند فضای کاری شما را بهینه کند:

۱. نمایش ارزش های برند

یکی از روش هایی که به شما امکان می دهد بر فرهنگ شرکت خود تأکید کنید این است که ارزش های برند خود را به عنوان هنر دیوار یا سایر دکورهای چاپی در اطراف دفتر خود ارائه دهید. نمایش ایده آل های برند شما می تواند ارتباط کارکنان را با هر برند تقویت کند و همکاری را بهبود بخشد. گنجاندن ارزش‌های اصلی شرکت یا بیانیه‌های ماموریت در هنر دفتر شما می‌تواند به شما و هم‌تیمی‌هایتان الهام بخشد تا برای دستیابی به اهداف جمعی شرکت تلاش کنید.

مطالب مرتبط: استفاده از روش‌های سازماندهی برای بهبود کارایی میز کار

۲. اتاق های استراحت

اطمینان از اینکه دفتر شما دارای یک منطقه مشخص برای استراحت است، می تواند عادات کاری سالم را در بین کارمندان تقویت کند. استراحت در حصول اطمینان از اینکه می توانید با جلوگیری از خستگی یا یکنواختی کار خود را به طور کامل انجام دهید، مهم است. اتاق‌های استراحت همچنین فضایی را فراهم می‌کنند که می‌تواند به شما امکان ارتباط با همکاران را بدهد، که می‌تواند همکاری را بهبود بخشد.

مطالب مرتبط: چگونه یک دفتر در خانه راه اندازی کنیم

۳. مدیریت کابل

ممکن است در محل کارتان تجهیزات تکنولوژیکی داشته باشید، و اگر چنین است، مدیریت مناسب کابل، شلوغی فضای کارتان را به حداقل می رساند. سعی کنید تا حد امکان از تجهیزات بی سیم، از جمله پرینتر، اسکنر، صفحه کلید، روتر یا بلندگو استفاده کنید.

برای دستگاه‌های سیمی خود، می‌توانید از آداپتورهای خروجی نیز استفاده کنید تا کابل‌های خود را به یک مکان وصل کنید، که از گره خوردن یا تصادف سیم‌ها جلوگیری می‌کند. استفاده از گیره یا کراوات را برای بسته بندی و سازماندهی سیم ها یا وصل کردن آکوردهای قابل مشاهده به زیر میز خود در نظر بگیرید.

۴. تئوری رنگ

تئوری رنگ یک جنبه طراحی رایج است که می تواند بر بهره وری، انرژی و حتی گرسنگی کارکنان تأثیر بگذارد. گنجاندن رنگ‌های روشن‌تر در فضای کاری شما ممکن است توهم فضای کاری بزرگ‌تر را ایجاد کند که می‌تواند فضای کوچک‌تر را باز یا بزرگ‌تر به نظر برساند. همچنین کارشناسان اغلب آبی، سبز و زرد را با بهره وری مرتبط می دانند. تحقیق در مورد دیگر جلوه های تئوری رنگ را که می خواهید در محل کار خود پیاده سازی کنید، در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: تئوری رنگ چیست؟ (تعریف و نحوه اعمال آن)

۵. درجه حرارت راحت

دمای مطلوب می تواند باعث شود شما و همسالانتان در محیط کارتان احساس راحتی بیشتری کنید. پرهیز از دمای بسیار گرم یا سرد در محیط کار می تواند به شما کمک کند از حواس پرتی که مانع بهره وری شما می شود جلوگیری کنید. هنگام تنظیم ترموستات و داشتن فن یا بخاری برای استفاده شخصی از همکاران خود بپرسید که چه دمایی را ترجیح می دهند.

۶. مبلمان ارگونومیک

راحتی عامل مهمی است که باید در مورد بهره وری در محل کار در نظر گرفت و مبلمان ارگونومیک راه خوبی برای کاهش فشار فیزیکی در حین کار است. برخی از روش‌های معمول کار ارگونومیک عبارتند از: اطمینان از اینکه مانیتور کامپیوتر شما تقریباً به اندازه یک بازو با هم فاصله دارد و میز و صندلی‌هایی در ارتفاع مناسبی که می‌توانند برای ایجاد وضعیت مناسب قابل تنظیم باشند، باقی می‌ماند.

مطالب مرتبط: ۴۰ نکته برای تزئین دفتر

۷. تمرکز نور

رنگ‌های مختلف در طیف نور می‌تواند بر خستگی و تمرکز چشم شما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که نوری را که دارید در نظر بگیرید و تعیین کنید که آیا استفاده از نورهای کم‌نور یا تغییر رنگ مفید است یا خیر.

نورهای گرمتر یا قرمز نور ملایم تری تولید می کنند که می تواند برای چشمان شما راحت تر باشد اما همچنین آرامش بیشتری دارد، که ممکن است تمرکز شما را کاهش دهد یا نکند. نورهای خنک‌تر یا آبی می‌توانند نوع نوری را که با نور طبیعی روز مرتبط می‌سازید بازسازی کنند، که ممکن است باعث شود احساس بیداری و تمرکز بیشتری کنید.

۸. منطقه مشترک غذا

اطمینان از اینکه دفتر شما یک منطقه مشترک برای وعده های غذایی ایجاد کرده است می تواند در افزایش تعامل و رفاقت بین کارمندان مفید باشد. ارائه گزینه های غذایی رایگان یا ارزان قیمت ممکن است بر این نکته تأکید کند که یک شرکت برای کارکنان خود ارزش قائل است. سازمان هایی که در آن کارکنان احساس ارزشمندی می کنند، می توانند افزایش انگیزه و بهره وری را تجربه کنند.

۹. سبز تمیز

فضاهای کاری تمیز اغلب برای پیمایش آسان تر است و ممکن است تمرکز کلی کارمند را افزایش دهد. اغلب مهم است که از خدمات نظافتی استفاده کنید که زباله ها، گرده ها، گرد و غبار یا سایر مواد آلرژی زا را از بین می برد و کف ها را از نظر شیمیایی تمیز می کند.

همچنین ممکن است بررسی منظم فیلترهای هوا و حتی تهیه گیاهان تصفیه کننده هوا در سراسر محیط اداری مفید باشد. این امر باعث ارتقای سلامت و ایمنی می شود که می تواند بهره وری و تمرکز را نیز بهبود بخشد.

مطالب مرتبط: ارتباط با محیط زیست از طریق مصنوعات طبیعی 

۱۰. ایستگاه های هیدراتاسیون

کولر آبی فضایی مشترک برای جمع همسالان و هیدراته ماندن است. در حین تمرکز بر کار، آبرسانی مکرر بسیار مهم است و اگر یک فضای اداری چندین ایستگاه هیدراتاسیون را اجرا کند، به خاطر سپردن این کار آسان تر می شود. همچنین زمینه دیگری را فراهم می کند که در آن می توانید از کار خود استراحت کنید و با تمرکز و انرژی بیشتری برگردید.

۱۱. فضاهای نوآورانه

برای ارتقای نوآوری در محل کارتان، پیاده‌سازی زمینه‌هایی که در آن همتایان می‌توانند ایده تولید کنند و با هم همکاری کنند، می‌تواند مفید باشد. می توانید تابلوهای نقاشی مشترک را در سرتاسر فضای کاری خود قرار دهید تا دیگران را به نوشتن ایده های جدید یا مشارکت در ایده های موجود دعوت کنید. این تابلوها همچنین می توانند راهی سرگرم کننده برای اعضای تیم برای برقراری ارتباط یا ابراز خلاقیت خود باشند.

مرتبط: ۳ نوع نوآوری: تعاریف و جزئیات

۱۲. سبک فردی

اجازه دادن به کارمندان برای تزئین فضاهای شخصی خود با طرح های خود می تواند فرصت هایی را برای اعضای تیم ایجاد کند تا ارتباطات عمیق تری با یکدیگر ایجاد کنند. داشتن وسایل شخصی روی میز یا دیوار می تواند باعث ایجاد مکالمات جدید در مورد آن موارد شود و به همسالان کمک کند تا با یکدیگر آشنا شوند. نمایش اقلام شخصی ممکن است به شما کمک کند تا اشتراکات با دیگران را شناسایی کرده و همکاری را ارتقا دهید.

۱۳. طراحی مفهومی باز

طراحی دفتر مفهومی باز، اتاقک ها را از فضای اداری حذف می کند تا تعامل و همکاری فردی را ارتقا دهد. مفاهیم باز همچنین فضای بیشتری را برای پیمایش در یک دفتر فراهم می کند، که می تواند برای اعضای تیمی که می خواهند مرتباً در اطراف حرکت کنند، بهینه باشد. پلان‌های طبقه با مفهومی باز اغلب شبیه یک فضای بزرگ‌تر هستند، که هر گونه احساس محدودیت یا محدودیتی را که ممکن است در یک محیط کاری کوچک‌تر داشته باشد، کاهش می‌دهد.

۱۴. ویندوز

استراحت دادن به چشم‌ها و وقفه‌ای از نگاه کردن به صفحه نمایش، فشار و خستگی چشم را کاهش می‌دهد. قرار دادن فضاهای کاری نزدیک یا در دید پنجره ها می تواند فرصت های بیشتری را برای کارمندان فراهم کند تا از صفحه نمایش خود دور نگاه کنند. اگر حداقل پنجره‌ها در فضای کاری شما وجود دارد و نمی‌توانید بیشتر اضافه کنید، هنر دیواری را در نظر بگیرید که صحنه‌های بیرون را نمایش می‌دهد، که می‌تواند آن جلوه را تکرار کند.

۱۵. میزهای مشترک

میزهای مشترک می توانند فضای کار شما را به حداکثر برسانند و همچنین ارتباط بین تیم شما را افزایش دهند. داشتن یک میز مشترک می تواند روابط با همسالان خود را تقویت کند، که به شما امکان می دهد به راحتی برای حل مشکلات و توسعه ایده های جدید همکاری کنید. کار با هم می تواند انگیزه شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا وظایف را به نحو احسن انجام دهید.

مطالب مرتبط: ۱۰ روش ساده برای سازماندهی میز

۱۶. اسنک بار

تهیه میان وعده برای تیم شما می تواند اطمینان حاصل کند که اعضای تیم در حین کار تمرکز خود را حفظ می کنند. همچنین باعث ایجاد یک محیط کاری سالم می شود که در آن کارکنان احساس اولویت می کنند. سعی کنید بارها اسنک بار خود را دوباره پر کنید تا کارمندان بدانند در صورت نیاز می توانند به خوردن یک میان وعده متکی باشند.

مطالب مرتبط: ۳۳ میان وعده سالم برای محل کار

۱۷. سازمان کارآمد

چیدمان دفتر شما می تواند تعیین کند که چقدر فرآیندهای کاری خود را ساده می کنید. اگر تیم شما از چندین ایستگاه یا ماشین استفاده می کند، قرار دادن آنها در یک ترتیب منطقی ممکن است به اعضای تیم اجازه دهد تا به راحتی از یک کار به کار دیگر پیشروی کنند. وقتی تیم‌های مختلف در یک فضا کار می‌کنند، می‌توانید تجهیزات یا ماشین‌آلات فناوری خاصی را به تیم‌هایی که بیشتر از هر دستگاه استفاده می‌کنند نزدیک‌تر قرار دهید.

مطالب مرتبط: بهترین ایده های سازماندهی دفتر خانه

۱۸. قرار دادن فضای کار

قرار دادن محل‌های کار دور از مکان‌هایی که حواس‌تان پرت می‌شود، مانند اتاق‌های استراحت، سرویس‌های بهداشتی و سایر فضاهایی که صدای بلند دارند یا افراد زیادی وجود دارد، ممکن است مفید باشد. یک فضای کاری موثر اغلب فضای کافی برای جابجایی شما در صورت نیاز در حین انجام کارتان دارد. همچنین مهم است که محل دریچه‌های هوا را شناسایی کنید تا از نشستن مستقیم در کنار آن اجتناب کنید، که می‌تواند تغییرات دما را محسوس‌تر و منحرف‌کننده‌تر کند.

سایر ایده های ساده طراحی دفتر

در اینجا لیستی از ۱۰ ایده طراحی ساده اضافی وجود دارد که می توانید آنها را در فضای اداری خود ادغام کنید:

۱۹. یک میز تاشو بخرید. برای صرفه جویی در فضا و چند منظوره کردن دفتر خود از یک میز تاشو یا ایستگاه کاری استفاده کنید.
۲۰. از فضای گوشه استفاده کنید. می توانید یک قفسه کتاب زاویه دار، صندلی یا میز کوچک اضافه کنید تا مطمئن شوید که از فضای گوشه ای در دفتر خود استفاده می کنید.
۲۱. مبلمان تک رنگ را انتخاب کنید. اگر به ایجاد فضای کاری با ظاهری مدرن و شیک علاقه دارید، مبلمان تک رنگ را برای دفتر خود انتخاب کنید.
۲۲. با بافت ها آزمایش کنید. با استفاده از وسایلی مانند بالش‌های تزئینی یا روکش صفحه‌کلید بافت، چندین بافت را به فضای اداری خود اضافه کنید.
۲۳. کاغذ دیواری موقت را در نظر بگیرید. اگر به دنبال راهی آسان برای تغییر فضای داخلی دفتر خود بدون ایجاد تغییرات دائمی هستید، به فکر اضافه کردن کاغذ دیواری موقت به فضای کاری خود باشید.
۲۴. یک فرش تزئینی اضافه کنید. برای شخصی سازی دفتر خود بدون اشغال فضای اضافی، یک فرش تزئینی زیر میز یا صندلی اداری خود اضافه کنید.
۲۵. یک مکان ملاقات ایجاد کنید. اگر انتظار دارید بازدیدکنندگان اداری داشته باشید، مهم است که مکانی برای ملاقات با یک کاناپه یا صندلی و یک میز قهوه ایجاد کنید تا دیگران احساس راحتی و استقبال کنند.
۲۶. یک ایستگاه نظافت اضافه کنید. اگر در دفتر خود تنقلات یا سایر اقلام نامرتب دارید، یک جاروبرقی یا جارو کوچک دستی بخرید تا شما و سایر بازدیدکنندگان دفتر بتوانید خرده های غذا یا زباله ها را به راحتی جمع آوری کنید.
۲۷. شامل یک دیوار عکس. برای شخصی سازی فضای خود و یادآوری افراد و مکان هایی که به شما انگیزه می دهند، یک دیوار عکس به دفتر خود اضافه کنید.
۲۸. آثار هنری برجسته. برای نشان دادن سبک شخصی و علایق هنری خود، آثار هنری مانند یک نقاشی یا مجسمه کوچک را به فضای اداری خود اضافه کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *