بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ نکته برای نوشتن متون عالی در کپشن های اینستاگرام

کپشن اینستاگرام

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به چـه صـورت برای کـپشـن های اینستـاگـرام خود، متـن های جذاب بنویسیم؟

در این مطلب قصد دارم شمـا را با نکات، ایده‌ ها، شیوه ها و استراتژی‌ های موثر مختلف در هنگام نوشتـن یک متـون برای کپشـن های اینسـتاگـرام ی آشنا کنم. با به کارگیری نکاتی که در این مطلب ارائه می ‌شـود، شمـا به راحتی خواهید توانست تاثیر کپشـن های خود بروی مخـاطب را خیلی خیلی بیشتر از پیش بکنید.

من به شمـا نشان می دهم که به چه صـورت خواهید توانست با رعایت نکته هایی ساده، یک کپشـن جذاب ‌تر و موثرتر را برای پسـت خود بنویسید. به علاوه، مثال هایی از کپشـن بـرنـدهای خارجی و ایرانی را برای شمـا خواهم آورد تا بتوانید از تجربه این بـرنـدها و نکته های مثبت کپشـن های آنها استـفاده کنید.

کپشـن اینسـتاگـرام چه است و به چه میزان می‌ تواند طولانی باشد؟

پیش از آنکه وارد بحث اصلی خود بشوم، بگذارید یک توضیح سریع در مورد کپشـن به تازه واردهای دنیای اینسـتاگـرام دهم.

کپشـن در واقع متنی می باشد که در زیر یک پسـت اینسـتاگـرام ی به نمایش در می‌آید. این کپشـن می ‌تواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حروف، اعداد و …) طول داشته باشد و از شـکلک ‌های مختلف (ایموجی ها) در آن استـفاده شـود. به علاوه، شمـا قادرید تا ۳۰ هشتک مختلف را درون کپشـن قرار دهید. البته این بدان معنی نیست که می ‌توانید از شـکلک و هشتک در کپشـن خود استـفاده کنید. بلکه ضروری می باشد کپشـن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخـاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخـاطب را به تعامل تشویق کند.

دقت داشته باشید که متـون کپشن، نشان‌دهنده هویت تان (یا بـرنـد شمـا) می باشد و بنابراین ضروری می باشد در نوشتـن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشـن خوب می‌تواند در سرگرم کردن مخـاطبان شمـا تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پسـت شمـا را چندین برابر کند.

 

کپشن اینستاگرام

 

چرا نوشتـن یک کپشـن خوب در اینستاگـرم اهـمیت دارد؟

ممکن می باشد شمـا تصاویر خیلی زیبایی را در صفـحه اینسـتاگـرام خود ارائه دهید. اما وقتی که کپشـن یا همان توضیح خوبی برای تصاویر خود ننویسید، یک فرصت طلایی را از دست داده‌اید. به کمک کپشـن های خوب، پسـت هـای شمـا برای مخـاطبان جذاب‌تر خواهد شد و در نتیجه، لایک‌های بیشتری از آنها دریافت خواهد کرد. به علاوه، کپشـن خوب باعث می ‌شـود که شانس تعامل مخـاطب و نظر گذاشتن او برای شمـا بیشتر شـود.

این موضوعی می باشد که بارها در اینسـتاگـرام ثابت شده است. در واقع، اینسـتاگـرام در حال حاضر پسـت هـای دیگران را بر اساس محبوبیت به شمـا نمایش می‌دهد. و اگـر شمـا کمی به پسـت هـای بالاتر در صفـحه اصلی اینسـتاگـرام خود دقت کنید، متوجه می‌شوید معمولاً پسـت هـایی که دارای کپشـن های بهتر هستند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در صفـحه شمـا در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. این یعنی پسـت ‌هایی با کپشـن خوب، بیشتر به کـاربـران دیگر نمایش داده می ‌شوند. در واقع، به جرأت می شـود گفت که مردم به محتوای متنی زیر یک تصویر، بیشتر از خود تصویر علاقه نشان می‌دهند.

به علاوه، کپشـن به شمـا اجازه می ‌دهد که هشتک ‌های مختلف را نیز به پسـت خود مرتبط کنید. همان طور که احتمالاً بدانید، این هشتک ‌ها باعث می ‌شوند که کـاربـران راحت ‌تر شمـا را پیدا کنند و در نتیجه، در تعداد فـالوورهای شمـا در طولانی‌مدت، تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

 

۱۲ نکته برای نوشتـن متـون عالی برای کپشـن اینسـتاگـرام

حال که در مورد اهمیّت نوشتـن کپشـن با هم صحبت کردیم، اجازه دهید با هم ببینیم که یک متـون خوب کپشن، باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد و چه نکاتی در آن رعایت شده باشد.

 

۱. مخـاطبان خود به درستی را بشناسید

کدام دسته از ۷۰۰ میلیون کـاربـری که هر ماه در اینسـتاگـرام فعالیت دارند، مشتریان و مخـاطبین شمـا محسوب می ‌شوند؟ بله، واضح می باشد که اولین قدم برای اینکه بتوانید متـونی زیبا و موثری برای کپشـن های اینسـتاگـرام خود بنویسید، این می باشد که دقیقاً بفهمید مخـاطبان شمـا چه کسانی هستند.

سعی کنید جواب این سوالات را در مورد دنبال کنندگان اینسـتاگـرام خود پیدا کنید: آنها اکثراً چه جنسیتی دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ شغلشان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟

فقط زمانی که شمـا جواب این سوال‌ها را بدانید، می تـوانید محتوای مناسبی را بر اساس سلایق و نیازهای مخـاطبان خود به آنها ارائه دهید. با شناخت مخـاطب خودتان می باشد که می ‌فهمیـد به چه صـورت باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد سبک متن‌های خود تصمیم‌گیری کنید.

 

مخاطبین

 

۲. پیام خودتان را بشناسید

مساله شمـا، فقط با شناخت مخـاطب به پایان نمی‌رسد. شمـا نیاز دارید که پیام خودتان را هم بشناسید. یعنی بدانید که چه حرفی را می‌خواهید به مخـاطبان منتقل کنید. این موضوع هم در مورد صفـحه ‌های شخصی و هم در مورد صفحات تجاری صدق می‌کند.

پیدا کردن پاسخ این سوال ‌ها در مسیر خودشناسی به شمـا کمک خواهد کرد: باورها و ارزش ‌های شمـا چه هستند؟ با چه چیزهایی مخالف هستید؟ چه صفاتی هستند که به خوبی شمـا را توصیف می ‌کنند؟

فرض کنیم که شمـا یک صفـحه مرتبط با گردشگری دارید. به عنوان مثال یک آژانس مسافرتی… پس صفت‌هایی همچون جسور، کنجکاو و ماجراجو می‌توانند به خوبی شمـا را توصیف کنند و رابطه خوبی بین شمـا و مخـاطبان شمـا شـکل دهند. پیام صفـحه شمـا به مخـاطبان هم می‌تواند در قالب یک دعوت برای مسافرت باشد. یک دعوت برای آنکه چیزهای جدید را تجربه کنند و لحظات لذت‌بخشی را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشند. و اما با چه چیزی مخالف هستید؟ مشخص است: با تنبلی و بی علاقه بودن نسبت به تجربه چیزهای جدید. فکر می‌کنم با این مثال، به خوبی اهـمیت شناخت پیام خودتان و میزان تاثیر آن را فهمیده باشید.

در پایان به این نکته دقت داشته باشید که به طور کلی، کـاربـران اینسـتاگـرام ، چندان انتظار پیام‌های رسمی و خشک را ندارند و یک فضای صمیمی و دوستانه را ترجیح می‌دهند. بنابراین خوب می باشد که در متـون کپشـن های خود، خیلی راحت و خودمانی حرف بزنید، از طنز استـفاده کنید و یک شخصیت جذاب از خود نشان دهید.

یک مثال خیلی خوب ایرانی از این مورد، بـرنـد بیسکوئیت گرجی می باشد که معمولاً، کپشـن های جذابی را همراه عکس های خلاقانه خودش می‌کند و در نتیجه، تاثیر مضاعف بر روی مخـاطب دارد. به تصویر زیر دقت کنید که به چه صـورت یک پیام خوب، در قالب یک متـون زیرکانه به مخـاطب منتقل شده و تصویر را کامل کرده است:

حالا بگذارید به سراغ همتای خارجی بیسکوئیت گرجی، یعنی بیسکوئیت Oreo برویم. اگـر تا به حال نام بیسکوئیت Oreo به گوشتان نخورده است، باید به شمـا بگویم که این بیسکوئیت، پرفروش‌ترین در ایالات متحده است. تیم بازاریابی این بیسکوئیت، واقعاً در شبکه‌های اجتماعی موفق حاضر شده‌اند و به خوبی طنز را برای انتقال داستان‌های خود به کار می گیرند. متـون تصویر زیر اینگونه ترجمه می ‌شـود: قدمی کوچک برای میان وعده ها (که کنایه‌ای به سخنان اولین فضانوردی دارد که پا بر روی کره ماه گذاشت.)

 

۳. حجم نوشته خود را در نظر بگیرید

فراموش نکنید که اکثر مردم، پسـت های اینسـتاگـرام را با سرعت زیاد و پشت سر هم نگاه می‌کنند. در واقع آنها نمی‌خواهند وقت زیادی را پای خواندن یک مطلب بگذارنند. پس بهتر می باشد تا جای ممکن، متـونی کوتاهی برای پسـت های خود بنویسید. البته، نه بیشتر از حد لازم.

برای مثال، بگذارید یک پسـت از شرکت تسلاموتورز را با هم ببینیم. شرکت تسلا، یک شرکت مطرح آمریکایی می باشد که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت دارد. پسـت همانطور که می‌بینید، کپشنی که این شرکت برای عکس خودش انتخاب کرده می باشد خیلی ساده و خلاصه است: بیایید کمپ بزنیم… متنی که در عین معنا دادن به تصویر، خواندن آن بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد.

حالا بگذارید یک مثال ایرانی از این موضوع را نگاه کنیم. پیج ژوان، یک صفـحه اینسـتاگـرام ی می باشد که نقاشی‌هایی جذابی را همراه با نوشته‌های طنز منتشر می‌کند. کپشـن یکی از پسـت هـای این پیج فقط یک کلمه است: “گوگولی ‌ها”… و همین یک کلمه، تاثیر فوق ‌العاده ‌ای در جذابیت این تصویر برای مخـاطب داره. موافق نیستید؟

با اینحال، همانطور که گفتم، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید متـون پسـت های شمـا کوتاه باشد. کاملاً طبیعی می باشد که گاهی ضروری باشد کپشـن های طولانی تر با توضیحات بیشتر بنویسید تا بتوانید تصاویر خود را توضیح دهید و حتی جذابیت آنها را بیشتر کنید.

در واقع، پیشنهاد ما این می باشد که اگـر داستان یا مطلب جالبی دارید که مرتبط با تصویر باشد، حتماً آن را با مخـاطبان به اشتراک بگذارید. برای مثال، به تصویر زیر نگاه کنید. شاید عکسی که گذاشته شده در نگاه اول برای شمـا جالب باشد، اما مطمئناً توضیحات زیر عکس و آماری که ارائه شده، می‌تواند جذابیت کلیت پسـت را برای همه ما افزایش دهد.

حالا بیایید به یک تصویر با کپشـن طولانی تر هم نگاه کنیم. دقت کنید که در این تصویر، اگـر توضیحات کامل در کپشـن ارائه نمی‌شد، به چه میزان همه‌چیز برای ما گنگ باقی می‌ماند.

 

 

۴. مـهـمترین کلمات را در ابتدای کپشـن اینسـتاگـرام خود قرار دهید

زمانی که کـاربـر در حال مشاهده آخرین پسـت های اینسـتاگـرام است، تنها چند خط اول از هر کپشـن را می‌بیند و برای خواندن ادامه آن باید بر روی گزینه more کلیک کند. این یعنی اگـر شروع متـون شمـا به اندازه کافی برای مخـاطبان جذاب نباشد، آنها هیچوقت ادامه آن را مطالعه نخواهند کرد. بنابراین باید دقت ویژه‌ای در نوشتـن ابتدای کپشـن های خود بکنید.

چند خط اول متـون خود را به نحوی بنویسید که توجه کـاربـران به آن جلب شـود و کنجکاو شوند تا ادامه آن را بخوانند.

یک مثال عالی از این مورد را می‌توان در صفـحه اینسـتاگـرام انتشارات نیلوفر دید. به متـون کپشـن دقت کنید. اولین پیام نیلوفر، دعوت مخـاطب به صحبت در مورد کتاب شاهزاده کوچولو می باشد و تازه بعد از این دعوت می باشد که کمی درباره کتاب و نویسنده آن صحبت می‌کند.

 

۵. از هشتک های اینسـتاگـرام ، به جا و با دقت استـفاده کنید

آمارها نشان می‌دهد که استـفاده از حداقل یک هشتک در کپشـن های اینسـتاگـرام ، باعث می ‌شـود که پسـت هـا به طور متوسط ۱۲٫۶% بیشتر دیده شوند. پس هشتک ها عامل خیلی تاثیرگذاری در میزان دسترسی پسـت های شمـا هستند. با اینحال، هیچوقت نباید از آنها بی هدف استـفاده کنید.

اولین نکته که باید در استـفاده از هشتک در نظر گرفت، این می باشد که خواندن آن معمولا سخت‌تر از خواندن متـون معمولی است. به همین دلیل، وقتی که چندین هشتک به صـورت متوالی در متـون استـفاده می‌شوند، در نهایت کـاربـر گیج می ‌شـود و به احتمال زیاد بخشی از متـون را سرسری رد می‌کند.

 

هشتگ اینستاگرام

 

نکته دیگری که وجود دارد، میزان مرتبط بودن هشتک های استـفاده شده است. وقتی هشتک شمـا به پسـت ربط چندانی نداشته باشد، به نوعی در حال ایجاد مزاحمت برای کـاربـران هستند. چرا که قرار می باشد این پسـت شمـا را در جای نامرتبطی مشاهده کنند. مطمئن باشید که بازخورد هیچکس، از چنین برخوردی مثبت نخواهد بود.

آخرین مساله که هنگام نوشتـن هشتک باید به آن توجه داشت، میزان محبوبیت یک هشتک است. همیشه سعی کنید هنگام انتخاب هشتک، مواردی را پیدا کنید که بیشترین محبوبیت را در استـفاده دارند. چرا؟ چون وقتی کـاربـر از یک هشتک در پسـت هـای خود استـفاده کند، اینسـتاگـرام این موضوع را تشخیص داده و سعی می‌کند مطالبی با هشتک یکسان را به او نمایش دهد. بنابراین اگـر هر به چه میزان شمـا از هشتک محبوب‌تری استـفاده کنید، بیشتر توسط کـاربـران دیگر دیده خواهید شد.

با وجود تمام آنچه گفته شد، شاید در مواردی ضروری باشد که هشتک های زیادی را در کپشـن پسـت خود به کار ببرید. در چنین مواردی دو راهکار وجود دارد که می‌تواند باعث تمیزتر شدن متـون کپشـن شمـا شـود:

  • هشتک های خود را از بقیه متـون جدا کنید و آنها را در انتهای کپشـن قرار دهید. همچنین خوب می باشد که فاصله ای بین هشتک ها و متـون اصلی باشد. یک مثال از چنین روشی را می تـوانید در پسـت هـای اینسـتاگـرام سایت خود ما (دیدوگرام) ببینید.
  • تمام هشتک های خود را داخل متـون کپشـن قرار ندهید. بخشی از آنها را در قسمت نظرات وارد کنید. دقت داشته باشید که در این روش، همچنان هشتک های شمـا تاثیر خود را خواهند گذاشت و در صفحات مرتبط نمایش داده می‌شوید. اما دیگر متـون شمـا پر از هشتک نخواهد بود و شلوغ نمی ‌شـود.

 

۶. یک سوال یا درخواست را در کپشـن اینسـتاگـرام خود مطرح کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت نظرات بیشتر بر روی یک پسـت این می باشد که در کپشـن خود یک سوال را از فـالوورهای خود بپرسید یا یک درخواست را با آنها مطرح کنید. برای مثال می تـوانید یک سوال بله یا خیر از مخـاطبان خود بپرسید، یا از آنها دعوت کنید نظر خود را درباره یک موضوع بگویند. هر سوال یا درخواستی هم که داشته باشید، در هر صـورت شانس تعامل شمـا افزایش پیدا خواهد کرد.

یک مورد خیلی موفق از این موضوع که به شخصه شاهد آن بودم، پسـت تبریک روز شعری بود که از طرف شرکت قطار فدک منتشر شده بود. در این پسـت، از مخـاطبان خواسته شده بود که در یک مشاعره خودمانی شرکت کنند.

 

طرح سوال

 

یک مورد جالب دیگر که می‌توان مثال زد، فودکوئیزهای اسنپ فود است.

در کپشـن خود، کـاربـران دیگر را مخـاطب قرار دهید
قابلیت خطاب قرار دادن یا همان منشن (mention) کردن، یکی از قابلیت‌های اینسـتاگـرام می باشد که می‌تواند در تعامل کـاربـران دیگر با شمـا تاثیر بسیاری مثبتی داشته باشد.

پس اگـر شمـا در پسـت خود اقدام به معرفی یک از کـاربـران اینسـتاگـرام می‌کنید یا مطلب خود را خطاب به فرد مشخصی می‌نویسید، حتماً با استـفاده از علامت اتساین @، مستقیماً شخص مورد نظر را مخـاطب قرار دهید. به این ترتیب خود اینسـتاگـرام ، وجود پسـت شمـا را به او اطلاع می‌دهد. پس می تـوانید مطمئن باشید که او پسـت شمـا را خواهد دید و در قسمت کامنت‌ها، جوابی برای آن خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که با خطاب قرار دادن یک شخص، به احتمال زیاد دنبال کنندگان این شخص هم پسـت شمـا را خواهند دید.

البته، لزومی ندارد که حتماً خودتان دیگران را در کپشـن اصلی منشن کنید. می تـوانید کاری کنید که مردم خودشان دوستان خود را منشن کنند. یک نمونه خوب از این مورد را می‌توان در پسـت هـای آژانس گردشگری زورق دید:

ریحون نیز حرکت مشابهی را همراه با ارائه یک هدیه انجام می‌دهد. با توجه به تکرار مداوم این نوع پسـت هـا، می‌توان حدس زد که این روش بازخورد خوبی برای آنها داشته است.

 

۷. از ایموجی ها در کپشـن خود استـفاده کنید

آیا استـفاده از ایموجیها در داخل کپشـن اینسـتاگـرام کار خوبی است؟ این موضوع تا حدی بستگی به نوع صفـحه شمـا دارد… اما اینکه آیکون های جذاب کارتونی می‌توانند توجه مخـاطب را به خود جلب کنند و راهی عالی برای انتقال حس و ایجاد هویت در یک کپشـن اینسـتاگـرام باشند، هیچ جای بحثی ندارد. بله! بدون شک، استـفاده از ایموجی ها در متـون کپشـن باعث می ‌شـود که پسـت شمـا تنوع بیشتری داشته باشد، سرگرم کننده‌تر شـود و کـاربـران با میل بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند.

در مثال‌ های می ‌توانید نمونه ‌های بسیاری از استـفاده از ایموجیدر متـون کپشـن را پیدا کنید. دیدن این نمونه‌ها که متعلق به بـرنـدهای بزرگی هم هستند، مطمئناً کمک می‌کند تا ترس شمـا از بابت استـفاده از این اموجی‌ها از بین برود. در ضمن، یک نمونه دیگر از این مورد را هم می‌توان در صفـحه اینسـتاگـرام چیلیوری دید.

 

ایموجی

 

 

۸. سعی کنید از نقل قول استـفاده کنید

بعضی کـاربـران محتوای منحصر به فرد به اشتراک می گذارند، نه یک نوشته کلیشه ای و شاید این یک نقل قول از فردی می باشد که در کپشـن استقاده شده است. همانطور که GoPro اغلب در کپشـن اینسـتاگـرام خود از محتوای تولید شده توسط کـاربـر استـفاده می کند.

یا این کپشـن می تواند یک نقل قول از شخصی معروف باشد

 

۹. در متـون کپشـن خود لحنی صمیمی داشته باشید

همانطور که پیش از این گفتیم، اینسـتاگـرام یک فضای صمیمی و دوستانه محسوب می ‌شـود. پس بیش از حد جدی بودن، نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه می‌تواند تاثیر منفی هم بر روی صفـحه اینسـتاگـرام شمـا بگذارد. بنابراین پیشنهاد ما این می باشد که در متـون کپشـن خود یک لحن صمیمی داشته باشید و خوانندگان خود را راحت مخـاطب قرار دهید.

اینسـتاگـرام چی‌ توز می توان نمونه خوبی از استـفاده لحن صمیمی برای ارتباط با مخـاطبان باشد.

 

۱۰. مخـاطب خود را به تعامل تشویق کنید

تعامل مداوم، مـهـمترین ویژگی‌ای که صفـحه شمـا باید داشته باشد. ایجاد تعامل باعث می ‌شـود که مخـاطب شمـا، احساس نزدیکی بیشتر با صفـحه اینسـتاگـرام تان بکند و با وفاداری بیشتری پسـت های شمـا را دنبال کند. پس همیشه سعی کنید کپشـن های بنویسید که مخـاطب را تشویق به تعامل با شمـا بکنند. اگـر دقت کنید، بسیاری از نکته‌های قبلی که گفتیم هم، دقیقاً بر اساس اهمیّت تعامل شـکل گرفته بودند. راه‌های مختلفی هم برای ایجاد تعامل وجود دارند که شاید موثرترین آنها برگزاری یک مسابقه باشید.

با اینحال، از نظر ما، مـهـمترین بحث در ایجاد تعامل این می باشد که درخواست شمـا از مخـاطب، یا سوالی که از او مطرح می‌کنید، آنقدری جذاب باشد که بخواهد نسبت به آن واکنش نشان دهد.

یک نمونه جالب خارجی از کپشـن با محوریت تعامل، پسـتی از شرکت اینتل Intel می باشد که در آن از مخـاطبان خود خواسته می باشد که یک اسم خوب برای ربات بامزه‌اش پیشنهاد بدهند:

اگـر بخواهیم یک نمونه ایرانی از این مورد هم به شمـا معرفی، این مورد می‌تواند صفـحه الوپیک در اینسـتاگـرام باشد. نکته جالب در مورد پسـت های الوپیک این می باشد که تقریباً در تمام آنها، از مخـاطب دعوت شده می باشد تا نظر خود را بگذارد و قطعاً تاثیر مثبتی از این کار گرفته است. البته بد نیست اگـر به شلوغی ایجاد شده توسط هشتک های الوپیک، که قطعاً یک نکته منفی به حساب می‌آید هم دقت کنید.

 

۱۱. ویرایش و بازنویسی به کپشـن های عالی منتهی می ‌شـود

همیشه پیش از منتشر کردن پسـت، یک بار دیگر متـون کپشـن را برای خودتان بخوانید. با اینکار، نه تنها اشتباهات املایی و انشایی متـون که به طور سهوی پیش آمده اصلاح خواهد شد، بلکه فرصتی پیدا می‌کند تا متـون کپشـن را به ساده‌ترین و خواناترین شـکل ممکن ویرایش کنید.

یک کار خوب دیگر این می باشد که متـون این کپشـن را برای یک نفر دیگر بخوانید. به این ترتیب، نظر شخص دومی را خواهید داشت که همچون شمـا، درگیر نوشتـن این متـون نبوده می باشد و بنابراین از بیرون و بدون قضاوت به آن نگاه می‌کند. چنین کاری، به خوبی می‌تواند میزان تاثیرگذاری متـون را بر روی مخـاطب مشخص کند و به علاوه، شاید به ایده‌های بهتر و جذاب‌تری برای کشپن مورد نظر منجر شـود.

 

ایده های برای کپشـن اینسـتاگـرام از بـرنـد هایی که بهترین کپشن‌ها را می نویسند

حال که نکاتی را برای نوشتـن کپشـن های اینسـتاگـرام ی بهتر با شمـا در میان گذاشتیم، بگذارید به چند صفـحه اینسـتاگـرام موفق نگاه کنیم و انواع کپشـن های آنها را دسته‌بندی کنیم:

 

کپشـن های آموزنده و علمی

اگـر به کپشـن های اینسـتاگـرام شرکت h نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پر از حقایق قانع کننده در مورد علم، طبیعت، و ابتکارات این شرکت هستند. رویکردی که باعث می ‌شـود مخـاطب همواره از یادگیری چیزهای تازه لذت ببرد.

 

کپشـن آموزشی

در این نوع کپشـن ها، شمـا انجام کارهای مختلف را به صـورت مرحله به مرحله به کـاربـران خود آموزش می‌دهید. در حال حاضر، صفحات اینسـتاگـرام ی بسیاری را می‌توان پیدا کرد که از این نوع کپشـن ها استـفاده می‌کنند و معمولاً موفقیت خوبی هم در این راه کسب می‌کنند. یک مثال خوب از این مورد، صفـحه اینسـتاگـرام کاله است.

 

کپشـن مسابقه، نظرسنجی و بازی‌های مختلف

یک راه خوب دیگر برای نوشتـن کپشن، استـفاده از مسابقه، نظرسنجی و بازی‌های مختلف می باشد تا بتوانید کـاربـران را به تعامل با صفـحه خود تشویق کنید. در طول این مطلب، نمونه‌های بسیاری از این نوع کپشن‌ها به شمـا ارائه شد.

 

کپشـن های تبلیغ کننده سایر صفحات شمـا

گاهی شمـا ممکن می باشد بخواهید در کپشـن خود، از کـاربـران دعوت کنید تا دیگر صفحات شمـا در شبکه های اجتماعی را دنبال کنند. برای مثال، تمرکز خود را بر روی افزایش تعداد اعضای تلگرام خود می‌گذارید.

 

کپشـن داستانی و روایتی

یک سبک دیگر از کپشـن های اینسـتاگـرام ، آن دست کپشـن هایی هستند که در آنها شمـا به روایت یک داستان می‌پردازید. به عنوان مثال داستان یکی از ساکنین شهر تهران، یا یکی از کارکنان شرکت خود یا …

 

کپشـنی از پشت صحنه یک بـرنـد

اینسـتاگـرام یک پلتفرم عالی برای نشان دادن چهره انسانی یک بـرنـد با صحبت کردن درباره پشت صحنۀ آن است. بـرنـد لوازم آرایشی Lush به خوبی از این ایده استـفاده کرده می باشد و در متـون کپشـن های خود به توضیح نحوه تولید محصولاتش می‌پردازد.

 

کپشـن تشویق مخـاطب برای ورود به لینک

بسیاری از بـرنـدها، از اینسـتاگـرام برای پیش‌نمایش محتواهای سایت خود استـفاده می‌کند. یعنی بخشی از متـون محتوا را داخل کپشـن قرار می‌دهند و از دنبال‌کنندگانش دعوت می‌کند تا برای خواندن ادامه متن، به لینکی که در بیوگرافی اینسـتاگـرام آنها قرار گرفته مراجعه کنند.

 

کپشـن پیشنهاد ویژه

در مواردی، شمـا یک پیشنهاد ویژه برای مخـاطب خود دارید و این پیشنهاد را از طریق کپشـن پسـت خود برای کـاربـران پر رنگ می‌کنید. برای مثال، می تـوانید به یکی از پسـت هـای اینسـتاگـرام نگاه کنید.

 

۱۲. کپشـن کوتاه و بدون پر حرفی باشد

ما قبلا این مطلب را ارایه کردیم، اما باز هم تکرار می کنیم: اگـر می‌خواهید توجه مخـاطب بیشتر به تصویر یا ویدئو شمـا معطوف باشد، کوتاه بودن یا حتی بدون کپشـن گذاشتن آن پسـت، بهترین راه است.

 

سخن نهایی درباره کپشـن های اینسـتاگـرام

احتمالاً متوجه شده باشید که اکثر نکاتی که در این مقاله به شمـا ارائه شد، نه تنها برای کپشـن اینسـتاگـرام شمـا کـاربـرد دارند، که می‌توانند در تصمیم گیری بهتر در روند مدیریت صفـحه اینسـتاگـرام شمـا هم کمک کنند. امیدوارم از این نکات لذت برده باشید و توانسته باشند نگاه شمـا را به روش های بازاریابی در اینسـتاگـرام باز کنند. در مقالات بعدی قرار می باشد خیلی بیشتر درباره نکات مـهـم اینسـتاگـرام صحبت کنیم. پس حتماً وبلاگ ما را دنبال کنید.

در نهایت، اگـر مقاله من را دوست داشتید (یا نداشتید)، خوشحال می ‌شوم نظر خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید و بگویید با کدام قسمت‌های آن موافق یا مخالف هستید، و اینکه کدام یکی از مثال‌های ما را بیشتر دوست داشتید.

منبع: didogram.com

 

 


ما را در پیام ‎رسان‎ ها و شبکه‎ های اجتماعی همراهی کنید

یوتیوب آپارات فیس بوک توییتر لینکدین تلگرام ایتا سروش اینستاگـرام شنوتو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *