نماد سایت ایوسی

بازاریابی ۳.۰: آینده به گفته فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) به عنوان یکی از متخصصان برجسته بازاریابی در جهان شناخته می شود، استادی که نه تنها راهنمای ارزشمندی به جهان ارائه کرد، بلکه توانست تغییرات اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی را از قبل بخواند و ایده های همیشه نوآورانه مربوط به این رشته را پیشنهاد کند. کاتلر اخیراً سعی کرده است تصور کند که بازاریابی آینده چگونه خواهد بود (و باید) چگونه باشد: ما در مورد بازاریابی ۳.۰ صحبت می کنیم.

بازاریابی ۳.۰ چیست؟

به گفته فیلیپ کاتلر، بازاریابی ۳.۰ بازاریابی است که به طور کامل بر مشتری به عنوان یک انسان متمرکز است، با نیازهای مادی، عاطفی و معنوی؛ بازاریابی که قادر به ارضای اصیل ترین نمونه های انسان گرایی است. آن دسته از شرکت‌هایی که بازاریابی ۳.۰ را اتخاذ می‌کنند، برتری خواهند داشت زیرا می‌توانند یک محصول/خدمت با کیفیت را با یک مأموریت آغشته از ارزش‌های مثبت ترکیب کنند.

اساساً بازاریابی ۳.۰ ترکیبی از بازاریابی فرهنگی، معنوی و مشارکتی است.

بازاریابی فرهنگی با پدیده جهانی شدن مرتبط است، که اخیراً به «جهانی شدن» تبدیل شده است: مردم بیش از پیش با جهان مرتبط هستند، اما پیوندهای محلی قوی را حفظ کرده یا دوباره کشف می کنند. جهانی شدن هنوز جنبه های منفی بسیاری دارد: هنوز تفاوت های زیادی بین اقتصادهای مختلف جهان وجود دارد، مانند شکاف شدید بین شمال و جنوب جهان (و همچنین بین غرب و شرق، با چین در نقش “کارخانه جهانی” ”). نتیجه این است که شرکت ها باید ارزش های مثبت ریشه ای عمیقی داشته باشند که با ارزش های مشتریانشان در تضاد نباشد، محصولات و خدمات با کیفیت را با اخلاق ترکیب کنند و به محیط زیست و حقوق کارگران توجه کنند.

و با صحبت از اخلاق و ارزش ها، بازاریابی معنوی قصد دارد بر چشم انداز شرکت تأکید بیشتری داشته باشد، که باید به مشتریان و رقبا که هر دو سزاوار احترام هستند توجه مناسبی داشته باشد. بنابراین، کسب وفاداری مشتری به معنای استفاده از عمیق‌ترین ارزش‌ها به شیوه‌ای واضح و ثابت است.

در نهایت، بازاریابی مشارکتی به افراد، مشتریان نقش رهبری می‌دهد، آنها را از صرفاً یک مصرف‌کننده به مشتری تبدیل می‌کند ، قادر به صحبت مستقیم با شرکت، ایجاد محتوا و ضد روایت، انتقاد یا تمجید از یک انتخاب (یا سیاست) شرکتی خاص از طریق اجتماعی است. رسانه ها. شرکتی که بازاریابی ۳.۰ را انجام می دهد، مخاطبان خود را در ایجاد محصول درگیر می کند، به انتقادات و شکایات گوش می دهد و آنها را برای بهبود محصول یا «رفتار» خود در نظر می گیرد.

ایجاد محصولات معتبر و تجارب خرید که برای مشتریان هیجان‌انگیز است و در عین حال با اصیل‌ترین ارزش‌های آن‌ها ملاقات می‌کند: این معنای بازاریابی ۳.۰ است.

مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

۱۰ فرمان بازاریابی ۳.۰

  1. با مشتریان خود با عشق و با رقبای خود با احترام رفتار کنید.
  2. برای تحول و تغییر آماده باشید.
  3. ارزش های خود را روشن کنید و از آنها حمایت کنید.
  4. روی بخشی تمرکز کنید که می تواند بیشترین مزیت را به شما بدهد
  5. قیمت منصفانه برای انتقال کیفیت شما.
  6. به مشتریان بالقوه کمک کنید تا با شرکت شما و محصولات آن ارتباط برقرار کنند.
  7. به مشتریان خود به عنوان مشتریان مادام العمر نگاه کنید.
  8. هر کسب و کار را به عنوان یک سرویس ببینید. زیرا هر محصول به یک خدمت گره خورده است.
  9. روند کسب و کار خود را هر روز بهبود بخشید.
  10. قبل از تصمیم گیری، جنبه ها و اطلاعات مختلف – نه فقط مربوط به امور مالی – را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ۴.۰، تعریف یک رویکرد “انسان گرایانه”

سوالات متداول درخصوص بازاریابی ۳.۰

چرا بازاریابی ۳.۰ بهترین در نظر گرفته می شود؟

بازاریابی جدید جامع نگر است و بر ذهن، ذهن، روح، احساسات و بدن مصرف کننده تمرکز دارد. شرکت هایی که از Marketing 3.0 استفاده می کنند برتری خواهند داشت زیرا می توانند محصول یا خدمات خود را به عنوان بخشی از یک ماموریت بزرگتر با تأثیر اجتماعی بازاریابی کنند.

بازاریابی ۳.۰ چگونه در دنیای دیجیتال نقش دارد؟

رهبران بازاریابی می توانند از وب ۳.۰ برای درک بهتر تقاضا و ترجیحات مصرف کننده استفاده کنند. Web 3.0 داده‌های مرتبط با مشتریان را ارائه می‌کند و به بازاریابان دیجیتال کمک می‌کند تا هدف خود را بهبود بخشند و همچنین خدمات شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه دهند.

عملکرد بازاریابی ۳.۰ چیست؟

بازاریابی ۳.۰ چیست؟ به گفته فیلیپ کاتلر، بازاریابی ۳.۰ بازاریابی است که بر مشتری به عنوان یک انسان به طور کامل تمرکز می کند، با نیازهای مادی، عاطفی و معنوی ، بازاریابی که قادر به ارضای اصیل ترین نمونه های انسان گرایی است.

نمونه های بازاریابی ۳.۰ چیست؟

TiVo تبلیغات تلویزیونی را می کشد، در حالی که اینترنت تبلیغات روزنامه ها را منسوخ می کند. بودجه بازاریابی در حال کاهش است، با این حال از بازاریابان خواسته می شود که بیش از هر زمان دیگری به انجام برسند. فیلیپ کاتلر، SC می‌گوید: این تغییرات زمینه بازاریابی را در سطحی اساسی تغییر شکل می دهند.

{TiVo یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال است که توسط Xperi توسعه یافته و در سال ۱۹۹۹ معرفی شده است.}

چرا بازاریابی ۳.۰ بهترین در نظر گرفته می شود؟

بازاریابی جدید جامع نگر است و بر ذهن، ذهن، روح، احساسات و بدن مصرف کننده تمرکز دارد. شرکت هایی که از Marketing 3.0 استفاده می کنند برتری خواهند داشت زیرا می توانند محصول یا خدمات خود را به عنوان بخشی از یک ماموریت بزرگتر با تأثیر اجتماعی بازاریابی کنند.

خروج از نسخه موبایل