بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه بدون هیچ تجربه ای شغل فروش پیدا کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از جویندگان کار تعجب می کنند که بشنوند می‌توانند بدون دردسر خاصی کار فروشندگی را شروع کنند: آیا می توانم برای مشاغل فروش که نیاز به دو سال تجربه دارند در حالی که در واقع دو سال تجربه ندارم درخواست بدهم؟ آیا این بلافاصله من را از نامزدی محروم نمی کند؟

خبر خوب! برای شروع حرفه ای در فروش نیازی به تجربه ندارید. این صنعتی است که از همه نوع و سطوح تجربه کاری استقبال می کند. شما فقط باید مایل باشید که کارهای پای مورد نیاز افراد تازه کار را انجام دهید.

این خط کار به دلایلی – اما در درجه اول برای چک های حقوق – جذاب است. اگرچه درآمدها بسته به چیزی که می فروشید می تواند دامنه وسیعی داشته باشد، مشاغل فروش می تواند فوق العاده پرسود باشد؛ طبق گزارش اداره آمار کار آمریکا، ۱۰ درصد از فروشندگان برتر به طور متوسط ​​۱۱۳.۳۱۰ دلار در سال درآمد دارند.

اما برای ورود به فروش، همچنان باید تاکتیک های مناسب جستجوی شغل و مصاحبه را دنبال کنید. این استراتژی ها به شما کمک می کند تا به آنجا برسید.

مایل باشید از پایین شروع کنید

ماری وارنر (Marie Warner، مربی و مشاور فروش)، می گوید صرف نظر از صنعت، زمانی که فاقد تجربه هستید، باید آماده باشید تا یک شغل سطح پایه را انتخاب کنید، حتی اگر در حرفه قبلی خود موقعیت بالاتری داشتید.

به ویژه در فروش، دلیل و نتیجه ای برای این وجود دارد. همان طور که گرتا شولز (Greta Schulz، رئیس و مدیر عامل Schulz Business SELLutions در فلوریدا)، می‌گوید: «شما در بیشتر مشاغل سطح ابتدایی آموزش‌های ارزشمندی دریافت خواهید کرد . «[مدیران فروش] می‌خواهند بتوانند شما را به نوع فروشنده‌ای که نیاز دارند، تبدیل کنند.» بنابراین، در طول مصاحبه، ابراز کنید که مشتاق یادگیری در محل کار هستید و به سرعت یاد می گیرید.

مطالعه کنید

قبل از شروع مصاحبه های شغلی، باید حداقل یک دانش ابتدایی در مورد فروش داشته باشید و بتوانید فلسفه ای از فروش را بیان کنید که چیزی فراتر از این است که «من یک آدم مردمی هستم».

برای کسانی که تازه وارد این بازی شده‌اند، جیل کنراث (Jill Konrath، نویسنده کتاب فروش بیشتر، زمان کمتر: استراتژی‌های شگفت‌انگیز ساده برای فروشندگان پرمشغله امروزی)[۱]، خواندن کتاب «فروش‌های جدید» نوشته مایک واینبرگ (Mike Weinberg) را توصیه می‌کند. (ساده شده: کتاب راهنمای ضروری برای جستجو و توسعه کسب و کار جدید)[۲]. همچنین، سخنرانی‌های TED مانند «می خواهید به کسی کمک کنید؟ خفه شو و گوش کن!»[۳] اثر انرستو سیرولی (Enersto Sirolli) را بررسی کنید. و نوشته آنجلا لی داکورث (Angela Lee Duckworth) با عنوان «ثبات: قدرت اشتیاق و پشتکار»[۴]

یک شبکه بسازید

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن فرصت‌های شغلی، شرکت در رویدادهای شبکه‌ای است . علاقه مند به فروش در یک زمینه خاص هستید؟ به کنفرانس های خاص صنعت در منطقه خود بروید، به انجمن های حرفه ای بپیوندید و با مدیران فروش احتمالی در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. ساختن یک کره جامد می تواند به شما کمک کند تا سریعتر شغل خود را پیدا کنید.

مهارت های قابل انتقال خود را برجسته کنید

مدیران فروش می خواهند ببینند که شما می توانید قبل از اینکه فروش محصول یا خدمات شرکتشان را به شما بسپارند، خودتان را بفروشید. اگرچه تجربه فروش ندارید، ممکن است دانش قابل انتقالی داشته باشید که می تواند شما را به یک فروشنده عالی تبدیل کند. (بالاخره، فروش به معنای وادار کردن کسی به خرید چیزی است که ممکن است لزوماً به آن نیاز نداشته باشد.)

Konrath مثالی از فردی با تجربه پرستاری ارائه می دهد که برای مشاغل فروش در داروسازی درخواست داده است. اما حتی بدون چنین ارتباط واضحی، می توانید بر مهارت های نرم تکیه کنید . در اصل، فروش مربوط به متقاعد کردن است، بنابراین زمانی را در نظر بگیرید که مجبور بودید کسی را متقاعد کنید تا با شما موافق باشد و در مورد چگونگی استفاده از مهارت های افراد خود مانند رهبری، حل مسئله و ارتباطات صحبت کنید. چند حکایت برای به اشتراک گذاشتن در طول مصاحبه شغلی آماده کنید.

به آنها نشان دهید که تکالیف خود را انجام داده اید

بخش دیگری از یک فروشنده عالی بودن، کند و کاو در نیازهای مشتریان و ارائه راه حل به آنها است. مصاحبه شغلی یک فرصت عالی برای شماست تا دقیقاً این کار را انجام دهید.

با گفتن «در آماده شدن برای این مصاحبه، من…» رهبری کنید، سپس کارهایی را که انجام دادید فهرست کنید، مانند:

  • “من سه گزارش اخیر شرکت شما را خواندم.”
  • “من یکی از نمایندگان فروش شما را به صبحانه بردم تا ببینم چگونه با ماموریت شرکت شما مطابقت دارم.”
  • “من رقبای شما را مطالعه کردم تا بفهمم چه چیزی محصولات شما را متمایز می کند.”

این را با پرسیدن سوالات معنی دار در طول مصاحبه بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اید دنبال کنید. به عنوان مثال، «من می بینم که شما در پنج سال گذشته رشد ثابتی داشته اید. به نظر شما چرا اینطور است؟» یا، “من فهمیدم که شرکت شما در حال گسترش به بخش جدیدی از بازار در سه ماهه آینده است. برنامه های رشد شما چیست؟»

این سوالات نه تنها از دیدگاه یک جوینده کار هوشمندانه هستند، بلکه به مدیر استخدام نشان می دهند که شما می دانید چگونه از یک خریدار بالقوه اطلاعات دریافت کنید.

بنابراین، هنگامی که نوبت شما برای صحبت است، به مصاحبه کننده نشان دهید که تکالیف خود را انجام داده اید. با گفتن “در آماده شدن برای این مصاحبه، من…” رهبری کنید، سپس کارهایی که انجام دادید را فهرست کنید، مانند:

رزومه و نامه خود را تنظیم کنید

 مطمئن شوید که خلاصه شغل شما نشان می دهد که شما به دنبال شغلی در زمینه فروش در زمینه مورد علاقه خود هستید.

مدیران فروش یک برنده را دوست دارند، بنابراین در نامه خود، دستاوردهای انتخابی را که در حرفه خود از آن لذت برده اید یادداشت کنید. آیا توانستید یک فرآیند ساده ایجاد کنید که کارایی را افزایش دهد؟ آیا برنامه آموزشی برای استخدام های جدید ایجاد کردید؟ آیا پست های وبلاگی نوشتید که تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت شرکت را تا درصد قابل توجهی افزایش داد؟ این نوع داستان ها را بگویید تا به شما نشان دهد که چگونه آموخته های خود را عملی کنید.

 


از خواندن، اشتراک گذاری و دنبال کردن مطالب ما سپاسگزاریم! 🙂


[۱]: More Sales, Less Time: Surprisingly Simple Strategies for Today’s Crazy-Busy Sellers.
[۲]: Simplified.: The Essential Handbook for Prospecting and New Business Development.
[۳]: Want to Help Someone? Shut Up and Listen!
[۴]: Grit: The Power of Passion and Perseverance

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *