نماد سایت ایوسی

کار خرده فروشی: راهنمای قطعی

روش موجودی خرده فروشی

روش موجودی خرده فروشی

کار خرده فروشی طیف وسیعی از موقعیت ها و وظایف شغلی را در بر می گیرد. از ابتدا به عنوان عضوی از کارکنان طبقه تا رسیدن به یک مدیر سطح بالا، می‌توانید شغلی پردرآمد و رضایت‌بخش در صنعت خرده‌فروشی ایجاد کنید. درک موقعیت های مختلف در زمینه خرده فروشی و مهارت های مورد نیاز برای انجام مسئولیت های مورد نیاز می تواند به شما در توسعه حرفه خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی توضیح می‌دهیم که کار خرده‌فروشی چیست، انواع موقعیت‌های خرده‌فروشی را شرح می‌دهیم، سلسله مراتب موقعیت‌های خرده‌فروشی رایج را ارائه می‌کنیم، فهرستی از انواع رایج فروشگاه‌های خرده‌فروشی ارائه می‌کنیم و مهارت‌هایی را که برای کار موفق در این زمینه به آن نیاز دارید برجسته می‌کنیم. .

کار خرده فروشی چیست؟

کار خرده فروشی هر نوع شغلی است که شامل تعامل و فروش با مشتری است. در حالی که بیشتر مردم وقتی به کار خرده فروشی فکر می کنند به ویترین فروشگاه ها فکر می کنند، دفاتر و مشاغل آنلاینی که مستقیماً به عموم می فروشند نیز درگیر کار خرده فروشی هستند. از آنجایی که دنیای خرده فروشی بسیار وسیع و متنوع است، مشاغل زیادی در این بخش وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

عناوین شغلی خرده فروشی

صنعت خرده‌فروشی فضای قابل‌توجهی برای رشد، از موقعیت‌های ابتدایی گرفته تا مشاغل مدیریتی بالاتر، ارائه می‌کند. در اینجا برخی از متداول ترین عناوین شغلی خرده فروشی که بر اساس میانگین حقوق مرتب شده اند آورده شده است:

۱. همکار فروش

وظایف شغلی: همکاران فروش مسئول کمک به مشتریان در جستجوی محصولات هستند، فروشگاه را تمیز نگه می دارند، اطمینان حاصل می کنند که قفسه ها به خوبی انبار شده اند و گهگاه به مشتریان کمک می کنند تا آنها را بررسی کنند.

مطالب مرتبط: با همکار فروش آشنا شوید

۲. صندوقدار

وظایف شغلی: صندوقدار مسئول چک کردن مشتریان در محل فروش، کمک به مشتریان در بازگشت یا تبادل اقلام و پاسخگویی به تماس های تلفنی در قسمت میز فروش است.

مطالب مرتبط: مهارت های صندوقدار: تعریف و مثال

۳. همکار موجودی

وظایف شغلی: همکاران موجودی مسئول مدیریت موجودی، ثبت جزئیات محموله ها و فروش و انبار اقلام خاص در انبار یا جلوی خانه هستند.

۴. نماینده خدمات مشتری

وظایف شغلی: نمایندگان خدمات مشتری نظرات، سوالات و نگرانی های مشتریان را به صورت آنلاین یا تلفنی مدیریت می کنند، مسائل را با مشتریان حل می کنند و تعاملات مشتری را مستند می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۶ استراتژی حفظ مشتری که کار می کنند

۵. کارمند انبار

وظایف شغلی: متصدیان انبار کالاها و محصولات را دریافت و مدیریت می کنند، سفارشات را بسته بندی و ارسال می کنند به مشتریان، سازماندهی انبار را حفظ می کنند و تمام محصولات موجود در انبار را پیگیری می کنند.

مطالب مرتبط: معرفی ۱۳ شغل تدارکات

۶. دستیار مدیر فروشگاه

وظایف شغلی: دستیاران مدیران فروشگاه برنامه کاری کارکنان را حفظ می کنند، نظارت روزانه بر فروشگاه را انجام می دهند، نگرانی های مشتری را مدیریت می کنند و در صورت نیاز به مدیر فروشگاه کمک می کنند.

۷. متخصص کنترل موجودی

وظایف شغلی: متخصصان کنترل موجودی، موجودی را نگهداری می کنند، همه محصولات را ردیابی می کنند، رویه هایی را برای محافظت از موجودی ایجاد و اجرا می کنند و کیفیت تمام محصولات دریافتی را برای آسیب یا نقص ارزیابی می کنند.

۸. مدیر طبقه

وظایف شغلی: مدیران طبقه مسئول نظارت بر کارکنان طبقه در یک مکان خرده فروشی، کار با مدیر فروشگاه در صورت نیاز، ارائه آموزش کارکنان و کمک به مشتریان در مورد سؤالات، نظرات یا نگرانی ها هستند.

۹. بازرگانان بصری

وظایف شغلی: بازرگانان بصری نمایش محصولات را ترتیب می دهند، اطمینان حاصل می کنند که اقلام تبلیغی به راحتی در دسترس هستند و با تامین کنندگان محصولات خاص ارتباط و روابط ایجاد می کنند.

۱۰. مدیر فروشگاه

وظایف شغلی: مدیران فروشگاه بر اهداف بلند مدت فروشگاه نظارت می کنند، مسئولیت های روزانه فروشگاه را مدیریت می کنند، روند فروش را بررسی می کنند و رویه های فروشگاه را اجرا می کنند.

۱۱. مدیر بخش

وظایف شغلی: مدیران بخش بر یک بخش خاص در یک شرکت خرده فروشی نظارت می کنند، کارکنان بخش را استخدام و نگهداری می کنند، وظایف بخش را با اهداف شرکت هماهنگ می کنند و بودجه بخش را مدیریت می کنند.

۱۲. خریدار

وظایف شغلی: خریداران محصولات فروشگاه را پیدا کرده و خریداری می کنند، از مناسب بودن قیمت ها اطمینان می یابند، با فروشندگان ارتباط برقرار می کنند و در مورد روند خرید تحقیق می کنند.

مطالب مرتبط: با خریدار بودن آشنا شوید

سلسله مراتب مشاغل خرده فروشی

اکثر مشاغل خرده‌فروشی از سلسله مراتب سنتی پیروی می‌کنند، با چهار دسته مجزا:

مشاغل سطح ورودی

مشاغل سطح ابتدایی معمولاً به تجربه کمی نیاز دارند. آنها اغلب موقعیت‌های ساعتی هستند که ممکن است شب‌ها و آخر هفته‌ها را کار کنند تا یک برنامه معمولی از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر. نمونه هایی از مشاغل خرده فروشی سطح پایه عبارتند از:

مشاغل متوسط

مشاغل متوسط ​​معمولاً به داوطلبان نیاز دارند که تجربه ای در بخش خرده فروشی و احتمالاً کمی تحصیلات یا آموزش داشته باشند. برخی از کارمندان پس از فارغ التحصیلی از مدرسه وارد این موقعیت ها می شوند، در حالی که برخی دیگر برای این مشاغل از نقش های خرده فروشی سطح ابتدایی ترفیع کسب می کنند. نمونه هایی از موقعیت های خرده فروشی متوسط ​​عبارتند از:

مشاغل مدیریتی

مشاغل مدیریتی مستلزم تجربه خرده فروشی قابل توجه و آموزش یا تحصیلات خاص هستند. اغلب، مدیران خرده‌فروشی از سایر موقعیت‌های خرده‌فروشی ترفیع کسب می‌کنند، اگرچه برخی از بخش‌های دیگر به طور خاص برای آموزش و مهارت‌های مدیریتی خود استخدام می‌شوند. مشاغل مدیریتی رایج برای خرده فروشی عبارتند از:

مشاغل شرکتی

مشاغل شرکتی آنهایی هستند که به آموزش و آموزش بسیار خاص نیاز دارند که معمولاً مربوط به خرید یا تجارت است. برای شرکت‌های بزرگ ملی یا بین‌المللی، این کارمندان معمولاً از دفتر مرکزی شرکت کار می‌کنند تا خارج از فروشگاه. چند مثال عبارتند از:

انواع رایج فروشگاه های خرده فروشی

صنعت خرده فروشی گسترده است و می تواند تعدادی محل کار و محیط های مختلف را شامل شود. انواع متداول فروشگاه های خرده فروشی عبارتند از:

مهارت های لازم برای کار در خرده فروشی

اکثر متخصصان خرده‌فروشی مهارت‌های زیر را برای موفقیت توسعه داده و استفاده می‌کنند:

خروج از نسخه موبایل