بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

روان سنجی، ابزار هوش سازمانی

روان سنجی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

روان سنجی، ابزار هوش سازمانی

روان سنجی در سازمان ابزاری برای گزینش، جذب و حفظ نیروی انسانی مناسب و متناسب با چشم انداز، ماموریت و ارزش های یک سازمان و همچنین ارزیابی و شناخت بهتر منابع و استفاده موثرتر از صفات فردی و تبدیل آنها از کیفی به کمی برای دستیابی سریعتر و کاراتر به اهداف سازمان هوشمند است.

به کمک روانسنجی و با شناخت میزان هوشمندی، مهارت و شخصیت افراد می توان برای رسیدن به اهداف سازمانی راه های موثرتر و در عین حال کوتاهتری را نیز انتخاب نمود.

هیچ صفت و خصلتی تماماً مثبت یا منفی نیست. حتی کاربرد برخی خصلت های ظاهراً منفی همچون تعصب می تواند برای رسیدن به مقصود مفیدتر باشد، البته اگر از جنبه مثبت آن بهره برداری نماییم.

 

روان سنجی

 

همانطور که اشاره شد سه مقوله مهم برای ارزیابی وجود دارند که عبارتند از:

  • استعداد و شایستگی
  • مهارت
  • شخصیت

روان انسانو انواع مختلفی از تست های روانسنجی که بسته به شغل و نقشی که در سازمان خواهید داشت مورد استفاده قرار می گیرند که از آن جمله عبارتند از:

  • استدلال عددی
  • استدلال کلامی
  • استدلال استنتاجی
  • استدلال نموداری
  • استدلال منطقی
  • بررسی خطا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *