نماد سایت ایوسی

بازاریابی مشارکتی: مزایا و مثال ها

ایده های بازاریابی مشارکتی

ایده های بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی می تواند هزینه کمپین بازاریابی شما را کاهش دهد و در عین حال به طیف وسیع تری از مخاطبان دست یابد. این شامل دو کسب و کار است که با هم کار می کنند تا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنند. اگر علاقه مند به آزمایش یک تکنیک بازاریابی جدید هستید، یادگیری اینکه بازاریابی مشارکتی شامل چه مواردی می شود می تواند برای شما مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که بازاریابی مشارکتی چیست، چه فوایدی دارد، انواع مختلف بازاریابی مشارکتی را بیان می کنیم و برای هر یک مثال می زنیم.

بازاریابی مشارکتی چیست؟

بازاریابی مشارکتی زمانی است که دو کسب و کار برای ایجاد یک کمپین بازاریابی که برای هر دو طرف سودمند است، همکاری می کنند. به طور معمول، یک تجارت اولیه و کسب و کار ثانویه را شامل می شود که یک کمپین بازاریابی و محصولات مشترک ایجاد می کند، که به طور بالقوه می تواند فروش را افزایش دهد و شناخت برند را تقویت کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار شما

مزایای استفاده از بازاریابی مشارکتی چیست؟

در اینجا چندین راه وجود دارد که مشاغل می توانند از بازاریابی مشارکتی بهره مند شوند:

  • آگاهی از برند را افزایش می‌دهد: استفاده از بازاریابی مشارکتی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا آگاهی از برند را افزایش دهند، زیرا می‌توانند در معرض مخاطبان مختلف هدف قرار بگیرند.

  • صرفه جویی در پول برای کسب و کارها: هر دو کسب و کار به کمپین بازاریابی مشترک کمک مالی می کنند، که هزینه کمتری نسبت به تامین مالی مستقل کل کمپین دارد.

  • محتوای جدید تولید می کند: بازاریابی مشارکتی به کسب و کارها کمک می کند تا با معرفی برندهای شریک خود، استفاده از تبلیغات جدید و نمایش محصولات نوآورانه، محتوای جدیدی برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

  • شبکه شما را ایجاد می‌کند: می‌توانید با برقراری ارتباط با شرکای بازاریابی بالقوه، که معمولاً کسب‌وکارهایی در صنعت شما هستند، یا صنعتی نزدیک به صنعتی که در آن هستید، شبکه خود را ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: آگاهی از برند: تعریف و ۶ راه برای بهبود

انواع بازاریابی مشارکتی

در اینجا چندین نوع بازاریابی مشارکتی وجود دارد:

وابستگی

وابستگی یک تکنیک بازاریابی دیجیتال است که در آن یک ناشر محصول یا خدمات یک کسب و کار را برای یک پاداش پولی تبلیغ می کند. کسب و کار اصلی برندی است که به دنبال تبلیغ محصول خود است و تجارت ثانویه ناشر وابسته است. کسب‌وکار اصلی از تبلیغ برندشان سود می‌برد، که می‌تواند منجر به افزایش فروش شود، که کسب‌وکار ثانویه برای خدمات تبلیغاتی خود غرامت پولی دریافت می‌کند. به طور معمول، ناشران برای تبلیغ برند اصلی، خبرنامه، مقاله و تبلیغات آنلاین ایجاد می‌کنند و می‌توانند بر اساس مخاطبان هدف، تبلیغات بسازند. در اینجا سه ​​روشی وجود دارد که مارک ها با ناشران وابسته کار می کنند:

  • شبکه ها: این یک ناشر شخص ثالث است که در آن مشاغل اولیه و ثانویه از شبکه های آنلاین برای تبلیغات استفاده می کنند. هر دو طرف برای ایجاد تغییرات و مشاهده پیشرفت به شبکه دسترسی دارند.

  • آژانس‌ها: این شامل یک کسب‌وکار با آژانسی است که تمام کارهای انجام شده با ناشران وابسته را حفظ می‌کند.

  • داخلی: زمانی است که یک کسب و کار اصلی به ناشر اجازه می دهد تا کمپین بازاریابی را انتخاب کند و سپس داده های تبلیغاتی را در یک پایگاه داده جمع آوری کند که کسب و کار بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

محتوا

این شامل یک کسب و کار ثانویه است که محتوایی را برای یک کسب و کار اصلی تولید می کند تا محصولات خود را تبلیغ کند، معمولاً از طریق مقالات، پادکست ها و ویدیوهای تبلیغاتی. هر شرکتی به این محتوا دسترسی دارد و هر کدام آن را برای مخاطبان هدف خود تبلیغ می کنند.

مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

توزیع

مشارکت های توزیع شامل بسته بندی محصولات و خدمات برای افزایش فروش است. این زمانی اتفاق می‌افتد که دو کسب‌وکار مجزا محصولات خود را بسته‌بندی می‌کنند و به مصرف‌کنندگان این فرصت را می‌دهند که آنها را با هم با نرخ تخفیف خریداری کنند. شما می توانید از شراکت توزیع برای ارائه ارزش بهتر به مصرف کنندگان استفاده کنید زیرا آنها می توانند محصول بیشتری را با قیمت پایین تری دریافت کنند.

خیریه

مشارکت های خیریه زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار با یک موسسه خیریه برای جمع آوری پول، گسترش آگاهی و کمک به مصرف کنندگان در ارتباط یک محصول یا خدمات با یک موسسه خیریه همکاری می کند. معمولاً، کسب و کار اولیه بخشی از درآمد را به تجارت ثانویه، که خیریه است، می دهد. سپس کسب و کارها می توانند شراکت خیریه خود را تبلیغ کنند، که ممکن است باعث شود مصرف کنندگان مجبور شوند از آنها خرید کنند. اگر علاقه مند به دنبال کردن یک مشارکت خیریه هستید، یک موسسه خیریه را انتخاب کنید که با اهداف و ارزش های برند شما همسو باشد.

بخوانید: ۱۰۴ راه ساده اما فوق العاده جهت کمک به نیازمندان

محصول یا خدمات مشترک

دو کسب‌وکار برای توسعه یک محصول یا خدمات مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند، که می‌تواند یک محصول یا خدمات کاملاً جدید یا یک نسخه تغییر یافته از یک محصول یا خدمات موجود باشد. به طور معمول، محصولات یا خدمات مشترک می توانند عبارتند از:

  • برچسب سفید: زمانی است که یک کسب‌وکار فناوری یا نرم‌افزار تخصصی خود را به یک کسب‌وکار دیگر اجاره می‌دهد و می‌تواند از آن برای ایجاد یک محصول مشترک استفاده کند.

  • ادغام: این زمانی است که دو برند محصولات خود را با هم ترکیب می کنند تا یک محصول کاملاً جدید بسازند.

  • پشتیبانی شده توسط (Powered by): زمانی است که یک کسب و کار خدمات خود را برای توسعه یک محصول موجود به کسب و کار دیگر ارائه می دهد.

نکات بازاریابی مشارکتی

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از بازاریابی مشارکتی از آنها استفاده کنید:

شریک مناسب را پیدا کنید

انجام تحقیقات بسیار مهم است تا بتوانید شریک بازاریابی مناسب را پیدا کنید. حتما با برندی شریک شوید که اهدافی مشابه اهداف شما دارد. می توانید از منابع آنلاین برای یافتن شرکای بالقوه استفاده کنید، سپس با آنها ملاقات کنید تا در مورد برند، انتظارات مالی، مخاطبان هدف و تجربه بازاریابی قبلی آنها صحبت کنید.

مرتبط: یافتن و انتخاب شریک تجاری مناسب

مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید

تعیین اینکه چه کسی مخاطب هدف شماست می تواند به شما کمک کند تا بفهمید شریک مناسب برای شما چه کسی است. از خود بپرسید کدام مصرف کنندگان می توانند از محصولات یا خدمات شما سود ببرند و کدام کسب و کار ممکن است علاقه مند به مشارکت با برند شما باشد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدفی با بزرگسالان جوان دارید، می‌دانید که با برندی شریک شوید که برای بزرگسالان جوان تبلیغ می‌کند.

همچنین می توانید از شراکت با برندی بهره مند شوید که مخاطبان هدف متفاوتی با شما دارد، که می تواند در معرض دید مخاطبانی قرار بگیرد که ممکن است با محصولات یا خدمات شما ناآشنا باشند.

بیشتر بخوانید: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

شریک زندگی خود را بشناسید

هنگامی که در مورد یک شریک تصمیم گرفتید، به طور منظم با آنها مشورت کنید تا انتظارات آنها از کمپین بازاریابی خود را درک کنید. مطمئن شوید که از ابتدا اهداف روشنی را تعیین کرده اید که هزینه ها، مسئولیت ها و ضرب الاجل ها را مشخص می کند. سعی کنید با گوش دادن فعالانه به آنها، پرسیدن سؤال و باز بودن برای بازخورد آنها در مورد کمپین، ارتباط را تقویت کنید.

نمونه های بازاریابی مشارکتی

در اینجا نمونه هایی برای هر نوع بازاریابی مشارکتی آورده شده است:

وابستگی

Anthony’s Deluxe Tuxes می خواهد فروش جدید بهاره خود را برای لباس های تاکسیدو تبلیغ کند. برای انجام این کار، آنها آژانسی را برای مدیریت بازاریابی آنها استخدام می کنند. این آژانس با استخدام یک ناشر از بازاریابی مشارکتی برای ایجاد تبلیغات آنلاین برای دانش‌آموزان دبیرستانی که ممکن است در جشن جشن شرکت کنند و به لباس‌های تاکسی نیاز داشته باشند، استفاده می‌کند. در اینجا، Anthony’s Deluxe Tuxes کسب و کار اصلی است که از قرار گرفتن در معرض مخاطبان هدف خود سود می برد، که می تواند منجر به افزایش فروش شود. آژانس به عنوان رابط عمل می کند، در حالی که ناشر کسب و کار ثانویه ای است که از غرامت مالی که از کسب و کار اصلی دریافت می کند سود می برد.

محتوا

یک شرکت تلفن همراه به نام Pinpoint Mobile می خواهد تبلیغاتی ایجاد کند که به مخاطبان آنلاین برسد. آنها یک ناشر آنلاین به نام ماریا دیجیتال مارکتینگ را برای ایجاد پادکست ها و مقالات آنلاین در مورد مزایای خرید تلفن های همراه خود استخدام می کنند. Pinpoint Mobile از پادکست ها و مقالات برای ایجاد برند خود به عنوان یک مرجع در صنعت، جذب مشتریان و قرار گرفتن در معرض مخاطبان مختلف استفاده می کند. شرکت بازاریابی دیجیتال سود مالی دریافت می کند و از تبلیغات رایگان برای خدمات بازاریابی خود بهره می برد زیرا ممکن است مصرف کنندگان شرکت تلفن همراه را با بازاریابی خود مرتبط کنند.

توزیع

فروشگاه اسباب‌بازی لنی می‌خواهد با یک فروشگاه شیرینی شریک شود تا به هر مشتری که یک اسباب‌بازی می‌خرد، یک تکه آب نبات بدهد. آنها با Sophia’s Candy شریک می شوند و موافقت می کنند که ۵٪ از فروش هر اسباب بازی را به فروشگاه آب نبات بدهند. فروشگاه اسباب‌بازی لنی کسب‌وکار اصلی است و آنها با ارائه ارزش بهتر به مشتریان خود و افزایش فروش از این مشارکت سود می‌برند، در حالی که آب‌نبات سوفیا کسب‌وکار ثانویه‌ای است که از هر خرید پورسانت دریافت می‌کند.

خیریه

شرکت پوشاک شهر خیابان، کسب و کار اصلی، با جامعه انسانی محلی خود، تجارت ثانویه شریک می شود و پیشنهاد می دهد ۲۵٪ از کل فروش خط لباس تابستانی خود را به خیریه بدهد. کسب و کار اصلی از تبلیغات مشارکت خود با خیریه سود می برد، که ممکن است مشتریان را مجبور به خرید خط تولید لباس تابستانی خود کند زیرا می دانند که بخشی از درآمد آن صرف امور خیریه می شود. کسب و کار ثانویه با دریافت بخشی از فروش در خط لباس، و با افزایش در معرض دید داشتن فروشگاه لباس، خیریه را ترویج می کند.

محصول یا خدمات مشترک

Gina’s Education Consulting، LLC می‌خواهد با همکاری با یک شرکت نرم‌افزاری برای تولید یک اپلیکیشن موبایلی که مفاهیم پایه آموزش را آموزش می‌دهد، محصولی با برچسب سفید ایجاد کند. آنها با Pine Software Incorporation که در ایجاد برنامه های تلفنی تخصص دارند، شریک می شوند. هر دو کسب و کار از قرار گرفتن در معرض مخاطبان هدف شریک خود سود می برند. Gina’s Education Consulting، LLC از مفهوم خود در ترکیب با نرم افزار Pine Software Incorporation برای ایجاد یک محصول مشترک استفاده می کند.

خروج از نسخه موبایل