بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۶ مهم ترین کاری که هنگام شروع یک کسب و کار جدید باید انجام دهید

تاجر آماده

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شما یک ایده عالی داشتید و یک شرکت جدید راه اندازی کردید، اما چه گام های مشخصی می توانید برای اطمینان از موفقیت آن بردارید؟ کسب‌وکارها فقط در مورد ایده‌ها نیستند، بلکه برای تحقق ایده‌ها هستند. احتمالاً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «موفقیت ۹۰ درصد نگرش و ۱۰ درصد استعداد است» و من متوجه شده‌ام که این کاملاً درست است؛ که طرز فکر مناسب عامل بزرگی در دستیابی به اهداف است. و وقتی نوبت به راه اندازی کسب و کار خود می رسد، اهمیت ویژه ای دارد.

اما برای موفقیت این تلاش جدید، ضروری است که مالک نگرش را به مراحل مناسب تبدیل کند، که با انجام تکالیف شما شروع می شود. کارهای زیادی برای انجام دادن و تصمیمات زیادی برای گرفتن وجود دارد و به راحتی می توان غرق شد. با این حال، با کمی برنامه ریزی و سازماندهی، می توانید این روند را بسیار آسان تر کنید.

یک چیز را به خاطر بسپارید: اگر کارها را به درستی انجام دهید، پاداش ها – چه شخصی و چه حرفه ای – بسیار بیشتر از چالش ها خواهد بود. و به همین دلیل است که طبق یک مطالعه توسط Constant Contact، تقریباً ۸۵٪ از مالکان گفتند که اگر مجبور باشند کسب و کار خود را دوباره شروع می کنند.

در ادامه این مقاله از ایوسی چند مورد از مهم ترین نکاتی که هنگام شروع سفر باید در نظر داشته باشید برایتان آورده شده است.

۱. ساختار مناسب را انتخاب کنید

عوامل زیادی در یک استارتاپ باید در نظر گرفته شود که یکی از آنها شکل قانونی آن است (سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی و غیره). انتخاب درست (یا نادرست) پیامدهای مهمی خواهد داشت. ساختار مانع یا کمک می کند که چگونه قراردادهای خوب شکل می گیرند، و ثبات مالی ممکن است به نوع انتخاب شما بستگی داشته باشد. البته بسیاری از کسب و کارها به بودجه نیاز دارند. ساختار نیز جنبه مهمی از آن فرآیند خواهد بود و همچنین بر مسائل بدهی مالیاتی، پوشش بیمه و سایر موارد تأثیر خواهد گذاشت.

فاکتورهای مهمی که باید در ساختار کسب و کار خود در نظر بگیرید:

  • مالیات: نوع کسب و کاری که انتخاب می کنید بر مالیات های بدهکار (از جمله مسئولیت شخصی) تأثیر می گذارد. قبل از راه اندازی هر شرکت جدید، ملاحظات مالیاتی باید بررسی شود تا تمامی تعهدات مربوطه طبق مقررات در وضعیت خوبی باقی بماند.
  • نوع صنعت: نوع ساختاری که انتخاب می کنید به صنعت شما و شیوه های خاص در آن بستگی دارد. به عنوان مثال، شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات با ریسک بالاتری نسبت به سایر انواع مواجه هستند. به همین دلیل است که آنها اغلب به عنوان شرکت های LLC سازماندهی می شوند تا از محافظت مالک در برابر خطرات مسئولیت مانند ورشکستگی یا بدهی های پرداخت نشده (در میان دیگران) اطمینان حاصل کنند.
  • مسئولیت شخصی: سطوح مختلفی از حمایت از مسئولیت وجود دارد که می توانید بسته به نوع کسب و کار دریافت کنید، و دانستن اینکه کدام حمایت ها به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

۲. اعتبار ایجاد کنید

بدون ایجاد اعتبار تجاری نمی توانید یک شرکت موفق بسازید. کسانی که آن را به طور مستحکم تأسیس کرده اند، به وام ها، قراردادها و فرصت های دیگر نسبت به وام های ضعیف دسترسی دارند. و چگونه سرمایه گذاران شما متوجه می شوند که آیا شما در مورد امور مالی خود صادق هستید؟ این جایی است که چنین گزارش های اعتباری تجاری به علاوه مفید هستند. اطلاعات آن‌ها به سرمایه‌گذاران بالقوه (و بانک‌ها) اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا شما شایسته اعتماد و پول آنها هستید یا خیر.

اعتبار خوب همچنین باعث ایجاد اعتبار و شرایط بازپرداخت بهتر با تامین کنندگان و پیمانکاران می شود. در نهایت، می توانید با حفظ اعتبار تجاری خوب از امتیاز شخصی خود محافظت کنید. (اگر اعتبار تجاری شما خوب باشد، نیازی به استفاده از اعتبار شخصی شما نیست و خطر کاهش رتبه آن وجود خواهد داشت.)

۳. برندسازی را توسعه دهید

توسعه آگاهی از برند ضروری است تا هم مشتریان فعلی و هم مشتریان بالقوه بدانند که شما چه چیزی می فروشید و آن را می خواهید. توسعه نام تجاری می تواند تصویری ماندگار در بین هر دو گروه ایجاد کند، و شما می خواهید که شما از چیزی حمایت کنید (در نهایت، این چیزی است که مردم وقتی در مورد شما فکر می کنند تصور می کنند).

ساخت برند تماماً با کسب اعتماد است. وقتی به طور مداوم وعده می دهید و به آنها عمل می کنید، مشتریان همچنان برمی گردند، زیرا می دانند چه انتظاری دارند. با ایمان به برند شما، آنها نیز احتمالاً شما را به دیگران توصیه می کنند که به رشد شرکت کمک می کند.

۴. ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی

طبق آمار Statista، میانگین زمانی که کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در پلتفرم‌های مرتبط سپری می‌کنند در سال ۲۰۲۰ به ۱۴۵ دقیقه در روز رسیده است و آخرین آمار DataReportal تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی را در سراسر جهان به حیرت‌انگیز ۴.۶۲ میلیارد نشان می‌دهد. به زندگی خود فکر کنید: آیا هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و اعلان های جدید را بررسی می کنید؟

اکنون زمان عالی برای استفاده از این پلتفرم عظیم و مخاطبان انبوه است – مشتریانی که دقیقاً در نوک انگشتان شما هستند.

در اینجا آمده است که چگونه یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به سطح بعدی برسد.

  • برای بازاریابی کمتر خرج کنید: می توانید بدون صرف هزینه زیاد برای بازاریابی و تبلیغات، با قیمت مناسب رشد کنید.
  • گسترش خود را افزایش دهید: با تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی شریک شوید تا حتی به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا آگاهی برند را سریعتر افزایش دهید.
  • دریافت بازخورد: رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان و بهبود خدمات و محصولات بر اساس بازخورد آنها است.
  • از رقبا پیشی بگیرید: چشم بهتری به رقبا خواهید داشت و استراتژی هایی برای پیشی گرفتن از آنها مدام ابداع خواهید کرد.

۵. ساخت SOP و سیستم های دیگر

یکی از مهم ترین جنبه های هر سازمان، مجموعه ای واضح از وظایف و انتظارات برای همه کارکنان و بخش ها است – از منابع انسانی گرفته تا بازاریابی و تولید. اگر مردم نمی دانند چگونه الزامات را برآورده کنند، پس هیچ راهی برای کار با پتانسیل واقعی آنها وجود ندارد. رویه‌های عملیاتی استاندارد خوب آن انتظارات و منابع را روی میز قرار می‌دهند تا همه ببینند.

اینها با ارائه اطلاعات دقیق در مورد آنچه نیاز به انجام دارد شروع می شود، سپس منابع کافی را فراهم می کند تا هر فردی شانس موفقیت داشته باشد. با این حال، بسیار حیاتی است که رویه‌ها باعث شود افراد احساس مسئولیت نکنند یا از طراحی نادیده گرفته شوند. این تنها به سردرگمی منجر می شود که هرگز پایان خوشی ندارد.

۶. از رقبا متمایز شوید

دنیای مدرن به‌طور باورنکردنی رقابتی است و کسب‌وکارها برای ماندن در آن تلاش می‌کنند. برای اطمینان از اینکه شما جزو آن دسته از شرکت‌هایی نیستید که از بین می‌روند، کاری متفاوت انجام دهید – با چیزی بهتر و با ارزش‌تر از رقبا متمایز شوید.

تمایز برند بسیار مهم است زیرا مشتریان به سادگی شخص دیگری را انتخاب می کنند اگر شما آن را نداشته باشید. هدف همیشه باید یافتن راه هایی باشد که خود را از جمعیت متمایز کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *