نماد سایت ایوسی

۱۰ نکته برای تبدیل شبکه های اجتماعی به مکانی بهتر

سازنده محتوای شبکه های اجتماعی

سازنده محتوای شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از اختراعات تعیین کننده زمان ما هستند. و مانند بسیاری از چیزهای جدید، هم خطرات و هم فوایدی دارد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا دوستان جدیدی پیدا کنید اما می توانند زندگی شما را نیز تحت کنترل بگیرند. برای بسیاری از نوجوانان و جوانان، رسانه های اجتماعی نقش مهمی در سطح رضایت یا اضطراب آنها ایفا می کند.

برخی از بچه های ما از قلدری در شبکه های اجتماعی رنج می برند و برخی خودشان به دیگران قلدری می کنند. ما به فرزندانمان یاد می دهیم که چگونه در جامعه رفتار کنند. ما باید مطمئن شویم که برخی از قوانین اساسی در مورد نحوه تعامل در رسانه های اجتماعی را نیز آموزش داده و الگوبرداری می کنیم. این به آن‌ها کمک می‌کند تا از مزایایی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ارائه کنند، لذت ببرند و همچنین آن را به مکانی بهتر برای دیگران تبدیل کند.

مرتبط: ۵ دلیل برای اینکه سواد دیجیتال برای مربیان مهم است

رسانه های اجتماعی را بهتر کنید

در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که هم به ما و هم به فرزندانمان کمک می کند تا رسانه های اجتماعی را مکان بهتری برای همه کنیم:

۱- فضای مجازی چندان مجازی نیست

به یاد داشته باشید که افراد در شبکه های اجتماعی افراد واقعی هستند! این ممکن است بدیهی به نظر برسد، و همینطور است، اما وقتی تمام تعامل ما با کسی روی یک صفحه نمایش اتفاق می افتد، فراموش کردن آن آسان می شود. ما شروع به تمرکز روی چیزهایی می کنیم که مردم به روشی اغراق آمیز آنلاین می گویند و فراموش می کنیم که آنها نیز احساسات، خلق و خوی، جاه طلبی، حس شوخ طبعی و غیره دارند.

۲- رسانه های اجتماعی فضایی عمومی است

فراموش نکنید که رسانه های اجتماعی یک فضای عمومی هستند و حتی با نشستن در خانه پشت کامپیوتر خود واقعا تنها نیستید. این هم رهایی بخش است و هم هشدار دهنده. از یک طرف، این نوع شبکه فرصتی واقعی برای برقراری ارتباط با دیگران ارائه می دهد، چه افرادی که قبلاً می شناسید یا غریبه هایی که علایق شما را به اشتراک می گذارند. در عین حال، این بدان معناست که شما باید با تعاملات قابل مشاهده عمومی در رسانه های اجتماعی به همان اندازه با دقت رفتار کنید که رفتار خود را در هر مکان عمومی دیگری انجام می دهید (شاید حتی بیشتر از این که رفتار شما در رسانه های اجتماعی به صورت دائمی باقی بماند).

۳- عمومیت شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

به عنوان یک نتیجه عملی از نکته دوم: پیامی عمومی برای کسی ننویسید که حاضر نیستید در یک محیط عمومی رودرروی او بگویید . این به نظر کاملاً خود توضیحی است. فقط به یاد داشته باشید که کلمات عواقبی دارند.

۴- شرط ادب و نزاکت در فضای مجازی را رعایت کنید

یا به عبارت دیگر: مؤدب و واضح باشید! حتی اگر معمولاً خود را فردی مودب نمی‌دانید، توجه داشته باشید که در یک نظر نوشتاری یا مکالمه، ظرافت‌های لحن، زبان بدن و طنز در بیشتر موارد از بین می‌رود. در نتیجه، توهین یا گمراه کردن دیگران به صورت تصادفی آسان است. به همین دلیل است که ادب و وضوح یک پایه اساسی برای رفتار آنلاین است.

۵- به نمایه خود دقت کنید

نمایه خود را در شبکه های اجتماعی با آگاهی دقیق از اینکه چه کسی می تواند اطلاعات شخصی شما را ببیند تنظیم کنید . این “نکته” همیشه در اخبار مربوط به امنیت آنلاین ذکر می شود و حتی توسط خود شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود تا نشان دهند که آنها علایق شما را در دل دارند. چند نفر از ما واقعاً این کار را انجام می دهیم؟ اکنون به حساب های اجتماعی خود بروید و اطلاعاتی را بررسی کنید. به صورت عمومی قابل مشاهده است (و همین کار را با فرزندان خود انجام دهید).

۶- دستاوردهای رسانه اجتماعی را مدنظر قرار دهید

عمداً به این فکر کنید که امیدوارید از حضور در یک پلتفرم رسانه اجتماعی چه چیزی به دست آورید . به جای اینکه اجازه دهید با جریان کارهایی که دیگران انجام می دهند همراه شوید، سعی کنید از رسانه های اجتماعی عمدا استفاده کنید.

۷- خودآگاهی داشته باشید

از تأثیر رسانه های اجتماعی بر روحیه خود آگاه باشید . اگر وقتی به پست‌های دیگران نگاه می‌کنید ناراحت یا افسرده می‌شوید یا وقتی که پست‌های شما توجهی را که می‌خواهید دریافت نمی‌کند، ممکن است هشداری باشد برای الف) به انتظارات خود نگاه کنید، ب) روشی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید یا ج) از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید.

۸- هنجارها را بررسی کنید

هنجارهای اجتماعی پلتفرم هایی را که در آن هستید بررسی کنید (قبل از شروع پست کردن، با شخصی صحبت کنید، در گوگل جستجو کنید یا کاربران دیگر را برای مدتی تماشا کنید) و اگر دلیل خوبی برای زیر پا گذاشتن این هنجارها ندارید، به آن پایبند باشید. آنها این ممکن است به معنای عدم درخواست لایک یا عدم ارسال درخواست دوستی برای افرادی باشد که نمی‌شناسید و غیره. بسیاری از این نوع قوانین ناگفته در اطراف وجود دارد. شکستن آنها کاملاً وحشتناک نیست، فقط یک تقلب اجتماعی است. گاهی اوقات ممکن است دلیل خوبی برای زیر پا گذاشتن این قوانین داشته باشید، اما اگر اینطور نیست، پیشنهاد می‌کنم به همان روشی که معمولاً از هنجارهای اجتماعی در موقعیت‌های غیرمجازی پیروی می‌کنید، آنها را دنبال کنید.

۹- صبوری را در پیش بگیرید

صبور و بردبار باشید. حتی اگر بازی رسانه‌های اجتماعی خود را به یک هنر اختصاص دهید، افراد زیادی هستند که این کار را نکرده‌اند. به خصوص کاربران جوانی که به تازگی در این پلتفرم ها شروع به کار کرده اند. آنها را از شک و تردید بهره مند کنید.

۱۰- برای خود حد و مرز قائل شوید

نفوذ خود را در رسانه های اجتماعی دست کم نگیرید یا از آن سوء استفاده نکنید . چه تعداد «دوستان» یا «فالوورهای» شما به ده‌ها یا ده‌ها هزار نفر می‌رسد، شخصی مواردی را که پست می‌کنید می‌بیند و به نوعی تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

همه این نکات و ایده‌ها را می‌توان با گفتن این جمله خلاصه کرد، مراقب باشید، خودتان باشید و در رسانه‌های اجتماعی انسان بمانید . چه نکات یا قوانینی را از دست داده ام؟ چه توصیه هایی در رسانه های اجتماعی به فرزندان خود داده اید؟

خروج از نسخه موبایل