بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

توصیه های رهبری: ۱۸ نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر

ویژگی های اساسی رهبر خوب

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توصیه های رهبری بینش مفیدی است که رهبران می توانند برای حرکت آنها به سمت موفقیت استفاده کنند. این چارچوبی از اقداماتی است که می توانید به عنوان یک رهبر انجام دهید تا دیگران را تشویق کنید تا در جهت یک هدف مشترک کار کنند. یادگیری نحوه مشاوره گرفتن می تواند به شما این فرصت را بدهد که یک موقعیت یا مشکل را از منظری متفاوت ببینید و فرصت ها را برای شناسایی راه حلی برای مشکل باز می کند. در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا مشاوره رهبری مفید است و چندین نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر ارائه می دهیم.

چرا توصیه رهبری مفید است؟

جستجوی مشاوره رهبری می تواند به شما کمک کند تا به یک رهبر موثر تبدیل شوید و تصمیمات عاقلانه بگیرید. اگر برای مشاوره رهبری آماده باشید، می‌توانید راه‌حل‌های بهتری را نسبت به خودتان برای مشکلات ایجاد کنید. می‌تواند به تفکر شما تفاوت‌های ظریف و چشم‌اندازی بیافزاید و به شما کمک کند بر منطق‌های خودخواهانه و سوگیری‌های شناختی غلبه کنید. مشاوره رهبری می تواند به شما الهام بخشد، به شما انگیزه دهد تا به فعالیت بپردازید و شما را به ایجاد تغییراتی که می خواهید در محل کار مشاهده کنید، سوق دهد.

۱۸ نکته برای رهبری موثر

در اینجا چند نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر وجود دارد:

فروتن باش

بین رئیس و رهبر فرق است. اگرچه هر دو مسئول یک گروه هستند، یک رهبر در کانون توجه قرار می گیرد و تلاش هر یک از کارمندان یا اعضای تیم را تشخیص می دهد. ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما فروتنی می تواند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به تمجید و ستایش داشته باشد.

هدف گرا باشید

رهبران موثر به جای تمرکز بر مشکل، توجه خود را به سمت راه حل معطوف می کنند. آنها به جای شکایت از مشکلات، روی اهداف شرکت تمرکز می کنند و انرژی خود را به سمت توسعه برنامه ای برای رسیدن به آن اهداف معطوف می کنند. رهبران موثر اولویت بندی می کنند تا بتوانند فوری ترین کارها را در ابتدا انجام دهند.

ایجاد اعتماد

هنگامی که یک موقعیت رهبری را به عهده می گیرید، جلب اعتماد کارمندانتان مهم است. وقتی اعتماد ایجاد می کنید، می تواند نشان دهد که منافع کارمندان و شرکت را در نظر می گیرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد اعتماد در محل کار کمک می کند:

  • در فعالیت های روزانه شرکت کنید.
  • در مورد هر یک از کارمندان خود چیزی بیاموزید.
  • منصف و منصف باشید.
  • کارمندان را در تصمیم گیری های مهم شرکت دهید تا نشان دهید که برای نظرات آنها ارزش قائل هستید.
  • به جای گرفتن اعتبار برای نتایج، کمک های همکاران خود را به رسمیت بشناسید.

قاطع باشید

قاطع بودن یعنی داشتن توانایی تصمیم گیری کارآمد برای رسیدن به نتیجه مطلوب. هر مشکلی که شما به عنوان یک رهبر با آن مواجه می شوید چندین راه حل بالقوه دارد. وقتی زمان تصمیم گیری فرا می رسد، به توانایی خود در هدایت کارکنان به سمت نتیجه مناسب اطمینان داشته باشید. الهام بخشیدن به یک دیدگاه مشترک در بین همکاران بسیار مهم است تا همه در جهت یک هدف مشترک تلاش کنند. این به شما کمک می کند تا تصمیماتی را اتخاذ کنید که با این اهداف هماهنگ باشد.

مثال زدن

رهبری باشید که از خودتان پیروی می کنید. در حالی که ممکن است هر تکلیف یا پروژه را به طور کامل ندانید، ضروری است که کارکردهای اساسی بخش خود را بدانید. اگر شرکت شما را به عنوان مدیر بخش فروش معرفی می کند، مشخصات کار و هر کارمند را بدانید. به عنوان یک رهبر، شما نسبت به کارمندان تیم خود مسئولیت پذیری بیشتری دارید. هدف اصلی شما به عنوان یک مدیر الگوسازی است. به عنوان مثال، اگر می خواهید همکارانتان به موقع حضور داشته باشند، خودتان وقت شناس باشید.

یک محیط باز برای ارتباط دو طرفه ایجاد کنید

بخشی از ایجاد اعتماد در کارکنان ایجاد محیطی است که در آن آنها بتوانند ریسک کنند و به راحتی ایده ها، نگرانی ها یا نظرات خود را بیان کنند. مهم است که کانال هایی برای ارتباط دو طرفه بین خود و اعضای تیم خود فراهم کنید. همچنین، برای مشارکت‌هایشان به آن‌ها پاداش دهید، زیرا این امر می‌تواند پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف شرکت را تسهیل کند.

در اینجا چند راه برای ترویج یک محیط باز برای بازخورد دو طرفه وجود دارد:

  • بازخورد کارکنان را تشویق کنید. کارکنان را تشویق کنید تا سؤال بپرسند، راه‌هایی را برای حل مشکلات پیشنهاد کنند و نگرانی‌ها را به بحث بگذارند. اجازه دهید نظرات خود را در مورد سیاست ها یا تصمیمات شرکت بیان کنند.
  • کارمندان برجسته را ذکر کنید. نمونه هایی از کارمندانی را برجسته کنید که پیشرفت قابل توجهی در جهت اهداف سازمانی داشته اند یا به گونه ای عمل کرده اند که از آنها حمایت می کند.
  • احترام به نظرات مختلف را ترویج دهید . همه کارمندان، از جمله رهبران ارشد و مدیریت را تشویق کنید تا به نظرات یا برداشت های همکاران خود احترام بگذارند.

کارمندان را در اولویت قرار دهید

رهبران کارآمد از مزایای برخورد با کار خود از منظر کارمند محور می دانند. با صرف زمان برای شناخت همکاران و درک شخصیت، اهداف و سبک کاری فردی آنها، می توانید استراتژی های بهتری برای مدیریت ایجاد کنید و محیطی را ایجاد کنید که در آن احساس احترام، شنیده شدن و مراقبت از آنها باشد.

ارائه بازخورد سازنده

انتقاد لازم نیست منفی باشد و وقتی به درستی با آن برخورد کنید، در واقع می تواند تأثیر مثبتی بر رشد حرفه ای کارمند داشته باشد. وقتی بازخورد ارائه می دهید، مشخص باشید. موضوع را به وضوح توضیح دهید و اینکه چگونه کارمندان می توانند رفتار خود را تغییر دهند تا با انتظارات شما هماهنگی بیشتری داشته باشند. لحن دوستانه و محترمانه خود را حفظ کنید و در صورت نیاز ارزش کارمندان را برای شرکت بیان کنید. می توانید به آنها بگویید که این بازخورد را ارائه می دهید زیرا می خواهید رشد و موفقیت آنها را ببینید.

بدانید چه زمانی وظایف را محول کنید

به عنوان یک رهبر مؤثر، مهم است که بدانید چه زمانی تکالیف را محول کنید و چه زمانی آنها را خودتان تکمیل کنید. تخصیص وظایف به این روش می تواند به شما کمک کند حجم کاری خود را کاهش دهید، که می تواند به شما کمک کند تا روی مهمترین کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید.

قبل از واگذاری یک کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سایر اعضای تیم که مهارت یا اطلاعات لازم برای تکمیل تکلیف را دارند
  • اگر تکلیف فرصتی برای ایجاد و بهبود مجموعه مهارت های یک کارمند فراهم کند
  • آیا این یک کار تکراری است
  • اگر زمان کافی برای تفویض کارآمد کار وجود دارد
  • دلایلی که نباید این وظیفه را محول کنید

بدون انتظار چیزی ببخشید

در هسته رهبری میل به کمک به دیگران در صورت نیاز است. طرز فکر خدمتگزار-رهبری را در پیش بگیرید. ذهن خود را دوباره بر روی بخشش متمرکز کنید بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشید. اگر عادت به دادن پول، زمان یا چیزهایی به افراد نیازمند دیگر را در خود ایجاد کنید، بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشید، می‌توانید ذهنیت فراوانی را در خود ایجاد کنید – با داشتن این ذهنیت که برای همه چیزهای زیادی وجود دارد.

اگر بخشنده باشید، می توانید به عنوان یک رهبر موفق تر باشید زیرا به دیگران کمک می کنید تا رشد کنند. رهبرانی که می دهند به طور طبیعی پتانسیل و فراوانی را در اطرافیان خود می بینند. آنها دانش را به اشتراک می گذارند و سخاوتمندانه پشتیبانی می کنند.

محدودیت های خود را بشناسید

یکی از ویژگی هایی که در بین رهبران رایج است این است که آنها خودآگاه هستند. حتی مهربان ترین و دلسوزترین رهبران هم مرزها و محدودیت هایی دارند. وقتی مرزهای محکمی دارید که به عنوان یک رهبر از آن حمایت می کنید، می توانید احترام همکاران یا اعضای تیم خود را به دست آورید. دانستن نقاط قوت و محدودیت‌های خود می‌تواند به شما کمک کند تا بر روی وظایفی تمرکز کنید که برای شما مناسب‌تر است و وظایفی را که برای سایر اعضای تیم مناسب‌تر است محول کنید.

هنگامی که با کارمندان محدودیت ها یا مرزهای مشخصی تعیین می کنید، مهارت های ارتباطی خود را عملی کنید. همچنین حتماً به مرزها و محدودیت های دیگران احترام بگذارید.

به یادگیری ادامه دهید

رهبران موفق متواضع هستند و می دانند که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. بسیاری از کارمندان به رهبرانی احترام می گذارند که وقتی پاسخ درستی ندارند و مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستند می توانند بپذیرند. این رهبران مایلند به اعضای تیم خود اجازه دهند چیز جدیدی به آنها بیاموزند و به دنبال فرصت های توسعه حرفه ای مانند شرکت در یک دوره آموزشی یا شرکت در رویدادهای شبکه باشند.

به اعضای تیم خود اعتماد کنید

رهبران موثر به اعضای تیم خود اعتماد دارند. وقتی به کارمندان اعتماد کنید و به آنها اجازه دهید بدون دخالت کارشان را انجام دهند، می توانید بهره وری آنها را افزایش دهید و روحیه آنها را تقویت کنید. همچنین می توانید اعتماد به نفس آنها را تقویت کنید و عملکرد کاری آنها را بهبود ببخشید.

جلسات سازنده را تشویق کنید

زمان یک منبع ارزشمند است، بنابراین استفاده عاقلانه از آن بسیار مهم است. به عنوان یک رهبر مؤثر، یکی از اولویت‌های شما این است که در جلسات کارکنان به انجام وظیفه بپردازید، تا حد امکان از یک دوره زمانی کوتاه استفاده کنید و بحث‌ها را متمرکز نگه دارید. طوفان فکری چندین ایده یا استراتژی خلاقانه را در نظر بگیرید تا جلسات را برای همه مفیدتر کنید.

از اشتباهات خود درس بگیرید

یادگیری از اشتباهات گذشته یا آزمون و خطا می تواند به شما در تعیین تکنیک های بهتر برای دستیابی به اهدافتان کمک کند. به جای اینکه اشتباهات را به عنوان یک مشکل در نظر بگیرید، ذهنیت رهبری مثبت خود را درگیر کنید و آنها را فرصتی برای پیشرفت و رشد در آینده در نظر بگیرید. اشتباهات شما می تواند فرصتی باشد تا بفهمید چگونه می توانید در آینده تصمیمات بهتری بگیرید.

علاقه مند باش

بسیاری از رهبران مؤثر پرشور هستند و بهترین تلاش خود را می کنند. وقتی تیم شما مشارکت و انگیزه شما را می بیند، می تواند آنها را تشویق کند که همان شور و شوق را به کار خود ارائه دهند. این تمرین می تواند باعث افزایش بهره وری و افزایش روحیه شود.

از کارمندان تعریف و تمجید کنید

کار خوب و تلاش های قوی کارکنان را در یک شغل تشخیص دهید. قدردانی می تواند شامل تعارف و جوایز باشد. این قدردانی می تواند باعث شود که کارکنان احساس کنند که مورد علاقه و قدردانی قرار می گیرند، که می تواند رضایت شغلی و مشارکت آنها را افزایش دهد. قدردانی برای کارمندان برتر همچنین می تواند سایر کارمندان را به کار سخت ترغیب کند.

یک محیط کاری سرگرم کننده ایجاد کنید

مهم است که یک محیط کاری سرگرم کننده ایجاد کنید که در آن کارکنان بتوانند آرامش داشته باشند. برای این کار می توانید روزهای خاصی از ماه یا هفته را که سفر یا بازی برای استراحت وجود دارد را کنار بگذارید. هنگامی که کارمندان این نوع فعالیت ها را در برنامه کاری خود دارند، می توانید استرس آنها را کاهش دهید و بهره وری آنها را افزایش دهید. همچنین، یک محیط کاری سرگرم‌کننده می‌تواند یک رابطه قوی بین اعضای تیم شما ایجاد کند و به آنها امکان می‌دهد از یکدیگر یاد بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند.

روی تغییر تمرکز کنید

همکاران شما باید بدانند که اهداف و مقاصد شما چیست و نقشی که می توانند در تغییر شرکت ایفا کنند. هنگامی که آنها مسیر و دگرگونی هایی را که باید اتفاق بیفتند، بدانند، ممکن است مشتاق تر برای کار در جهت آنها باشند. وقتی اعضای تیم را تشویق به تغییر و رشد می کنید، ممکن است به عنوان یک رهبر نیز همین کار را انجام دهید. روی چشم انداز کلی شرکت تمرکز کنید و میل به ایجاد تغییر داشته باشید.

ترویج تنوع

رهبران مؤثر معمولاً از تنوع استقبال می کنند و نقاط قوتی را که می تواند در یک شرکت ایجاد کند، افزایش می دهند. با طیف متنوعی از شخصیت ها و سوابق، ممکن است بتوانید دیدگاه های جدیدی را بیاموزید. یک نیروی کار متنوع ممکن است ایده ها و نوآوری های جدید را تشویق کند، که می تواند احتمال موفقیت را افزایش دهد. تنوع همچنین می تواند کلیدی برای دستاوردهای تجاری مانند رشد و سود باشد. به عنوان یک رهبر، مهم است که ارزش تنوع را بشناسید و برای ایجاد تیم هایی که آن را در آغوش می گیرند، تلاش کنید.

کمک به توسعه رهبران آینده

بخشی از یک رهبر مؤثر این است که اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری وجود دارد که می تواند در صورت لزوم موقعیت شما را به دست گیرد. شرکت شما می تواند از ایجاد طرحی که هیچ فاصله زمانی بین سرپرستان باقی نمی گذارد سود ببرد. این بدان معناست که سایر اعضای تیم را آموزش دهید که چگونه وظایف خود را در صورت عدم توانایی انجام دهند. داشتن کارکنان قابل اعتماد و شایسته که می توانند نقش شما را بر عهده بگیرند، تضمین می کند که شرکت در غیاب شما بهره وری خود را حفظ می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *