بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه بر مدیر خود تأثیر بگذارید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیر شما در محل کار مافوق شماست. موقعیت معتبر او ممکن است نشان دهد که فقط او بهتر می داند، بنابراین تصمیمات او نباید زیر سوال رود و پیشنهادات شما بی ربط است. با این حال، مدیر شما ممکن است از بازخورد شما استقبال کند، اگر به نفع شما باشد. با تأثیرگذاری بر مدیر خود، او را متقاعد می کنید که ببیند دیدگاه شما چگونه به سود شرکت می رسد. با استراتژی های مناسب می توانید این کار را انجام دهید.

۱- نگاه با چارچوب دید رئیس

چیزها را از دیدگاه رئیس خود ببینید تا بدانید چه چیزی او را هدایت می کند. بررسی کنید که او بیشتر نگران چه چیزی است تا طرح شما این نگرانی ها را هدف قرار دهد. به عنوان مثال، او روی مسائل مشتری متمرکز است یا شاید بیشتر به کاهش هزینه ها توجه دارد. در مورد چیزی که برای او اهمیت بیشتری دارد، صحبت نکنید.

۲- شفاف سازی برای رئیس

یک تصویر واضح برای رئیس خود ترسیم کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که ایده های شما چندین لایه باشد یا اگر پیشنهاد جسورانه یا مبتکرانه ای داشته باشید که رئیستان آن را در نظر نگرفته است. شما باید به جای اینکه بگویید از کجا آمده اید به او نشان دهید. بسته به دامنه ایده خود، برای رساندن نظر خود، ممکن است یک صفحه گسترده، ارائه دیجیتال یا حتی یک ویدیو ایجاد کنید. به عنوان مثال، نشان دادن ویدئویی به رئیس خود از مشتری که تمایل خود را برای بهبود محصول ابراز می کند، موثرتر از گفتن این موضوع به او است.

۳- ارائه راه حل ها

راه حل ها را در طرح خود بگنجانید. اگر چشم اندازی دارید، باید بدانید چگونه به آن برسید. به طور خاص، مشکل شما باید راه حلی داشته باشد. به عنوان مثال، به عنوان یک کارمند انبار، احساس می کنید که تجهیزات پیشرفته تر، بهره وری را تا حد زیادی افزایش می دهد. تحقیقات عمیقی در مورد انواع و هزینه‌های ماشین‌آلاتی که می‌توانند تولید را در بخش شما بهبود بخشند، انجام دهید. هر شرکت محدودیتی برای منابع خود دارد. طرح شما باید نیاز واقعی شرکت را برای سرمایه گذاری روی ایده شما نشان دهد.

۴- موقعیت شناسی

زمان مناسب را برای نزدیک شدن به رئیس خود انتخاب کنید. صرف نظر از اینکه ایده شما چقدر عالی است، رئیستان قدردانی نمی کند که وقتی او درگیر چیز دیگری است یا روز بدی را سپری می کند، به او نزدیک می شوید. از سبک ارتباطی مناسب نیز استفاده کنید. اگر ترجیح می دهد در مورد چیزها فکر کند و موضوع را بررسی کند، یک ایمیل با دقت نوشته شده با پیوست های مربوطه برای او ارسال کنید. اگر او ارتباط رو در رو را بهتر دوست دارد، یک جلسه تعیین کنید تا هر دو بتوانید در مورد این موضوع صحبت کنید.

۵- ارائه حرفه ای مشکلات

ایده های خود را با حرفه ای بودن و با اشتیاق زنده کنید. مشکل و راه حل های خود را به مدیر خود بیان کنید. در صورت لزوم، او را به صورت فیزیکی به اصل موضوع ببرید و نمونه های دنیای واقعی را به او نشان دهید. به عنوان مثال، یک گروه متمرکز با مشتریان ترتیب دهید و از او دعوت کنید تا نگرانی ها و پیشنهادات مشتری را بشنود.

۶- انذار دهنده باشید

عواقب نپذیرفتن دیدگاه خود را توضیح دهید. اگر مدیر شما لجباز باشد یا فکر کند که همیشه حق با اوست، ممکن است دشوار باشد. با این حال، اگر با درایت به او نشان دهید که عدم اجرای بازخورد شما عواقب شدیدی دارد، ممکن است موافقت کند. برای اینکه او احساس خطر نکند یا انگار از او پیشی گرفته اید، متواضع بمانید و در عین حال توضیح دهید که ایده شما چه سودی برای شرکت دارد.

 


از خواندن، اشتراک گذاری و دنبال کردن مطالب ما سپاسگزاریم! 🙂
قطعا همراهی شما در تداوم تلاش های ما موثر خواهد بود


اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *