بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

سندرومی خطرناک به نام «نتیجه فوری»

سندروم نتیجه فوری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تاکنون چقدر از این نوع تبلیغات، شعارها و ادعاها را در روند روزمره‌تان دیده‌اید؟

افزایش سه برابری ثروت در ۲۰ روز!

لاغر شدن تنها در سه روز!

فقط با شغل دوم‌تان و آن‌هم کمتر از یک ساعت در روز میلیاردر شوید!

یادگیری ۳۵ زبان دنیا در ۱۰ روز!

ترک اعتیاد فوری، بدون هرگونه درد و عوارض در ۴۵ روز!

با ۶۸ ثانیه تمرکز به آرزوهای خود برسید و … !

موفقیت نامحدود در سه هفته!

ثروتمند شدن در سه ماه؟

🔸 سندروم «نتیجه فوری» گریبان جامعه ما را گرفته است.
آن قدر گرفتار «جنون سرعت» و «یک شبه ره صد ساله رفتن» برای رسیدن به خواسته‌هایمان هستیم که دوست داریم همه این تبلیغات عجیب را یکجا باور کنیم!

این پیام‌های تبلیغاتی همگان را دچار نوعی بیماری به نام «نتیجه فوری» کرده است. تقویت این نوع نگرش تاثیرات بسیار مخربی بر حوزه مدیریت استراتژیک زندگی شخصی، اداره سازمان، کشورداری می گذارد.

 

🔸 هیچ کدام از این ها واقعیت ندارد. اگر هم داشته باشد، در دنیای استراتژی چنین چیزی نداریم: موفقیت آسان، ساده و سریع! فقط در کتاب های علمی تخیلی یافت می شود.

 

🔸 حتی گاهی می بینیم که در کتاب‌های موفقیت یا مدیریت، بیان می‌کنند که موفقیت یک سازمان حاصل یک ایده خلاقانه سریع بوده و سازمان یک شبه ره صد ساله را طی کرده است. بخوانید اما باور نکنید. درست است گاهی اوقات یک موفقیت ناشی از یک ایده خلاقانه بوده. همین طور ممکن است یک فرد یا یک سازمان در کوتاه مدت یک تغییر اساسی را تجربه کرده است اما به دو نکته توجه داشته باشید:

ممکن است فرد یا سازمانی در کوتاه مدت به منفعت اساسی برسد ولی پشت آن تصمیم سال ها تجربه و دانش و تفکر خوابیده است و در ضمن، برای حفظ آن دستاورد و نتایج و منافع اساسی در بلند مدت، آن سازمان یا آن فرد، تلاش زیادی به خرج داده است! ولی برخی کتاب های موفقیت و مدیریت برای آن که داستان را جذاب کنند همه واقعیت را نمی گویند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *