نماد سایت ایوسی

۱۸ شغل منابع انسانی که درآمد خوبی دارند

تغییرات اساسی در مدیریت منابع انسانی ناشی از فناوری

تغییرات اساسی در مدیریت منابع انسانی ناشی از فناوری

تخصص های زیادی در منابع انسانی وجود دارد که ممکن است برای افراد علاقه مند در فرآیندهای سازمانی یک شرکت مناسب باشد. در حالی که بهترین مشاغل با سال ها تجربه و پیشرفت به دست می آیند، برخی از موقعیت های سطح ابتدایی وجود دارند که پتانسیل درآمد بالایی دارند.

در این مقاله از ایوسی، ۱۸ عنوان شغلی مختلف در حوزه نیروی انسانی در سطوح مختلف حقوق و مسئولیت را کشف کنید.

منابع انسانی چیست؟

منابع انسانی حوزه ای است که به مدیریت، نگهداری و استخدام افراد در یک سازمان اختصاص دارد. آنها بر نیازهای کارکنان نظارت دارند و اطمینان حاصل می کنند که کارکنان در محل کار راضی هستند و از منابع شرکت خود آگاه هستند.

از آنجایی که هیچ دستورالعمل دقیقی در مورد گواهی ها یا دیپلم برای موقعیت های منابع انسانی وجود ندارد، ممکن است بدون توجه به پیشینه تحصیلی خود واجد شرایط شغلی در زمینه منابع انسانی باشید. با این حال، اکثر مشاغل، اگر کارشناسی ارشد یا بالاتر نباشند، حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارند.

مهارت برای مشاغل منابع انسانی

هنگام درخواست برای نقش در منابع انسانی، هنگام نوشتن رزومه خود به شرح شغل دقت کنید. شما باید کلمات کلیدی را در بخش تجربیات و مهارت های حرفه ای خود بگنجانید که برای پیشینه شما اعمال می شود. این به سرعت به یک مدیر استخدام اطلاع می دهد که تجربه مرتبط شما شما را برای این شغل مناسب می کند. مهارت های مشترک منابع انسانی عبارتند از:

  • ارتباطات شرکتی
  • گوش دادن فعال
  • ارتباط کلامی و نوشتاری قوی
  • تصمیم گیری مبتنی بر داده
  • تفکر استراتژیک
  • نوشتن بودجه و پیشنهاد
  • فعالیت های آموزشی کارکنان

۱۸ شغل برتر منابع انسانی

در اینجا ۱۸ موقعیت منابع انسانی با پتانسیل درآمد بالا از کمترین تا بالاترین میانگین حقوق ملی آورده شده است.

۱. استراتژیست منابع انسانی

وظایف اصلی: استراتژیست های منابع انسانی بر بهبود بلندمدت کارکنان، منابع، مزایا و فرآیندهای کلی که افراد در سازمان را درگیر می کند، متمرکز هستند. آنها از تحقیقات و داده ها برای تصمیم گیری استراتژیک در مورد برنامه های منابع انسانی آتی استفاده می کنند.

۲. مشاور منابع انسانی

وظایف اصلی: مشاوران منابع انسانی با مدیران منابع انسانی و مدیران شرکت برای شناسایی مشکلات و توسعه برنامه های بهبود کار می کنند. آنها همچنین ممکن است به سازمان ها در دستیابی به اهداف خاصی مانند بهبود روحیه یا استخدام برای یک موقعیت خاص کمک کنند.

۳. مشاور بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE).

وظایف اصلی: مشاوران HSE که به عنوان متخصصان ایمنی نیز شناخته می‌شوند، سیاست‌های ایمنی را ایجاد می‌کنند، مکان‌های کار را از نظر خطرات احتمالی ارزیابی می‌کنند و به مدیریت در مورد راه‌هایی برای کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث مشاوره می‌دهند. وظایف همچنین بر مسائل زیست محیطی در محیط کار متمرکز است که ممکن است بر سلامت و تندرستی کارکنان و مشتریان تأثیر بگذارد.

۴. مدیر آموزش

وظایف اصلی: مدیران آموزشی، که به عنوان مدیران توسعه نیز شناخته می شوند، مسئول توسعه شغلی کارکنان در داخل شرکت هستند. آنها کارمندان جدید و هدایت آنها را سازماندهی می کنند و برنامه های آموزشی را برای همه کارمندان توسعه می دهند. مدیران آموزشی با مدیران دیگر کار می کنند تا مهارت ها یا شکاف های دانش کارکنان را شناسایی کنند و سپس برنامه های آموزشی لازم را سازماندهی کنند.

۵. استخدام کننده اجرایی

وظایف اصلی: استخدام‌کنندگان اجرایی مسئول یافتن و استخدام افراد در پست‌های اجرایی سطح بالا هستند. آنها ممکن است برای یک شرکت خاص یا برای یک شرکت استخدام که در این نوع استخدام ها تخصص دارد کار کنند.

۶. مدیر منابع انسانی

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی مسئول نظارت بر وظایف اصلی اداری یک سازمان هستند. آنها بر کارکنان، منابع کارمندان نظارت می کنند و با مدیران اجرایی در تصمیم گیری های سطح بالا در مورد فرآیندهای شرکت و افراد کار می کنند.

۷. مدیر منابع انسانی جهانی

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی جهانی بر اشتغال بین المللی تمرکز می کنند. آنها در مورد سیاست های استخدامی و عملیات در کشورهایی که سازمان دارای کارمند است یا ممکن است شروع به کار کردن کند، آگاه هستند.

۸. تحلیلگر منابع انسانی

وظایف اصلی: تحلیلگران منابع انسانی مسئول جمع آوری و تفسیر داده های کمی برای اطلاع رسانی تصمیمات مهم منابع انسانی در یک سازمان هستند. آنها ممکن است به اطلاعاتی مانند حقوق، عملکرد در برابر هدف و حجم کارمندان نگاه کنند.

۹. مدیر خدمات اداری

وظایف اصلی: مدیران خدمات اداری مسئول کارکنان، سازماندهی و توسعه فرآیندهای مربوط به خدمات اداری در یک سازمان هستند. این ممکن است شامل مدیریت پذیرش، دستیاران اداری، همکاران میز کمک و غیره باشد.

۱۰. مدیر منابع انسانی

وظایف اصلی: مدیران منابع انسانی بر عملیات بخش منابع انسانی در یک سازمان نظارت می کنند. آنها معمولاً تصمیمات سطح بالا را با مدیران اجرایی می گیرند و اطمینان حاصل می کنند که تیم آنها راضی است، اهداف خود را برآورده می کند و به شرکت دست می یابد.

۱۱. کارشناس روابط کار

وظایف اصلی: متخصصان روابط کار، سیاست‌های کار، داده‌های دستمزد، اخبار اتحادیه‌ها و سایر اطلاعات مهم سیاسی در مورد اشتغال را مطالعه می‌کنند. آنها از این اطلاعات برای کمک به کارفرمایان برای مذاکره، تفسیر و مدیریت قراردادها با و برای کارکنان استفاده می کنند.

۱۲. مدیر حقوق و مزایا

وظایف اصلی: مدیران حقوق و مزایا مسئول تحقیق، انتخاب و آموزش کارکنان در مورد حقوق و مزایای آنها با شرکت و از طریق ارائه دهندگان شخص ثالث هستند. این ممکن است شامل بیمه، هزینه ها، رفت و آمد، مرخصی والدین، زندگی سالم یا سایر مزایا باشد.

۱۳. شریک تجاری منابع انسانی

وظایف اصلی: شرکای تجاری منابع انسانی رابط بین مدیریت ارشد و منابع انسانی هستند. آنها اطمینان حاصل می کنند که شیوه های استخدام با مدل کسب و کار و اهداف بلندمدت شرکت هماهنگ است. شرکای تجاری ممکن است با بخش حقوقی کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام اقدامات منابع انسانی با قوانین کار مطابقت دارد.

۱۴. متخصص مدیریت تغییر

وظایف اصلی: متخصصان مدیریت تغییر مسئول کمک در طول یک شیفت در یک سازمان هستند، خواه مدیر عامل جدید، ادغام یا خرید، اخراج یا تغییرات دیگر. آنها ممکن است ارتباطات و جلسات شرکت را سازماندهی کنند، روحیه را زیر نظر داشته باشند و سیستم های قابل مدیریتی را برای پاسخگویی به سوالات کارکنان ایجاد کنند.

۱۵. مدیر جبران خسارت

وظایف اصلی: مدیر جبران خسارت، توسعه و اجرای برنامه های جبران خسارت و طرح های تشویقی را در یک کسب و کار یا سازمان مدیریت می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که ساختار حقوق، بسته های غرامت و مزایای کارکنان، مانند برنامه های بازنشستگی، مرخصی و بیمه نامه، در راستای اهداف شرکت بوده و تمام مقررات دولتی و استانی را رعایت می کنند.

۱۶. مدیر استعدادیابی

وظایف اصلی: مدیران استعدادیابی بر تلاش‌های استخدام برای پر کردن موقعیت‌های شغلی در یک شرکت یا سازمان نظارت می‌کنند. وظایف شامل استخدام افراد حرفه ای با مهارت ها و صلاحیت های مناسب و ایجاد روابط با نامزدها، دانشکده ها یا سازمان های آموزشی است.

۱۷. نایب رئیس اکتساب تی آلنت

وظایف اصلی: معاون استعدادیابی بر متخصصان استعدادیابی نظارت می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که کارکنان نامزدهای بالقوه را برای موقعیت های باز و معمولاً بلندمدت شناسایی، ارزیابی و استخدام می کنند. معاون رئیس، استراتژی کسب استعداد شرکت را توسعه می‌دهد، مانند درک اینکه هر موقعیت به چه نوع صلاحیت‌هایی نیاز دارد، نحوه شناسایی نامزدهای با کیفیت بر اساس مهارت‌ها و نکاتی در مورد مصاحبه مؤثر.

۱۸. معاون منابع انسانی

وظایف اصلی: معاون منابع انسانی بر اولویت های سازمانی از استخدام و جذب تا رعایت قانون استخدام نظارت دارد. وظایف شامل تعریف شرح شغل، مقیاس حقوق و برنامه مزایا است. رسیدگی به شکایات؛ و توسعه برنامه های ارزیابی عملکرد. معاون رئیس ممکن است به ایجاد رضایت شغلی و حمایت از وفاداری و حفظ کارکنان کمک کند.

خروج از نسخه موبایل