بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مدارک و مشاغل تبلیغاتی نحوه کار در تبلیغات

مشاغل بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همه کسب و کارها، از فروشگاه های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، به تبلیغات وابسته هستند تا محصولات یا خدمات خود را در معرض دید مصرف کنندگان قرار دهند. گردآوری یک کمپین تبلیغاتی مستلزم کار استعدادهای خلاق برای برنامه ریزی، طراحی و نوشتن کپی و کارشناسان تجاری برای مدیریت فروش و پیگیری نتایج است. در حالی که زمانی مشاغل تبلیغاتی به چاپ، تلویزیون و رادیو محدود می شد، پیشرفت سریع فناوری فرصت ها را به رسانه های آنلاین نیز گسترش داده است. برای آشنایی بیشتر با نحوه شروع در زمینه رقابتی تبلیغات، از انواع مدارک تحصیلی در دسترس گرفته تا مشاغل تبلیغاتی متعددی که در پی خواهد آمد، بیشتر بخوانید.

شغل در تبلیغات به چه معناست؟

مدارک و مشاغل تبلیغاتی در یک نگاه

در سطح پایه، متخصصان تبلیغات، کارآیی کمپین های تبلیغاتی را ایجاد، فروش و اندازه گیری می کنند. حرفه ای های خلاق، مانند کپی رایترها و مدیران هنری، و حرفه ای های کسب و کار محور، مانند مدیران برند و مدیران محصول، همگی نقش مهمی در اثربخشی کمپین های تبلیغاتی ایفا می کنند. در حالی که اکثر متخصصان تبلیغات برای آژانس ها کار می کنند، ممکن است برای روزنامه ها، مجلات و رادیو نیز کار کنند. همچنین تعداد زیادی فریلنسر در این تجارت وجود دارد. در حالی که برنامه های مدرک کاردانی موجود است، مشاغل سطح ابتدایی در تبلیغات معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارند.


درجات و مشاغل تبلیغاتی عمیق

یک برنامه چهار ساله درجه تبلیغات شامل هنر و علوم است که دوره های طراحی بصری و کپی رایتینگ را با دوره های ارتباطات، روانشناسی و بازاریابی ترکیب می کند. موضوعاتی مانند روانشناسی مصرف کننده و تحلیل استراتژیک فارغ التحصیلان را برای استخدام در آژانس های تبلیغاتی، شرکت های روابط عمومی و شرکت های رسانه ای آماده می کند. برای کسانی که می خواهند در سطوح بالای مدیریتی یا دانشگاهی کار کنند، درجات تبلیغاتی پیشرفته بیشتر به رسانه و بازاریابی می پردازند.

مراحل دنبال کردن مدرک و شغل تبلیغاتی

مرحله ۱: مدرک لیسانس بگیرید

در حالی که الزامی نیست، یک حرفه موفق در تبلیغات معمولاً با یک تحصیلات کارشناسی جامع آغاز می شود. مدرک لیسانس در تبلیغات، ارتباطات، بازاریابی یا یک رشته مرتبط می تواند پایه و اساس مهارت های خلاقانه، مدیریتی، بین فردی و تحلیلی مورد نیاز برای کار در این زمینه را فراهم کند. دوره های آموزشی در زمینه تجارت، رفتار مصرف کننده و رسانه همراه با کلاس های طراحی، کپی رایتینگ و عکاسی، دانشجویان را آماده می کند تا در حین کار در آژانس های سراسر کشور، کمپین های تبلیغاتی موثر ایجاد کنند.

صدها برنامه برای ارائه مدارک تبلیغاتی سنتی و آنلاین وجود دارد. دانشجویان آینده نگر همیشه باید مطمئن شوند که برنامه هایی که دنبال می کنند معتبر هستند. برای دریافت اعتبار، یک برنامه باید دارای سطوح قابل قبولی از کیفیت تعیین شده توسط وزارت آموزش ایالات متحده باشد.

مرحله ۲: یک دوره کارآموزی را تکمیل کنید

شرکت در دوره کارآموزی تبلیغات به دانشجویان امکان می دهد تا تجربه تبلیغاتی عملی کسب کنند. کارآموزان می توانند روابط حرفه ای را در جامعه تبلیغاتی ایجاد کنند که می تواند در جستجوی یک شغل تمام وقت پس از فارغ التحصیلی بسیار ارزشمند باشد. با وجود رقابت زیاد برای مشاغل تبلیغاتی به طور کلی، جدا شدن از دیگران هنگام مصاحبه برای کار مفید است. اگرچه یک دوره کارآموزی همیشه به عنوان بخشی از برنامه مدرک کارشناسی تبلیغات لازم نیست، اما اغلب برای کسانی که علاقه مند به ساخت رزومه خود هستند، برای اعتبار در دسترس هستند. مزیت شرکت در دوره کارآموزی دانشگاه این است که مدارس روابط موجود با کارفرمایان دارند و به طور منظم دانش آموزان را در مشاغل اجتماعی قرار می دهند.

برای کسانی که مدارک تبلیغاتی دریافت می‌کنند که جزء صنعتی ندارند، هنوز راه‌های زیادی برای تضمین کارآموزی در آژانس قبل و بعد از فارغ‌التحصیلی وجود دارد. به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، در واقع، از آنجایی که کارآموزی ممکن است منجر به پیشنهادات شغلی شود، فارغ‌التحصیلان تازه‌تر از هر زمان دیگری کارآموز می‌شوند تا وارد این تجارت شوند.

مرحله ۳ یک موقعیت در سطح ورودی پیدا کنید

مدارک تبلیغاتی به فارغ التحصیلان واجد شرایط برای موقعیت های ابتدایی در تبلیغات یا زمینه های مرتبط می شود. عناوین ممکن است شامل دستیار برنامه ریز رسانه، دستیار اجرایی حساب یا نویسنده جوان باشد. در این مدت، مهم است که تا حد امکان در مورد مشاغل تبلیغاتی و صنعت به طور کلی یاد بگیرید. در اکثر پست‌های سطح ابتدایی، وظایف عمدتاً شامل حمایت از تیم با مسئولیت‌های روزانه است. به عنوان مثال، کارمندان سطح ابتدایی ممکن است در مورد مواد بازاریابی تحقیق کنند، داده ها را جمع آوری کنند و نسخه تبلیغاتی را ویرایش کنند. با گذشت زمان، این امکان وجود دارد که نقش‌های بزرگ‌تری را برای مشارکت در ایده‌ها، ساختن طرح‌ها و کار بر روی کمپین‌ها به عهده بگیرید.

مرحله ۴ در یک منطقه خاص تخصص داشته باشید

کسانی که در عرصه رقابتی تبلیغات برجسته هستند، به دلیل توسعه روابط با مشتری و به اشتراک گذاشتن استراتژی‌ها و ایده‌های تازه، شهرت کسب می‌کنند. توسعه نقاط قوت کار با یک جمعیت شناسی خاص یا ایجاد یک نسخه قانع کننده می تواند متخصصان تبلیغات را به سمت های اجرایی برتر سوق دهد. یکی از راه های ایجاد یک برند شخصی، ایجاد شبکه با سازمان های حرفه ای مانند فدراسیون تبلیغات آمریکا (AAF) است. همچنین یافتن مربی ای که در آن تخصص کار می کند، مفید است، به ویژه در آژانس های بزرگتر که در آن گم شدن در میان جمعیت آسان است.


برنامه درجه تبلیغاتی مناسب را پیدا کنید

تبلیغات حوزه بزرگی است که متشکل از متخصصان خلاق و تجاری است که یک هدف اصلی مشترک دارند: ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات. چه به دنبال یک برنامه آنلاین معتبر یا یک مدرک سنتی در محوطه دانشگاه باشید، دانشجویان گزینه های زیادی برای دریافت آموزش با کیفیت دارند.

مدارک تبلیغات آنلاین برای کسانی که علاقه مند به دنبال کردن مدرک تبلیغات هستند، اما دارای تعهدات شخصی و حرفه ای هستند که شرکت در کلاس های دانشگاه را دشوار می کند، ایده آل است. با برنامه های آنلاین بسیار خوب و معتبر در سراسر ایالات متحده، می توانید بدون توجه به اینکه برنامه شما چقدر شلوغ است یا در کجا قرار دارید، آموزش تبلیغات دریافت کنید.

برای کسانی که مطمئن نیستند که چه سطحی از مدرک را در تلاش برای شغل تبلیغاتی دنبال کنند، گزینه های زیر را توضیح می دهیم.

اهداف شغلی و نیازهای آموزشی

برخط

من مشتاق دنبال کردن مدرک تبلیغات هستم اما تعهدات شخصی و حرفه ای دارم که شرکت در کلاس های دانشگاه را دشوار می کند. هدف من این است که یک برنامه آنلاین با رتبه خوب و معتبر پیدا کنم که به من امکان دهد بدون نیاز به جابجایی، برنامه کاری پرمشغله خود را یاد بگیرم.

وابسته

من می خواهم در تبلیغات کار کنم، اما به برنامه ای نیاز دارم که مرا با مفاهیم اساسی و مهارت های لازم آشنا کند. اگر تصمیم بگیرم تبلیغات راهی است که در درازمدت می خواهم دنبال کنم، مهم این است که من این گزینه را داشته باشم که به تحصیلم ادامه دهم.

کارشناسی

از آنجایی که من در جهت رسیدن به هدف خود برای تضمین شغل تبلیغاتی تمام وقت کار می کنم، می خواهم یک پایه قوی در هر دو جنبه خلاقانه و تجاری تبلیغات داشته باشم. در نهایت، من دوست دارم در یک آژانس شغلی پیدا کنم، اما مطمئن نیستم که کدام نقش برای من مناسب است.

کارشناسی ارشد

سابقه من در تجارت است، اما احساس می کنم به دنیای تبلیغات کشیده شده ام. کار در مدیریت سطح بالا برای من جذاب است، اما من همچنین آماده راه اندازی آژانس تبلیغاتی خود هستم.

گواهی

من مدرک کارشناسی در رشته بازرگانی دارم و در حال حاضر در برنامه MBA ثبت نام کرده ام. من می خواهم مدرک من نشان دهنده علاقه من به کار در یک محیط تبلیغاتی باشد. من به دنبال کلاس هایی هستم که به طور خاص در این زمینه هدف گذاری شده اند، بنابراین برای حرفه ای در مدیریت تبلیغات به خوبی آماده هستم.

سطوح درجه تبلیغات

مدارک تبلیغاتی در همه سطوح، از کاردانی تا دکترا به صورت آنلاین یا در محیط های کلاس درس سنتی در دسترس است. هر سطح، فارغ التحصیلان را برای فرصت های خاص، از استخدام در سطح ابتدایی در آژانس های تبلیغاتی تا مشاغل در دانشگاه، آماده می کند. قبل از انتخاب یک برنامه، دانش آموزان باید اهداف خود را در نظر بگیرند و اینکه هر نوع مدرک چگونه از آنها به بهترین شکل حمایت می کند. در زیر با هر نوع مدرک تبلیغاتی آشنا شوید.

مدرک کاردانی تبلیغات

در حالی که برنامه های کاردانی زیادی در تبلیغات وجود ندارد، مدرک کاردانی در تجارت یا بازاریابی می تواند مهارت های مورد نیاز برای کار در خدمات پشتیبانی تبلیغات را فراهم کند. برخی از این برنامه‌های مدرک کاردانی دو ساله به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با دروس اصول تبلیغات و کپی‌رایتینگ تبلیغات، تبلیغات یا بازاریابی را انتخاب کنند.

برای کسانی که به جنبه خلاقانه تبلیغات علاقه دارند، گزینه دیگر مدرک کاردانی در طراحی تبلیغات است. دانشجویان دوره های طراحی گرافیک، طراحی وب و ارتباطات را می گذرانند. در این برنامه، دانش آموزان نمونه کار طراحی خود را تهیه می کنند که می توانند هنگام مصاحبه برای موقعیت های طراحی تبلیغاتی از آن استفاده کنند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی در رشته تبلیغات نیز تحصیل کنند.

در اینجا چندین دوره ارائه شده در مقطع کاردانی دو ساله در برنامه تبلیغات ارائه شده است.

کپی رایتینگ تبلیغات

به فراگیران می آموزد که چگونه برای تمام سطوح بازار تبلیغات خرده فروشی و بازاریابی مستقیم نسخه بنویسند و ویرایش کنند. تجسم را به عنوان ابزاری برای طوفان فکری معرفی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • ارزیابی بحرانی
  • گرامر، علائم نگارشی و املا
  • تفکر خلاقانه
  • توسعه پیام

تبلیغات و ترویج

تجزیه و تحلیل مفاهیم، ​​دیدگاه ها و روش های مورد استفاده در توسعه و اجرای برنامه های ارتباط بازاریابی یکپارچه؛ فعالیت های تجاری و اصطلاحات رایج را پوشش می دهد.

مهارت های آموخته شده

  • تنظیم بودجه
  • قراردادها
  • طرح بندی ها
  • انتخاب رسانه
  • تست تحقیق

مخاطبان و رسانه ها

بررسی نقش برنامه ریزی و خرید رسانه در تبلیغات؛ رابطه بین اهداف بازاریابی و تبلیغات را بررسی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • ابزار اندازه گیری
  • بازارهای هدف
  • رویکردهای خرید رسانه


کارشناسی تبلیغات

مدرک لیسانس در تبلیغات یک گام اساسی در مسیر شغلی تمام وقت در این صنعت است. دانش‌آموزانی که مدرک تبلیغاتی کسب می‌کنند، در مورد تمام جنبه‌های کسب‌وکار، از جمله مشاغل خلاقانه مانند کپی‌نویسی و کارگردانی هنری و مشاغل تجاری در خرید، برنامه‌ریزی و فروش رسانه‌های تبلیغاتی، یاد می‌گیرند. به طور معمول، دوره های کارشناسی چهار سال طول می کشد. پس از آن فارغ التحصیلان می توانند به دنبال موقعیت های سطح ابتدایی در طیف وسیعی از تنظیمات آژانس برای انجام تحقیقات، توسعه کمپین های تبلیغاتی یا مدیریت حساب ها باشند.

در زیر نمونه هایی از دروسی که دانشجویان در مقطع کارشناسی در برنامه تبلیغات می گذرانند، آورده شده است.

تحقیق و تحلیل

مروری بر روش های تحقیق آنلاین برای ارتباطات استراتژیک. تجزیه و تحلیل وب، تجزیه و تحلیل محتوا، نظرسنجی های آنلاین و مصاحبه های آنلاین را بررسی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • ابزار سنجش مخاطب
  • ابزار تجزیه و تحلیل و داده کاوی
  • طراحی و نگهداری گزارشات
  • تجزیه و تحلیل داده های ثانویه
  • طراحی پرسشنامه

مدیریت نام تجاری

آموزش عناصر حیاتی مدیریت برند، از جمله نقش برندها و مفهوم ارزش ویژه برند. توسعه برند، برندسازی مشترک و اتحادهای استراتژیک را بررسی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • موقعیت یابی برند
  • تجزیه و تحلیل برند
  • برندهای ساختمانی

رفتار مصرف کننده و تحلیل بازاریابی

رفتار مصرف کننده و نظریه ها و روش های تجزیه و تحلیل پیشرفته بازارهای مصرف را بررسی می کند. بر توسعه مهارت های تصمیم گیری تمرکز دارد.

مهارت های آموخته شده

  • انگیزه مصرف کننده
  • استراتژی بازاریابی
  • ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل
  • تجزیه و تحلیل بخش بندی مخاطب
  • نوشتن گزارش های تحلیلی
  • بازاریابی اجتماعی

کارشناسی ارشد تبلیغات

مدرک کارشناسی ارشد در برنامه تبلیغات ترکیبی از تجربه عملی با آموزش اصول اساسی تبلیغات را فراهم می کند. دانش آموزان در مورد مشاغل تبلیغاتی مانند کپی رایتر، مدیر هنری، اجرایی حساب و برنامه ریز استراتژیک بیشتر می آموزند. اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی ۱-۳ سال طول می کشد تا به پایان برسد. فارغ التحصیلان دارای مدرک تبلیغاتی در سطح کارشناسی ارشد، برای نقش های خلاقانه و مدیریتی سطح بالا در تبلیغات و همچنین دانشگاه آماده هستند.

دوره های زیر را می توان در مقطع کارشناسی ارشد در برنامه درسی تبلیغات یافت.

تبلیغات و جامعه

تأثیر تبلیغات بر افراد و جامعه را تجزیه و تحلیل می کند. سوالات اخلاقی، اخلاقی و حقوقی مرتبط با تبلیغات را ارزیابی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • قرار دادن محصول
  • قوانین و مقررات تبلیغات
  • کمپین های ارتباط عمومی
  • اخلاق

مبانی توسعه خلاق

فرآیند خلاقیت استراتژیک در تبلیغات را بررسی می کند. دانش آموزان راه حل هایی را برای چالش های بازاریابی مشتری در طیف وسیعی از رسانه ها تصور می کنند.

مهارت های آموخته شده

  • توسعه مفهوم
  • تجسم
  • کپی رایتینگ
  • ویرایش

ایجاد کمپین های ویدیویی

مروری بر تکنیک هایی که در تبلیغات تلویزیونی توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده و به خود جلب می کند. چالش های مربوط به نوشتن و انتخاب بازیگران تبلیغات را پوشش می دهد.

مهارت های آموخته شده

  • تهیه استوری بورد
  • ویرایش ویدیو
  • کارگردانی ویدیو

گواهی در زمینه تبلیغات

هدف از گواهی در تبلیغات تکمیل مدرک کارشناسی در زمینه تجارت، ارتباطات یا یک رشته مرتبط است. این برنامه ها دانش آموزان را برای مشاغل آینده در تبلیغات، رسانه یا روابط عمومی آماده می کند و شانس آنها را برای تضمین شغل افزایش می دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها همچنین به متخصصانی که به دنبال توسعه یک مجموعه مهارت تبلیغاتی هستند گواهینامه ارائه می‌دهند. در اینجا برخی از دوره های تدریس شده در گواهینامه برنامه تبلیغاتی و مهارت های مرتبط با آنها آورده شده است.

رسانه های اجتماعی و روابط عمومی

انواع مختلف رسانه های اجتماعی مورد استفاده توسط تبلیغ کنندگان رسانه را معرفی می کند و اصول پشت آنها را بررسی می کند. دانش آموزان به طور انتقادی اصول و چالش هایی را که رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی به ارمغان می آورد، بررسی خواهند کرد.

مهارت های آموخته شده

  • مهارت ها و شیوه های رسانه های اجتماعی
  • وبلاگ نویسی
  • اشتراک گذاری عکس و فیلم
  • سایت های شبکه های اجتماعی

اصول بازاریابی

یک نمای کلی از مفاهیم اساسی بازاریابی و اصطلاحات در محیط جهانی امروز ارائه می دهد. دانش آموزان استراتژی های بازاریابی را ارزیابی و تدوین می کنند.

مهارت های آموخته شده

  • نام تجاری
  • معیارهای بازاریابی
  • تحلیل رقابتی

برنامه ریزی حسابداری

نقش برنامه ریزی حساب در یک کمپین تبلیغاتی و مهارت های مورد نیاز برای یک برنامه ریز حساب موثر را بررسی می کند.

مهارت های آموخته شده

  • تحقیق توسعه خلاق
  • توسعه خلاصه های خلاقانه
  • ارزیابی کمپین

مدرک دکتری تبلیغات

در حالی که به ندرت می توان یک برنامه دکتری تبلیغاتی مستقل پیدا کرد، اما آنها وجود دارند. علاقه مندان به دکترا اغلب یک برنامه جایگزین را در تجارت یا بازاریابی با تاکید بر تبلیغات دنبال می کنند. این برنامه‌ها معمولاً روان‌شناسی مصرف‌کننده و تصمیم‌گیری رفتاری و همچنین استراتژی بازاریابی را که اجزای جدایی‌ناپذیر تبلیغات هستند، پوشش می‌دهند. اخذ مدرک دکترا در تبلیغات مستلزم گذراندن سه مرحله است: مجموعه ای از سمینارها، امتحانات کتبی و شفاهی و اجرا و ارائه پایان نامه. ممکن است چندین سال طول بکشد تا تمام الزامات برآورده شود. کسانی که در مقطع دکتری در رشته تبلیغات دنبال می‌کنند معمولاً قصد دارند در دانشگاه‌ها تدریس و تحقیق کنند.

سمینارهای زیر نمونه ای از مواردی است که در برنامه دکتری تبلیغات یا بازاریابی ارائه می شود.

استراتژی بازاریابی

بررسی موضوعات استراتژی بازاریابی و مدیریت بازاریابی. بر برندسازی، بازارگرایی و تاثیر استراتژی بازاریابی تمرکز دارد.

مهارت های آموخته شده

  • تعریف و هدف گذاری بخش های بازار
  • موقعیت یابی برند
  • حفظ تمرکز بر مشتری

فلسفه های تحقیق در بازاریابی و رفتار مصرف کننده

در نیمه اول سمینار، مدرس حوزه‌ای از تحقیق را برای بررسی چگونگی تأثیر نگرش بر پژوهش ارائه می‌کند. نیمه دوم سمینار به معرفی موضوعات رفتار مصرف کننده می پردازد.

مهارت های آموخته شده

  • رویکردهای نظری و روش شناختی به رفتار مصرف کننده
  • ایجاد فرضیه های قابل آزمایش
  • ارائه و نگارش ایده های پژوهشی

نظریه های روانشناسی اجتماعی و رسانه

دانش آموزان را با دیدگاه های مختلف در تلاش برای درک نگرش ها، حافظه، ادراک و رفتار در زمینه اجتماعی آشنا می کند. شامل دیدگاه های زیست شناختی و شناختی است.

مهارت های آموخته شده

  • تئوری روانشناختی را در محیط پیچیده رسانه ای اعمال کنید
  • مفاهیم اخلاقی رسانه و فناوری را تفسیر کنید
  • روش های تحقیق پایه را درک کنید

مسیرهای شغلی در تبلیغات

از آنجایی که پیشرفت های تکنولوژیکی به طور مداوم در حال تغییر نحوه ارتباط مردم و استفاده از کالاها یا خدمات است، صنعت تبلیغات دنیای خلاقیتی است که دائما در حال تحول است. در حالی که نوآوری بسیار مهم است، مدیران تبلیغاتی نیز باید بتوانند برخلاف موعد مقرر و در کنار استراتژی های بازاریابی کار کنند. حرفه در تبلیغات برای افرادی که عاشق برقراری ارتباط، ایجاد، پیاده سازی و رشد در زندگی حرفه ای خود هستند، مناسب است. بر اساس معیارهای محیط، درآمد، استرس، خواسته‌های فیزیکی و چشم‌انداز شغلی، CareerCast بهترین موقعیت‌ها را در این صنعت نشان داد: مدیر تبلیغات، نماینده فروش تبلیغات، ویرایشگر فیلم و ویدیو، مدیر بازاریابی، طراح گرافیک.

اینها تنها بخش کوچکی از میدان را نشان می دهند، با نقش های بی شماری که در طیف وسیعی از تنظیمات مختلف در دسترس هستند. با توجه به بنیاد آموزشی تبلیغات، صنعت را می توان به هشت دسته تقسیم کرد که همه آنها به مسیرهای شغلی متعدد منجر می شوند. این دسته بندی ها در زیر به تفصیل توضیح داده شده اند.

کسب و کار جدید

کسب و کار جدید حوزه تبلیغاتی است که مسئول ایجاد استراتژی هایی برای جذب مشتری است. افرادی که در تجارت جدید کار می کنند باید به طور استراتژیک در مورد نیازهای مشتری فکر کنند، مشکلات را با استراتژی تبلیغات فعلی مشتری شناسایی کنند، و راه حل هایی ایجاد کنند که هم آن مشکلات را حل کند و هم اهداف مشتری را برآورده کند. پس از ورود به حوزه کسب و کار جدید، ممکن است قبل از اینکه وارد یک نقش در سطح مدیر شوید، آرزوی مدیر شدن داشته باشید.

  • شرایط تحصیلی: لیسانس مدیریت بازرگانی یا رشته های مرتبط. موقعیت های پیشرفته ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد.

خدمات حساب کاربری

هنگامی که آژانس تبلیغاتی مشتری جدیدی به دست آورد، بخش خدمات حساب کاربری روابط را مدیریت می کند. این یک زمینه فوق العاده برای افرادی است که مشتاق قدرت تبلیغات هستند و همچنین از ارتباطات بین فردی انرژی می گیرند. برای برتری در خدمات حساب، یک شخص باید بتواند اعتماد ایجاد کند، رضایت مشتری را حفظ کند و پروژه ها را مدیریت کند و در عین حال فرآیند توسعه را به مشتری منتقل کند. کارگران این دسته ممکن است مدیران حساب، مدیران حساب یا معاونان خدمات حساب کاربری باشند.

  • الزامات تحصیلی: یک مدیر اجرایی یا مدیر حساب باید حداقل دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی یا یک رشته مرتبط باشد.

برنامه ریزی

برنامه ریزی استراتژیک بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد استراتژی های تبلیغاتی موثر است. بدون تحقیقات دقیق بازار، زمان و پول زیادی می تواند هدر رود. بخش های برنامه ریزی مسئول تولید و پردازش داده های کمی و کیفی مصرف کننده از طریق روش هایی مانند گروه های متمرکز و نظرسنجی هستند. بخش برنامه ریزی همچنین به ایجاد استراتژی های خلاقانه برای دستیابی به گروه های مصرف کننده ای که در مورد آنها تحقیق کرده اند کمک می کند. برنامه ریزان افرادی هستند که اعداد، پیش بینی ها و استراتژی را دوست دارند. برخی به سمت مدیران دستیار برنامه ریزی حساب یا مدیران برنامه ریزی استراتژیک حرکت می کنند.

  • الزامات تحصیلی: مدرک لیسانس در برنامه ریزی استراتژیک یا کارشناسی ارشد در ارتباطات استراتژیک یا مدیریت استراتژیک.

خلاق

بخش خلاق آثار هنری یا محتوای مورد استفاده در تمام کمپین های رسانه ای آژانس را ایجاد می کند. طراحان گرافیک، عکاسان و کپی رایترها همگی در بخش خلاقیت کار می کنند. هنرمندانی که از به کار انداختن مهارت‌های خود در محیطی سریع و کار با پارامترهای تعیین‌شده لذت می‌برند – برخلاف کسانی که ترجیح می‌دهند با سرعت خودشان یا روی پروژه‌های شخصی کار کنند – در تبلیغات برتر خواهند بود. فرصت‌های پیشرفت در بخش‌های خلاق شامل سمت‌هایی به عنوان مدیران هنری یا مدیران خلاق است.

  • الزامات تحصیلی: هنرمندان شاغل در شاخه خلاق باید دارای تحصیلات یا پیشینه شغلی خاص برای حرفه خود باشند، مانند مدرک لیسانس در طراحی گرافیک، هنرهای زیبا یا نویسندگی حرفه ای.

تولید

تولید، جادوی پشت صحنه تبلیغات است و شامل ساخت تبلیغات تلویزیونی، اسپات های رادیویی، پوسترها و سایر رسانه ها برای استفاده در تبلیغات است. همه تبلیغات شامل تعدادی قطعه متحرک در طول پیش تولید، تولید و پس از تولید است. رسانه پخش شامل تصویربرداری، ضبط و ویرایش، علاوه بر یافتن مکان، بازیگران یا استعدادهای صوتی از قبل است. تولید افرادی را جذب می کند که عاشق بسیج تیم ها، کار با رسانه ها و تولید یک محصول ملموس هستند. تهیه کنندگان پخش اغلب به کارگردانی یا تهیه کننده اجرایی تبدیل می شوند.

  • شرایط تحصیلی: مدرک کاردانی مرتبط با صدا و سیما با مدرک کارشناسی ترجیحا.

در ارتباط بودن

شاخه تعاملی تبلیغات شامل توسعه وب سایت ها، تبلیغات آنلاین، بازی ها، وبلاگ ها و برنامه ها است. این چیزها می تواند خود محصول باشد یا در خدمت جذب افراد به محصول باشد. به عنوان مثال، Candy Crush یک برنامه است که همچنین یک محصول است، اما طراحان تعاملی نیز ممکن است بازی‌هایی را به وب‌سایت اضافه کنند تا ترافیک را افزایش دهند و مردم را وادار کنند به محصولات دیگر نگاه کنند. کارگران در شاخه تعاملی مسئول ایجاد این ارتباط با مصرف کنندگان هستند. افراد با مهارت های فنی و خلاقیت قوی می توانند به عنوان طراحان تعاملی، مدیران هنری تعاملی یا مدیران خلاق تعاملی به خوبی عمل کنند.

  • الزامات تحصیلی: مدرک کاردانی در علوم کامپیوتر، اگرچه مدرک لیسانس احتمالاً حقوق ورودی بالاتری را ارائه می دهد.

رسانه های اجتماعی

مشابه تبلیغات تعاملی، آنهایی که در رسانه های اجتماعی مصرف کنندگان را جذب می کنند. آن‌ها از پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام برای ایجاد تصویر و پیام مشتری و در عین حال آغاز و حفظ تعامل مشتری استفاده می‌کنند. حرفه‌ای‌هایی که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند، استراتژی‌های رسانه‌ای را مفهوم‌سازی و ارائه می‌کنند، این استراتژی‌ها را اجرا می‌کنند و با مصرف‌کنندگان درگیر می‌شوند تا یک جامعه آنلاین مثبت در اطراف برند مشتری ایجاد کنند. سمت‌های این بخش شامل تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی، مدیر جامعه، هماهنگ‌کننده رسانه‌های اجتماعی و استراتژیست رسانه‌های اجتماعی است.

  • شرایط تحصیلی: مدرک لیسانس در ارتباطات، روزنامه نگاری یا بازاریابی.

رسانه ها

دپارتمان ها و آژانس های تبلیغاتی باید محصول خود را در معرض دید مصرف کننده قرار دهند، کاری که اغلب با خرید رسانه های چاپی، رادیو، تلویزیون یا رسانه های اینترنتی انجام می شود. خریداران یا برنامه‌ریزان رسانه باید بدانند که چه فرصت‌هایی در سراسر منطقه وجود دارد، پتانسیل بازگشت سرمایه برای هر رسانه و رویکردهای رسانه‌ای که با اهداف و ارزش‌های مشتری همسو هستند. برنامه ریزان رسانه ممکن است سرپرست رسانه یا مدیر رسانه گروه شوند.

  • الزامات تحصیلی: مدرک لیسانس تبلیغات، اگرچه لیسانس مدیریت بازرگانی برای یک مدیر مفید است.

حقوق تبلیغات

دستمزدهای تبلیغاتی حوزه واقعاً گسترده‌ای از امکانات را نشان می‌دهد، با درآمدهای بالا به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین ملی. برای کسانی که به شدت با انگیزه هستند و مسئولیت پذیر هستند، مشاغل زیر بالاترین میانگین حقوق را در صنعت دارند (طبق آمار و مستندات موجود در ایالات متحده).

معاون روابط عمومی

۱۹۹,۳۰۲ دلار

مدیر ارشد ارتباطات

۱۹۸,۵۸۱ دلار

مدیر فروش تبلیغات

۱۷۷,۴۷۴ دلار

مدیر اجرایی تبلیغات

۱۶۹,۰۸۲ دلار

مدیر نمایشگاه تجاری

۱۶۰,۰۹۵ دلار

 

از آنجایی که تعداد کمی از افراد در پست‌های مدیریتی بالاتر شروع به کار می‌کنند، نگاهی به حقوق متوسط ​​مشاغل رایج‌تر در صنعت تبلیغات نیز آموزنده است:

مدیر حساب

۱۰۰,۱۶۳ دلار

ناظر حساب

۷۳,۰۱۰ دلار

کارگردان هنری

۵۷,۱۴۲ دلار

مدیر حساب

۵۳,۶۵۱ دلار

کپی رایتر

۱۶۰,۰۹۵ دلار

مجری حساب

۴۵,۳۸۲ دلار

طراح گرافیک

۴۰,۱۴۱ دلار

 

مؤلفه های یک حرفه تبلیغاتی موفق: مهارت ها، ابزارها و فناوری

مهارت ها

تبلیغات یک صنعت پرطرفدار برای کار است زیرا بسیاری از افراد از هیجان و خلاقیتی که در محیط کار نفوذ می کند تغذیه می شوند. این صنعت بزرگی است که نه تنها فرصت هایی برای رشد ارائه می دهد، بلکه ریسک پذیری و آزمایش را نیز تشویق می کند. البته این نوع صنعت برای همه مناسب نیست. برای موفقیت در تبلیغات یک فرد باید:

سخت کوش

رقابت زیادی در این صنعت وجود دارد، بنابراین تبلیغ‌کنندگان باید خودشان را ثابت کنند تا جلوتر باشند. این به معنای ساعات طولانی و تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل است.

ارتجاعی

مشتریان همیشه خوشحال نیستند. مدیران تحت ضرب الاجل هستند و نیاز به نتایج سریع دارند. تبلیغ‌کنندگان باید پوست ضخیم داشته باشند و آماده باشند تا با یک ایده یا راه‌حل جدید بازگردند. در این صنعت همیشه بازخورد و انتقاد وجود دارد و کسانی که به نقدها به عنوان بخش‌های مثبت رشد نگاه می‌کنند، می‌توانند سریع‌تر پیشروی کنند.

اختصاصی

حقوق ورودی اغلب پایین است و تبلیغ‌کنندگان ممکن است نیاز داشته باشند که یک دوره کارآموزی بدون حقوق انجام دهند تا پای خود را به در کنند.

دانش کامپیوتر

فناوری در سال‌های اخیر تبلیغات را کاملاً متحول کرده است، و حتی با سابقه‌ترین مدیران نیز باید به طور مداوم مهارت‌های خود را تقویت کنند تا در عصر رسانه در حال توسعه همگام شوند.

ارتباط دهنده

تبلیغات یک تولید عمده است که استعدادهای بسیاری از افراد با مجموعه مهارت‌های متنوع را در خود ادغام می‌کند. برای تبلیغ‌کنندگان ضروری است که بازیکنان تیمی و ارتباط‌دهنده عالی باشند و بتوانند با افراد مختلف کار کنند.

جهانی گرا

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی در سطح بین المللی کار می کنند، به این معنی که نامزدهایی با درک گروه های مختلف مصرف کننده و تمایل به سفر بسیار جذاب هستند.

قادر به اتصال

تبلیغات به معنای دستیابی به مشتریان و ترغیب آنها به خرید یک محصول است. کالاها و خدماتی که تبلیغ می شوند باید احساسات مصرف کننده را به نحوی لمس کنند و میل و احساس فوریت را برانگیزند. تبلیغ کنندگان باید در سطح شخصی با مصرف کننده ارتباط برقرار کنند، بنابراین ایده های خلاقانه با لمس شخصی موفق ترین هستند.

ابزار و فناوری

متخصصان تبلیغات بسته به موقعیت خود از برنامه های متنوعی استفاده می کنند. در زیر تعدادی از رایج ترین آنها آورده شده است:

انیمیشن سه بعدی
  • فتوشاپ CS6
  • ۳ds Max
  • ماری ۲.۰ v2
  • یونیتی پرو ۴
  • Premiere Pro CC
  • Adobe Illustrator CC
طراحی وب سایت
  • وردپرس
  • جوملا
  • دروپال
  • Craft
  • ProcessWire
طراحی گرافیک
  • سریف دراو پلاس
  • مجموعه کورل دراو – Home & Student Suite
  • Corel PaintShop Pro
  • Adobe Photoshop Elements
  • Xara

شبکه اجتماعی

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • توییتر
  • Yelp
عمومی
  • مایکروسافت ورد
  • اکسل و پاورپوینت

رشد شغلی، دورنما و چشم انداز تبلیغاتی

طبق دفتر آمار کار، انتظار می‌رود مشاغل در صنعت تبلیغات بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ کمی کندتر از میانگین ملی ۱۰.۸ درصد رشد کنند. ۲۰۱۵ در گزارش سالانه تحقیقات بازار آژانس های تبلیغاتی .
از آنجایی که تبلیغات در صنایع مختلف بسیار گسترده است، نرخ رشد در این صنایع بسیار متفاوت است. در حالی که نقش های تبلیغاتی در صنعت تولید ممکن است به کندی در حال رشد باشد، آنهایی که در دنیای فناوری قرار دارند ممکن است با سرعت بیشتری گسترش یابند. نرخ رشد نیز بین مشاغل در همان صنعت کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، نمایندگان فروش احتمالاً شاهد کاهش اندکی در رشد شغل خواهند بود، در حالی که متخصصان روابط عمومی ممکن است بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۱۲ درصدی باشند.
با توجه به اتکای تبلیغات به موفقیت سایر صنایع، عاقلانه است که در بخش هایی با رشد شغلی قوی در همه زمینه ها کار کنید. جدول زیر اطلاعاتی در مورد وضعیت های برتر برای مدیران تبلیغات و تبلیغات، یکی از رایج ترین نقش ها در صنعت، ارائه می دهد. در حالی که رشد پیش بینی شده ملی برای این نقش ۱۲ درصد است، برخی از ایالت ها شاهد افزایش بسیار فراتر از این تعداد خواهند بود.

۲۵.۴٪

یوتا

۲۰.۶٪

واشنگتن

۱۹.۱٪

تنسی

۱۸.۸٪

تگزاس

۱۸.۲٪

آریزونا

۱۸.۲٪

وایومینگ

۱۷.۴٪

فلوریدا

۱۷.۳٪

جورجیا

۱۷%

اورگان

۱۴.۹٪

کلرادو

۱۴.۷٪

نیویورک


مشاغل مرتبط چه می سازند؟

دستمزدهای متوسط ​​راهی عالی برای سنجش پتانسیل درآمد هستند، اما عاقلانه است که قبل از انتخاب یک مسیر شغلی، دامنه کامل رشد را برای هر مسیر شغلی درک کنید. جویندگان کار که از این داده ها استفاده می کنند، نه تنها درک بهتری از آنچه باید در هنگام شروع کار داشته باشند، دریافت می کنند، بلکه پتانسیل افزایش حقوق در طول زمان را نیز درک می کنند. جدول زیر محدوده حقوق و دستمزد پنج شغل مرتبط با تبلیغات را نشان می دهد.

مشاغل مرتبط: آنچه باید بدانید

بسیاری از افرادی که به دنبال شغل در زمینه های تبلیغات، بازاریابی یا روابط عمومی هستند، احتمالاً واجد شرایط کار در هر یک از آنها هستند. هنگام انتخاب شغل، جویندگان کار باید مسیر رشد هر شغل و درآمد متوسط ​​سالانه را ارزیابی کنند. نمودار زیر این عوامل را در هشت شغل مختلف، از جمله نمونه‌هایی از مشاغل مرتبط با تبلیغات و در زمینه‌های مرتبط، مقایسه می‌کند.

مدیران تبلیغات و تبلیغات

۳ تا ۷ درصد

حقوق۱۱۴۷۰۰

آموزش و پرورش:مدرک کارشناسی

نمایندگی های فروش تبلیغات

-۲% تا ۲%

حقوق۴۷۸۹۰ دلار

آموزش و پرورش:کاردانی یا کارشناسی

مدیران هنری

۳ تا ۷ درصد

حقوق۸۵۶۱۰ دلار

آموزش و پرورش:مدرک کارشناسی

کپی رایترها

۳ تا ۷ درصد

حقوق۵۸۸۵۰ دلار

آموزش و پرورش:مدرک کارشناسی

تحلیلگران تحقیقات بازار و متخصصان بازاریابی

۲۲% +

حقوق۶۱۲۹۰ دلار

آموزش و پرورش:لیسانس یا فوق لیسانس

مدیران بازاریابی

۸ تا ۱۴ درصد

حقوق۱۲۷۱۳۰ دلار

آموزش و پرورش:لیسانس یا فوق لیسانس

مدیران روابط عمومی و جذب سرمایه

۸ تا ۱۴ درصد

حقوق۱۰۱۵۱۰ دلار

آموزش و پرورش:مدرک کارشناسی

جستجوی استراتژیست های بازاریابی

۳ تا ۷ درصد

حقوق۸۳۴۱۰ دلار

آموزش و پرورش:مدرک کارشناسی

مدارک و منابع شغلی تبلیغات

دسترسی به تبلیغات

کتابخانه های دانشگاه دوک پایگاه داده ای از بیش از ۷۰۰۰ آگهی چاپ شده در نشریات ایالات متحده و کانادا را از ۱۹۱۱ تا ۱۹۵۵ مدیریت می کند. این مجموعه دسته بندی های مختلفی از جمله زیبایی و بهداشت، رادیو، تلویزیون، حمل و نقل و جنگ جهانی دوم را نشان می دهد.

بنیاد آموزشی تبلیغات (AEF)

AEF محتوای آموزشی از جمله تاریخچه موارد، مطالب، مطالعات تحقیقاتی و ارائه سخنران را برای دانشجویان تبلیغاتی و کسانی که قبلاً در مشاغل تبلیغاتی مشغول به کار هستند ارائه می دهد. متخصصان صنعت می توانند مشاوره شغلی، مصاحبه ها و مجموعه های رهبر خلاق را بیابند.

جامعه اینترنتی رسانه های تبلیغاتی

تبلیغات و سایر متخصصان بازاریابی می توانند مقالات اخیر را بررسی کنند، سؤال بپرسند و نظرات مربوط به تبلیغات آنلاین را بنویسند.

بنیاد تبلیغات آمریکا AAF

از سال ۱۹۰۵، سازمان AAF به دانش‌آموزان، مربیان و متخصصان در همه رشته‌ها در تبلیغات خدمت کرده است. اعضا می توانند به وبینارهای توسعه حرفه ای و جزئیات مربوط به رویدادهای آینده دسترسی داشته باشند.

انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا (۴A)

۴ A’s یک انجمن تجاری ملی است که نمایندگی آژانس های تبلیغاتی را از زمانی که در سال ۱۹۱۷ تأسیس شد، ارائه می دهد. مزایای عضویت شامل تخفیف در طیف وسیعی از برنامه های بازنشستگی و بیمه است.

دفتر بین المللی تبلیغات (IAB)

IAB به متخصصان تبلیغات این فرصت را می دهد تا با شرکای رسانه های دیجیتال، مشتریان و کارشناسان در رویدادهای شبکه های متعدد در سراسر کشور ملاقات کنند. عضویت شامل دسترسی به دوره های توسعه حرفه ای و وبینارها و همچنین فهرستی در فهرست اعضا است.

منبع: learnhowtobecome.org

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *