بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ گام برای شروع کسب و کار خود

آنچه برای داشتن یک کسب و کار کوچک لازم است

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صاحبان مشاغل کوچک یک شرکت یا سازمان را کنترل، مدیریت و اداره می کنند. آنها می توانند در صنایع مختلف کار کنند و کالا یا خدماتی را برای مشتریان محلی و جهانی ارائه دهند. یادگیری بیشتر در مورد این مسیر شغلی، از جمله مزایا و ویژگی های بالقوه برای موفقیت، می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این فرصت مناسب برای شما است یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، مزایای بالقوه داشتن یک کسب‌وکار کوچک، ویژگی‌هایی که می‌تواند به شما در موفقیت کمک کند و قدم‌هایی که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار کوچک بردارید، ارائه می‌کنیم.

مزایای داشتن یک کسب و کار کوچک

دلایل زیادی وجود دارد که متخصصان تصمیم می گیرند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. مزایای بالقوه تبدیل شدن به یک کسب و کار کوچک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تصمیمات مستقل بیشتر : صاحبان مشاغل کوچک بسیاری از تصمیمات مهم مالی، تجاری و بازاریابی را می گیرند. آنها اغلب قدرت و کنترل بیشتری بر این تصمیمات در هنگام مالکیت کسب و کار خود دارند.

  • افزایش انعطاف پذیری: بسته به صنعت خود، صاحبان مشاغل ممکن است بتوانند ساعت ها و برنامه های خود را تنظیم کنند.

  • فرصت های منحصر به فرد فرهنگ شرکت: صاحبان مشاغل کوچک می توانند فرهنگ و محیط کار خود را طراحی کنند. این می تواند شامل برنامه ریزی رویدادهای کاری، طراحی طرح ساختمان و برنامه ریزی مزایای کارکنان باشد.

  • شانس بیشتر برای ملاقات با افراد جدید: شبکه سازی بخش مهمی از ایجاد یک کسب و کار است و صاحبان مشاغل کوچک ممکن است این شانس را داشته باشند که هر روز بسته به صنعت خود با متخصصان محلی، سرمایه گذاران و مشتریان ارتباط برقرار کنند.

  • افزایش پتانسیل مالی: افراد حرفه ای ممکن است کسب و کار خود را راه اندازی کنند تا پتانسیل درآمد خود را افزایش دهند.

  • چالش های جدید: داشتن یک کسب و کار می تواند یک چالش هیجان انگیز با فرصت های زیادی برای رشد باشد.

  • فرصت های دور بیشتر: بسته به صنعت، برخی از صاحبان مشاغل کوچک می توانند از خانه یا مکان های دور کار کنند. آنها ممکن است گزینه های راه دور را برای شرکت ایجاد کنند یا تصمیم بگیرند کار خود را در روزهای خاصی از خانه تکمیل کنند.

  • کنترل بیشتر هنگام ایجاد یک تیم: صاحبان مشاغل کوچک می توانند افراد حرفه ای را برای طراحی یک تیم تجاری قوی جذب و آموزش دهند.

ویژگی های صاحبان مشاغل کوچک موفق

صاحبان مشاغل کوچک موفق از انواع مهارت های سخت و نرم برای کمک به رشد شرکت خود استفاده می کنند. آنها ممکن است دارای ویژگی های زیر باشند:

  • خودانگیخته: صاحبان مشاغل کوچک باید وظایف و مسئولیت های روزانه خود را خود مدیریت کنند. خودانگیختگی یا توانایی انجام وظایف به طور مستقل می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا وظایف خود را تکمیل کنند و به اهداف خود برسند.

  • مصمم: شروع یا راه اندازی یک کسب و کار می تواند عزم و پشتکار داشته باشد. اراده می تواند به صاحبان مشاغل کوچک کمک کند تا بتوانند بر چالش ها غلبه کنند.

  • مطمئن: صاحبان مشاغل کوچک ممکن است اطلاعاتی را به مشتریان یا سرمایه گذاران ارائه دهند، اعضای تیم را استخدام کنند و خدمات خود را به بازار عرضه کنند. اعتماد به نفس می تواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا اطلاعات را به طور موثر ارائه دهند.

  • خلاق: چه صاحبان کسب و کارهای کوچک یک کسب و کار موجود را مدیریت کنند و چه کسب و کار خود را راه اندازی کنند، می توانند از تفکر خلاق و نوآوری برای عرضه محصولات، روش ها و ایده های جدید استفاده کنند.

  • قابل تطبیق: با تغییر بازار، صاحبان کسب و کار موفق برنامه های تجاری و استراتژی های بازاریابی خود را تطبیق داده و تنظیم می کنند. ایجاد یک نگرش انعطاف پذیر یا طرز فکر سازگار می تواند به موفقیت صاحبان مشاغل کمک کند.

  • متقاعد کننده: یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است نیاز داشته باشد که دیگران را برای پیوستن به تیم خود یا سرمایه گذاری در کسب و کار خود استخدام کند. مهارت های متقاعد کننده قوی می تواند به آنها کمک کند تا شرکت خود را ارتقا دهند و خدمات خود را توضیح دهند.

  • مهارت های رهبری: صاحبان مشاغل کوچک بر تیمی از متخصصان نظارت می کنند. مهارت های رهبری قوی مانند تفویض اختیار، انگیزه و ارتباط می تواند به آنها کمک کند تا تیم خود را به طور موثر رهبری کنند.

  • مهارت های مذاکره: صاحبان کسب و کار ممکن است در مورد قیمت ها، قراردادها یا خدمات با مخاطبان مختلف از جمله سرمایه گذاران، مشتریان و کارمندان مذاکره کنند.

چگونه صاحب یک کسب و کار کوچک شویم

راه های زیادی برای تبدیل شدن به یک کسب و کار کوچک وجود دارد. مسیر شغلی شما می تواند به صنعت، سطح تجربه و مهارت شما بستگی داشته باشد. اگر می‌خواهید صاحب یک کسب‌وکار کوچک شوید، این مراحل کلی را دنبال کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید:

۱. طوفان فکری و تفکر

وقت بگذارید و به این فکر کنید که چرا می خواهید صاحب یک کسب و کار شوید و امیدوارید چه نوع کسب و کاری را شروع کنید. با فکر کردن در مورد نتایج مورد نظر خود، اهداف کلی خود را طوفان فکری کنید. هنگام طرح ایده های تجاری، علایق، سرگرمی ها و مهارت های خود را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن علایق، تخصص و اهداف شما می تواند به شما کمک کند تا ایده کسب و کاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: ۵۰ ایده برتر کسب و کار کوچک برای شما

۲. مسیر شغلی و صنعت را انتخاب کنید

در مرحله بعد، می توانید مسیرهای شغلی و صنایع احتمالی را کشف کنید. سه راه اصلی وجود دارد که صاحبان مشاغل کوچک شرکت خود را شروع می کنند:

  • به دست آوردن مالکیت بر یک کسب و کار موجود: برخی از صاحبان مشاغل کوچک یک شرکت موجود را خریداری یا به ارث می برند. به عنوان مثال، آنها ممکن است یک فروشگاه خرده فروشی محلی را از یکی از اعضای خانواده به ارث ببرند.

  • راه اندازی یک حق امتیاز: فرانشیز کسب و کاری است که متعلق به یک فرد است اما بخشی از یک برند بزرگتر است. به عنوان مثال، یک رستوران ملی ممکن است مکان های حق رای داشته باشد. یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است یک مکان حق رای در همسایگی خود را خریداری کند.

  • راه اندازی یک شرکت جدید: بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک شرکت خود را در منطقه محلی خود راه اندازی می کنند. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار می تواند یک فروشگاه سخت افزاری جدید در شهر خود ایجاد کند.

پس از انتخاب مسیر شغلی، به صنایعی که بیشتر به آن علاقه دارید فکر کنید، به عنوان مثال، اگر دوست دارید غذا درست کنید، ممکن است به داشتن یک رستوران یا کامیون غذا علاقه داشته باشید. انتخاب صنعتی که به آن علاقه دارید می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.

۳. تحقیق کنید

پس از انتخاب صنعت خود، در مورد بازار موجود تحقیق کنید تا درباره استراتژی ها و ایده های کسب و کار بیشتر بدانید. سعی کنید به شکاف ها یا نیازهای بازار در منطقه محلی خود توجه کنید. این می تواند به شما در ایجاد یک ایده تجاری جدید کمک کند که مشتریان را جذب کند. برای مثال، اگر افراد جامعه شما مسافت زیادی را طی کنند تا به یکی از خواربارفروشی های شهر شما برسند، خواربارفروشی دیگری در طرف دیگر ممکن است به یک شکاف در بازار محلی بپردازد.

۴. یک طرح تجاری تهیه کنید

طرح کسب و کار یک سند مهم است که اهداف و استراتژی های یک شرکت را به تفصیل بیان می کند. این سند بسته به صنعت و کسب و کار می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر طرح ها شامل ترکیبی از اطلاعات زیر است:

  • خلاصه

  • شرح کسب و کار

  • اطلاعاتی در مورد محصولات و خدماتی که شرکت به فروش خواهد رساند

  • تحلیل و مقایسه بازار

  • فهرست اهداف شرکت و نقاط عطف عملکرد خاص

  • جزئیات سازمان و مدیریت

  • برنامه ها و استراتژی های بازاریابی

  • طرح مالی

  • اطلاعات تامین مالی

این سند مهم می تواند به عنوان راهنمای مدیران یا صاحبان مشاغل باشد. اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک جدید هستید، می‌تواند به سرمایه‌گذاران بالقوه کمک کند تا در هنگام تصمیم‌گیری درباره کسب‌وکار اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید: طرح کسب و کار چیست؟

۵. گزینه های تامین مالی را بررسی کنید

اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خرید حق امتیاز یا کسب‌وکار کوچک موجود هستید، ممکن است نیاز به تأمین سرمایه داشته باشید. ابتدا محاسبه کنید که برای خرید یک کسب و کار یا راه اندازی یک شرکت جدید چقدر نیاز دارید. سپس می توانید گزینه های بودجه خود را بررسی کنید. اینها ممکن است بسته به مکان و نوع کسب و کار شما متفاوت باشد، اما برخی از گزینه های ممکن برای تامین مالی عبارتند از:

  • تامین سرمایه خود از پس انداز یا سایر سرمایه گذاری ها

  • درخواست وام تجاری

  • جستجوی سرمایه از سرمایه گذاران

۶. یک ساختار تجاری را انتخاب کنید

ساختار تجاری ساختار قانونی یک سازمان است. این مشخص می کند که چه کسی مالک شرکت است و چگونه سود را تقسیم می کند. ساختار کسب و کار می تواند بر مالیات ها، اوراق اداری، بدهی ها و گزینه های تامین مالی تاثیر بگذارد. پنج نوع متداول از ساختارهای تجاری عبارتند از:

  • مالکیت انحصاری: زمانی است که یک نفر مالک شرکت و اداره آن است.

  • شراکت: شراکت زمانی است که دو یا چند نفر با هم صاحب یک شرکت شوند.

  • شرکت: این امر برای شرکت‌های بزرگی است که کسب و کار از مالکان آن جدا است، اما می‌تواند در موقعیت‌های خاص برای مشاغل کوچک اعمال شود.

  • شرکت S: یک شرکت S ممکن است برای مشاغل کوچک رایج تر از یک شرکت عمومی باشد. این ساختار مسئولیت را محدود می کند و کسب و کار را به عنوان یک نهاد جداگانه با برخی محدودیت های اندازه در نظر می گیرد.

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC): این یک ساختار ترکیبی است که در آن مالک کسب و کار دارای مسئولیت و محافظت است.

۷. مکان و نام کسب و کار را انتخاب کنید

مرحله بعدی انتخاب محل کسب و کار و نام شرکت است. اگر در حال خرید یک شرکت موجود هستید، ممکن است قبلاً یک نام و مکان داشته باشد. می توانید اطلاعات موجود را حفظ کنید یا ممکن است نام و مکان را تغییر دهید.

برای انتخاب نام، زمانی را به طوفان فکری و خلاقیت اختصاص دهید. سعی کنید نام منحصر به فردی را انتخاب کنید که نشان دهنده پیام برند یا شرکت مورد نظر شما باشد. بررسی اسامی با اتصالات شبکه، اعضای خانواده و دوستان را در نظر بگیرید. ممکن است شخصی که می‌شناسید بازخورد خاصی ارائه دهد یا نام عالی را پیشنهاد کند.

هنگام انتخاب مکان، به این فکر کنید که آیا می خواهید یک فروشگاه، دفتر کار یا کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید. هنگام انتخاب مکان، بودجه، مقررات محلی و مخاطبان مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

۸. کسب و کار خود را ثبت کنید و برای صدور مجوز اقدام کنید

پس از انتخاب نام و ساختار، باید کسب و کار خود را ثبت کنید و در صورت لزوم برای صدور مجوز اقدام کنید. ایالت‌ها می‌توانند دستورالعمل‌های خود را در مورد ثبت‌نام کسب‌وکار تنظیم کنند، بنابراین هنگام تکمیل این مرحله حتماً مکان خود را بررسی کنید. برخی از صنایع ممکن است به مجوز خاصی نیاز داشته باشند، بنابراین در مورد الزامات نوع کسب و کار خود تحقیق کنید.

۹. اعضای تیم را استخدام کنید

برخی از صاحبان کسب‌وکار هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به‌طور مستقل کار می‌کنند، اما ممکن است قبل از شروع فعالیت، نیاز به استخدام چند کارمند داشته باشید. اگر تصمیم به استخدام اعضای تیم جدید دارید، ایجاد یک لیست شغلی و استخدام افراد حرفه ای در منطقه یا مکان های دورافتاده خود را در نظر بگیرید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است شما مسئول فرآیند استخدام، از جمله مصاحبه و حضور در هیئت مدیره باشید. زمانی را در نظر بگیرید که به دنبال چه مهارت ها و شایستگی هایی در اعضای تیم هستید.

مرتبط: فرآیند استخدام در ۷ مرحله (به علاوه نکات)

۱۰. خدمات خود را بازاریابی کنید

قبل از باز کردن درهای کسب و کار خود، ممکن است محصولات خود را بازاریابی کنید. می توانید از استراتژی بازاریابی که ایجاد کرده اید در طرح کسب و کار خود استفاده کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید. بسته به نوع کسب و کار و صنعت خود، می توانید به صورت آنلاین، در روزنامه های محلی یا از طریق پست تبلیغات کنید. برخی از صاحبان مشاغل انتخاب می کنند تا یک رویداد یا تخفیف ویژه برای افتتاحیه بزرگ ایجاد کنند. در هنگام طراحی یک کمپین بازاریابی، در نظر بگیرید که چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و چگونه ممکن است به آنها دسترسی پیدا کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *