نماد سایت ایوسی

هدف گذاری جغرافیایی چیست؟ (و این چگونه کار میکند؟)

هدف گذاری جغرافیایی

هدف گذاری جغرافیایی

درک هدف‌گذاری جغرافیایی می‌تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی بازاریابی قوی ایجاد کنید که به مشتریانی برسد که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند. در این مقاله از ایوسی، روش‌ها و اهمیت هدف‌گیری جغرافیایی، تفاوت‌های ژئوفنسینگ را توضیح می‌دهیم و مثال‌ها و نکاتی را برای کمپین‌های هدف‌گیری جغرافیایی شما ارائه می‌کنیم.

تعریف ژئوتارگتینگ

هدف گذاری جغرافیایی روشی است که شامل ارائه محتوا یا تبلیغات به کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها می شود. تبلیغ‌کنندگان اغلب از هدف‌گذاری جغرافیایی برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. آنها یک یا چند منطقه را مشخص می کنند که می خواهند تبلیغاتشان در آنجا نمایش داده شود. آنها همچنین زبان و تصاویری را که استفاده می کنند با توجه به موقعیت جغرافیایی سفارشی می کنند تا بهتر به مصرف کننده بالقوه دسترسی پیدا کنند.

موقعیت مکانی یک فرد به خوبی نشان دهنده قصد خرید و محیط آن در یک لحظه خاص است. هنگامی که بازاریابان بدانند یک مشتری بالقوه به چه چیزی علاقه دارد، ارائه محتوای تبلیغاتی مرتبط را آسان تر می کند.

نمونه هایی از ژئومارکتینگ عبارتند از:

خریداران بر روی انواع خاصی از دسته‌بندی محصولات تمرکز می‌کنند که به آنها بازارهای طاقچه گفته می‌شود و برخی عوامل یک جایگاه را از دیگری متمایز می‌کنند. هر چه بازاریابان بیشتر در مورد جایگاهی که سعی در دستیابی به آن دارند یاد بگیرند، بهتر می توانند پیام خود را تطبیق دهند. آگاهی از اینکه خریداران معمولا از کجا خرید می کنند و از چه پلتفرم هایی برای جایگاه های مختلف استفاده می کنند، می تواند به بازاریابان کمک کند تا از هدف گذاری جغرافیایی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی خاص استفاده کنند.

هدف گذاری جغرافیایی چگونه کار می کند؟

ژئوتارگتینگ در سطح فنی پیچیده ای کار می کند. هر دستگاهی که می تواند به اینترنت متصل شود یک آدرس IP دارد. این آدرس IP مکان کاربر را نشان می دهد. هنگامی که کاربر از یک وب سایت بازدید می کند، هدف گذاری جغرافیایی موقعیت جغرافیایی را از آدرس IP کاربر استخراج می کند. بازاریابان معمولاً موقعیت مشتریان را در دستگاه های تلفن همراه خود از طریق آدرس IP یا شناسه دستگاه شناسایی می کنند. آنها همچنین می توانند از طریق سیگنال های GPS یا “geofencing” با سطح شهر یا کد پستی این کار را در سطح دانه بندی بیشتری انجام دهند.

هدف‌گیری جغرافیایی می‌تواند بر اساس مکان واقعی باشد. به عنوان مثال، یک شرکت لوازم جانبی موتور سیکلت می تواند تبلیغاتی را در زمانی که کاربر در حال بازدید از یک نمایندگی موتورسیکلت است ارائه دهد. از آنجایی که فرد به موتورسیکلت علاقه نشان می دهد، تبلیغات احتمال موفقیت بیشتری دارد.

ژئوتارگتینگ همچنین می تواند بر اساس موقعیت تاریخی باشد. در این مورد، بازاریابان از مکان‌هایی استفاده می‌کنند که کاربران اخیراً بازدید کرده‌اند تا اهداف خود را پیش‌بینی کنند و پیامی قانع‌کننده ارائه دهند. به عنوان مثال، تیم‌های ورزشی می‌توانند طرفدارانی را هدف قرار دهند که در یک رویداد یا استادیوم خاص برای فروش بلیت شرکت کرده‌اند یا از آنها برای دانلود برنامه‌ها دعوت کنند.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

چرا هدف گذاری جغرافیایی مهم است؟

هدف گذاری جغرافیایی به سه دلیل مهم است:

هدف گذاری جغرافیایی برای استفاده بهینه از سرمایه های بازاریابی ضروری است

هنگامی که بازاریابان تبلیغاتی را به مصرف کنندگان در مناطق مربوطه نشان می دهند، با صرف سرمایه خود فقط برای مصرف کنندگان مربوطه، شانس بازدهی خود را افزایش می دهند. هدف‌گیری جغرافیایی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که با هزینه کمتری مشتریانی را به دست آورید—شما پولی را برای مشتریانی که متناسب با هدف شما نیستند خرج نمی‌کنید.

هدف گذاری جغرافیایی محتوای مرتبط را ارائه می دهد

هدف گذاری جغرافیایی به شما امکان می دهد پارامترهای مکان خاصی را تنظیم کنید. بنابراین، می‌دانید که پیام را به چه کسی می‌فرستید و می‌توانید از تبلیغات مناسب استفاده کنید. زبان، طرح، رنگ ها و بسیاری از پارامترهای دیگر را می توان برای دستیابی به مشتری مناسب سفارشی کرد.

هدف‌گیری جغرافیایی به افرادی که به دنبال کسب‌وکاری در منطقه شما هستند، این امکان را می‌دهد تا ابتدا کسب‌وکار شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند

برخی از مشاغل به ترافیک پیاده یا تحویل در خانه بستگی دارند. آنها باید به مشتریان بالقوه در منطقه خود دست یابند. به عنوان مثال، رستوران ها در صورتی که مشتریان در نزدیکی خود در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند، شانس خود را برای جذب مشتری افزایش می دهند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

نکاتی برای هدف گذاری جغرافیایی

برای پیاده سازی هدف گذاری جغرافیایی، ابتدا بازدیدکنندگان جدید یا موجود در وب سایت خود را ردیابی می کنید. سپس، تعیین کنید که وب سایت شما از کدام مکان بیشترین کلیک را دریافت می کند. همانطور که متوجه می‌شوید مردم در وب‌سایت شما به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید اعلان‌های خودکار در مورد پیشنهادات خود بر اساس موقعیت مکانی آنها برای آنها ارسال کنید. در اینجا برخی از بهترین روش هایی که می توانید برای هدف گذاری جغرافیایی اعمال کنید آورده شده است:

مناطقی را که کسب و کار شما در آن خدمات ارائه می دهد هدف قرار دهید

کمپین های جستجوی خود را طوری تنظیم کنید که فقط به افراد حاضر در منطقه ای که کسب و کار شما فعال است نشان داده شود. با انجام این کار، برای کلیک کاربرانی که نمی توانند مشتری شوند، پول خرج نمی کنید. اگر در مناطق خاصی تحویل نمی دهید، می توانید آن ها را از کمپین های جستجوی خود حذف کنید.

مناطقی را که بیشترین تبدیل بالقوه را ارائه می دهند، شناسایی کنید

از ابزارهایی استفاده کنید که می توانند حجم جستجوهای یک کلمه کلیدی را بر اساس منطقه، منطقه فرعی، شهر و کشور محاسبه کنند. شما می توانید تشخیص دهید که مردم کجا به دنبال محصول شما هستند و آن منطقه را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما لباس شنا می فروشید، ممکن است متوجه شوید که افراد زیادی در مناطق ساحلی به دنبال لباس شنا هستند. سپس می توانید تبلیغات جستجوی خود را برای مناطق دارای سواحل هدف قرار دهید.

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

کمپین خود را تطبیق دهید

می توانید کمپین های مختلفی را در مکان های مختلف اجرا کنید. پیام بازاریابی خود را با مخاطبی که می خواهید به آن نزدیک شوید تطبیق دهید. هدف گذاری جغرافیایی این امکان را به شما می دهد که تبلیغات شما به اشکال مختلف در سراسر جهان ارائه شود، بنابراین از آن برای تبدیل کاربران بیشتر به مشتری استفاده کنید.

اطلاعات تماس خود را ارائه دهید

با استفاده از پسوندهای موقعیت مکانی، یافتن شما را برای مشتریان محلی آسان کنید. پسوندهای موقعیت مکانی گزینه ای برای تبلیغات جستجوی شما هستند. آنها به مشتریان بالقوه در مناطق مشخص شده شما اجازه می دهند آدرس خیابان شما را ببینند. همچنین می‌توانید افزونه تماسی را فعال کنید که پیوند مستقیمی به خط تلفن یا شماره تلفن ارائه می‌کند.

زبان صفحه را با کشور مبدا بازدیدکننده مطابقت دهید

در راه اندازی وب سایت خود، می توانید به تغییر زبان اجازه دهید تا بازدیدکنندگان محتوای شما را به زبان دلخواه خود بخوانند. دکمه تغییر زبان باید به راحتی در صفحه اصلی پیدا شود.

عناصر بصری را تطبیق دهید

روشی را در نظر بگیرید که عناصر بصری توسط فرهنگ های مختلف برای انطباق با تبلیغات شما تفسیر می شوند. همچنین ممکن است لازم باشد تغییرات بصری از راست به چپ در یک فرهنگ و از چپ به راست در فرهنگ دیگر اتفاق بیفتد. به این ترتیب، کاربران حتی قبل از خواندن محتوا، اولین برداشت بصری را درک می کنند.

با واحد پول محلی مطابقت دهید

برای یک وب سایت تجارت الکترونیک، این می تواند ارزشمند باشد که به کاربران اجازه دهد قیمت ها را به ارز محلی خود ببینند. راه‌اندازی وب‌سایت خود برای تغییر واحد پولی می‌تواند به کاربران کمک کند تا بدون نیاز به انجام هیچ محاسبه‌ای، به راحتی متوجه شوند که برای محصول یا خدمات شما چقدر باید بپردازند.

خروج از نسخه موبایل