ایوسی

همه چیز درباره نسل Z

نسل زد

نسل Zها حدود ۲۰٪ از نیروی کار را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می دهد. بسیاری از افراد Gen Z ممکن است در حال حاضر به دلیل COVID-19 با اختلالات قابل توجهی در آموزش، دوره های کارآموزی و برنامه های ورود به نیروی کار خود مواجه شوند. مانند سایر نسل‌ها، نسل Zها اغلب دارای ارزش‌ها و ویژگی‌هایی هستند که نحوه عملکرد آنها در محل کار را مشخص می‌کند. درک تأثیرات و الگوهای رفتاری این جمعیت شناسی می تواند به شما در ایجاد روابط کاری موفق تر کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ویژگی‌های مشترک نسل Z و مشاغلی که معمولاً به دنبال آن هستند را بررسی می‌کنیم.

نسل Z چیست؟

نسل Z شامل افرادی است که پس از سال ۱۹۹۷ متولد شده اند. طبق تحقیقات Pew، در حالی که هیچ فرمول جهانی برای تصمیم گیری برای مدت زمان یک نسل وجود ندارد، مرزهای بین نسل Y (در تعریف غربی: هزاره ها؛ و در تعریف ایرانی: دهه شصتی ها) و نسل Z را می توان با شناسایی عواملی که بر سال های شکل گیری آنها تأثیر می گذارد، مانند عمده سیاسی، اقتصادی و یا تعیین کرد. رویدادهای اجتماعی. بر اساس این معیارها، نسل Z اغلب با این ایده تعریف می‌شود که اکثر جمعیت‌شناختی‌ها احتمالاً رویدادهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به خاطر نمی‌آورند.

برخی از افرادی که قبل از سال ۱۹۹۷ متولد شده‌اند، ممکن است ویژگی‌های نسل Z را داشته باشند، حتی اگر از نظر فنی به عنوان Gen Y یا حتی Gen X طبقه‌بندی شوند. همچنین باید توجه داشت که در حالی که نسل Z حدود یک چهارم نیروی کار را تشکیل می‌دهد، بسیاری از آنها تازه شروع به کار کرده‌اند. شغل آنها، بنابراین به نظر می رسد مطالعات کمتری در مورد ترجیحات و عادات محل کار آنها نسبت به نسل های قبلی وجود دارد.

تصویر فوری از نسل ها:

نسل خاموش/سنت گرایان

بیبی بومرها

نسل X

نسل Y/Millennials – هزاره ها

نسل Z

جوان های امروزی با جوان های دیروز فرق دارند.
جوان های امروزی با جوان های دیروز فرق دارند.

ویژگی های مشترک محل کار افراد نسل Z

گروهی از ویژگی ها و رفتارهای شخصیتی مشترک وجود دارد که این نسل معمولاً در آنها مشترک است. در حالی که هر ژن Zer این ویژگی ها یا مقادیر را ندارد، ممکن است هنگام تعامل با این جمعیت شناسی، اغلب متوجه موارد زیر شوید:

نسل Z انتظار دارد با فناوری مدرن کار کند

به دلیل مواجهه مشترک با اشکال مختلف فناوری در زندگی شخصی خود، این نیروی کار نوظهور نیز انتظار دارند از فناوری های مدرن در زندگی حرفه ای خود استفاده کنند. در واقع، قبل از اینکه «Generation Z» عنوان رسمی خود را اعلام کند، نام‌های رقیب دیگر «نسل سلفی» و «iGen» بودند.

اگرچه نسل Z با برقراری ارتباط از طریق فناوری بزرگ شد، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنها عمدتاً از تلفن همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی برای مقاصد سرگرمی استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند شخصاً با مخاطبین حرفه‌ای خود ارتباط برقرار کنند. تعامل موفقیت‌آمیز با Gen Z در محل کار می‌تواند کارفرمایان را ملزم کند که ارتباطات چهره به چهره و مجازی را متعادل کنند.

نسل Z تعاملات حضوری را ترجیح می دهد

تمایل آنها برای ارتباط انسانی در محل کار ممکن است با فرآیند استخدام آغاز شود و از آنجا ادامه یابد. برای مثال، نسل Z ممکن است شیوه‌های استخدامی را ترجیح دهد که بر مصاحبه‌های حضوری بیشتر از برنامه‌های کاربردی آنلاین تأکید دارند. علاوه بر این، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان Gen Z گفته‌اند که ترجیح می‌دهند بازخورد یک مدیر را به صورت حضوری و در زمان واقعی دریافت کنند.

نسل Z ها اغلب برای همکاری ارزش قائل هستند و از دیگران می خواهند که دیدگاه های منحصر به فرد خود را به گفتگو بیاورند. یک محیط کاری بهینه برای Gen Z ممکن است شامل جلسات تیمی باشد که در آن همکاران بتوانند بردهای هفتگی خود را به اشتراک بگذارند.

ممکن است این اولویت ممکن است به دلیل تعاملات حضوری محدود در نتیجه انتشار COVID-19 تغییر کند. به عنوان مثال، محل کار با فاصله اجتماعی می تواند ترجیح نسل Z را برای تعامل انسانی افزایش دهد یا ممکن است جای خود را به انعطاف پذیری بیشتر بدهد. صرف نظر از این، کارفرمایان و مدیران افراد ممکن است هنوز اولویت دادن به برقراری ارتباط انسانی در تعاملات مجازی خود با نسل Z را مفید بدانند.

نسل Z کارآفرین است

نسل Z شاهد استفاده دیگران از فناوری برای ایجاد سرمایه گذاری های تجاری سودآور بود. به عنوان افراد بومی دیجیتال، آنها در ابتدا می خواهند از این دانش برای ایجاد فرصت هایی برای خود استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است با تماشای دیگران در حال توسعه، بازاریابی و تامین مالی ایده ها از طریق ابزارهایی مانند سایت تامین مالی جمعی Kickstarter، هوش تجاری خود را توسعه داده باشند.

در واقع، ۵۸ درصد از نسل Zers گفته اند که دوست دارند روزی صاحب یک کسب و کار شوند و ۱۴ درصد هم اکنون دارند. در محل کار، ممکن است این سواد تجاری را در تمرکز نسل Z بر پاداش و مزایا رقابتی مشاهده کنید.

نسل Z تحمل کمتری نسبت به محیط های اقتدارگرا دارد

نسل Z ها همچنین با توانایی به اشتراک گذاری افکار خود به صورت عمومی و دریافت بازخورد در زمان واقعی از طریق رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند. در نتیجه، این جمعیت ممکن است انتظار داشته باشد که ایده های آنها در محل کار شنیده شود و مورد احترام قرار گیرد.

گزارشی که توسط موسسه نیروی کار منتشر شده است نشان می‌دهد که آن‌ها بیش از هر کیفیت مدیریتی به دنبال اعتماد و حمایت از یک مدیر هستند. ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان Gen Z اظهار داشتند که در صورت داشتن یک مدیر حامی، انگیزه بیشتری برای کار کردن و ماندن طولانی‌تر در شرکت دارند و ۲۹ درصد دیگر معتقدند داشتن یک مدیر ناکارآمد بر عملکرد آنها در محل کار تأثیر می‌گذارد.

نسل Z تغییر را پذیرفته است

Gen Z به عنوان آگاه ترین در میان نوجوانان نسل های دیگر رتبه بندی می شود. بسیاری از نسل زرها یک عمر دسترسی فوری به اینترنت، اخبار و رسانه های اجتماعی را تجربه کرده اند. در نتیجه، آنها مکرراً رویدادهای اجتماعی و سیاسی در مقیاس بزرگ را مشاهده کرده اند که ممکن است بر تغییرات تأثیر بگذارد.

دیدگاه‌های نسل Z نیز توسط محیط‌هایی شکل گرفته است که تأثیرات آن‌ها قبل از آن مانند تغییرات آب‌وهوایی، اشکال مختلف تروریسم و ​​رکود بزرگ است. این ممکن است به عنوان الهام بخش آنها برای گرایش به کنشگری باشد. به عنوان عوامل تغییر، نسل Zs اغلب به دنبال مشاغلی هستند که فرصت مشارکت، ایجاد، رهبری و یادگیری را فراهم می کند.

Gen Z برای انعطاف پذیری ارزش قائل است

یک سوم نسل Z ها می گویند که آنها سخت کارترین نسل هستند، اگرچه این یک مبادله با انگیزه است که کارفرمایان را ملزم به ایجاد تعادل بین کار و زندگی و مزایای رقابتی می کند. مزایای مورد نظر شامل مرخصی والدین با حقوق، زمان مرخصی سخاوتمندانه و انعطاف پذیری در محل کار و ساعات کاری است. آنها همچنین به دنبال ثبات هستند و بنابراین به مزایای بیشتری مانند پوشش مراقبت های بهداشتی سخاوتمندانه نسبت به مزایایی مانند غذای رایگان یا ساعات شاد جذب می شوند.

نسل Z رقابتی است

نسل Z در یکی از رقابتی ترین محیط های آموزشی بزرگ شده است و آنها به دریافت بازخورد فوری عادت کرده اند تا بتوانند پیشرفت کنند. نسل‌های قبلی اغلب روزها یا هفته‌ها برای دریافت نمرات برای تکالیف تکمیل‌شده منتظر می‌ماندند، اما نسل Z ممکن است به دسترسی تقریباً فوری به نتایج خود و توانایی مقایسه سریع با همتایان خود عادت داشته باشد.

در محل کار، ماهیت رقابتی نسل Z ممکن است با میل شدید برای به رسمیت شناختن کارشان ترکیب شود. در نتیجه، آنها برای انتظارات روشن در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت و پیشرفت حرفه ای ارزش قائل می شوند. ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان Gen Z در گزارش موسسه نیروی کار اظهار داشتند که انتظار دارند حداقل سالی یک بار ارتقا پیدا کنند.

مشاغل رایج نسل Z

ویژگی های رفتاری شکل گرفته توسط عصر دیجیتال و شرایط ارثی مانند رکود بزرگ برخی از تأثیرات اصلی بر ترجیحات شغلی Gen Z هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم تحلیلی Indeed، عموما این نسل بیشتر به دنبال مشاغل “آینده اثبات” هستند که با مهارت های فنی و تمایل آنها به تعاملات حضوری، امنیت مالی و نوع دوستی هماهنگ باشد.

در اینجا چند شغل متداول وجود دارد که نسل Zها می تواند دنبال کند:

توسعه دهنده iOS

میانگین حقوق ملی: ۲۸۸۳۲۴۰۵۰ تومان در سال

وظایف اصلی: برنامه های کاربردی را برای دستگاه های تلفن همراه با استفاده از سیستم عامل iOS اپل توسعه می دهد. مهارت های برنامه نویسی اولیه برای این موقعیت Objective-C یا Swift هستند.

مهندس یادگیری ماشین

میانگین حقوق ملی: ۳۱۸۶۸۰۷۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: طراحی نرم افزار خودگردان برای خودکارسازی مدل های پیش بینی. آن‌ها همچنین مدل‌های علم داده‌های نظری را انتخاب می‌کنند و به مقیاس آن‌ها در مدل‌های سطح تولید که می‌توانند ترابایت داده‌های بلادرنگ را مدیریت کنند، کمک می‌کنند.

مهندس صدا

میانگین حقوق ملی: ۵۱۵۹۷/۱ تومان در ساعت

وظایف اصلی: همچنین به عنوان “مهندس صدا” شناخته می شود، این متخصصان حرفه ای، تساوی و جلوه های الکترونیکی صدا را بازتولید، ترکیب و دستکاری می کنند. آنها به طور خاص با جنبه های فنی و مکانیکی صدا و موسیقی سروکار دارند.

دستیار مهدکودک

میانگین حقوق ملی: ۲۶۱۷۳/۱ تومان در ساعت

وظایف اولیه: ارائه مراقبت و آموزش برای نوزادان و کودکان خردسال. این متخصصان به کودکان آموزش می دهند، بر بازی آنها نظارت می کنند و آنها را برای موفقیت در مدرسه آماده می کنند.

مشاور زیبایی

میانگین حقوق ملی: ۲۷۸۰۷/۵ تومان در ساعت

وظایف اصلی: نشان دادن تکنیک های آرایش، توصیه محصولات زیبایی به مشتریان/مشتریان و آموزش آنها در مورد محصولات و خدمات.

خروج از نسخه موبایل