بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فومو: از از دست دادن فرصت ها می ترسید؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از مردم می ترسند رویدادهای مهم را از دست بدهند؛ رویدادهایی که می بینند دیگران در آن شرکت می کنند یا از آنها لذت می برند. همین پدیده در معاملات قابل توجه است، جایی که به آن سندروم از دست دادن سود می گویند (که بیشتر به عنوان FOMO: Fear of missing out شناخته می شود؛ ترس از دست دادن).

این مقاله از ایوسی، توضیح می دهد که چگونه FOMO بر معامله گران و حتی غیر معامله گران تأثیر می گذارد.

وقتی در خیابان ها خون است خرید کنید، حتی اگر خون مال خودتان باشد.

Buy when there’s blood in the streets, even if the blood is your own.

بارون روچیلد – Baron Rothschild

فومو و شرایط جوامع

با توجه به ویروس کرونا و افزایش بدهی ایالات متحده – به دلیل بررسی های محرک برای نجات اقتصاد آمریکا – تورم در کل دنیا برجسته تر از همیشه شده است. همچنین انتظار می رود که طبق روال این ایام ارزها سریعتر ارزش خود را از دست بدهند. این امر باعث می شود مردم بخواهند فرصت هایی را برای پس انداز پول خود و طبیعتاً فرصت هایی برای کسب سود جستجو کنند.

تقاضای بیشتری برای املاک و مستغلات در مناطق کمتر شهری وجود دارد زیرا مردم در تلاش برای جلوگیری از این ویروس هستند و به دنبال زندگی اندکی دورتر از همسایگان خود نسبت به شرایط شهری هستند.

این باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی و املاک در روستاها شده است. این را می توان به اثر FOMO نیز سرزنش کرد زیرا مردم در حال حاضر هم از ترس ویروس و هم از ترس اینکه نتوانند پس از کاهش مجدد قیمت ها املاک و مستغلات را خریداری کنند، اقدام به خرید املاک و مستغلات می کنند. اینجاست که اثر FOMO در زندگی غیر تاجران برجسته است.

امروزه FOMO به دلیل محبوبیت گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش است. بسیاری به طور همزمان از انزوای اجتماعی و فرصت های از دست رفته می ترسند. با توجه به اینترنت و شبکه های اجتماعی، زندگی دیگران برای ما قابل دسترسی تر و قابل مشاهده تر است.

نه تنها این، بلکه تبلیغات برندهای لوکس و تعطیلات نیز افزایش یافته است. به همین دلیل است که مردم مایل به خرید ارزهای دیجیتال، املاک و مستغلات یا حتی خودروها با قیمتی بالا هستند، حتی در مواردی که احتمال کاهش ارزش سرمایه گذاری در هر سال وجود دارد، مانند خودرو.

وضعیت مشابهی در معاملات قابل مشاهده است. معامله گران به محض مشاهده روند صعودی شکل گرفته (کانال رو به رشد)، شروع به باز کردن معاملات و خرید دارایی هایی می کنند که مطابق با تحلیل تکنیکال است. علاوه بر این، اطلاعات، نظرات و برداشت های زیادی در اطراف ما مخابره می شود که فقط اوضاع را تشدید می کند. بیایید دریابیم که چگونه با این ترس وسواسی مقابله کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم.

اثرات FOMO

سندرم سود از دست رفته به ترس شدید از دست دادن یک رویداد یا فرصت مهم اشاره دارد. این ترس به ویژه در پس زمینه زندگی ظاهراً روشن دوستان و آشنایان برجسته است که می توانیم آن را در فیدهای اجتماعی آنها مشاهده کنیم. ارتباط مستقیمی با نارضایتی از زندگی شخصی دارد و شبکه های اجتماعی فقط این احساس ناخوشایند را تشدید می کنند.

هر چه فرد نارضایتی بیشتری را تجربه کند، تمایل به یافتن راهی شخصی برای افزایش رضایت در زندگی خود قوی‌تر می‌شود. این به نوبه خود احساس FOMO را افزایش می دهد و منجر به موارد زیر می شود:

  • ترس مکرر از دست دادن چیزی مهم؛
  • استفاده مداوم از عبارت یا فکر “فلان جز من”؛
  • تمایل به کنکاش در انواع اشکال ارتباط اجتماعی (حضور در همه مهمانی ها، رفتن به کنسرت).
  • میل وسواسی به راضی کردن همیشه دیگران، پذیرش تمجید و در دسترس بودن برای ارتباط؛
  • نیاز به به روز رسانی مداوم فید در فیس بوک، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی.
  • از دست دادن علاقه و انرژی برای انجام فعالیت های غیرضروری به دلیل تمرکز بر رویدادهای دیگر.
  • نپذیرفتن تصمیمات شخصی و ارتباطات عمیق با دوستان و خانواده به خاطر تمرکز بر رویدادهای خارج از کنترل.

این منجر به کاهش خلق و خو می شود و حتی می تواند منجر به افسردگی شود. اما اغلب، FOMO خود را به صورت احساس کسالت، بی علاقگی و تنهایی نشان می دهد. همچنین، افراد مبتلا به سندرم سود از دست رفته از رسانه های اجتماعی برای ابراز خود و نارضایتی خود استفاده می کنند، که باعث می شود دیگران نیز همین احساس را داشته باشند.

در مجموع، اثرات FOMO می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، تنش، کاهش تمرکز، کاهش اعتماد به نفس و احساس عدم رضایت اجتماعی و شخصی شود. برای پیشگیری از این اثرات، مهم است که با خودسازی و ارزیابی مواردی که برای خود مهم هستند، ارتباط عمیق با دیگران را تقویت کرد و زمانی را برای استراحت و راحتی خود تخصیص داد.

آیا شما FOMO دارید؟

برای اینکه بفهمید آیا FOMO دارید، این تست کوتاه را انجام دهید. هر عبارت را بخوانید و صادقانه پاسخ دهید که آیا با آن موافق هستید یا خیر:

  • من همیشه قیمت سهام، ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات یا سایر دارایی ها را به دقت دنبال می کنم.
  • می ترسم اخبار مهمی را که می تواند باعث افزایش قیمت یک دارایی شود را از دست ندهم.
  • گوشی هوشمند امتداد دست من است و همیشه با من است، من همیشه دارایی هایی را که خریداری کرده ام نظارت می کنم.
  • من همیشه به محض رسیدن اعلان‌ها پیام‌هایم را روی تلفنم چک می‌کنم، از ترس اینکه چیزی مهم را از دست بدهم.
  • من به نوعی می ترسم بدون ابزار باقی بمانم زیرا آنها بخشی از زندگی من هستند.
  • سعی می‌کنم به‌موقع به پیام‌ها پاسخ دهم و اخبار مهم را پیگیری کنم، زیرا ممکن است چیز فوری را به موقع نبینم.
  • من همیشه برای پست ها و پیام های جدید در شبکه های اجتماعی در پروفایلم یا در صفحات مورد علاقه خود بررسی می کنم.
  • من از اینکه یک دارایی رمزنگاری قبل از افزایش قیمت آن را نخریدم ناامید هستم.
  • من می خواهم در مهمانی های باحال و رویدادهای جالب باشم، می خواهم X به دست بیاورم و پول زیادی برای سرگرمی خرج کنم.
  • من فکر می‌کنم که دارایی های دیجیتال در آینده پرنوع و مفیدی خواهند بود و من نباید از این فرصت ها عقب بمانم.

 

اگر بیش از نصف این جملات را با “بله” پاسخ دادید، احتمالاً FOMO دارید و احتمالاً با اضطرابی خاص به دنبال تجربه های جدید و نوآوری های مالی هستید. در این صورت، ممکن است بهتر باشد که برنامه ریزی های خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا از انجام تراکنش های مالی نادرست خودداری کنید.

چگونه از شر سندرم سود از دست رفته خلاص شویم؟

با پاسخ دادن مداوم به پیام ها و بررسی نرخ ارزهای دیجیتال هر ۲ دقیقه، وقت خود را تلف می کنید. بنابراین، باید قوانین روشنی برای استفاده از رایانه شخصی و تلفن هوشمند ایجاد کنید. این توصیه ها را برای کاهش FOMO خود دنبال کنید:

  • برنامه های غیر ضروری را حذف کنید و اعلان های پاپ آپ را در برنامه هایی که اهمیت زیادی ندارند غیرفعال کنید.
  • گروه ها را ترک کنید و اشتراک حساب هایی را که برای شما مفید نیستند لغو کنید.
  • از خبرنامه های ایمیل غیر ضروری خودداری کنید.
  • اخبار و قیمت سهام را بیش از دو بار در روز (به عنوان مثال، صبح و عصر) بررسی کنید.
  • گوشی هوشمند خود را به رختخواب نبرید و قبل از به خواب رفتن در اینترنت گشت و گذار نکنید.
  • دو برنامه جداگانه برای پیام های شخصی و تجاری ایجاد کنید.
  • برنامه روزانه و هفتگی برای استفاده از رایانه و تلفن همراه خود ایجاد کنید و زمان معینی برای بررسی پیام ها و اطلاعات تعیین کنید.

در ابتدا عادت کردن به محدودیت های جدید برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین لازم است که این مراحل را به تدریج انجام دهید تا به شیوه جدید زندگی عادت کنید. همچنین، با تمرین ذهنی و مراقبه به خودتان کمک کنید تا بهتر بتوانید احساسات خود را کنترل کنید و از جذب هرگونه اطلاعات غیرضروری بپرهیزید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا با فرصت های واقعی در زندگی خود ارتباط برقرار کنید و از خودتان و دیگران بیشتر لذت ببرید.

چرخه FOMO-FUD

FUD مخفف “ترس، عدم اطمینان و شک” یا “Fear, Uncertainty, and Doubt” است و در زبان عامیانه به طور کلی در رابطه با داستان هایی استفاده می شود؛ اغلب در رسانه های اجتماعی یا رسانه های جمعی منتشر می شود؛ در مورد شرایطی که ممکن است بر سرمایه گذاری تاثیر بگذارد. چرخه FOMO-FUD به دستکاری های روانی اشاره دارد. طراحی شده اند تا نظر لازم را برای جامعه شکل دهند؛ نوعی سلاح سازی روانشناسی انسان به منظور هدایت افکار عمومی به روشی خاص. نه تنها در بازاریابی و تبلیغات، بلکه در تجارت نیز استفاده می شود. چرخه FOMO-FUD همچنین “چرخه ترس و طمع” نامیده می شود. نمودار زیر نحوه عملکرد چرخه را نشان می دهد:

نمودار فومو – نمایش نحوه عملکرد چرخه

به گفته بابی آزاریان (Bobby Azaryan)، عصب شناس و فیلسوف آمریکایی، در چرخه FOMO-FUD، اشاعه دهندگان ترس و طمع وجود دارند که نوعی جنگ روانی و اطلاعاتی را انجام می دهند. این یک هدف دارد: جذب سرمایه گذار علاقه مند و جلب توجه آنها. گاهی اوقات چنین تلاش هایی در سوق دادن بازار به سمتی که فرد انجام می دهد موفقیت آمیز است. در دنیای کریپتو، نظرات افراد دیگر نه تنها می تواند مفید باشد، بلکه ضرر نیز دارد.

سازندگان ارزهای رمزپایه نه تنها برای سرمایه‌گذاران و پول آن‌ها می‌جنگند، بلکه هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که ارزش هیچ توکن دیگری از دارایی آنها بیشتر نباشد یا از ارزش سرمایه‌شان فراتر رود.

در عین حال، آذریان خاطرنشان می کند که اگرچه چرخه FOMO-FUD موضوع جالبی برای تحقیق است، اما پیامدهای مادی جدی برای معامله گران دارد. بنابراین، آنها باید نه تنها نسبت به احساسات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، بلکه نسبت به شک و تردید نسبت به آن نیز بی تفاوت باشند.

FOMO در تجارت و سرمایه گذاری

از آنجایی که قبلاً اشاره کردیم که سندرم ضرر سود مربوط به معاملات است، بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم. در دنیای رمزنگاری، موضوع FOMO از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طول روند صعودی بازار، بسیاری بر این باورند که اگر یک دارایی را در مرحله رشد ارزش آن بخرید، به زودی سود قابل توجهی به همراه خواهد داشت (این نوعی تحریف شناختی است).

  • اگر همان اول بیت کوین را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریداری می کردم، اکنون می توانستم یک مولتی میلیاردر باشم.
  • اگر می توانستیم آینده را پیش بینی کنیم، همه ثروتمند می شدیم و در فلان شهر/فلان کشور یا هر جایی که می خواستم زندگی می کردیم.
  • اگر قبل از گرانی، فلان وسیله را خریده بودم، الان نیاز نبود هزینه بیشتری را متحمل بشم.
  • اگر در بورس ورود کرده بودم/ورود نکرده بودم، آن قدر سود می‌کردم/این قدر ضرر نمی‌کردم.
    اگر، اگر، اگر …..

چنین کلماتی فقط تأثیر FOMO را تقویت می کند، که سپس باعث می شود صدها سرمایه گذار بازار را تجزیه و تحلیل نکنند و به طور خودجوش ارزهای دیجیتال را با قیمتی نامناسب خریداری کنند. با این حال، با یک بازار دائما در حال رشد، قیمت دارایی ها نمی تواند ارزش واقعی آنها را منعکس کند. کسانی که به دلیل FOMO سرمایه گذاری کرده اند در معرض خطر از دست دادن سرمایه هستند.

و با این حال، تعداد بسیار کمی از مردم پس از این تا «به ماه» دیگر به بازار ارزهای دیجیتال اعتقاد ندارند. اگر سرمایه‌گذار به صحبت‌های دیگران گوش داد و همچنین بر اساس ایده رشد، با هدایت نظر دیگران، روی دارایی سرمایه‌گذاری کرد، در این صورت احساسی پاسخ می‌دهد و نه منطقی. اما این دقیقاً مهارت اصلی یک معامله گر موفق رمزنگاری است؛ برای درک بازار، همیشه با ذهن خود فکر کنید و نظر خود را داشته باشید.

همچنین، کپی کردن معاملات سودآور شخصی و جمع آوری همان سبد سرمایه گذاری به عنوان یک گورو تجاری شناخته شده نیز ایده خوبی نیست. به یاد داشته باشید – هر کس استراتژی توسعه یافته، اهداف و دیدگاه های واضح خود را دارد. همه به یک اندازه حاضر به ریسک کردن نیستند. بنابراین، همیشه ارزش تقلید از سایر معامله گران را ندارد. با این حال، شما هنوز هم می توانید به نظرات آنها گوش دهید.

۵ نکته برای یک سرمایه گذار برای جلوگیری از سندرم FOMO

به جای تسلیم شدن در برابر ترس از دست دادن، می توانید زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید و در زمینه ارزهای دیجیتال به موفقیت برسید. در اینجا پنج نکته ما در مورد نحوه جلوگیری از تأثیرگذاری FOMO بر سرمایه گذاری شما آورده شده است.

۱) گذشته را فراموش کنید

آنچه قبلاً در بازار اتفاق افتاده است از نظر FOMO اهمیتی ندارد. مغالطه قمارباز تمایل به این است که فکر کنیم احتمالات آینده توسط رویدادهای گذشته تغییر می کنند، در حالی که در واقعیت بدون تغییر هستند، و این در مورد سرمایه گذاری نیز صدق می کند. دلیلی وجود دارد که به آن اشتباه گفته می شود. .سرمایه گذاران موفق همیشه در زمان افتتاح معامله زمانی را به تحلیل های بنیادی و فنی اختصاص می دهند: آنها به وضعیت فعلی دارایی ها نگاه می کنند و چشم انداز خود را برای آینده بر اساس نمودارهای قیمتی در گذشته ارزیابی می کنند.

این عقیده که فقط یک فرصت برای زندگی وجود دارد کاملاً نادرست است. فرصت های سودآور همیشه خود را نشان می دهند و همیشه امکان پذیر خواهند بود، همانطور که بازار همیشه در بلندمدت سودآور بوده و خواهد بود. نمودارها هرگز به شما نمی گویند که یک دارایی در آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد. آنها صرفاً اطلاعاتی در مورد وقایع رخ داده و احتمالات احتمالی در آینده ارائه می دهند. بنابراین، سرمایه‌گذاران بلندمدت توانا می‌دانند که اگرچه برای خرید دارایی‌ها هیچ‌وقت دیر نیست، اما مهم است که آنها را هدایت کرده و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

۲) زمانی که همه در حال فروش هستند بخرید و زمانی که دیگران در حال خرید هستند بفروشید

این نظر وجود دارد که باید برخلاف روند بورس حرکت کرد. البته، صحبت در مورد آن آسان است، اما تبدیل همه اینها به واقعیت دشوار است. به هر حال، اثر سندرم سود از دست رفته تنها زمانی تشدید می‌شود که روی دارایی رو به رشد سرمایه‌گذاری نکنید.

رفتار «ضد چرخه‌ای» را می‌توان به‌عنوان موفق‌ترین خریدها با سود احتمالاً بالا تعریف کرد که در طول کاهش نرخ ارز و وحشت عمومی رخ می‌دهند، زمانی که ارزش فروش در حال افزایش است در حالی که دیگران به دنبال آن هستند و سعی می‌کنند نشانه‌ای بخرند. توپ یا رمز ارز دیگری در اسرع وقت.

با این حال، این تاکتیک به معنای ممنوعیت خرید توکن در یک روند صعودی نیست. این به طور جدایی ناپذیری با توصیه های زیر مرتبط است، بنابراین باید با هم در نظر گرفته شود.

۳) اهداف روشن تعیین کنید

استراتژی انتخابی خود را به خاطر بسپارید و هنگام خرید یک ارز رمزنگاری شده، اهدافی را تعیین کنید. یکی از گزینه های ممکن هزینه هدف است. اگر نرخ ارز به اندیکاتور شما رسیده است، با خیال راحت دارایی را بفروشید و سود را برطرف کنید، یا با امید به ادامه روند، استاپ ضرر قرار دهید.

بسیاری از معامله گران از یک قانون ساده استفاده می کنند؛ بهتر است برای هر قطعه ۱۰ بار ۱۰ میلیون تومان دریافت کنید تا اینکه برای ۵۰ قطعه به مدت شش ماه صبر کنید. اگر معامله در مدت زمان کوتاهی ۵۰ درصد سود یا بیشتر به همراه داشته باشد، بهتر است آن را ببندید. این باید به یک مکانیسم کار شده تبدیل شود.

معمولاً زمانی که ارزش یک ارز دیجیتال شروع به افزایش سریع می کند، بسیاری از فعالان بازار آن را خریداری می کنند. وقتی کریپتو شروع به کاهش می کند، دارایی را می فروشند و بعداً با نگرانی رشد بیشتر آن را تماشا می کنند. شرایط رشد بیشتر آن از قبل در زمان سقوط شروع شده بود، البته این ماهیت یک دارایی دوره ای است. رشد زمانی متوقف می‌شود که دیگران به این ایده دست پیدا کنند که سکه بیش از حد گرم شده است و دیگر پتانسیل رشد را ندارد. بنابراین نتیجه گیری این است که در حالی که اکثریت به دلیل FOMO یک سکه را در حال افزایش می خرند، شما برعکس عمل می کنید: بفروشید و سود خود را بدست آورید.

خرید در حین کاهش قیمت در معرض خطرات مشابه واکنش های احساسی است. از این گذشته ، همه چیز وقتی ارزان تر شود چندان سودآور نخواهد بود. در اینجا سرمایه گذار منطقی در وهله اول به دلایل افت قیمت می پردازد. اگر شرایط پیش بینی نشده ای رخ داده باشد، به عنوان مثال، دعوی قانونی توسط یک تنظیم کننده دولتی در دادگاه، پس باید تصمیم بگیرید که قیمت دارایی به کدام نقطه تبدیل می شود. در دوره فعلی برای شما جذاب ترین است، یا اینکه شرایط چقدر بحرانی است.

طبیعتاً در اینجا به موارد جداگانه اشاره کرده ام. برای تجزیه و تحلیل تمام موقعیت های ممکن بازار، باید یک سالنامه کامل آنلاین منتشر کنم. هر مورد یک ویژگی مشترک دارد – روانشناسی رفتار انسان. بنابراین، تسلیم وحشت یا شادی عمومی نشوید.

۴) اگر هیچ ایده ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد – صبر کنید

جسی لیورمور، سفته باز معروف سهام و سرمایه گذار وال استریت گفت: «پول کلان خرید و فروش نمی شود. پول کلان در انتظار است!» این درست است، زیرا روزی نمی‌توانید سکه‌های جالب‌تری برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید. تعداد آنها بسیار کم خواهد بود و بازار کریپتو به فتح ارتفاعات جدید ادامه خواهد داد.

اگر توکن‌هایی را نمی‌بینید که می‌توانند در استراتژی معاملاتی شما قرار بگیرند، موجودی حساب خود را برای معاملات آینده ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برخی از موقعیت‌هایی را که رشد قوی نشان می‌دهند ببندید و سرمایه‌گذاری‌ها را در پرتفوی توزیع کنید (تعادل مجدد). فقط منتظر لحظه ای باشید که جمعیت عصبانی درباره ظهور یا تشییع جنازه بعدی بازار کریپتو فریاد بزنند. این شانس طولانی مدت شما خواهد بود

۵) استراتژی شما کلیدی است

اگر می‌خواهید در درازمدت در تجارت موفق باشید، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی را یاد بگیرید، بدانید چگونه اهداف تعیین کنید و پتانسیل توکن‌ها را ارزیابی کنید؛ این کار به ثمر می‌رسد. در اینجا متوقف نشوید، به توسعه بیشتر ادامه دهید زیرا هیچ محدودیتی برای کمال وجود ندارد!

هر روز ابزارهای معاملاتی جدید، فناوری‌ها و توکن‌های جدید ظاهر می‌شوند که نوید سود قابل توجهی را می‌دهند و تجارت ارزهای دیجیتال را تا حد امکان راحت می‌کنند. دسیسه دلالان را تعقیب نکنید. در رشته خود بهترین شوید ذهن خود را روشن نگه دارید و سعی کنید تحت تأثیر توده ها قرار نگیرید.

بهره برداری از قدرت FOMO

اگرچه داشتن فومو یا سندرم سود از دست رفته می تواند مضرات زیادی برای ما داشته باشد و لازم است با راهکارهایی که گفته شد از این خصوصیت بالینی دوری کرد؛ اما در مسیر رشد مالی و به منظور افزایش فروش و موفقیت بیشتر در کسب و کار، بهره برداری از قدرت فومو می تواند بسیار راهگشا باشد. برای اجرای موثر FOMO، هر کانال بازاریابی باید احساس فوریت، انحصار و کمبود را منعکس کند . در اینجا چند استراتژی خاص برای کانال های مختلف آورده شده است: بازاریابی ایمیلی: برای القای FOMO، احساس فوریت و انحصار را درست از خط موضوع ایجاد کنید.

برای مثال، از عباراتی مانند “فروش شبانه” یا “تخفیف تنها برای اعضای خبرنامه” استفاده کنید. همچنین می توانید از شمارش معکوس برای بهره برداری از احساس فوریت استفاده کنید.

بازاریابی اجتماعی: برای اثربخشی بیشتر، از شبکه های اجتماعی برای ایجاد احساس فوریت و کمبود استفاده کنید. مثلاً می توانید پست های تخصصی و محدود برای مدت زمان محدودی منتشر کنید و به این ترتیب احساس کمبود را تقویت کنید.

بازاریابی تلفنی: در این حالت، می توانید از تکنیک های فروش فشرده و زمانبندی تماس های تلفنی استفاده کنید تا احساس فوریت و انحصار را ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید تخفیف های ویژه و محدود برای تماس های تلفنی معرفی کنید.

به طور کلی، برای بهره برداری از قدرت FOMO، باید به مشتریان خود احساس کمبود و فوریت ایجاد کرده و آنها را وادار به اقدام در موقعیت فوری کنید. با اجرای این استراتژی ها، می توانید فروش خود را افزایش دهید و موفقیت بیشتری در کسب و کار خود داشته باشید.

و بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

    1. سلام

      احتمالا از باخت می ترسیم چون این امر نشونه ای از شکست و عدم موفقیته که می تونه احساس ناکامی و پوچی به ما بده. و از باخت می ترسیم چون ممکنه مردم دیگه به موقعیت ما انتقاد کنند یا ما رو مورد تمسخر قرار بدند. اما لازمه پیشرفت در هر زمینه ای، قبول شکست و آمادگی برای ازش یاد گرفتنه. به عبارت دیگه، ترس از باخت باید مانع از اقدام نشه و بجای اینکه ازش بترسیم، ازش یاد بگیریم و به سمت پیشرفت و پیروزی حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *