در دنیای امروز، شبکههای اجتماعی به عنوان یک ابزار بسیار قوی برای ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات بین افراد برای زندگی روزمره تبدیل شدهاند. در این بین، فیسبوک به عنوان یکی از برترین و پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی بین المللی، جای خاصی در قلب کاربران خود دارد و با ارائه خدمات متنوع و کاربردی، هر روزه میزان استفاده و وابستگی کاربران را به خود جلب میکند.
در این مقاله از ایوسی، به بررسی ۲۶ مورد از بهترین خدمات فیسبوک میپردازیم. این موارد از نظر گستردگی و کاربرد قابل توجهی برخوردارند و به طور قطع جرقهای از الهام برای کاربران و کسب و کارها به حساب میآیند. همچنین، در این مقاله سعی میکنیم با بررسی جزئیات هر یک از خدمات معرفی شده، از اهمیت و نقش آنها در زندگی روزمره کاربران و به طور کلی در جامعه مطلع شویم.
این مقاله یک راهنمای جامع و عملی برای استفاده از بهترین خدمات فیسبوک است که میتواند به کاربران در ارتباط با دوستان، خانواده، کسب و کارها و حتی جهان بیرون کمک کند. همچنین، این مقاله برای کسب و کارها و برندهای تجاری نیز تأثیر قابل توجهی دارد و راهکارهای جدیدی برای رسیدن به مشتریان و بازار هدف را به آنها ارائه میدهد.
بدون شک، فیسبوک به عنوان یک پلتفرم بسیار قدرتمند و بهروز همچنان به منبعی عظیم از الهام و خدمات متنوع برای میلیاردها نفر در سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله، شما با انواع خدمات فیسبوک آشنا خواهید شد و به سرانجام کشف خواهید پرداخت که این تکنولوژی نوآورانه چه تأثیری در زندگی شما و جامعه خواهد داشت. با ما همراه باشید و جهانی پر از الهام را در خدمتی به کاربران فیسبوک بشناسید.
تاریخچه Facebookفیسبوک، ک شبکه اجتماعی آنلاین است که در سال ۲۰۰ توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساوارین و دوستانش تأسیس شد. این شبکه اجتماعی در ابتدا برای دانشجویان دانشگاه هاروارد آغاز شد، اما به طور سریع به سراسر جهان گسترش یافت. زاکربرگ در آغاز فعالیت فیسبوک، آن را به صورت یک ابزار ارتباطی برای دانشجویان هاروارد معرفی کرد. اما به مرور زمان، سایر دانشگاهها نیز در این شبکه اجتماعی عضو شدند و باعث افزایش قابل توجه کاربران فیسبوک شد. در سال ۲۰۰۶، فیسبوک تصمیم گرفت که خارج از دانشگاهها نیز بتوانند افراد عادی به این شبکه متصل شوند. در نتیجه، فیسبوک با دعوت برخی از محدوده دیگر دانشجویی خارج از هاروارد، به یک شبکه جهانی تبدیل شد. از آن زمان به بعد، فیسبوک به سرعت رشد کرد و کاربران جدید را به خود جذب کرد. از سال ۲۰۰۶ تا کنون، فیسبوک علاوه بر اتصال افراد، متنوع شده است و اجازه می دهد تا کاربران مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، صفحاتی مختص یا شخصی بسازند و در گروه های موضوعی علاقهمندیهای خود را بیابند. در حال حاضر، فیسبوک با بیش از ۲٫۸ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است و به عنوان یک ابزار ارتباطی، تبلیغاتی و تجاری بسیار مهم محسوب می شود. |
بخوانید: در مورد مدیر رسانه های اجتماعی بیاموزید
-
Facebook Messenger:
Facebook Messenger یکی از پیامرسانهای محبوب در میان کاربران فیسبوک است. پلتفرمی است که از طریق آن کاربران میتوانند با یکدیگر در داخل برنامه صحبت کنند و پیامها را به صورت نوشتاری یا صوتی ارسال کنند. علاوه بر امکان ارسال پیام، کاربران میتوانند گروههای چت را ایجاد کنند و با دوستان و آشنایان خود به صورت همزمان در یک چت گروهی مشارکت کنند.
اما امکانات این پیامرسان تنها تا اینجا نیستند. کاربران میتوانند تصاویر و ویدیوها را نیز به همراه پیامهای خود ارسال کنند و بر خلاف چتهای متنی، تجربه چت را با رسانههای تصویری ویدیویی همراه کنند. همچنین، این پلتفرم قابلیت ارسال فایل ها و مکان کنونی را نیز دارا میباشد. با توجه به کارایی و امکانات گسترده آن، مسنجر فیسبوک تبدیل به یک ابزار ارتباطی مهم بین کاربران فیسبوک شده است و مورد استفاده زیادی قرار گرفته است.
-
Facebook Marketplace:
با Facebook Marketplace، به راحتی می توانید به صورت آنلاین کالاهایتان را به فروش بگذارید و یا محصولاتی که نیاز دارید را خریداری کنید. اولین مزیت این سرویس این است که به صورت رایگان قابل استفاده است. شما می توانید به آسانی آگهی های خود را برای فروش محصولات خود ایجاد کنید و به میلیون ها کاربر فیسبوکی نشان دهید. در ضمن، شما می توانید به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و با فروشندگان در ارتباط باشید تا از خرید خود راضی شوید.
توسعه دهندگان فیسبوک با ارائه Marketplace به کاربران، خرید و فروش آنلاین را برای همه آسان تر و دسترسی پذیرتر کرده اند. البته، برای استفاده از این سرویس، شما باید یک حساب فیسبوک داشته باشید و به طور معمول، اطلاعات حساب کاربری خود را به اشتراک بگذارید. با این حال، شما قادر خواهید بود به راحتی از قابلیت های Marketplace بهره مند شوید و نیازهای خرید و فروش خود را به طور قابل توجهی ساده تر انجام دهید.
-
Facebook Events:
سرویس رویدادهای فیسبوک، قابلیتی است که به کاربران این اجازه را میدهد تا رویدادهای خود را برگزار و مدیریت کنند و آنها را با دوستان و افراد دیگر به اشتراک بگذارند. این قابلیت به کاربران فرصت میدهد به راحتی رویدادهای بزرگ و کوچک را برنامهریزی کنند و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.
از دیگر امکانات این سرویس، شرکت در رویدادهای دیگران است. کاربران میتوانند رویدادهای جالب را که توسط دوستان یا صفحات خاصی ایجاد شدهاند، پیدا کرده و به آنها شرکت کنند. این امکان به کاربران اطلاعات مربوط به زمان، مکان و جزئیات دیگر را درباره رویدادها فراهم میکند و برای شرکت در آنها اقدامات لازم را انجام میدهد.
با توجه به این قابلیتها، سرویس رویدادهای فیسبوک برای کاربرانی که به رویدادها علاقهمند هستند، یک وسیله موثر و کار آمد برای برنامهریزی و مدیریت رویدادهاست و به آنها امکان تعامل و ارتباط با دیگران را فراهم میکند.
همچنین بخوانید: معرفی برترین ابزار رایگان گوگل
-
Facebook Live:
فیسبوک لایو، یک ابزار قدرتمند در نظر گرفته شده است که به کاربران اجازه میدهد تا ویدیوهای زنده را به دوستان خود و همچنین به جامعه بزرگ فیسبوک ارسال کنند و در طی فرآیند ارتباط برقرار کنند. این امکان به کاربران این اجازه را میدهد که موضوعات خاصی را که ممکن است از طریق پست نوشتاری یا تصاویر قابل انتقال نباشد، به صورت واقعی و زنده مورد بحث قرار دهند. با فیسبوک لایو، کاربران میتوانند رویدادها، مسابقات و رویدادهای ویژه خود را به طور زنده منتقل کنند و ارتباط مستقیم با تماشاگران و دوستان خود را برقرار کنند. این امکان به آنها اجازه میدهد تا برنامههای زنده خود را با جامعه آنلاین به اشتراک بگذارند و با هم احساس همبستگی و تعامل کنند.
-
Facebook Pages:
Facebook Pages یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها و سازمانهاست که برای آنها امکان ایجاد و مدیریت صفحههای رسمی در فیسبوک را فراهم میکند. این صفحات معمولاً به عنوان نقطه تماس بین کسب و کار و مشتریان خدمت میکنند و به وسیله آنها مشتریان میتوانند با کسب و کار در ارتباط باشند.
وجود یک صفحه رسمی در فیسبوک به کسب و کار اجازه میدهد تا بهروزرسانیهای مربوط به محصولات و خدماتش را به صورت مداوم به مخاطبین خود ارائه دهد، اخبار و رویدادهای مهم را با آنها به اشتراک بگذارد و پاسخگوی سوالات و نظرات مشتریان باشد. این به کسب و کار امکان میدهد تا به طور فعال با مخاطبان خود در ارتباط باشد و در معرض دید آنها قرار بگیرد، که برای افزایش اعتماد مشتریان و جذب مخاطبان جدید بسیار مهم است. از طریق ابزارهای مختلفی که در اختیار کسب و کارها قرار میگیرد، میتوان به صورت آماری کارایی و اثربخشی صفحه رسمی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برنامههای بهبود را اجرا کرد.
-
Facebook Groups:
پلتفرم Facebook Groups یک امکان برای کاربران فراهم میکند تا در گروههایی با داشتن علاقههای متشابه و یا حول موضوعات خاص به صورت آنلاین با هم در ارتباط باشند و وارد بحث و گفتگو شوند. این گروهها به طور گسترده در دستهبندیهای مختلف قابلیت تشکیل داده میشوند، از جمله خانواده، ورزش، موسیقی، هنر، مسافرت و غیره. کاربران میتوانند به روشی ساده در گروهها عضو شوند و سپس بتوانند مطالب، عکسها، ویدیوها و لینکهای مرتبط با موضوع گروه را به اشتراک بگذارند و در بحثها شرکت کنند.
همچنین، کاربران میتوانند در گروههای خصوصی، فایلها و اسناد خود را به اشتراک بگذارند و برنامههای جلسات را هماهنگ کنند. این امکان به کاربران اجازه میدهد تا با افرادی که در دور و بر آنها قرار ندارند ارتباط برقرار کنند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و دیدگاهها و ایدهها را با یکدیگر مبادله کنند. همچنین، با فعالیت در گروهها، کاربران میتوانند به راحتی شبکهسازی کرده و روابط جدیدی برقرار کنند. در این جا، فیسبوک گروهها را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباطات اجتماعی، تبادل اطلاعات و تبادل تجربیات بین کاربران معرفی میکند.
-
Facebook Ads:
سرویس Facebook Ads به کسب و کارها امکان میدهد تا تبلیغات خود را به صورت هدفمند و با هدفگذاری دقیق به کاربران فیسبوک نمایش دهند. این به معنای آن است که کمپینهای تبلیغاتی میتوانند مطابق با جنبههای ویژهای از مخاطبانی که کسب و کار قصد دارد به آنها نیازمندی خدمات یا محصول خود را نشان دهد، طراحی شوند.
با استفاده از این سرویس، کسب و کارها قادرند تا اطلاعاتی مانند سن، نوع جنسیت، تمامیت جغرافیایی، علاقهمندیهای رفتاری و دیگر مشخصات کاربران را ردیابی و مورد توجه قرار دهند. این امکان به کسب و کارها کمک میکند تا نشان دادن یک تبلیغ به افرادی که بیش از همه احتمال دارد به خدمات آنان نیازمندی داشته باشند، ممکن شود. به همین ترتیب، این سرویس به کسب و کارها کمک میکند تا نتایج بهتری بدست آورند و بهطور کلی استراتژی تبلیغاتی خود را بهبود ببخشند.
مرتبط: جنگ تبلیغاتی: Google Ads vs. Facebook Ads – برتری با کدام است؟
-
Facebook Watch:
پلتفرم Facebook Watch یک امکان جدید برای کاربران فیسبوک است که آنها را قادر می سازد تا به صورت رسمی ویدیوهای اختصاصی و محتوای اصلی را مشاهده کنند و با کانال های مشخص شده علاقه مندی خود در ارتباط باشند.
این پلتفرم به کاربران امکان می دهد تا با انجام عملیاتی مشابه “سابسکرایب” به کانال های مورد علاقه خود مشترک شوند و در این تحول جدید در دنیای تولید ویدیوها و محتوا شرکت کنند. با این امکان جدید، فیسبوک برنامه ها، استودیوها و خالقان محتوا را حمایت می کند و به ایجاد و توزیع محتوای اختصاصی تشویق میکند. همچنین، درآمدزایی از طریق تبلیغات نیز برای صاحبان کانال های ویدیویی فراهم می شود. با این حال، Facebook Watch هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و فقط در برخی از کشورها در دسترس است.
-
Facebook Dating:
Facebook Dating یک قابلیت جدید است که به کاربران فیسبوک، امکان پیدا کردن و شروع یک رابطه با افرادی که سلیقهها و علایق مشابهی دارند، میدهد. با استفاده از این ویژگی، کاربران میتوانند به راحتی با افراد جدیدی آشنا شوند که از طریق این پلتفرم آنها را جذب میکنند.
این ابزار امکانات مختلفی را برای کاربران فراهم میکند، از جمله ارسال پیام به افرادی که جذابیت شما را به خود جلب کردهاند، ایجاد رویدادهای درون برنامهای برای دعوت افراد و مشاهده پروفایلهای دیگر کاربران. این رابطه با برخی خصوصیات مشترکی با برنامههای ریبوند و تیندر در حوزه آشنایی آنلاین است، اما با تمرکز بیشتری بر جوانب اجتماعی و شبکهسازی که به صورت مستقیم با حساب فیسبوک کاربر در ارتباط است. ید با هر قابلیت فرعی، دسترسی به برخی از اطلاعات کاربران خصوصی میشود، اما نگرانیهای بسیار زیادی درباره حفظ حریم خصوصی کاربران و آسیبپذیریها وجود دارد. ا ویژگی هنوز در برخی از کشورها به طور رسمی راه اندازی نشده است و امکان استفاده از آن ممکن است محدود باشد.
-
Facebook Moments:
با استفاده از سرویس Facebook Moments، کاربران قادر خواهند بود تصاویر خود را به طور خصوصی با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. این سرویس به طور خودکار تصاویر را دستهبندی کرده و به دستهبندیهای مختلف مرتب میکند. این به کاربران کمک میکند تا به راحتی به عکسهای خود دسترسی داشته باشند و آنها را مرتب کنند. با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته، Facebook Moments تصاویر را بر اساس چهره ها، مکانها و زمانهایی که عکسها گرفته میشوند، دستهبندی میکند.
به این ترتیب، کاربران قادرند تا تصاویر مربوط به یک رویداد خاص را به سادگی پیدا کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین، با استفاده از قابلیت تگ گذاری افراد، کاربران میتوانند تصاویر را بر اساس افراد حاضر در عکس نیز دستهبندی کنند. Facebook Moments اجازه میدهد کاربران در یک محیط امن و خصوصی، به اشتراکگذاری خاطرات و تجربیات خود بپردازند. با این سرویس، تصاویر شخصی مانند عکسهای خانوادگی و تصاویر مهم رویدادهای زندگی کاربران در یک محیط کنترل شده ذخیره و به اشتراک گذاشته میشوند. به این ترتیب، کاربران میتوانند از فضای ابری این سرویس برای ذخیره و مدیریت تصاویر خود استفاده کنند و نگرانی درباره از بین رفتن و یا به سرقت رفتن آنها نداشته باشند.
-
Facebook Gaming:
سرویس Facebook Gaming یک پلتفرم است که به کاربران اجازه می دهد تا بازی های خود را به راحتی با دوستان و اشخاص دیگر در فیسبوک انجام دهند. این سرویس به کاربران امکان می دهد محبوبیت خود را در جامعه گیمرهای فیسبوک افزایش دهند و بازی ها را به عنوان یک نماد اصلی و فعالیت تفریحی درون شبکه اجتماعی پوشش دهنده شود. با استفاده از این پلتفرم، کاربران قادر هستند با دوستان خود در محیطی مشترک بازی کنند و ارتباطات جدیدی را برقرار کنند.
همچنین، کاربران قادرند از امکانات دیگری مانند استریمینگ بازی، ایجاد صفحه گیمینگ شخصی و تماشای بازی های دیگران بهره مند شوند. در کل، با استفاده از سرویس Facebook Gaming کاربران می توانند به عنوان یک بخش فعال از جامعه گیمرهای فیسبوک شناخته شوند و تجربه یک محیط پررنگ گیمینگ را تجربه کنند.
بخوانید: چگونه مشکل بند انگشتی نادرست فیس بوک را در وردپرس برطرف کنیم
-
Facebook Workplace:
Facebook Workplace یک پلتفرم اجتماعی است که توسط شرکت فیسبوک برای بهبود همکاری و ارتباطات سازمانی در سازمانها طراحی شده است. این سرویس به کارمندان امکان میدهد تا در یک محیط مجازی و امن به اشتراک گذاری ایدهها، اطلاعات و منابع مورد نیازشان بپردازند. با استفاده از Workplace، تعاملات درون سازمانی می تواند به صورت مستقیم در یک فضای مجازی انجام شود و علاوه بر ارتباط صوتی و تصویری، از ویژگیهایی مانند چت گروهی، اشتراک گذاری فایل و انجام نظرسنجیها نیز پشتیبانی میکند.
این سرویس با جایگزینی ایمیل و ابزارهای سنتی، کاربران را قادر می سازد در هر زمان و مکانی با همکاران خود در تمامی سطوح سازمانی به طور خودکار به اشتراک گذاری ایدهها و برنامهها بپردازند. همچنین، این سرویس امکان ایجاد گروههای مختلف بر اساس تیمها و بخشهای مختلف سازمان را نیز فراهم میکند، که این امر فرصتی را برای همکاری میان بخشهای مختلف و تیمها فراهم میکند و در نتیجه میزان هماهنگی و کارآیی سازمان را افزایش میدهد.
با توجه به امکانات و قابلیتهایی که ارائه میدهد، Facebook Workplace میتواند به عنوان یک ابزار مناسب و کارآمد برای همکاری و ارتباطات در سازمانها باشد، که به کارمندان این اجازه را میدهد تا به طور مؤثرتر در پروژهها، ایدهها و راهکارهای خلاقانه خود همکاری کنند.
-
Facebook Portal:
فیسبوک پورتال یک دستگاه جدید است که به کاربران امکان میدهد با دوستان و خانواده خود تماسهای ویدئویی با کیفیت بالا و به طور راحت برقرار کنند. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است که امکان دسترسی آسان و راحت به اعضای خانواده و دوستان از طریق تماسهای ویدئویی را فراهم میکند.
همچنین، پورتال دارای دوربینهای قدرتمندی است که تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا را در هر جایی که قرار دارید، از طریق سرویس فیسبوک به اشتراک میگذارد. این دستگاه همچنین با صدای بلند و واضح همراه است و میتوانید به راحتی با افراد دیگر صحبت کنید. با استفاده از فیسبوک پورتال، تجربه تماسهای ویدئویی با دوستان و خانواده به یک سطح جدید ارتقا مییابد و کاربران میتوانند به آسانی به دور همی و مکالمه در سراسر جهان دسترسی داشته باشند.
-
Facebook Fundraisers:
Facebook Fundraisers یک سرویس است که به کاربران اجازه می دهد برای علایق و موارد خاصی که به آنها علاقه دارند، پول جمع کنند و آن را به سازمانهای غیرانتفاعی و خیریه ها اهدا کنند. این سرویس به کاربران فرصت می دهد تا به دستاوردهای شخصی خود، برنامه های خیریه و پروژه هایی که اهمیت زیادی برایشان دارد، اهمیت دهند و در عین حال برای کاهش مشکلات و نیازها در جامعه کمک کنند. در واقع، این سرویس به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از قدرت وسیع اجتماعی فیسبوک، تلاش خود را برای دست یابی به عدالت اجتماعی و توسعه پایدار بیشتر کنند.
با استفاده از Facebook Fundraisers، کاربران می توانند به آسانی برای علایق شخصی خود صفحه جمع آوری وجوه ایجاد کنند و سپس آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آنها را به اهدای موجودی فاینانسیال خود دعوت کنند. این سرویس قابلیت هایی نیز دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی بررسی کنند که کدام سازمان غیرانتفاعی یا خیریه بهترین پوزش را برای کمک های مالی خود دریافت می کنند. همچنین، این سرویس علاوه بر قدرت اجتماعی فیسبوک، همراه با اهداف خیریه فردی است و برخی از کاربران از طریق آن برنامه هایی را برای جمع آوری وجوه برای رفع مشکلاتی مانند بیماری های پیچیده یا وضعیت های بحرانی، اعلان کرده اند. این سرویس از سال ۲۰۱۵ میلادی توسط فیسبوک راه اندازی شد و تاکنون میلیاردها دلار به خیریه ها و سازمان های غیرانتفاعی سراسر جهان کمک شده است.
-
Facebook Safety Check:
قابلیت “Facebook Safety Check” یک ابزار مم در مواق بحرانی فوری است ک به کاربران فسبوک اکان میده اطلاعاتمنیتی وضعیت خود را با دوست خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت به صورت خودکار در زمان هایی که یک حادثه غیرمنتظره مانند زلزله، حمله تروریستی یا سایر بحران های جهانی رخ میدهد، فعال میشود. با کلیک بر روی قابلیت “Safety Check”، کاربران می توانند در مورد وضعیت خود در ایمنی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین اگر کاربری وضعیت خاصی را تأیید نکند، دیگران نیز قادر خواهند بود تأییدیه امنیتی برای آن شخص ارسال کنند تا او را در امان دانسته باشند.
این امکان به کاربران اجازه میدهد در زمانهای بحرانی بدون نگرانی از کاربران دیگر به خانواده و دوستان خود اعلام کنند که در امنیت هستند یا در مورد وضعیت آنها مطلع شوند. بنابراین، این قابلیت میتواند در جمع آوری اطلاعات مهم برای موقعیت های اضطراری و مدیریت بحران، و همچنین در رهگیری و ارسال کمک های اضافی برای مکان های مشکوک به بحران بسیار مفید باشد.
-
Facebook Oculus:
فیسبوک Oculus عبارت است از یک تکنولوژی واقعیت مجازی که به کاربران این امکان را میدهد تا در یک دنیای تازه و تجربهی بینظیری غرق شوند. با استفاده از دستگاههای Oculus، کاربران میتوانند به صورت واقعیت مجازی با محتوای سه بعدی و محیطهای مجازی در ارتباط بوده و تجربهی آن را به طور کامل احساس کنند.
این تکنولوژی پیشرفته میتواند در حوزههای مختلفی از جمله بازیهای ویدیویی، فیلمها و سرگرمی های مختلف، آموزش و آموزش های عملی، واقعیت مجازی درمانی و تراپی، ارتباطات و همچنین کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد. اکولوس فیسبوک با ارائهی تجربهی مشتاقانهای از دنیای واقعیت مجازی، به کاربران این امکان را میدهد تا به طور کامل در دنیای مجازی فرو روند و تمام احساسات و تجربههای واقعیتری را تجربه کنند.
بخوانید: مارک زاکربرگ دیگر یکی از ۱۰ ثروتمند آمریکایی نیست
-
Facebook Moments:
فیسبوک مومنتس یک سرویس است که به کاربران اجازه میدهد تصاویر خود را به طور خصوصی با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند و به طور خودکار تصاویر را به دستهبندیهای مختلف مرتب کنند. این سرویس با استفاده از فناوری شناسایی چهره، تصاویر را به طور خودکار برچسبگذاری کرده و آنها را به طور هوشمند در دستههای مختلفی نظیر “پزشکی”، “سفر”، “مراسم عروسی” و غیره دستهبندی میکند.
این امکان به کاربران میدهد تصاویر خود را به راحتی پیدا و مرتب سازی کنند و به آسانی آنها را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. همچنین، کاربران میتوانند از مومنتس برای تعامل با دوستان و خانواده استفاده کنند و تصاویر را به آسانی به آنها ارسال کنند. به این ترتیب، با استفاده از سرویس فیسبوک مومنتس، کاربران قادرند به طور ایمن و راحت تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین تجربه بهتری از مدیریت و دستهبندی تصاویر خود داشته باشند.
-
Facebook Tips:
فیسبوک یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی در دنیاست که به میلیونها نفر امکان میدهد با یکدیگر در ارتباط باشند و محتواهای مختلف را به اشتراک بگذارند. این پلتفرم به کاربران این امکان را میدهد تا نکات، راهنماها و پیشنهادهای خود را به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی با دیگران به اشتراک بگذارند. این قابلیت به کاربران کمک میکند تا تجربیات، دانشها و توصیههای خود را با هماشتراک گذاشته و از تجربه دیگران بهرهبرداری کنند.
هر کاربر میتواند موضوعات دلخواه خود را انتخاب کند و در آنها مطالب خود را به اشتراک بگذارد. این ارتباطات آنلاین میتواند به توسعه شغلی، افزایش دانش فردی و همبستگی اجتماعی کمک کند. همچنین، این قابلیت برای تبلیغات و ترویج محصولات و خدمات نیز بسیار مفید است. در کل، فیسبوک به کاربران این امکان را میدهد تا از تعامل و تبادل اطلاعات با دیگران بهرهبرداری کنند و به عنوان یک پلتفرم معتبر جامعهی مجازی شناخته شوند.
-
Facebook Marketplace:
فیسبوک مارکت پلیسی است که به کاربران اجازه می دهد محصولات جدید و دست دوم را بفروشند و خریداری کنند. این سرویس به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد به راحتی با دیگران در ارتباط باشند و محصولات خود را برای فروش نمایند. با استفاده از فیسبوک مارکت پلیسی، کاربران می توانند محصولاتی مانند لباس، الکترونیک، وسایل خانگی و غیره را بفروشند و در عین حال می توانند محصولات دیگران را بخرند. همچنین، این سرویس به کاربران این امکان را می دهد تا با مشتریان بالقوه در ارتباط باشند ، جزئیات و قیمت محصولات را بدانید و همچنین نظرات و بازخوردهای دیگران را ببینند. این جامعه فروش و خرید گسترده ای را برای کاربران فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا به راحتی و به راحتی اقلام خود را خریداری و فروش کنند.
در کل، فیسبوک مارکت سرویسی است که به کاربران اجازه می دهد اقلام خود را به صورت آنلاین بفروشند و خرید کنند. این سرویس علاوه بر فراهم کردن یک پلتفرم برای فروش و خرید، به کاربران امکان می دهد براساس نیازها و علاقه هایشان به دنبال اقلام خاصی بگردند و تماس برقرار کنند. همچنین، کاربران می توانند محصولات خود را به شکلی دقیق و هوشمندانه توصیف کنند و عکس هایی از محصولات خود را به اشتراک بگذارند تا اطلاعات کاملی را در مورد آنها برای خریداران فراهم کنند. فیسبوک مارکت به عنوان یک منصه فروشگاهی آنلاین توانسته است اقلام خریداری شده توسط کاربران را توسعه دهد و به عنوان یک منبع عمده درآمد نیز شناخته می شود.
-
Facebook Graph Search:
Facebook Graph Search ابزاری است که به کاربران این امکان را میدهد تا جستجوهای پیچیدهتر را در فیسبوک به راحتی انجام دهند. با استفاده از این سرویس، کاربران قادر خواهند بود به خاطرات گذشته خود بازگردند و تصاویر و پستهای قدیمی را مرور کنند. این امکان به کاربران کمک میکند تا به سرعت و با دقت به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، کاربران میتوانند بر اساس مکان، تاریخ، علاقهمندیها، دوستان و بسیاری از فیلترهای دیگر جستجوهای خود را صورت دهند. با این ابزار، کاربران میتوانند به سرعت به اطلاعات از دوستان، خانواده و همکاران خود دسترسی پیدا کنند و بازهم به خاطرات گذشته خود سفر کنند.
بخوانید: توصیه مارک زاکربرگ به جوانان
-
Facebook Business Suite:
فیسبوک بیزینس سوئیت یک پلتفرم جامع است که به کسب و کارها امکان میدهد تا از تمام ابزارها و قابلیتهای موجود در فیسبوک برای مدیریت و توسعه کسب و کار خود بهرهبرداری کنند. با استفاده از این سرویس، کسب و کارها میتوانند صفحهی فیسبوک خود را مدیریت کرده و پستها و آگهیهای تبلیغاتی را برنامهریزی و ارسال کنند. همچنین، میتوانند ویدئوهای زنده (لایو) برگزار کنند و با مشتریان و مخاطبان خود تعامل داشته باشند.
علاوه بر این، از طریق بخش Insights، کسب و کارها میتوانند به آمار و اطلاعات مربوط به نتایج انتشاراتی و تبلیغاتی خود دسترسی داشته باشند و با تحلیل این اطلاعات، استراتژیهای بهبود و بهینه سازی برای رشد و توسعه کسب و کارشان را تعیین کنند. کسب و کارها همچنین میتوانند از ابزارهای مدیریت پیامها و مشتریان مانند Messenger و Instagram Direct هم برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند. به این ترتیب، فیسبوک بیزینس سوئیت یک پلتفرم جامع و کارآمد است که کسب و کارها را در بهرهبرداری از امکانات فیسبوک برای مدیریت و توسعهی کسب و کارشان یاری میکند.
-
Facebook Ads Manager:
Facebook Ads Manager ابزاری است که به تبلیغندگان امکان میدهد به صورت جامع و کامل تبلیغات خود را مدیریت کنند و با بهرهگیری از ابزارهای مختلف این پلتفرم، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنند. این ابزار به طور کامل به تبلیغدهندگان کنترل از طریق داشبوردی مرکزی برای مدیریت تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام خود میدهد.
ویژگیهای Ads Manager شامل امکان ساخت و مدیریت کمپینها، تعیین هدفهای تبلیغاتی، طراحی تبلیغات، استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مختلف، تعیین هدفگذاری جامع بر اساس جنسیت، سن، مکان و سایر شاخصهای دقیق، مشاهده و تحلیل نتایج کمپینها در زمینههای مختلف از جمله دریافت گزارشهای روزانه و هفتگی، تحلیل عملکرد تبلیغات و بهینهسازی آنها است. همچنین، با استفاده از Ads Manager، تبلیغدهندگان میتوانند روند و پیشرفت تبلیغات خود را به صور زمان بندی شده مانند تغییر بودجه، ایجاد نسخههای تبلیغاتی مختلف و ایجاد تنظیمات مختلف برای هر کمپین مشاهده و دنبال کنند.
در کل، Facebook Ads Manager یک ابزار قدرتمند و جامع برای تبلیغدهندگان است که امکان مدیریت و بهینه سازی تبلیغات آنها را فراهم میکند و باعث افزایش نتایج موفقیتآمیز کمپینهای تبلیغاتی میشود.
-
Facebook Analytics:
با استفاده از این ابزار، کسب و کار می توانند پیچیدگی های عملکرد اکوسیستم مربوط به صفحات فیسبوک و اپلیکیشن ها را درک کنند. Facebook Analytics اطلاعاتی را در اختیار میگذارد که کسب و کارها برای افزایش راندمان و بهره وری خود به آن نیاز دارند. این ابزار اطلاعات مختلفی از جمله تعداد کاربران فعال، زمان میانگین صرف شده بر روی پست ها، تعداد نشست ها و ترکیب جوانه ها را برای ارزیابی می دهد.
علاوه بر این، Facebook Analytics میتواند الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کند و به کسب و کارها کمک کند تا استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی خود را بهبود بخشند. با استفاده از این ابزار، کسب و کارها می توانند محتوا و اختلافات جغرافیایی را تحلیل کنند و استراتژی های خود را بر اساس نیازمندی ها و علاقه های واقعی مشتریان تنظیم کنند. در نتیجه، این ابزار به کسب و کارها کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیرند و عملکرد خود را بهبود بخشند.
-
instagram:
Instagram یکی از بزرگترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی در دنیا است که ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط Kevin Systrom و Mike Krieger تأسیس شد (Instagram در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد). یکی از ویژگیهای برجسته این شبکه امکان اشتراک گذاری عکس و ویدئوها است. کاربران میتوانند عکسهای خود را ویرایش و فیلتر دهی کنند و سپس با دنبال کردن دیگران یا همچنین تگ کردن آنها، این محتوا را برای دوستان خود ارسال کنند. همچنین کاربران میتوانند به صورت خصوصی نیز پیامهای متنی، عکس یا ویدئو با دیگران را به اشتراک بگذارند. Instagram در طول سالها به یک برند محبوب تبدیل شده است و اکنون بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد.
Instagram همچنین یکی از بهترین وسایل تبلیغاتی برای کسب و کارها و شرکتها است. اغلب برندها و شخصیتهای مشهور از این شبکه جهت تبلیغات، افزایش نمایه و جذب مخاطب استفاده میکنند. فعالیت در این شبکه در برگیرنده استفاده از سیاستهای بازاریابی مختلف مانند استفاده از هشتگها و تگ کردن محتوا به شیوهای است که تعامل کاربران را به حداکثر رسانده و تعداد فالورها را افزایش دهد. علاوه بر این، به کمک فیلترها و ابزارهای مختلف ویرایشی در Instagram، کاربران میتوانند محتوای جذابی را به اشتراک بگذارند و بر روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.
Instagram یک جامعه بزرگی است که شامل افرادی از تمامی نقاط جهان است. با اینکه بیشتر کاربران معمولی از این شبکه جهت اشتراکگذاری محتوا و ارتباط با دیگران استفاده میکنند، اما برخی اشخاص از Instagram برای انتشار محتوای خود و همچنین تبلیغات استفاده میکنند. این جامعه این امکان را به کاربران میدهد تا عکسها و ویدئوها خود را به اشتراک بگذارند، نظرات کاربران دیگر را ببینند و شرکت در چالشها و رویدادها را تجربه کنند. همچنین کاربران میتوانند از محتوای دوستان و افراد مورد علاقه خود لذت ببرند و از زندگی آنها مطلع شوند. در کل، Instagram یک جامعه زیبا و پویا است که افراد را به هم متصل میکند و ارتباطات را در سراسر جهان در دسترس قرار میدهد.
-
whatsapp:
WhatsApp یکی از محبوبترین برنههای پیامرسان در دنیاست. این اپلیکیشن، امکان برقراری ارتباط همزمان و تبادل پیامها و فایلهای متنی، صوتی و تصویری را با دیگر کاربران فراهم میکند. از ویژگیهای منحصر به فرد WhatsApp میتوان به رمزنگاری پیامها، امکان برگزاری تماسهای ویدئویی، ایجاد گروههای چت و اشتراکگذاری ویدئوها و عکسها اشاره کرد.
با استفاده از WhatsApp، کاربران میتوانند در هر زمان و به هر نقطهای از دنیا با دیگران ارتباط برقرار کنند. با تمامی قابلیتهایی که این برنامه ارائه میدهد، کاربران میتوانند به راحتی و در عین حال بدون هیچ هزینهای با دیگران گفتگو کنند، تصاویر و ویدئوها را ارسال کنند و حتی مکالمات تصویری را برگزار کنند.
از آنجا که WhatsApp به صورت رایگان در دسترس است و تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است، به عنوان یک ابزار ارتباطی مؤثر و کارآمد محسوب میشود. همچنین، رمزنگاری پیامها در WhatsApp امکان ارتباط امن بین کاربران را فراهم میسازد و از اطلاعات شخصی کاربران در حین ارسال و دریافت محافظت میکند. بنابراین، امنیت و حریم خصوصی کاربران همواره در این برنامه مورد توجه قرار داشته است.
بخوانید: نبرد برای جلوگیری از اخبار جعلی
سوالات متداول:
چگونه سرویس فیس بوک را دریافت کنم؟
برای دریافت سرویس Facebook، شما میتوانید از طریق مرورگر اینترنت خود به وب سایت Facebook (www.facebook.com) بروید و یک حساب کاربری بسازید. برای این منظور، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید، شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن یا آدرس ایمیل، و رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.
بعد از ساخت حساب کاربری، شما میتوانید با سایر کاربران در ارتباط باشید، پستها ارسال کنید، نظرات بگذارید، عکسها و ویدیوها را به اشتراک بگذارید و در گروهها و صفحات مورد علاقه خود عضو شوید.
همچنین، شما میتوانید اپلیکیشن Facebook را از App Store یا Google Play برای تجربه بهتری از سرویس در دستگاه همراه خود دانلود کنید. این اپلیکیشن، به شما امکانات بیشتری از جمله اطلاعیهها، دسترسی به Messenger، اشتراکگذاری سریع تر مطالب و دستهبندی بندی فید خبری را میدهد.
چگونه یک سرویس فیس بوک را حذف کنم؟
برای حذف حساب فیسبوک خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
- وارد حساب کاربری خود شوید و به قسمت “تنظیمات و حریم خصوصی” بروید.
- در قسمت “حساب شما”، گزینه “حذف حساب و اطلاعات” را انتخاب کنید.
- بر روی دکمه “شروع” کلیک کنید.
- در صفحه بعدی، دلیل حذف حسابتان را انتخاب کنید و رمز عبور خود را وارد کنید.
- در نهایت، روی دکمه “حذف حساب” کلیک کنید و پروسه حذف حساب شما آغاز می شود.
توجه داشته باشید که بعد از حذف حساب، دیگر نمیتوانید به آن دسترسی پیدا کنید و تمامی اطلاعات و محتویات آن به طور دائمی حذف میشوند. قبل از حذف حساب خود، در صورت تمایل به نگهداری اطلاعات، آن را دریابندگان خود دانلود کنید.
مرتبط: حذف اکانت اینستاگرام
آیا فیس بوک یک سرویس وب است؟
بله، فیسبوک یک سرویس وب است.
آیا فیس بوک یک تجارت خدماتی است؟
فیس بوک در ابتدا یک شبکه اجتماعی آنلاین بود، اما در طول سالها به محصولات و خدمات دیگری نیز گسترش یافته است. اکنون فیس بوک یک شرکت فناوری است که علاوه بر شبکه اجتماعی، خدماتی نظیر پلتفرم تبلیغاتی، فروشگاه آنلاین، ابزارهای تحلیلی و صفحات کسب و کار را نیز ارائه میدهد. بنابراین میتوان گفت که فیس بوک در حال حاضر یک تجارت خدماتی است.
خدمات متا چیست؟
خدمات متای فیس بوک یا (Facebook Marketing Services) شامل مجموعهای از فعالیتها و ابزارهایی است که به کسب و کارها و برندهای مختلف کمک میکند تا در فیسبوک بهتر دیده شوند، ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کنند و فروش خود را افزایش دهند. این خدمات شامل موارد زیر میشود:
- تبلیغات فیسبوک: از طریق نمایش تبلیغات در صفحه اصلی و سایر قسمتهای فیسبوک، تبلیغاتی را به تخصصیترین شکل به مخاطبان خود نشان دهید.
- بهینه سازی پیشرفته تبلیغات: با استفاده از آزمایشات A/B و بهینه سازی مداوم و به روز تبلیغات، بهبود عملکرد تبلیغات خود را تضمین کنید و در نتیجه هم دیده شدن خود را افزایش دهید و هم هزینه را کاهش دهید.
- مدیریت صفحه فیسبوک: صفحه فیسبوک یکی از ابزارهای مهم برای برندهاست. متخصصان مارکتینگ فیسبوک میتوانند به شما در مدیریت و بهبود صفحه کمک کنند، محتواهای جذاب ساخته و پاسخگویی به نظرات و بازخوردهای کاربران را بر عهده بگیرند.
- استراتژی و برنامه ریزی: مشاوران متای فیس بوک به شما کمک میکنند تا استراتژی مناسب و برنامه ریزی دست اوردید که به شما در رسیدن به اهدافتان در فیسبوک کمک کند.
- ایجاد و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی: ایجاد کمپینهای تبلیغاتی مؤثر و کارآمد در فیسبوک، اهمیت بسیاری دارد. تخصصیترین متخصصان مارکتینگ فیسبوک میتوانند در ایجاد و مدیریت این کمپینها به شما کمک کنند.
- تحلیل دادهها: دادههای حاصل از تبلیغات فیسبوک را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج به دست آمده را بررسی کرده و بر اساس آنها تصمیمگیری کنید که بهبودهای لازم را در استراتژی مارکتینگ خود اعمال کنید.
وجود محتوای متناسب و برجسته برای تبلیغات فیسبوک بسیار مهم است و با استفاده از خدمات متای فیس بوک می توانید به طور موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نتایج بهتری را ببینید.
چگونه دسترسی شخص ثالث را از فیس بوک حذف کنم؟
بر حذف دسترسی شخص ثالث از فیس بوک، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوید.
۲. به قسمت “تنظیمات” بروید. برای این کار میتوانید ابتدا روی نام خود در بالای صفحه کلیک کنید و سپس از منوی کشویی “تنظیمات” را انتخاب کنید.
۳. در صفحه تنظیمات، به قسمت “امنیت و ورود” بروید. برای این کار میتوانید در منوی سمت چپ به پایین صفحه حرکت کرده و این قسمت را انتخاب کنید.
۴. در قسمت “دسترسی به دیگر برنامهها و وبسایتها”، بر روی “ویرایش” کلیک کنید.
۵. در این صفحه، میتوانید لیستی از برنامهها، وبسایتها و افرادی را که دسترسی به اطلاعات شما در فیس بوک دارند، ببینید.
۶. برای حذف دسترسی یک شخص یا برنامه مشخص، روی “حذف” در کنار نام آن کلیک کنید.
با انجام این مراحل، دسترسی شخص ثالث از فیس بوک شما حذف خواهد شد. همچنین میتوانید در قسمت “تنظیمات”، در بخش “حذف حساب کاربری”، حساب کاربری خود را به طور کامل حذف کنید.
فیس بوک چند سرویس ارائه می دهد؟
فیس بوک چندین سرویس مختلف را ارائه میدهد، این شامل موارد زیر میشود:
۱- شبکه اجتماعی: فیس بوک به صورت اصلی به عنوان یک شبکه اجتماعی شناخته میشود که به کاربران امکان میدهد با دوستان، خانواده و افراد دیگر در سراسر جهان در ارتباط باشند و مطالب و عکسها را به اشتراک بگذارند.
۲- اینستاگرام: اینستاگرام از سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شده است و اکنون یکی از محبوبترین سرویسهای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهاست. کاربران میتوانند عکسها و ویدیوهای خود را در پروفایل شخصی خود به اشتراک بگذارند و با دیگر کاربران در ارتباط باشند.
۳- واتساپ: واتساپ نیز در سال ۲۰۱۴ توسط فیس بوک خریداری شده است. این سرویس پیامرسان فوقالعاده پرطرفدار است که به کاربران امکان میدهد پیامهای متنی، صوتی و تصویری را به صورت رایگان با دوستان و خانوادههای خود در سراسر جهان ارسال کنند.
۴- مسنجر فیس بوک: مسنجر فیس بوک یک برنامه پیامرسان است که به کاربران امکان میدهد مستقیماً با دوستان و مخاطبان خود در فیس بوک یا شماره تلفنهای موبایل ارتباط برقرار کنند. از طریق مسنجر فیس بوک میتوان پیامهای متنی، صوتی و تصویری را ارسال و در استیکر ها، گیف ها و پیامهای صوتی جستجو کرده و از آنها استفاده کرد.
۵- رایتل: رایتل یک سرویس مبتنی بر فناوری بلاکچین است که به صورت مشارکتی توسط فیس بوک و تعدادی از شرکا راهاندازی شده است. این سرویس امکان ارسال و دریافت پول، خرید کریپتووالت و انتقال وجه با استفاده از فناوری بلاکچین را فراهم میکند.
و دهها مورد دیگر …
جمع بندی:
در این مقاله، به بررسی و معرفی ۲۶ مورد از بهترین خدمات فیسبوک پرداخته شده است. این پلتفرم اجتماعی به عنوان یک جرقه ای از الهام برای نوآوری و ارتقاء خدمات و امکانات خود، به عنوان یک ابزار قدرتمند در دسترس همه افراد در سراسر جهان شناخته میشود.
یکی از بهترین خدمات فیسبوک، راه اندازی پلتفرم تبلیغاتی آن است. با استفاده از این امکان، کسب و کارها و برندها میتوانند به طور مستقیم با مشتریان هدف خود در ارتباط باشند و تبلیغات خود را به دسترس بیشتری برسانند. این امکان باعث ارتقاء کسب و کارها و بهبود نتایج تبلیغات آنها میشود.
همچنین، فیسبوک محیطی را برای تبادل اطلاعات و تجربیات فراهم میکند. با استفاده از ابزارهای مانند گروهها و صفحهها، افراد با سلایق و علاقههای مشابه در ارتباط با یکدیگر قرار میگیرند و میتوانند به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود راهی برای یادگیری و رشد مشترک باشد.
همچنین، فیسبوک به عنوان یک ابزار ارتباطی موثر عمل میکند. با استفاده از پیام رسان فیسبوک، افراد میتوانند با دوستان، خانواده و همکاران خود در هر زمان و در هر کجا به تعامل بپردازند. این قابلیت باعث کاهش مسافت فیزیکی و زمانی بین افراد میشود و رابطههای اجتماعی را تقویت میکند.
به علاوه، فیسبوک به همراهی با تکنولوژیهای جدید نیز پیشرفت میکند. با اینکه شبکه اجتماعی ابتدایی با برنامه عملکرد سادهای بود، اما امروزه با اضافه شدن امکانات همچون واقعیت مجازی و هوش مصنوعی، ارتباطات کاربران در فیسبوک به سطح جدیدی رسیده است.
با اینکه فیسبوک همواره با چالشها و مشکلاتی مواجه است، اما نمیتوان به اهمیت و تأثیر این پلتفرم بر جوامع جهان اعتراض کرد. با بهبود مستمر خدمات و افزایش امکانات فیسبوک، این پلتفرم به عنوان منبعی برای الهام و نوآوری در حوزه ارتباطات، تبلیغات و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به نظر میرسد.
بخوانید: راهنمایی برای استفاده از تکنولوژی های پیام رسانی، گروههای چت و تلگرام
یک پاسخ
تاریخچه فیس بوک:
فیس بوک توسط مارک زاکربرگ به همراه هم اتاقی هایش اندرو مک کولوم، ادواردو ساورین، کریس هیوز و داستین موسکوویتز در فوریه ۲۰۰۴ تاسیس شد. این سایت شبکه اجتماعی که در ابتدا “TheFacebook” نام داشت، برای دانشجویان دانشگاه هاروارد ایجاد شد تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. .
با افزایش محبوبیت این سایت، در نهایت برای سایر مدارس آیوی لیگ و سپس به کالج ها و دانشگاه ها در سراسر ایالات متحده و کانادا باز شد. در سپتامبر ۲۰۰۶، فیس بوک به روی همه افراد با یک آدرس ایمیل معتبر باز شد.
در طول سالها، فیسبوک با معرفی News Feed در سال ۲۰۰۶، دکمه Like در سال ۲۰۰۹ و بهروزرسانیها و تغییرات مختلف دیگر در این پلتفرم، به گسترش دامنه دسترسی و ویژگیهای خود ادامه داد.
در سال ۲۰۱۲، فیس بوک با یک عرضه اولیه عمومی (IPO) که ارزش شرکت را بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد، وارد بورس شد. از آن زمان، فیس بوک چندین شرکت دیگر از جمله اینستاگرام و واتس اپ را تصاحب کرده است و تسلط خود را در فضای رسانه های اجتماعی بیشتر تقویت کرده است.
فیسبوک علیرغم مواجهه با نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی، نقض دادهها و نقش آن در انتشار اطلاعات نادرست، با میلیاردها کاربر فعال یکی از محبوبترین سایتهای شبکه اجتماعی در جهان است.