انسان ها روال را دوست دارند. وقتی نوبت به دستیابی به اهداف قابل اندازه گیری می رسد، به این معنی است که ما تمایل داریم کارهایی را که همیشه انجام داده ایم، به همان ترتیبی که همیشه انجام داده ایم، انجام دهیم.
این همچنین برای عادات ما هنگام کار در تیم نیز صدق می کند. احتمالاً آنقدر با تیم خود کار کرده اید که احساس می کنید می دانید از آنها چه انتظاری دارید. شما الگوهای عادتی را در نحوه تعامل خود ایجاد کرده اید. و احتمالاً این احساس متقابل است. شاید زمان آن رسیده که این برداشت ها را از بین ببریم.
عادتهای خود را ارزیابی کنید
برای اینکه مدیر بهتری باشید، مهم است که ریسک کنید و بهبودهای مورد نیاز را معرفی کنید. این اغلب به معنای شناسایی این است که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. گاهی اوقات کشف این ویژگی ها به سادگی پرسیدن سه سوال است:
- چه عادت هایی شما را به جایی که امروز هستید رسانده است؟
- چه عاداتی ممکن است شما را از دستیابی به دستاوردهای دلخواه بعدی باز دارد؟
- آیا زمان درخواست بازخورد فرا رسیده است؟
نگاهی دقیق به عادات خود بینش شگفت انگیزی را در مورد آنچه تاکنون مؤثر بوده است، ارائه می دهد. به شما اجازه می دهد تا تغییرات آگاهانه ایجاد کنید. مارشال گلداسمیت[۱]، کتابی نوشت که عنوان آن گویای همه چیز است: “آنچه شما را به اینجا رساند، شما را به آنجا نخواهد رساند”[۲]. در حال حاضر از چه عادت هایی استفاده می کنید که ممکن است شما را از رسیدن به سطح بعدی موفقیت باز دارد؟
در اینجا چند مکان برای شروع وجود دارد:
- آیا جلسات را به موقع شروع می کنید؟
- آیا به نظرات به طور کامل و بدون وقفه گوش می دهید؟
- آیا سوالات شفاف کننده ای می پرسی؟
- آیا به شخصی که صحبت می کند نگاه می کنید یا چشمان خود را به دستگاه دیجیتال خود نگاه می کنید؟
- آیا برای یک کار خوب انجام شده یا ایده های جدید قدردانی می کنید؟
- چه عادت هایی را در خود ایجاد کرده اید که به شما کمک می کند؟
- چه عاداتی را باید تغییر داد تا به شما در پیشرفت کمک کند؟
در مرحله بعد، از خود بپرسید که چه کاری انجام می دهید که مانع رسیدن به اهدافتان می شود. من کارآفرینی را می شناسم که اخیراً متوجه شده که بهتر است از اولین ساعت روز خود برای پیگیری ایمیل و وارسی تمام نمایه های رسانه های اجتماعی خود استفاده کند. به عنوان یک آزمایش پنج روزه در یک هفته، او آن ساعت صبح را فقط بر روی تماس با فروشندگان جدید برای حمایت از تجارت خود متمرکز کرد. این یک تغییر ساده به او این امکان را داد که تاریخ راه اندازی خود را سه هفته کامل افزایش دهد.
دریافت بازخورد و ارزیابی عادت
یکی از راههای کشف اینکه چه چیزی در مورد عادات شما خوب کار میکند و چه چیزی خوب کار نمیکند، درخواست بازخورد از اطرافیانتان است. درخواست بازخورد به این معنی نیست که چیزی اشتباه است. بلکه نشان می دهد که شما برای ایده ها و رویکردهای جدید باز هستید.
درخواست بازخورد همچنین می تواند تلاش های شما را به سرعت دنبال کند. بازخورد می تواند تمرکز، انرژی و زمان شما را به حداکثر برساند تا کارهای درست بیشتری انجام دهید. بارها و بارها دیدهام که چگونه کارآفرینانی که عملکرد نسبتاً خوبی داشتند، توانستند بهرهوری خود را افزایش دهند و حتی با دریافت کمی بازخورد، از روز و تلاشهای خود بیشتر بهره ببرند.
برای اینکه بدانید آیا عادات شما موثر هستند یا خیر، نتایجی را که می خواهید به وضوح مشخص کنید. هنگامی که به طور کامل درک می کنید که می خواهید چه کاری انجام دهید، می توانید به این فکر کنید که چگونه اقدامات شما در چند ساعت، روز یا هفته گذشته می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.
[۱]: Marshall Goldsmith
[۲]: What Got You Here Won’t Get You There