بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ گام برای برنامه ریزی فروش موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برنامه ریزی فروش

اگر می خواهید خود را برای موفقیت در فروش آماده کنید، بهترین استراتژی شما این است که کاملاً برای تماس فروش بسیار مهم آماده باشید. بسیار مهم است که در تمام جنبه های تماس از قبل فکر کنید. خودتان را فریب ندهید که فکر کنید فقط می توانید از آن دفاع کنید – اگر اهداف خود را به وضوح تعریف کنید و استراتژی ایجاد کنید که می توانید برای دستیابی به آنها دنبال کنید، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

با برنامه ریزی دقیق، دید بسیار واضح تری از آنچه باید انجام دهید و نقشه راه برای رسیدن به آنجا خواهید داشت. متأسفانه، به بسیاری از متخصصان فروش هرگز آموزش داده نشده است که یک برنامه فروش جامع ایجاد کنند. خبر خوب این است که فرآیند نسبتا ساده است. در اینجا هفت مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک برنامه فروش موثر بردارید:

۱. هدف خود را مشخص کنید.

مشخص کردن واضح هدفتان باید همیشه اولین قدم شما در برنامه ریزی یک تماس فروش – یا هر تلاش تجاری دیگری باشد. آیا هدف شما این است که خود را به عنوان یک مشاور مورد اعتماد معرفی کنید؟ معامله خاصی را ببندید؟ هنگامی که هدف اصلی خود را مشخص می کنید، می توانید مراحل بعدی را برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید.

۲. وضعیت فعلی را ارزیابی کنید.

بعدی در لیست ارزیابی صادقانه از موقعیت است و به هدفی که در مرحله اول تعیین کرده اید مربوط می شود. اگر هدف شما گسترش روابط خود با یک مشتری است، ارزیابی وضعیت فعلی شامل تعریف رابطه فعلی شما خواهد بود.

۳. موانع موفقیت را فهرست کنید.

این مرحله می تواند یکی از حیاتی ترین مراحل برای دستیابی به اهداف شما باشد: یک حساب دقیق از موانع موفقیت خود ایجاد کنید. دانستن اینکه دقیقاً با چه چیزی روبرو هستید می تواند فوق العاده الهام بخش باشد، و جرقه ایده های جدیدی در مورد اینکه چگونه می توانید بر موانع غلبه کنید.

۴. نقاط قوت و دارایی های خود را ارزیابی کنید.

نگاهی صادقانه به منابع خود بیندازید و به این فکر کنید که چگونه می توانید از آنها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. نقاط قوت و دارایی می تواند شامل مواردی مانند روابط شخصی، کیت های فروش، مزیت های رقابتی مانند محصولات جدید و موارد دیگر باشد.

۵. استراتژی تماس فروش خود را ایجاد کنید.

با استفاده از اطلاعاتی که در مراحل اول تا چهارم گردآوری کرده اید، برنامه فروش خود را با تشریح نحوه رسیدن به هدف خود توسعه دهید. بسته به موقعیت، برنامه شما ممکن است شامل فروش یک محصول خاص و مراحلی باشد که برای متقاعد کردن مشتری احتمالی خود استفاده خواهید کرد.

۶. نیازهای خود را شناسایی کنید.

هنگامی که استراتژی اصلی خود را به کار گرفتید، اکنون زمان آن است که آنچه را که برای انجام کار نیاز دارید، مشخص کنید. نیازهای شما ممکن است شامل مواردی مانند عرشه فروش یا برنامه نمایشی باشد. الزامات همچنین می تواند شامل لیستی از حساب ها باشد. نکته مهم شناسایی نیازها از قبل است.

۷. یک طرح اقدام را ترسیم کنید.

برنامه اقدام یک قطعه همراه برای استراتژی تماس فروش است که در مرحله پنج توضیح داده شده است: این فهرستی از کارهای تاکتیکی است که برای انجام استراتژی به آنها نیاز دارید. برنامه اقدام ممکن است شامل مواردی مانند نهایی کردن قیمت گذاری با شرکت شما قبل از انجام فروش باشد.

متخصصان فروش، شاید به ویژه آنهایی که برای مدتی در این تجارت بوده اند، اغلب از برنامه ریزی دقیق تماس های فروش غفلت می کنند و روی تجربه و اعتماد به توانایی خود در فکر کردن برای انجام آن ها حساب می کنند. و در حالی که این استراتژی ممکن است نتایج کافی ایجاد کند، اما فروشندگان حرفه ای را برای هر حادثه ای آماده نمی کند و ممکن است کمتر از بازدهی درخشان داشته باشد.

تقریباً در هر جنبه دیگری از زندگی، انجام یک کار مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، خواه میزبانی یک رویداد، برنده شدن در یک بازی بیسبال یا تنظیم یک برنامه سفر برای تعطیلات. همین امر در مورد فروش نیز صدق می کند: مهم نیست که چقدر با تجربه باشید، داشتن یک برنامه بازی محکم به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و شما را آزاد می کند تا روی هر فرصت جدید تمرکز کنید.

با دنبال کردن این هفت مرحله، می توانید یک برنامه فروش جامع ایجاد کنید که به شما امکان می دهد چالش های خود را درک کنید و از دارایی های خود به بهترین نحو استفاده کنید. با برنامه ریزی اولیه، می توانید اعتماد به نفس لازم را برای دنبال کردن فرصت های فروش جدید و برنده شدن به دست آورید.


از خواندن، اشتراک گذاری و دنبال کردن مطالب ما سپاسگزاریم! 🙂


اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *