نماد سایت ایوسی

فرهنگ پاسخگویی چیست؟ (به علاوه ۹ مرحله برای ساخت آن)

7 هرم برای ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار

7 هرم برای ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار

مسئولیت پذیری برای مولد بودن و تکمیل موفقیت آمیز پروژه ها ضروری است. بنابراین، مهم است که محیط های کاری فرهنگ مسئولیت پذیری را در میان کارکنان پرورش دهند. اگر می خواهید فرهنگ مسئولیت پذیری را در محل کار خود پرورش دهید، مهم است که مراحل کلیدی را که می توانید بردارید، درک کنید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که فرهنگ مسئولیت پذیری چیست و ۹ مرحله را فهرست می کنیم که می توانید برای ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار خود دنبال کنید.

فرهنگ پاسخگویی چیست؟

فرهنگ پاسخگویی یک فرهنگ سازمانی است که در آن کارکنان برای تکمیل وظایف خود و همکاری با یکدیگر برای رسیدن به اهداف و حل مشکلات مسئول هستند. فرهنگ پاسخگویی شامل انتظارات و اهداف روشن، خطوط باز ارتباط و رهبری قوی است.

ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار شما می تواند مزایای مختلفی داشته باشد، از جمله:

مرتبط: بهبود مسئولیت پذیری در محل کار

نحوه ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری

به عنوان یک رهبر در محل کار خود، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای پرورش فرهنگ مسئولیت پذیری در بین کارکنان خود انجام دهید. در اینجا ۹ مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای پرورش فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار خود دنبال کنید:

۱. انتظارات محل کار را تعریف کنید

اولین قدم برای ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار، تعریف انتظارات از کارمندان است. این می تواند به شما در ایجاد استانداردهایی کمک کند که کارکنان مسئول رعایت آن هستند. تعیین انتظارات در محل کار می تواند شامل موارد زیر باشد:

پس از ایجاد انتظارات، مهم است که این انتظارات را به کارکنان خود منتقل کنید. همانطور که انتظارات را به کارکنان منتقل می کنید، حتماً ارتباط انتظارات را توضیح دهید تا کارکنان بفهمند که چرا دقیقاً باید انتظارات را برآورده کنند.

مطالب مرتبط: چگونه انتظارات را به کارکنان منتقل کنیم

۲. اهداف قوی تعیین کنید

برای پاسخگو نگه داشتن همه افراد در محل کارتان، تعیین اهداف قوی نیز مهم است. تعیین اهداف می تواند به همه افراد در محل کار شما کمک کند تا بفهمند برای چه چیزی باید تلاش کنند. برای تعیین اهداف قوی، می توانید از روش SMART برای ایجاد اهدافی استفاده کنید که عبارتند از:

مطالب مرتبط: تعیین اهداف در محل کار: مزایا و نکات

۳. نظارت بر پیشرفت

پس از تعیین اهداف، نظارت بر پیشرفت محل کارتان به سمت دستیابی به اهداف نیز مهم است. نظارت بر پیشرفت شامل ایجاد معیارها و تجزیه و تحلیل داده ها است. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، می‌توانید تعیین کنید که آیا اهداف باید تنظیم شوند یا کارمندان خاصی به کمک نیاز دارند.

۴. تعهد را تشویق کنید

یکی دیگر از بخش‌های کلیدی ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری، تشویق کارکنان به تعهد است. برای کارمندان مهم است که به کار خود متعهد باشند و سایر کارمندان را مسئول بدانند. این می تواند تعامل و بهره وری کارکنان را افزایش دهد.

۵. پیامدها را در میان بگذارید

همچنین مهم است که عواقبی را که ممکن است در صورت عدم برآورده کردن انتظارات کارکنان رخ دهد، بیان کنید. این می تواند به آنها کمک کند تا برای تکمیل مسئولیت های خود با انگیزه و پاسخگو باشند. حتماً در نظر داشته باشید که چگونه به کارمندان مختلف انگیزه دهید.

۶. نشان دادن رهبری

برای ادامه توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار خود، حتما رهبری را به نمایش بگذارید. نشان دادن رهبری می تواند به شما کمک کند که الگوی خوبی برای کارمندان خود باشید تا رفتارهای مثبت را تقلید کنند. شما می توانید مهارت های رهبری را از طریق کسب تجربه رهبری، خواندن کتاب های مربوط به رهبری و شرکت در کلاس های رهبری توسعه دهید. رهبری شامل:

۷. مسئولیت اشتباهات را بپذیرید

بخشی از ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری، مسئولیت پذیری در قبال اشتباهات زمانی است که رخ می دهد، بنابراین مطمئن شوید که مسئولیت هر اشتباهی را که مرتکب می شوید، بپذیرید. برخورد با اشتباهات شامل موارد زیر است:

مطالب مرتبط: توضیح مفهوم رهبری: پرورش رهبری مؤثر

۸. از کارمندان بازخورد جمع آوری کنید

یکی دیگر از گام های مهم برای توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری در محل کار، دریافت بازخورد از کارمندان است. مطمئن شوید که یک خط ارتباطی باز با کارمندان داشته باشید تا در ارائه بازخورد و بحث در مورد مشکلات احساس راحتی کنند. این می تواند بیشتر به همه افراد در محل کار کمک کند تا پاسخگو باشند.

علاوه بر گرفتن بازخورد از کارمندان، حتما به کارمندان بازخورد بدهید. مناطقی را که کارمندان در آنها عالی هستند و همچنین مناطقی که نیاز به پیشرفت دارند ذکر کنید. این می تواند به مسئول نگه داشتن کارمندان کمک کند و آنها را در شغل خود بهتر کند.

۹. کارمندان مناسب را استخدام کنید

وقتی زمان استخدام کارمندان جدید فرا می رسد، حتما فرهنگ مسئولیت پذیری خود را در نظر بگیرید. برای استخدام کارکنان پاسخگو، سعی کنید کارکنانی را بیابید که مایل به اعتراف به اشتباهات و حل مشکلات باشند. برای تعیین اینکه آیا مصاحبه شونده می تواند به یک کارمند پاسخگو تبدیل شود، می توانید در مورد این ویژگی ها در مصاحبه ها سوال کنید. استخدام کارمندان پاسخگو می تواند به شما در ادامه ساختن تیمی کمک کند که می تواند به فرهنگ مسئولیت پذیری محل کار شما کمک کند.

خروج از نسخه موبایل