نماد سایت ایوسی

یک تولید کننده محتوا چه کاری انجام می دهد؟

سازنده محتوای شبکه های اجتماعی

سازنده محتوای شبکه های اجتماعی

کلمات، تصاویر و ویدئوها محتوایی هستند که کسب و کارها برای بازاریابی برند خود از آنها استفاده می کنند. یک سازنده محتوا مسئول تولید مطالبی است که از طریق داستان‌گویی نوشتاری و بصری، مشتریان را درگیر کند. برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا، باید ویژگی های خاصی را توسعه دهید و چند مهارت کلیدی را بیاموزید. در این مقاله، نقش یک تولید کننده محتوا را توضیح می دهیم و مراحلی را که می توانید برای تبدیل شدن به آن بردارید، به اشتراک می گذاریم.

تولید کننده محتوا چیست؟

سازندگان محتوا متخصصانی هستند که از نوشتن، طراحی گرافیک، داستان سرایی بصری یا ترکیبی از این رشته‌ها استفاده می‌کنند تا هر موضوعی را برای مصرف‌کننده یا مخاطب مرتبط و جالب کنند. یک سازنده محتوا محتوای مرتبط را به صورت ماهانه، هفتگی و حتی روزانه تولید می کند.

کسب‌وکارها تولیدکنندگان محتوا را برای بخش‌های بازاریابی خود استخدام می‌کنند یا تولیدکنندگان محتوای آزاد را استخدام می‌کنند تا بر اساس نیازهای خود رسانه بنویسند و تولید کنند. یک سازنده محتوا ممکن است کپی یا کلمات را در یک قطعه رسانه بنویسد، تصاویر مورد استفاده برای بازاریابی دیجیتال یا چاپی را تولید کند یا برای یک شرکت فیلم بسازد. یک تولید کننده محتوا می تواند به عنوان بخشی از یک تیم یا به تنهایی برای تولید کار در یک یا چند مورد از این قالب ها کار کند.

نقش یک خالق محتوا هم خلاقانه و هم تحلیلی است و از گرایش‌ها در عادات مصرف‌کننده یا مخاطب برای ساخت رسانه‌ای استفاده می‌کند که به ارتباط مردم با یک برند کمک می‌کند. آنها معمولاً محتوایی را تولید می کنند که به صورت آنلاین برای اطلاع رسانی و سرگرمی استفاده می شود، اگرچه در برخی از صنایع ممکن است همچنان به محتوای چاپی نیاز باشد.

مطالب مرتبط: مهارت های نوشتن محتوا: تعاریف و مثال ها

یک تولید کننده محتوا چه می کند؟

وقتی به وب سایت یا صفحه شبکه های اجتماعی یک شرکت نگاه می کنید، کار یک تولید کننده محتوا را می بینید. سازندگان محتوا از ابزارهای دیجیتال برای تولید مطالبی استفاده می کنند که اطلاعات و ارتباطات عاطفی را برای مصرف کننده فراهم می کند. یک سازنده محتوا ممکن است برای هر یک از موارد زیر اثر تولید کند:

پس از تولید محتوا، یک خالق کار خود را به صورت آنلاین با ارسال آن در یک وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. اگر محتوای آن‌ها برای بازاریابی تجاری است، ممکن است نیاز داشته باشند اثربخشی کار را با استفاده از ابزارهای دیجیتالی که محاسبه می‌کند تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده کرده‌اند، به اشتراک گذاشته‌اند، پسندیده‌اند یا با آن‌ها تعامل داشته‌اند، ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند. یک محتوای موفق مخاطب را جذب می‌کند و یک تولیدکننده محتوا باید بداند که چه بخش‌هایی از کارش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و چرا.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

ویژگی های یک تولید کننده محتوا

سازندگان محتوا از پایگاه دانش گسترده ای برای ارائه محتوای نوشتاری و رسانه ای استفاده می کنند. آنها اغلب دارای این ویژگی ها هستند:

مطالب مرتبط: فریلنسینگ چیست؟

چگونه یک تولید کننده محتوا شویم

برای تبدیل شدن به یک سازنده محتوا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وبلاگ خود را ایجاد کنید. وقتی به طور مداوم برای برند خود محتوا می نویسید و تولید می کنید، تجربه ای در انتشار دیجیتال به دست می آورید، که بزرگترین پلتفرمی است که یک سازنده محتوا از آن استفاده می کند. شما همچنین عادت به تحقیق، توسعه و نوشتن محتوا به طور منظم دارید.
  2. یک رهبر فکری شوید. سازندگان محتوا اغلب رهبران فکری با دانش عمیق در صنعت خود هستند. آنها همچنین ممکن است نیاز به ایجاد زمینه ای داشته باشند که در آن کار نکرده اند. خواندن طیف گسترده ای از اطلاعات حرفه ای نه تنها به شما یک پایگاه داده بزرگ برای کار می دهد، بلکه به شما امکان می دهد روندها را متوجه شوید و محتوای خوب را مدل کنید که مخاطبان گسترده ای دارند. اطلاعیه ها
  3. سایر تولیدکنندگان محتوا را دنبال کنید . اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که به طور منظم برای برند خود و کسب‌وکارهایی که رهبران محتوا در صنعت خود هستند، مطالب ارسال می‌کنند. رهبران محتوا می توانند اطلاعات ارزشمندی را در بازار تخصصی خود ارائه دهند که می تواند به عنوان الهام بخش کار شما باشد.
  4. مدرک کسب کنید سازندگان محتوا حرفه ای با مجموعه مهارت های گسترده ای هستند که شامل ارتباطات نوشتاری و گفتاری، داستان سرایی، دانش تجاری و دانش رسانه های دیجیتال می شود. اگرچه تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از حوزه‌های مختلف باشند، اما برای کمک به ایجاد پایه‌ای از دانش، مدرکی در زمینه رسانه، ارتباطات یا بازاریابی دریافت کنید. شما همچنین می توانید در صنعتی که می خواهید وارد شوید مدرک دریافت کنید.
  5. برای یک صنعت خاص محتوا ایجاد کنید. با کار کردن برای یک تیم محتوا به یک رهبر محتوا در صنعتی تبدیل شوید که با دانش و تجربه شما مطابقت دارد. به کارهایی که دیگر تولیدکنندگان محتوا در آن صنعت انجام می دهند توجه کنید. سعی کنید مطالب اصلی تولید کنید که مخاطبان را به اعتماد به یک برند ترغیب کند. ایجاد حجم زیادی از محتوا همچنین به جذب مخاطبان بیشتر کمک می کند و برند را به سمت تبدیل شدن به یک رهبر محتوا سوق می دهد.
  6. آزاد. هنگامی که تجربه کار برای یک تیم محتوا در یک کسب و کار را به دست آوردید، می توانید تخصص خود را به هر صنعتی ارائه دهید. به مطالعه و تحقیق در مورد روندها در صنایعی که برای آنها ایجاد می کنید ادامه دهید. محتوایی را بر اساس تجربه خود ارائه دهید تا برند خود را راه اندازی کنید که سایر رهبران محتوا را از طریق مدل های آموزشی و مشاوره تخصصی راهنمایی می کند.

مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

خروج از نسخه موبایل