ایوسی

راهنمای ایجاد پیش بینی کسب و کار (با مثال)

پیش بینی کسب و کار

پیش‌بینی کسب‌وکار جزئیاتی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که می‌توانند از آنها برای پیش‌بینی رشد آینده‌شان استفاده کنند. تحلیلگران مالی و تجاری درآمد، هزینه‌ها، روندهای بازار و تقاضای محصول فعلی را ارزیابی می‌کنند و از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های عملیاتی مهم، مانند سرمایه‌گذاری یا جستجوی منابع مالی خارجی استفاده می‌کنند. یادگیری در مورد این فرآیند می تواند به شما در پیش بینی موثر کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، پیش‌بینی‌های تجاری، روش‌های رایج پیش‌بینی که شرکت‌ها استفاده می‌کنند و چگونگی ایجاد پیش‌بینی که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی برای توسعه کسب‌وکار آینده کمک کند، بحث می‌کنیم.

موارد کلیدی:

  • پیش بینی های تجاری به سازمان ها کمک می کند تا برای موفقیت مالی و عملیاتی برنامه ریزی کنند.

  • کسب و کارها هنگام پیش بینی از روش های کمی و کیفی استفاده می کنند.

  • پیش بینی کسب و کار شامل ارزیابی عملکرد فعلی، تعیین اهداف و اندازه گیری پیشرفت است.

پیش بینی کسب و کار چیست؟

پیش‌بینی کسب‌وکار ابزاری است که کسب‌وکارها و سازمان‌ها از آن برای تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌ریزی مالی، بودجه‌بندی و  تخمین رشد درآمد آتی استفاده می‌کنند. این شامل پیش بینی نحوه عملکرد آنها در آینده است تا بتوانند تخمین بزنند که کسب و کارها چقدر از پیش بینی به عنوان راهی برای کمک به پیش بینی نتیجه آینده فروش و رشد سود با استفاده از داده های قبلی و کمک به تصمیم گیری های مالی و عملیاتی استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده چیست؟ (به علاوه چرا مهم است)

انواع پیش بینی های تجاری

دو نوع اساسی از روش های پیش بینی، کیفی و کمی وجود دارد:

کیفی

پیش‌بینی کیفی، پیش‌بینی کوتاه‌مدتی است که بر مشاهدات و نظرات مصرف‌کنندگان و کارشناسان تکیه دارد. این بدان معناست که متخصصان امور مالی و داده های مشتریان به طور مستقیم می توانند نحوه ایجاد یک پیش بینی را به شما اطلاع دهند. با استفاده از این روش، می توانید انواع اصلی رویکردهای زیر را مشاهده کنید:

کمّی

پیش‌بینی کمی، پیش‌بینی بلندمدتی است که از آمار و الگوهای تاریخی استفاده می‌کند. به جای شنیدن نظرات کارشناسان یا مشتریان، شرکت ها برای اطلاع از تصمیمات پیش بینی خود به داده ها تکیه می کنند. در این نوع روش ممکن است رویکردهای اساسی زیر را بیابید:

موارد مرتبط: روش‌های پیش‌بینی: چیستی و نحوه انتخاب آنها

چرا پیش بینی کسب و کار مهم است؟

پیش بینی کسب و کار مهم است زیرا به شرکت ها بینشی از سودآوری آینده آنها می دهد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌تواند به کسب‌وکارها اجازه دهد:

برنامه های ساختاریافته را توسعه دهید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پیش‌بینی کسب‌وکار این است که چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برنامه‌های بسیار ساختارمند برای رشد درآمد ایجاد کنند. با استفاده مداوم از روش‌های پیش‌بینی، شرکت‌ها می‌توانند نیازهای آینده بازارهای خود را ارزیابی کرده و عملیات پایداری را ایجاد کنند که این نیازها را در آینده برآورده کند. این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند جریان‌های درآمدی آینده را پیش‌بینی کنند تا به آنها در رسیدن به  اهداف درآمدی آینده کمک کنند.

بودجه های دقیق ایجاد کنید

پیش‌بینی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا هزینه‌های جاری را تجزیه و تحلیل کنند و  بودجه‌های واقعی ایجاد کنند که شرکت برای مدیریت جریان نقدی خروجی استفاده می‌کند. با یک پیش‌بینی دقیق، شرکت‌ها می‌توانند هزینه‌های آتی عملیات، مانند منابع، مواد و اعضای کارکنان را پیش‌بینی کنند و بودجه‌ای برای مدیریت هزینه‌ها و بدهی‌ها ایجاد کنند. این ممکن است شامل داده های تاریخی و کمک متخصصان مالی باشد که می توانند تخمین بزنند که آیا ممکن است برخی هزینه ها تغییر کند یا خیر.

روندهای بازار را ارزیابی کنید

پیش‌بینی کسب‌وکار برای تجزیه و تحلیل آنچه مشتریان بیشتر خریداری می‌کنند و ارزیابی این داده‌های فروش برای پیش‌بینی  روندهای آینده بازار مؤثر است . این یک جنبه مهم از پیش‌بینی است، زیرا می‌تواند به کسب‌وکارها بینشی از تقاضای بازار پیش‌بینی‌شده برای محصولات و خدماتشان بدهد. علاوه بر این، تحلیلگران مالی می توانند از این داده ها برای تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت درآمد استفاده کنند.

مطالب مرتبط:  چرا به پیش بینی مالی نیاز دارید (و چگونه می توانید آن را ایجاد کنید)

پیش بینی کسب و کار

چگونه یک پیش بینی کسب و کار ایجاد می کنید؟

از هر روشی که یک کسب و کار استفاده می کند، چندین مرحله کلیدی برای ایجاد یک پیش بینی تجاری وجود دارد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

۱. یک خط پایه برای مقایسه تعیین کنید

شرکت ها تجزیه و تحلیل اولیه از عملیات جاری، وضعیت مالی و وضعیت اقتصادی خود را انجام می دهند. این شامل ارزیابی موقعیت صنعت، محصولات یا خدمات محبوب و عملیات مالی و تجاری است. مثال زیر نشان می دهد که چگونه یک کسب و کار این مرحله از فرآیند را تکمیل می کند:

Davis Tech Providers یک شرکت الکترونیکی است که مجموعه ای ترکیبی از رایانه ها، تلفن های همراه و سایر دستگاه ها را می فروشد. آنها در حال ایجاد یک پیش بینی تجاری برای پیش بینی رشد درآمد آتی هستند. تحلیلگر کسب و کار اطلاعات زیر را ارزیابی می کند:

جایگاه صنعت:

وضعیت اقتصادی فعلی:

وضعیت مالی:

۲. پیش بینی های بلند مدت را تعیین کنید

با استفاده از داده های حاصل از تجزیه و تحلیل موقعیت فعلی، کسب و کارها  اهداف بلندمدتی را تعیین می کنند. بسته به صنعت، این اهداف بلند مدت می توانند مبتنی بر درآمد یا توسعه باشند. به طور کلی، یک پیش بینی تجاری هر دو جنبه را در بر می گیرد. در اینجا نمونه ای از برخی پیش بینی های بلندمدت است که ممکن است مشاهده کنید:

پیش بینی صنعت:

پیش بینی اقتصادی:

پیش بینی مالی:

مرتبط: تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده چیست؟ (به علاوه چرا مهم است)

۳. بررسی، اندازه گیری و مقایسه پیش بینی ها

در طول فرآیند پیش‌بینی، کسب‌وکارها هرگونه انحراف بین پیش‌بینی‌های خود و نتایج عملکرد واقعی را مقایسه می‌کنند. اندازه‌گیری رشد و پیشرفت به سمت اهداف بلندمدت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا در فرآیند بهبود پیدا کنند و پیش‌بینی‌های خود را برای بازتاب رشد مداوم اصلاح و تنظیم کنند. در اینجا نمونه ای از اندازه گیری موفقیت یک پیش بینی آورده شده است:

تحلیل پیش بینی سالانه:

خروج از نسخه موبایل