نماد سایت ایوسی

۱۸ نکته زبان بدن که باید در مصاحبه بعدی خود به خاطر بسپارید

با زبان بدن ارتباط برقرار کنید

در طول مصاحبه شغلی، نحوه معرفی خود به همان اندازه مهم است که چه می گویید. زبان بدن شاخص مهمی از راحتی، اعتماد به نفس و علاقه شما برای مصاحبه کنندگان است. در مصاحبه بعدی از زبان بدن خود آگاه باشید تا بهترین تاثیر ممکن را داشته باشید.

در این مقاله از ایوسی، ما درباره چیستی زبان بدن بحث می کنیم، توضیح می دهیم که چرا در طول مصاحبه مهم است و لیستی جامع از نکات زبان بدن را برای مصاحبه بعدی شما ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: ۲۱ نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تاثیر خوبی داشته باشیم

زبان بدن چیست؟

زبان بدن روشی است که شما احساسات خود را با حالت، ژست ها، حالات صورت و حرکات خود بیان می کنید. زبان بدن معمولاً ناخودآگاه است، اما با تمرین، می توانید یاد بگیرید که زبان بدن خود را کنترل کنید و اعتماد به نفس خود را به اطرافیان خود نشان دهید.

چرا زبان بدن در طول مصاحبه مهم است؟

زبان بدن شما در طول مصاحبه شغلی احساسات شما را به مصاحبه کننده نشان می دهد. حرکات و موقعیت های بدن خاصی وجود دارد که نشان دهنده احساسات منفی مانند عصبی بودن یا تحقیر است، در حالی که برخی دیگر علاقه و راحتی را نشان می دهند. زبان بدن خنثی یا مثبت به مصاحبه کننده اجازه می دهد تا بر آنچه می گویید تمرکز کند تا ظاهر شما. هنگامی که مصاحبه کننده بتواند به راحتی آنچه را که می گویید پردازش کند، احتمال بیشتری وجود دارد که با یک پیشنهاد شغلی از شما دعوت شود.

چگونه از زبان بدن برای ایجاد اعتماد در مصاحبه شغلی خود استفاده کنید

اگر می خواهید زبان بدن شما در مصاحبه شغلی بعدی شما اعتماد به نفس ایجاد کند، این مراحل را دنبال کنید:

  1. در خصوصی آماده کنید.
  2. در اتاق انتظار مراقب باشید.
  3. وضعیت بدن را خوب حفظ کنید.
  4. کف دست خود را باز نگه دارید.
  5. از تماس چشمی موثر استفاده کنید.
  6. پاسخگو باشید

۱. در خلوت آماده شوید

افراد با اعتماد به نفس آماده هستند. هنگامی که به مصاحبه خود رسیدید، مدتی را برای جمع آوری مدارک خود اختصاص دهید، تلفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید و قبل از ورود به ساختمان، هرگونه اطلاعاتی را بررسی کنید. به محض ورود به داخل، با کارمندان شرکت در تعامل خواهید بود و بلافاصله می خواهید اعتماد به نفس خود را به آنها جلب کنید. افکار و مطالب خود را در یک مکان خصوصی جمع آوری کنید.

۲. در اتاق انتظار هوشیار باشید

انتظار برای شروع مصاحبه ممکن است زمان خوبی برای پیگیری ایمیل ها یا ارسال پیامک به نظر برسد، اما بهتر است زمان خود را صرف معرفی خود به مسئول پذیرش کنید و صبورانه منتظر بمانید. اگر می‌توانید، صندلی‌ای را انتخاب کنید که بتوانید دری را که فکر می‌کنید مصاحبه‌کننده از آن وارد می‌شود، ببینید تا وقتی وارد می‌شود، ناراحتی ایجاد نشود.

۳. وضعیت بدن را خوب حفظ کنید

هنگامی که در مصاحبه واقعی قرار گرفتید، وضعیت خود را صاف نگه دارید. در صورت امکان یک صندلی با پشت صاف انتخاب کنید و چانه خود را بالا و شانه ها را پایین نگه دارید. وضعیت بدنی عالی نشان دهنده اعتماد به نفس است.

۴. کف دست خود را باز نگه دارید

اگر این برای شما طبیعی است، می توانید از دستان خود برای صحبت کردن استفاده کنید، اما مطمئن شوید که در حین انجام این کار، کف دست خود را باز نگه دارید. کف دست های باز و رو به بالا نشان می دهد که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید و به آنچه می گویید اطمینان دارید.

۵. از تماس چشمی موثر استفاده کنید

از نظر ارتباط چشمی، با مصاحبه کننده مانند یک دوست قدیمی رفتار کنید. به طور مرتب با آنها تماس چشمی برقرار کنید، اما وقتی طبیعی است که این کار را نیز انجام دهید، به دور خود نگاه کنید. هنگام دست دادن همیشه تماس چشمی خود را حفظ کنید.

۶. پاسخگو باشید

سر تکان دهید و لبخند بزنید تا نشان دهید که در حال صحبت کردن با مصاحبه کننده هستید. این اقدامات نشان می دهد که شما آنچه را که مصاحبه کننده می گوید درک می کنید و با اظهارات او موافق هستید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد آداب مصاحبه بدانید

دانلود کتاب: زبان بدن: راهی نوین به سوی ارتباطات قوی و موثر
فرمت: pdf
حجم: ۱.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۳۴ صفحه
این کتاب به شما با استفاده از تکنیک‌های بهبود زبان بدن، نحوه شناسایی نشانه‌های زبان بدن و تفسیر آن‌ها، کاربرد زبان بدن در محیط کار و ارتباط با همکاران، زبان بدن به عنوان یک ابزار قدرتمند در روابط عاطفی و عشقی، زبان بدن در مذاکرات و حل تعارضات، تکنیک‌های بهبود زبان بدن و تمرین آن، استفاده از زبان بدن در سخنرانی و ارائه‌ها و تأثیر ذهن بر زبان بدن و برعکس را آموزش می دهد. قیمت کتاب به صورت دستیار قابلیت پذیرش سفارشات نسخه چاپی بوده و دقیقاً مشخص نشده است.

الان دانلود کنید!

 

نکاتی برای حفظ زبان بدن خوب در طول مصاحبه

نکات زیر را در طول مصاحبه بعدی خود در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که زبان بدن شما نشان دهنده اعتماد به نفس، مثبت بودن و علاقه است:

  1. دست دادن : احتمالاً با مصاحبه کننده دست می دهید. دست دادن شما باید محکم باشد و یک یا دو ثانیه طول بکشد.
  2. وضعیت بدن: همیشه مراقب وضعیت بدن خود باشید. شانه های خود را به عقب و پایین نگه دارید و چانه خود را بلند کنید. این وضعیت را به طور منظم تمرین کنید تا برای شما راحت باشد.
  3. وضعیت پا: در صورت امکان پاهای شما باید ثابت و بدون ضربدر باشند. روی هم زدن پاها ممکن است ناراحت کننده باشد، به این معنی که در طول مصاحبه باید آنها را دراز کنید. این ناراحتی می تواند به اشتباه به عنوان بی علاقگی در مصاحبه تعبیر شود.
  4. بی قراری: اگر یک عادت عصبی مانند تکان دادن پا یا ضربه زدن روی میز دارید، تمام تلاش خود را برای سرکوب آن انجام دهید. عادت‌های بی‌قرار می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند و ممکن است عصبی بودن یا بی‌علاقگی را برای مصاحبه‌کننده نشان دهند.
  5. وضعیت دست: اگر برای مصاحبه پشت میز یا میز نشسته اید، دستان خود را در معرض دید قرار دهید. این نشان می دهد که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید. اگر روی صندلی نشسته اید که چیزی جلوی شما نیست، دستان خود را در دامان خود نگه دارید و کف دست ها قابل مشاهده باشد تا نشان دهنده باز بودن باشد.
  6. تماس چشمی: تماس چشمی باید تعدیل شود. تماس چشمی بسیار کم باعث ایجاد حالت عصبی می شود، در حالی که بیش از حد تهاجمی است. وانمود کنید که در طول مصاحبه با یکی از دوستانتان گفتگوی راحت دارید تا ارتباط چشمی شما را راهنمایی کند.
  7. کجا بنشینیم: وقتی در اتاق انتظار هستید، صندلی را انتخاب کنید که بهترین دید را از رفت و آمد افراد به شما بدهد تا مصاحبه کننده غافل نشوید. در مصاحبه، در صورت انتخاب صندلی، صندلی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد حالت بدنی عالی داشته باشید و بتوانید به راحتی با همه افراد اتاق تماس چشمی برقرار کنید.
  8. وسایل شخصی شما: اگر کیف یا کیف دارید، آن را روی زمین در کنار خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی آن را بگیرید و پس از پایان مصاحبه با مدیر استخدام دست بدهید. اگر قصد ارائه هرگونه سند یا یادداشت برداری دارید، به محض ورود به اتاق، آن موارد را از کیف خود خارج کنید تا در جریان گفتگو اختلال ایجاد نکنید.
  9. آینه: ما به طور طبیعی تمایل داریم افرادی را که با آنها صحبت می کنیم آینه کنیم. از این موضوع آگاه باشید و زبان بدن مصاحبه کننده را آینه کنید تا او را راحت کنید.
  10. پیاده روی: بین محل انتظار و اتاق مصاحبه به آرامی و با اطمینان راه بروید. هنگام راه رفتن حالت بدنی عالی داشته باشید و محکم به وسایل خود بچسبید تا چیزی نیفتد.
  11. نفس عمیق بکشید: نفس‌های عمیق حتی بدن را آرام می‌کند و ممکن است به کاهش میل به انجام اعمال عصبی مانند تکان دادن پا یا کوبیدن بر بازو کمک کند.
  12. پاسخگویی: با لبخند زدن، تکان دادن سر و خم شدن به جلو در هنگام صحبت نشان دهید که به آنچه مصاحبه کننده می گوید علاقه مند هستید.
خروج از نسخه موبایل