ایوسی

نحوه تبلیغات در آپارات و هزینه تبلیغ در آپارات

سرویس تبلیغاتی جدید آپارات راه‌اندازی شد

رسانه‌ای بیش‌ از ۶۰ میلیون کاربر دارد و ترافیک ورودی آن از گوگل بیش از ۲۰ میلیون در روز است.

این آمار و ارقام به‌تنهایی کافی است که متوجه شویم این رسانه به دیده‌شدن، آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل ما کمک بزرگی خواهد کرد.

آیا حاضر نیستید از آن برای معرفی شرکت یا محصول خود استفاده کنید؟

این آمار مربوط به پلتفرم آپارات است و احتمالاً خودتان هم هنگام مشاهدۀ ویدیوهای آن، با تبلیغات شرکت‌ها مواجه شده‌اید.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله، از نحوه تبلیغات در آپارات، مزایا، روش‌ها و تعرفه‌های آن با شما صحبت کنیم تا کم‌کم، تبلیغات ویدیویی کسب‌وکارتان را در شلوغ‌ترین پلتفرم کشور شروع کنید.

ولی شاید همین ۲ عدد شما را قانع نکنند! پس ابتدا بیایید به شما بگوییم چرا باید به آپارات بیش از پیش توجه کنید.

بخوانید: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا

چرا باید به فکر تبلیغات در آپارات باشیم؟

ترافیک ورودی گوگل و تعداد کاربران آپارات حاکی از آن است که تبلیغات در این پلتفرم، به احتمال زیاد به دیده‌شدن شما منجر می‌شود. از طرفی، این پلتفرم شرایط را برای هدفمند عمل‌کردن کسب‌وکارها در تبلیغات خود مهیا کرده است و یک فرصت بازاریابی خوب برای رشد همه محسوب می‌شود.

اجازه دهید به مزایایی که با استفاده از این پلتفرم نصیب‌تان می‌شود، نگاهی بیندازیم:

خب، حالا چگونه در آپارات تبلیغ کنیم؟ بهتر است قبل از رفتن به سراغ نحوه تبلیغات در آپارات، ببینیم که تبلیغات در چه جایگاه‌هایی و به چه شیوه‌هایی به نمایش درمی‌آیند.

مرتبط: استراتژی های بازاریابی ویدئویی: راهنمای قطعی

 آگهی‌های آپارات در چه بخش‌هایی نمایش داده می‌شوند؟

آگهی‌ها در بخش‌های مختلفی از پلتفرم به کاربران نمایش داده می‌شوند؛ اما می‌توان انواع جایگاه‌های تبلیغات ویدیویی در آپارات را به دو دسته تقسیم کرد:

۱. در حین تماشا

بینندگان در حین تماشای کلیپ خود با دو نوع آگهی مواجه می‌شوند. برخی از آن‌ها در قالب بنر هستند و برخی دیگر در قالب ویدیو.

در آگهی‌های حین تماشا، می‌توان لینک صفحۀ فرود و سایت خود را قرار داد تا کاربر با یک کلیک به سمت آن‌ها و انجام کال‌تواکشن (عمل موردنظر شما) هدایت شود.

تبلیغات ویدئویی در آپارات

۲. در بین ویدیوهای مشابه و نتایج جست‌وجو

در این حالت، آگهی در بیرون از فضای فیلم اصلی به نمایش در می‌آید:

مرتبط:

انواع تبلیغ در آپارات

در این پلتفرم، تبلیغات خود را به دو شیوه می‌توانید اجرا کنید:

این روش بر افزایش آگاهی از برند متمرکز است و در آن، تعداد نمایش آگهی اهمیت دارد. البته قابلیت کلیک‌کردن بر آن‌ها وجود دارد و می‌توان با قراردادن لینک، کاربر را به صفحۀ موردنظر خود منتقل کرد.

نکتۀ مهم دیگر این است که خودتان انتخاب می‌کنید آگهی در چه دستگاه‌هایی، چه زمان‌هایی و برای مشترکین کدام اپراتور به نمایش درآید.

در این روش، دست‌تان برای هدفگذاری دقیق‌تر بازتر است. در اینجا علاوه بر سیستم‌عامل و اپراتور اینترنتی کاربر، می‌توانید موارد زیر را هم مشخص کنید:

آخرین موردی هم که باید قبل از آشنایی با نحوه تبلیغات در آپارات بدانید، تعرفه تبلیغات است. بیایید ببینیم تبلیغات در این پلتفرم چقدر برای شما آب می‌خورد!

مرتبط: استراتژی‌های موثر برای بهبود تبلیغات آنلاین

هزینه تبلیغات در آپارات چقدر است؟

تعرفه تبلیغات در آپارات را خود شما تعیین می‌کنید. ابتدا کیف پول خود را شارژ می‌کنید و سپس به پلتفرم می‌گویید که قیمت پیشنهادی شما برای هر بار نمایش آگهی چقدر است.

البته مسلماً هرچه قیمت را بالاتر ببرید، آگهی شما شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهد داشت. در واقع، اگر قیمت بسیار پایین باشد، ممکن است محتوا نمایش نگیرد. در نهایت هم محاسبۀ هزینه بر اساس تعداد بازدید موفق آن آگهی صورت می‌گیرد.

حالا دیگر وقت آن شده است که مراحل و نحوه تبلیغات در آپارات را با شما در میان بگذاریم!

مرتبط: ۲۰ نکته و بهترین روش تبلیغات پیشرفته لینکدین 

چگونه در آپارات تبلیغ کنیم؟ (مراحل)

به آموزش تبلیغ در آپارات نیاز ندارید و این یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود؛ چون رابط کاربری ساده‌ای دارد، در هر مرحله توضیح داده شده است که چه کاری انجام دهید و بدون دانش فنی هم می‌توانید کمپین خود را در آن تعریف کنید.

بیایید مراحل ساخت تبلیغ در بخش ویدیوهای مشابه را با هم بررسی کنیم:

مرحلهٔ اول: وقتی صفحۀ کاربری خود را در این پلتفرم ساختید. از قسمت بالای صفحه، روی تصویر پروفایل کلیک کرده و گزینۀ داشبورد تبلیغات را انتخاب می‌کنید.

مرتبط: تبلیغ رویداد: ۳۰ راه برای تبلیغ رویداد بعدی

خروج از نسخه موبایل