در بازار جهانی امروز، قیمتی که مشتریان مایل به پرداخت برای یک محصول یا خدمات هستند، بر اساس ارزش درک شده آنها است. افزودن ارزش، که به آن “ارزش افزوده” نیز می گویند، به محصولات و خدمات شرکت شما برای کارفرما و مشتریان شما مفید است. ارزش افزوده هر چیزی است که کسب و کار شرکت شما را بهبود می بخشد، خواه افزایش فروش، رشد پایگاه مشتری، ارائه محصولات با کیفیت بهتر به مشتریان یا آماده شدن برای موقعیت های منحصر به فرد.
در این مقاله از ایوسی، ما توضیح میدهیم که ارزش افزوده با کاوش چندین روش که میتوانید آن را در محل کار انجام دهید، چیست.
خوراکی های کلیدی:
-
ارزش افزوده که به عنوان ارزش افزوده نیز شناخته می شود، تفاوت بین هزینه تولید قیمت یک محصول یا خدمات و میزان فروش آن است.
-
ارزش افزوده می تواند با جذب مشتریان علاقه مند بیشتر، درآمد و سود را افزایش دهد.
-
افزودن ارزش شامل الصاق یک نام تجاری به یک محصول عمومی، از جمله ویژگی های اضافی در یک محصول یا خدمات و ارائه نوآورانه یک کالا یا خدمات است.
چگونه به کسب و کار خود ارزش بیافزایید
در اینجا هشت راه وجود دارد که می توانید به محصولات یا خدمات شرکت خود ارزش بیافزایید:
۱. مشتری باشید
اگر می خواهید کسب و کار شرکت خود را بهتر درک کنید، می توانید مشتری شوید. یادگیری دست اول تجربه ای که مشتریان شما تجربه می کنند ممکن است ایده هایی برای بهبود فرآیند ارائه دهد.
چه برای شرکتی کار می کنید که در آن به طور تصادفی با مشتریان تعامل می کنید یا از طریق جلسات برنامه ریزی شده، نحوه آمادگی خود را برای تعامل با مشتری افزایش دهید و تعیین کنید که آنها ممکن است از شرکت شما چه چیزی بخواهند. به عنوان مثال، اگر در فروشگاه بازی های ویدیویی کار می کنید، ممکن است درباره مشتریانی که با آنها تعامل خواهید داشت و نیازهای آنها بیشتر بدانید. می توانید روزانه افرادی را که به آنها کمک می کنید مطالعه کنید و سعی کنید بهترین راه کمک به آنها را برای مراجعات بعدی درک کنید.
مطالب مرتبط: روش های مختلف برای بهبود تعامل با مشتری
۲. ارسال کار با کیفیت بالا
یک راه خوب برای افزودن ارزش به محصولات یا خدمات کارفرما این است که مطمئن شوید کار با کیفیت بالا ایجاد می کنید. این می تواند به معنای تهیه پیش نویسی جلب توجه برای مشتری تبلیغاتی یا اطمینان از وجود نقص کمتر در تجهیزاتی باشد که در حال تولید آن هستید. تولید کار با کیفیت بالا نیاز به کمی تلاش اضافی دارد تا از اشتباهاتی که معمولاً در کار خود مرتکب می شوید آگاه شوید و انتظارات مشتریان و کارفرمایان خود را برآورده کنید.
مرتبط: فرآیند ارزش افزوده: تعریف و ارزش در مقابل غیر ارزش
۳. یک محصول منحصر به فرد بسازید
آنچه را که محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز می کند، به اشتراک بگذارید. ویژگی ها یا پیشنهادات منحصر به فرد می تواند مشتریان را به سمت برند شما جذب کند به جای اینکه شرکت دیگری محصول یا خدمات مشابهی را ارائه دهد. تحقیقات بازار را انجام دهید تا بدانید که در کجا فرصتی برای ارائه چیزی منحصر به فرد وجود دارد.
۴. تولید سریعتر را تشویق کنید
در حالت ایدهآل، تولید سریعتر به معنای کیفیت پایینتر نیست، اما اگر بتوانید راههایی برای تولید سریعتر کار بیابید، ارزشی به کسبوکار خود اضافه میکنید. فرض کنید در یک کارخانه تولیدی کار میکنید که خنککنندهها را روی دستگاهی که کنترل میکنید، تولید میکند، اما چند راه برای سرعت بخشیدن به این فرآیند کشف کنید. شما به مدیران خود در مورد ایده های خود مشاوره می دهید و آنها با تغییر روند موافقت می کنند، بنابراین به دلیل کاهش زمان تولید می توانید سریعتر تولید کنید و سود را افزایش دهید.
۵. استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کنید
بخش های بازار را ایجاد کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کجا و چگونه محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. هنگام برجسته کردن مزایای آن، مخاطب مورد نظر را در نظر بگیرید تا بر آنهایی تأکید کند که با خواسته ها و نیازهای آنها طنین انداز می شود. برای مثال، یک تولیدکننده دستکش میتواند محصولات سنگینتر و ویژگیهای هوای سرد را در پاییز و زمستان برجسته کند و سپس روی محصولات سبکتر و دستکشها برای فعالیتهای هوای گرم در بهار و تابستان تمرکز کند.
۶. سوالات درست بپرسید
یک راه خوب برای دریافت اطلاعات مفید از همکاران یا مشتریان، پرسیدن سوالات هدفمند اما باز است که به آنها اجازه می دهد نیازهای خود را به وضوح و به طور موثر بیان کنند. به این ترتیب، به جای فیلتر کردن پاسخهایشان از طریق سؤالات محدود، یاد میگیرید که چه چیزی برای آنها مهم است.
به عنوان مثال، اگر یک مهندس هستید که سعی می کند نیازهای مشتری خود را در یک ساختمان جدید درک کند، ممکن است چند سؤال اساسی را فهرست کنید تا بفهمید چه چیزی برای آنها مهم است. همانطور که آنها در حال صحبت هستند، سوالات اضافی را بر اساس پاسخ آنها یادداشت کنید. شما می توانید یاد بگیرید که آنها در ابتدای پروژه نیازهای منحصر به فردی دارند که می توانید بلافاصله راه حل هایی را برای آنها بگنجانید.
مطالب مرتبط: ۳۰ نمونه از سوالات باز که باید در نظرسنجی مشتریان بپرسید
۷. متخصص شوید
متخصص شدن در کار و محصولات یا خدمات شرکت به شما امکان می دهد به سوالاتی پاسخ دهید که به تجربه مشتریان ارزش می بخشد. هر دانش اکتسابی اضافی به شما به عنوان یک کارمند ارزش می بخشد و ارتباطات بین فردی شما را سازنده تر می کند.
برای مثال، اگر در بخش خدمات مشتری در یک مرکز تماس کار میکنید، ممکن است راهحلهای جدیدی برای مشکلات رایج یا راههایی برای حل سریعتر یک مشکل بیاموزید.
یادگیری بیشتر در مورد عواملی که بر شرکتی که در آن کار می کنید تأثیر می گذارد، می تواند به شما در درک چگونگی بهبود بسیاری از جنبه های کسب و کار کمک کند. ممکن است بخواهید نشریات صنعتی و وب سایت ها را بخوانید یا با متخصصان مرتبط ارتباط برقرار کنید.
مرتبط: ۱۱ گام برای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود
۸. روی کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید
یکی از راههای ارزش افزوده این است که به جای آنچه که نمیتوانید انجام دهید، روی کارهایی که میتوانید انجام دهید تمرکز کنید. میتوانید این طرز فکر را به روشهای مختلفی اعمال کنید، از جمله صرف منابع کمتر برای مشتریانی که احتمال خرید ندارند یا برای محصولات کمتر موفق.