نماد سایت ایوسی

نوشتن یک ایمیل سرد: راهنما و مثال

ایمیل سرد

ایمیل‌های سرد می‌توانند یک ابزار تجاری مفید برای زمانی که می‌خواهید با شخصی که قبلاً ملاقات نکرده‌اید تماس بگیرید. آنها به اشتراک گذاری اطلاعات کمک می کنند و گیرنده را متقاعد می کنند که با یک پیشنهاد موافقت کند، خواه این شامل خرید خدمات آنها باشد یا برنامه ریزی یک جلسه.

در این مقاله از ایوسی، ما درباره چیستی ایمیل سرد بحث خواهیم کرد، عناصری را که باید گنجانده شوند فهرست کرده و نمونه هایی را ارائه می دهیم.

ایمیل سرد چیست؟

ایمیل سرد ایمیلی است که برای شخصی ارسال می کنید که در حال حاضر با او ارتباط ندارید. آنها اغلب از یک شرکت به شرکت دیگر یا از یک فرد به یک شخص عمومی ارسال می شوند. مردم این ها را به تماس های سرد ترجیح می دهند زیرا مزاحم نیستند و زمان کمتری را می گیرند.

در یک ایمیل سرد، باید نام، اطلاعات تماس خود، از جمله حساب‌های وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی، یک درخواست خاص، محتوای شخصی‌شده برای گیرنده، و پایانی که یک مکالمه بالقوه را آغاز می‌کند، ذکر کنید. این اطلاعات شانس شما را برای شنیدن پاسخ از مخاطب خود افزایش می دهد.

مطالب مرتبط:  چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

چگونه یک ایمیل سرد بنویسیم

چندین مرحله برای نوشتن یک ایمیل سرد موثر وجود دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

۱. آن را مختصر و مختصر بنویسید

یکی از اهداف یک ایمیل سرد، حفظ توجه خواننده برای افزایش شانس شما برای دریافت پاسخ است. راهی برای انجام این کار این است که ایمیل ها را تنها با چند پاراگراف کوتاه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که هر چیزی که بیان می کنید به اقدامی که درخواست می کنید مربوط باشد.

به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که آخرین دوره آنلاین خود را به گیرنده بفروشید، در پایان آن را روشن کنید. شما شانس بیشتری برای پاسخگویی و خرید احتمالی دوره شما خواهید داشت.

هنگام نوشتن پیش‌نویس ایمیل خود، می‌توانید طوری رفتار کنید که انگار مکالمه‌ای است که با شخصی دارید که به تازگی در یک مهمانی ملاقات کرده‌اید. شما باید با معرفی خود، گفتن چیزی مرتبط یا تعریفی برای ایجاد رابطه بین علاقه یا دوست مشترک شروع کنید و با درخواست پایان دهید. مکالمه زیاد طول نمی کشد، اما ظرف چند دقیقه به هدف شما می رسد. این همان روشی است که باید ایمیل خود را مشخص کنید.

مطالب مرتبط:  ۲۰ راه برای شروع یک ایمیل

۲. درخواست خود را قابل اجرا و آسان کنید

هدف از ایمیل‌های سرد این است که تا حد امکان تبدیل‌های بیشتری به دست آورید، چه از طریق پاسخ یا فروش. باید در انتها مشخص کنید که چه چیزی می‌پرسید تا آنها بفهمند که چرا برایشان ایمیل فرستاده‌اید. باید فکر یا مشارکت کمی از آنها لازم باشد.

به عنوان مثال، اگر از آنها می خواهید که شخصاً برای بحث در مورد موضوعی ملاقات کنند، باید تاریخ و ساعتی را پیشنهاد دهید. می توانید بگویید: “من دوست دارم شخصاً ملاقات کنم و بیشتر در مورد این موضوع بحث کنیم. آیا سه شنبه ۵ آگوست حوالی ظهر در کافه لادرو در دسترس هستید؟ تنها کاری که در آن مرحله باید انجام دهند این است که به جای فکر کردن به زمان بالقوه برای ملاقات، تقویم خود را بررسی کنند تا ببینند آیا آزاد هستند یا خیر.

۳. ایمیل خود را برای گیرنده سفارشی کنید

گیرنده ایمیل شما شانس بیشتری برای پاسخ دادن دارد اگر احساس کند شما برای تحقیق درباره آنها وقت گذاشته اید. باید مطمئن شوید که ایمیل به طور خاص برای آنها سفارشی شده است تا احساس نکنند بخشی از یک ایمیل انبوه هستند. قبل از ارسال پیام، آنها را به صورت آنلاین جستجو کنید یا با همکاران مشترک صحبت کنید تا اطلاعاتی در مورد آنها، ارزش ها و علایق آنها به دست آورید.

همچنین می‌توانید با اطلاع دادن به اینکه چرا به جای شخص دیگری ایمیل ارسال کنید، نرخ پاسخ خود را افزایش دهید. زمانی که احساس کنند واجد شرایط منحصر به فرد هستند، ممکن است انگیزه بیشتری برای کمک داشته باشند. به عنوان مثال می توانید به نحوه خواندن آخرین کتاب آنها و تماس با آنها به دلیل تخصص آنها اشاره کنید.

مرتبط:  نمونه های ایمیل پیگیری

۴. خود را احراز هویت کنید

یکی از مراحل مهمی که باید در هنگام تهیه پیش نویس ایمیل سرد بگنجانید، اعتبارسنجی خود است. شما قبلاً به لطف تحقیقات خود در مورد آنها می دانید، اما آنها چیزی در مورد شما نمی دانند. این حیاتی است که نشان دهید چرا معتبر هستید. در صورت امکان، همیشه باید به یک همکار متقابل مراجعه کنید، زیرا این یک شکل قوی از اثبات اجتماعی است. اگر اینطور نیست، هر گونه اعتبار، موقعیت اجتماعی یا قدرتی را که شما را به آنها مرتبط می کند فهرست کنید.

با این حال، ممکن است نیاز به ارسال یک ایمیل سرد داشته باشید، زمانی که چیزی وجود ندارد که شما را به هم متصل کند. شما احتمالاً می توانید حداقل یک عامل مشترک پیدا کنید، مانند قرار گرفتن در یک گروه یا متولد شدن در همان شهر. وقتی کسی احساس می‌کند می‌تواند بر سر چیزی با شما ارتباط برقرار کند، ممکن است تمایل بیشتری به پاسخگویی داشته باشد.

نمونه های ایمیل سرد

در اینجا چندین نمونه از ایمیل های سرد و همچنین توضیحی در مورد اینکه چرا آنها به خوبی کار می کنند آورده شده است:

مثال ۱

این مثال ایمیل سرد کوتاه و مختصر است. فرستنده تحقیقاتی را در مورد پیشینه گیرنده نشان می دهد و به سرعت به هدف ایمیل او می رسد. او همچنین آن را با یک فراخوان برای اقدام واضح به پایان می‌رساند تا گیرنده بتواند در صورت آزاد بودن به راحتی با جلسه موافقت کند.

سلام مهراد

نام من مارال است و به دلیل سابقه چشمگیر شما در فروش با شما تماس می‌گیرم. من می بینم که شما مسئول عملیات فروش در Sway هستید و فکر می کنید محصول من یک دارایی عالی برای کمک به شرکت شما برای افزایش بهره وری خواهد بود. مشتریان ما اغلب به ما می گویند که یادگیری ابزارهای بهره وری قبلی آنها زمان زیادی را صرف کرده و به طور کلی به شرکت کمک نکرده است، به همین دلیل است که ما تصمیم به ساخت اسمارت گرفتیم.

این ابزار جدید ثابت شده است که بهره وری کلی را افزایش می دهد و گزارش هایی را برای نیازهای آنها ایجاد می کند. در عرض چند هفته، کل تیم شما می تواند به طور کامل در  برنامه ما آموزش ببیند و برای  صرفه جویی در زمان از آن استفاده کنید. من دوست دارم در این مورد بیشتر با شما صحبت کنم تا جزئیات هیجان انگیز بیشتری را در مورد Smart به اشتراک بگذارم. آیا این جمعه در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت شبانه روز به وقت محلی برای صحبت تلفنی دارید؟

ارادتمند،
مارال

مثال ۲

این ایمیل برای کسب و کار از طریق ایمیل درخواست می کند، اما کاملاً تحقیق شده و شخصی شده است. آلن چندین بار نام وبلاگ جورجینا را ذکر می کند تا نشان دهد که ایمیل را سفارشی کرده است. او همچنین شرکت های تاثیرگذاری که با آنها کار می کند و نمونه هایی از آن کار را فهرست می کند. آلن با ساخت یک دمو برای تحت تاثیر قرار دادن بیشتر جورجینا یک گام جلوتر می رود و ایمیل را با پرسیدن اینکه آیا می خواهد درباره افکارش در مورد آن بحث کند یا خیر پایان می دهد.

سلام مهندس

اسم من شکوفه است و از طرفداران بزرگ وبلاگ شما، نکات بازاریابی مهندسی هستم. من با انواع شرکت های بازاریابی مانند Big Time Marketing و Get Traffic Now کار کرده ام تا ویدیوهای ماهانه برای وبلاگ آنها بسازم تا به آنها کمک کنم موضوع خود را تبلیغ کنند. من ویدیویی را که این هفته ایجاد کردم پیوند می دهم تا بتوانید نمونه ای از کار من را ببینید.

می خواستم به شما ایمیل بزنم تا ببینم آیا به یک سری مشابه برای نکات بازاریابی جورجینا علاقه مند هستید یا خیر. من یک نسخه نمایشی برای شما بر اساس آخرین پست شما “چگونه ترافیک بیشتری دریافت کنیم” برای شما ایجاد کردم تا به شما نشان دهم که ممکن است چگونه باشد.

آیا این چیزی است که شما به آن علاقه دارید؟ اگر آزاد هستید، دوست دارم این هفته یک تماس برقرار کنم تا در مورد نظرات شما در مورد نسخه نمایشی من صحبت کنم.

متشکرم،
شکوفه

مثال ۳

این نمونه نامه فروش تماس سرد به سرعت به هدف خود می رسد. ایان مشخص می کند که او کیست، چه چیزی ارائه می دهد و فکر می کند که چگونه به نفع شرکت پریشا خواهد بود. او یک قدم جلوتر می رود و به او پیشنهاد می دهد که به دفتر او بیاید تا تظاهراتی را به او نشان دهد، که این کار را برای او راحت تر می کند.

سلام پریسا

نام من آیلان است و مسئول روابط توسعه تجاری در موسسه ….. هستم. ما اخیراً پلتفرم جدیدی راه‌اندازی کردیم که به شرکت‌ها کمک می‌کند تلاش‌های سئوی خود را به روشی ساده برای استفاده و خواندن آسان پیگیری کنند. بر اساس میزان رقابت در صنعت شما، می دانم که از این پلتفرم برای رتبه در موتورهای جستجوی اصلی و افزایش ترافیک خود بهره مند خواهید شد. من دوست دارم اگر زمانی برای رفتن به دفتر شما مناسب باشد، یک نمایش از این موضوع را شخصاً به شما نشان دهم. آیا این پنجشنبه بعدازظهر در دسترس هستید؟

ممنون،
آیلان

خروج از نسخه موبایل