دانستن مواردی که باید در کارت ویزیت خود درج کنید، برای اطمینان از اینکه مخاطبین تجاری شما به یاد دارند که شما چه کسی هستید، بسیار مهم است.
در این مقاله از ایوسی، نحوه ایجاد یک کارت ویزیت که می تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد، از جمله اینکه چه عناصری را روی کارت ویزیت قرار دهید و الگوها و نمونه هایی را برای کمک به شما در شروع کار ارائه کنیم، بحث می کنیم.
چرا کارت ویزیت مهم است؟
ابزارهای دیجیتال زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای بازاریابی خود به کارفرمایان و مشتریان استفاده کنید، اما داشتن یک کارت ویزیت فیزیکی هنوز یک ابزار شبکه مهم برای حرفه ای ها است. کارت ویزیت مهم است زیرا:
-
به مخاطبان یا مشتریان هدف شما کمک می کند تا شما را به خاطر بسپارند
-
اطلاعات تماس شما را به مخاطبان یا مشتریان هدف شما ارائه می دهد
-
برای کسب و کار شما یا خودتان به عنوان یک حرفه ای مشروعیت ایجاد می کند
مطالب مرتبط: ۲۲ نکته برای ایجاد یک کارت ویزیت موثر
چه چیزی در کارت ویزیت گنجانده شود
اگرچه اطلاعاتی که در کارت ویزیت درج می کنید بسته به طرح ممکن است متفاوت باشد، یک کارت ویزیت باید حاوی اطلاعاتی باشد که نشان دهد شما به عنوان یک حرفه ای چه کسی هستید، شرکتی که در آن کار می کنید و موقعیت شما در شرکت چیست. در حالی که گنجاندن هر عنصر در کارت ویزیت خود ضروری نیست، در نظر بگیرید که کدام یک از عناصر زیر برای برجسته کردن کارت ویزیت شما برای مخاطبین حرفه ای شما ارزشمندتر هستند:
۱. نام و اطلاعات تماس
هر کارت ویزیت باید شامل نام شما، نام شرکت و اطلاعات تماس باشد. هدف اصلی کارت ویزیت شما این است که به مردم کمک کند شما را به خاطر بسپارند و بتوانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.
اطلاعات تماس می تواند شامل شماره تلفن، آدرس پستی، آدرس فیزیکی و آدرس ایمیل شما باشد. میتوانید انتخاب کنید که آیا اطلاعاتی برای چندین روش تماس مختلف لحاظ شود یا خیر، اما همیشه حداقل یکی را شامل شود.
۲. شعار شرکت و موقعیت یا عنوان
کسی که به کارت ویزیت شما نگاه می کند باید فوراً بتواند تشخیص دهد که شرکت شما چه می کند و نقش شما در شرکت چیست. شما می توانید این موضوع را با درج شعار شرکت و موقعیت یا عنوان خود در کارت ویزیت روشن کنید.
اگر شما یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچک هستید، قبل از ذکر عنوان خود مشخص کنید که چه کاری انجام می دهید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، علاوه بر نقش حرفه ای خاصی که در آن خدمت می کنید، عنوان «مالک» خود را نیز درج کنید تا همه کارهایی که برای کسب و کار انجام می دهید شناسایی کنید.
در اینجا چند نمونه هستند:
-
“محسن احمدی، عکاس آزاد” به جای “محسن احمدی، فریلنسر”
-
“Dana Fields, Event Planner & Owner” به جای “Dana Fields, Owner”
۳. وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی
علاوه بر اطلاعات تماس اولیه، میتوانید نشانی اینترنتی وبسایت یا نمایههای رسانههای اجتماعی خود را نیز وارد کنید، اما آدرسهایی را که بیشتر استفاده میکنید انتخاب کنید تا از فضای کوچک کارت ویزیت به بهترین شکل استفاده کنید. می توانید یک URL وب سایت را در صفحه اصلی وب سایت شرکت خود، صفحه درباره، صفحه تماس یا صفحه فرود دیگر قرار دهید. همچنین میتوانید نشانی اینترنتی یک نمونه کار دیجیتالی را برای نمایش کار خود اضافه کنید.
۴. تصویر یا لوگو
تصاویر و لوگوها می توانند یک عنصر بصری اضافه کنند که کارت ویزیت شما را به یاد ماندنی تر می کند. می توانید از تصویر خود، نمونه کاری که انجام می دهید، لوگوی شرکت یا لوگوی برند شخصی استفاده کنید. مهم است که مطمئن شوید تصویری که انتخاب می کنید واضح است و در اندازه کوچک به راحتی قابل مشاهده است.
۵. فضای سفید
فضای سفید هر فضایی در کارت ویزیت شما است که متنی ندارد. مقدار فضای خالی کارت ویزیت شما عنصر واقعی کارت شما است. از فضای خالی استفاده کنید تا طراحی و ساختار اطلاعات ساده و خوانا باشد. فضای کافی برای جداسازی مؤثر مهم ترین اطلاعات و متمایز کردن آن برای افرادی که کارت شما را مشاهده می کنند، داشته باشید.
نحوه طراحی کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. نوع کارت ویزیت خود را مشخص کنید
دو نوع اصلی کارت ویزیت وجود دارد:
-
کارت ویزیت شخصی: این کارت ها شما را به عنوان یک فرد مشخص می کنند و می توانند برای شبکه های شخصی استفاده شوند، مانند ملاقات با مخاطبین جدیدی که می خواهید با آنها دوستی برقرار کنید.
-
کارت ویزیت حرفه ای: این کارت ها مشخص می کند که شما چه کسی هستید و به عنوان یک حرفه ای چه کاری انجام می دهید و می توان از آنها برای تماس های حرفه ای مانند همکاران، کارفرمایان، مشتریان و اربابان رجوع استفاده کرد.
تعیین کنید که قصد دارید از کارت خود در چه تنظیماتی استفاده کنید و امیدوارید با ارائه کارت ویزیت به چه اهدافی برسید. این می تواند به شما کمک کند بین کارت ویزیت حرفه ای، کارت ویزیت شخصی یا کارت ویزیتی که هدف دیگری را دنبال می کند، مانند ارتباط شما با یک سازمان داوطلبانه یا غیر انتفاعی تصمیم بگیرید.
۲. شکل و اندازه را انتخاب کنید
شکل و اندازه کارت ویزیت استاندارد یک مستطیل است که ۳.۵ در ۲ اینچ (معادل تقریبی ۹ در ۵ سانتی متر) است. می توانید یک کارت ویزیت مستطیلی طراحی کنید که فرمت افقی یا عمودی داشته باشد. اما شما همچنین می توانید یک شکل یا اندازه منحصر به فرد را برای برجسته کردن کارت ویزیت خود انتخاب کنید، مانند دایره، پنج ضلعی یا شکل دیگری.
۳. از قالب کارت ویزیت استفاده کنید
استفاده از الگوی کارت ویزیت می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه اطلاعاتی در کارت ویزیت خود و قالب یا ساختار آن اطلاعات قرار دهید. می توانید از یک الگو برای دریافت طرح و قالب اولیه کارت ویزیت خود استفاده کنید و سپس عناصری را که می خواهید در قالب قرار دهید سفارشی کنید.
مطالب مرتبط: نحوه ساخت کارت ویزیت در Word
۴. شامل یک لوگو یا گرافیک
اگر یک قالب کارت ویزیت انتخاب کرده اید که فضایی برای لوگوی کسب و کار شما یا تصویر دیگری دارد، ابتدا تصویر خود را در قالب قرار دهید تا مشخص شود که چگونه عناصر متنی در اطراف تصویر کارت ویزیت شما قرار می گیرند.
۵. متن لازم را اضافه کنید
با اضافه کردن نام خود شروع کنید، سپس اطلاعات تماسی را که قصد استفاده از آن را دارید اضافه کنید. هنگامی که تمام متن لازم را در کارت ویزیت خود وارد کردید، فونت، رنگ و اندازه متن را تنظیم کنید تا از نظر بصری جذاب شود.
۶. پرداخت های ویژه را در نظر بگیرید
گزینه های مختلفی برای منحصر به فرد کردن کارت ویزیت شما وجود دارد، از جمله:
-
مقوای ضخیم: این نوع کاغذ از کیفیت بالایی برخوردار است، زیرا ضخیمتر از یک تکه کاغذ معمولی است، به این معنی که میتواند بدون خم شدن یا تحت تأثیر قرار دادن کیفیت آن را تحمل کند. همچنین می توانید کارت ویزیت پلاستیکی بسازید که دارای این ابزار نیز باشد.
-
کارت های برجسته: این روکش از حروف برجسته یا طرح هایی برای برجسته کردن عناصری مانند نام، نام شرکت یا تصویر کارت ویزیت شما استفاده می کند.
-
تزیینات فویل: تزیینات نقره ای یا طلایی ساخته شده از فویل اضافه شده به طرح می تواند ظاهری صیقلی و حرفه ای ایجاد کند.
-
کارتهای حکاکی شده: این کارتها از حروف یا طرحهایی استفاده میکنند که بر روی مقوا یا پلاستیک قرار داده شدهاند تا بافتی منحصربهفرد به آن اضافه کنند.
-
کارت های مغناطیسی: کارت های ویزیت یک طرفه با پشتوانه مغناطیسی ابزار اداری را در اختیار گیرندگان قرار می دهد که می تواند در جایی نمایش داده شود که در صورت نیاز به راحتی اطلاعات تماس شما را ببینند.
قالب های کارت ویزیت
در اینجا چند قالب مختلف وجود دارد که می توانید از آنها برای راهنمایی در ایجاد کارت ویزیت خود استفاده کنید:
قالب دو طرفه
برای به حداکثر رساندن عناصر طراحی و فضای سفید کارت خود، می توانید از دو طرف جلو و پشت کارت ویزیت استفاده کنید. در اینجا یک الگو برای کارت ویزیت دو طرفه با تصویر یا لوگو آمده است:
جلو
[نام شرکت و آرم یا تصویر شرکت]
پشت
[نام، موقعیت یا عنوان و اطلاعات تماس شما]
قالب یک طرفه با تصویر یا لوگو
میتوانید کارت ویزیت یک طرفه را با جدا کردن سمت چپ و راست با یک عکس و اطلاعات تماس اولیه، به حداکثر برسانید. در اینجا یک الگو برای کارت ویزیت یک طرفه با تصویر یا لوگو آمده است:
سمت راست کارت
[تصویر یا لوگوی انتخابی خود را در سمت راست کارت ویزیت قرار دهید]
سمت چپ کارت
[نام شرکت]
[نام، موقعیت یا عنوان شما]
[اطلاعات تماس]
[آدرس وب سایت یا رسانه های اجتماعی]
قالب یک طرفه بدون تصویر یا لوگو
در اینجا یک الگوی اولیه برای کارت ویزیت یک طرفه است که تصویر یا آرم ندارد:
[نام شرکت]
[نام، موقعیت یا عنوان شما]
[اطلاعات تماس]
[آدرس وب سایت یا رسانه های اجتماعی]
نمونه کارت ویزیت
در اینجا چند نمونه مختلف از فرمت های تکمیل شده کارت ویزیت با استفاده از الگوهای بالا آورده شده است:
-
مثال دو طرفه
-
یک طرفه با مثال تصویر یا لوگو
-
نمونه یک طرفه بدون تصویر یا لوگو
مثال دو طرفه
در اینجا نمونه ای از فرمت یک کارت ویزیت دو طرفه است که شامل یک تصویر یا آرم است:
جلو
تصویر لوگوی شرکت برند
پشت
یاشار حجتی، عکاس و صاحب سبک زندگی
(۰۲۱) ۰۰۰۰ – ۰۰۰۰
yashar@lifestylephotography.com
www.lifestylephotography.com/portfolio
یک طرفه با مثال تصویر یا لوگو
در اینجا نمونه ای از فرمت یک کارت ویزیت یک طرفه است که شامل یک تصویر یا آرم است:
سمت راست کارت
تصویر کیک های شرکت
سمت چپ کارت
کیک های خوشمزه و بیشتر
فرحناز سیدی، قناد
۰۹۱۲ – ۰۰۰ – ۰۰۰۰
www.fb.com/scrumptiouscakes
نمونه یک طرفه بدون تصویر یا لوگو
در اینجا نمونه ای از فرمت کارت ویزیت یک طرفه است که شامل تصویر یا آرم نمی شود:
گروه بازاریابی میراحمدی
سینا میراحمدی، کارشناس بازاریابی و برندینگ و بنیانگذار
(۰۲۱) ۰۰۰۰ – ۰۰۰۰
www.letsmira.com
www.fb.com/letsmira یا @letsmira